webodin Skrevet December 27, 2009 Rapporter Skrevet December 27, 2009 den fedeste reklame af dem... alle fra Apple.... det fortæller hvor ustabil windows er... igen og igen... historien gentager sig for hvergang man laver ny OS.... Get a MAC..... Gk4FIIkKXdw
Menace Besvaret December 27, 2009 Rapporter Besvaret December 27, 2009 Jeg synes det sjove med mac er at de har lavet den om så man kan installere windows på den.... det giver sku lidt eftertanke
Gio Besvaret December 27, 2009 Rapporter Besvaret December 27, 2009 Jeg synes det sjove med mac er at de har lavet den om så man kan installere windows på den.... det giver sku lidt eftertanke Jeg synes det er sjovere, at de ikke har lavet det sådan, at man også kan installere OSX på en hvilken som helst maskine - uden at skulle fækumdikke en masse. Gad vide hvor stabilt OSX så ville være, hvis det ikke var "låst" til Apple's egen hardware Nå dét så er sagt, så er jeg glad for min Mac som alternativ. Jeg bruger den bare ikke så ofte :D
biz Besvaret December 27, 2009 Rapporter Besvaret December 27, 2009 Mac er.. da flotte! :) Men vil du opgradere din hardware, så er det unägteligt noget nemmere med en pc! Du slipper for at skulle köbe en ny maskine hvergang :D
webodin Besvaret December 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2009 .... Du slipper for at skulle köbe en ny maskine hvergang :D sådan har jeg det med Linux... behøver ikke at købe ny maskine...
larscph Besvaret December 27, 2009 Rapporter Besvaret December 27, 2009 Et af de største minusser som jeg ser det ved Apples produkter er at de er så tæt bundet sammen hardware og software. Men dette er jo også præcist en fordel fordi Apple så alt andet lige har bedre mulighed for at sikre at det testes end-to-end så det man køber rent faktisk virker helt ud i "hjørnerne". Uden at der er en sammenligning i øvrigt er det jo det samme man får ved at købe en IBM AIX æske i stedet for at installere RHEL på én eller anden tilfældig server - det virker det med samme uden at man skal rode med BIOS patches, bizarre SAN settings, osv, osv. Jeg kom til at købe mig en MacBook 17" i sommers og jeg har så godt som ikke brugt min gamle stationære PC siden. Det fungerer bestemt all-over mere stabilt og hurtigt end den ellers ganske nye Windows PC jeg havde. Og så syntes jeg MacOS brugerfladen er rigtig god. Specielt med iPhone syntes jeg til gengæld at det er plat at man skal foretage sig alle mulige krumspring for at komme til at installere ikke-apple-testet software på den. Og hvad er det for noget pjat med at jeg ikke kan synkronisere min musik med flere PC'ere uden at installere noget 3-rd parts software. Noget af det er selvsagt prisen for at det faktisk fungerer godt end-to-end. At Apple og MS så går og driller hinanden på den måde er nu lidt sjovt. jeg studsede til gengæld lidt over at MS havde fået dikteret at de skal lægge det ind så brugeren selv vælger web-browser ved installation. Når Apple uden problemer får lov til at bundle alt muligt i MacOS - det er da lidt skævt selv om jeg godt ved at MS er en smule større end Apple ;)
briped Besvaret December 27, 2009 Rapporter Besvaret December 27, 2009 Mac crasher aldrig. Mac OSX er sikkert og kan ikke få virus. Nogen gange er jeg overrasket over at Microsoft ikke har sagsøgt Apple for vildledende markedsføring.
webodin Besvaret December 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 29, 2009 Mac crasher aldrig. sådan har jeg det nogså med linux, stabil, cracher aldrig osv... ...ooh dog... 'Macs crach too...' flere links her, fundet 87,200,000 resultater på google vs "do Linux crash" fundet 13,700,000 resultater på google... lidt overrasket over 'do windows crash' resultat 44,500,000 Mac OSX .... kan ikke få virus. .... desuden har jeg en nyhed til dig... Mac OSX kan godt får virus Apple Virus
Lollikken Besvaret December 29, 2009 Rapporter Besvaret December 29, 2009 den fedeste reklame af dem... alle fra Apple.... det fortæller hvor ustabil windows er... igen og igen... historien gentager sig for hvergang man laver ny OS.... Get a MAC..... Gk4FIIkKXdw Jeg er lidt pjattet med John Hodgeman og reklamerne er da meget søde, men som alle andre her påpeger, så er det jo 'let nok' at lave et styresystem som kan fungere under låste forhold. Men på den anden side så har MS jo haft rigeligt mulighed til at lave et 'optimeret' OS til nogle specifikke komponenter. Spørgsmålet er dog at hvis MS, Intel og Nvidia lavede sådant sammenarbejde om de så ikke ville blive sagsøgt ganske hurtigt for karteldannelse ;)
briped Besvaret December 29, 2009 Rapporter Besvaret December 29, 2009 sådan har jeg det nogså med linux, stabil, cracher aldrig osv... ...ooh dog... 'Macs crach too...' flere links her, fundet 87,200,000 resultater på google vs "do Linux crash" fundet 13,700,000 resultater på google... lidt overrasket over 'do windows crash' resultat 44,500,000 .... desuden har jeg en nyhed til dig... Mac OSX kan godt får virus Apple Virus Du glemmer at følge de links jeg har spredt ind i mellem det hele ;) Det var et sarkastisk indlæg jeg lavede for at bevise at alle Apple's reklamer om at de aldrig crasher og ikke får virus er falske reklamer (vildledende markedsføring) :) Jeg glemte at smide et link til en liste over kendte virusser til OSX. En helt anden ting. Mange har i mange år råbt og skreget at Linux er meget mere sikkert end Windows. Det har længe været sådan at en given Linux distro var mere sårbar "out of the box" end Windows er. Dette gjaldt især efter Windows XP SP2 hvor Microsoft lavede sådan at den indbyggede Firewall per default var aktiveret. Det er først inden for de sidste ~5 år at de forskellige Linux distros er begyndt at have deaktiveret de forskellige (time, finger, telnet mv.) services "out of the box" som altid har været et KÆMPE hul på sikkerheden på linux maskinerne. Der er sikkert også stadig flere Linuxbokse rundt om i hverden med en eller anden form for rootkit installeret end der er Windowsbokse, simpelthen fordi det er LANGT de færrste der har den fjerneste anelse om hvordan de skal sikre deres Linuxmaskine. Og så det gammelkendte, og stadig gyldige, argument: Der er langt flere angreb på Windows maskiner end OSX og Linux maskiner, ganske simpelt fordi Windows er et LANGT mere udbredt styresystem og derfor et meget mere attraktivt mål.
dannemare Besvaret December 29, 2009 Rapporter Besvaret December 29, 2009 Windows er et LANGT mere udbredt styresystem På desktop'en, ja. og derfor et meget mere attraktivt mål. Sludder. Hele Internettets infrastruktur bæres i allerhøjeste grad af Linux/Unix-servere. Navneservere, mailservere, webservere, ospf/bgp-peers, etc. Her regerer Unix, og vil man gøre stor skade, retter man fokus her. Heldigvis er infrastrukturen som oftest omgives af intelligente Unix-nørder, som kan deres kram.
Gio Besvaret December 29, 2009 Rapporter Besvaret December 29, 2009 Heldigvis er infrastrukturen som oftest omgives af intelligente Unix-nørder' date=' som kan deres kram.[/quote']Ja - heldigvis. ;)
dannemare Besvaret December 30, 2009 Rapporter Besvaret December 30, 2009 Ja - heldigvis. ;) Nej, det kan næsten ikke blive mere pinligt end dette.
Gio Besvaret December 30, 2009 Rapporter Besvaret December 30, 2009 Nej' date=' det kan næsten ikke blive mere pinligt end dette. [/quote']Shit happens. Mon ikke de har lært lektien :th2:
swoop Besvaret December 31, 2009 Rapporter Besvaret December 31, 2009 Specielt med iPhone syntes jeg til gengæld at det er plat at man skal foretage sig alle mulige krumspring for at komme til at installere ikke-apple-testet software på den. Og hvad er det for noget pjat med at jeg ikke kan synkronisere min musik med flere PC'ere uden at installere noget 3-rd parts software. Noget af det er selvsagt prisen for at det faktisk fungerer godt end-to-end. Der er lidt af årsagen til jeg ikke længere er Mac-brugere - kan ikke lide ideen at 'Apple ved bedst' og 'Apple skal bestemme' hvad jeg gør ved min computer, MP3-afspiller eller telefon. At Apple og MS så går og driller hinanden på den måde er nu lidt sjovt. jeg studsede til gengæld lidt over at MS havde fået dikteret at de skal lægge det ind så brugeren selv vælger web-browser ved installation. Når Apple uden problemer får lov til at bundle alt muligt i MacOS - det er da lidt skævt selv om jeg godt ved at MS er en smule større end Apple ;) Umiddelbart ja, men det skyldes at MS har monopol på operativsystem-markedet hvilket Apple ikke har. Jeg er sikker på hvis markedsandelen svinger meget til fordel for Apple vil EU gribe ind. Ser også at EU er nødt til at gribe ind over for iTunes og den meget tætte forbindelse til iPod og iPhone.
Lollikken Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Now ain't that the bloody truth :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu