Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey. En pæn advarsel, til dem som lader bilen stå når man skal give den gas i København, og vælger at tage toget hjem om natten. Der er oddsne ret store for man falder i søvn, og vågner uden sin mobiltelefon. Jeg kender til 3 episoder med dette, så det er desværre ikke så sjældent som man vil tro. Kort fortalt, jeg vågnede uden min tlf efter en julefrokost, og da jeg dagene efter kunne konstaterer at den ikke var forlagt hos nogle venner, lukkede jeg den. Desværre da vi nåede februar og jeg skulle betale min 3 regning via pbs, havde en idiot præsteret på de 2 dage (søndag/mandag) at ringe i 24 timer til alle Abdul lande han nu kunne ringe til, pris 7200DKK. Årsagen til jeg ved det er sådanne lande, er fordi jeg fik en udspecificering fra 3 på numrene, som jeg ringede op - men da jeg ikke snakker Tyrkisk, kunne det være ligemeget, og jeg opgave efter 6-7 stykker. Måden de arbejder på i toget, er at de som regelt er en flok, én render rundt og klapper folk på lommerne, og vågner du fortæller de dig hvilken station du er på, og om du ikke skal af. Det er indvandre eller grupper af østeuropæer som gør det her, og de gør det rigtig tit. Så det er simpelthen blot en advarsel til de våde ture hjem fra KBH, for det sker hele året rundt, og de er der næsten altid i weekenderne. Jeg endte heldigvis med et betydeligt laverer beløb end de 7200dkk, takket været 3 gik med til noget andet, efter de selvfølgelig havde forsøgt at indkræve alle pengene. Så hold dig vågen på den strækning om natten, i weekenderne.

Besvaret

Sjov

Er det ikke bare at lade være med at drikke hjernen ud' date=' så man kan registrere hvad der sker rundt omkring en? :rolleye:[/quote'] Hvem fanden er måde og hvorfor skal jeg drikke med ham?
Besvaret
Er det ikke bare at lade være med at drikke hjernen ud' date=' så man kan registrere hvad der sker rundt omkring en? :rolleye:[/quote'] Det er flot Peter at du aldrig får for meget at drikke... Nu er det jo ikke os alle der er 80 år og sidder i sofaen hver weekend. Jeg er da også faldet i søvn i toget uden at drikke, men all-knowing peter gør det aldrig. Hvor er du bare dygtig! :sick:
  • 2 weeks later...
Besvaret

Oplevede det selv her til morgen. I en ellers tom kupe på 1' vågnede jeg pludselig ved at der sad en mand ved siden af mig og liiiige skulle høre hvor jeg skulle af. Jeg vågnede heldigvis med det samme. Få minutter efter kom der ikke mindre end 3 kontrolørrer for at holde øje med hvad der skete. Manden ved min side og hans kammerat som stod ved siden af blev så smidt ud fra 1' da de kun havde alm. billet. 2 minutter efter blev der advaret i højtalerne om at der var lommetyve om bord. siden fik jeg at vide af togpersonalet at de havde mandsopdækketde de to herrer, således at de ikke kunne lykkes i deres gerninger. Godt arbejde af personalet og STOR ros herfra!!!

Besvaret

Jeg fik også stjålet min mobiltelefon og fik den spærret ret hurtigt. Alligevel nåede tyven at ringe til et nummer i Algeriet! Jeg ringede så til nummeret og spurgte den høflige mand om han lige havde fået et opkald fra Europa. Han svarede glad at hans nevø lige havde ringet. Han blev meget tavs, da jeg fortalte ham at hans nevø åbenbart klarede sig så dårligt i Europa at han nu var gadetyv i København. Så når tyven vender hjem til familien i Algeriet, så skal han ikke tro at han kan gå med rank ryg. Nu ved onkel hvad han har lavet og det er kun i grotter og huler at oldtidsmuslimer tror at man ikke er tyv, når man stjæler fra vantro. :D

Besvaret
:sick:
Nu ved onkel hvad han har lavet og det er kun i grotter og huler at oldtidsmuslimer tror at man ikke er tyv, når man stjæler fra vantro. :D
:sick::sick: Fuck dig Markovitch !!:sick: ( hvorend du stammer fra og hvad du end tror på er din egen sag) Men fordi du (ærgeligt nok) fik stjålet en mobil telefon så synes du at det berettiger dig til at komme med sådan lorte racistisk kommentar, viser blot hvilken niveau du SELV ligger på!! nu har du sikkert har masse flere af de kommentare (og kommer sikkert til at lufte dem ud som svar på mit indlæg) Lille ven ,Respekt for andre mennesker kommer fra selvrespekt. så den må du gerne tygge lidt på! og hvis jeg var dig vil jeg lige tag mig lidt sammen næste gang!
Besvaret
:sick::sick::sick: Fuck dig Markovitch !!:sick: ( hvorend du stammer fra og hvad du end tror på er din egen sag) Men fordi du (ærgeligt nok) fik stjålet en mobil telefon så synes du at det berettiger dig til at komme med sådan lorte racistisk kommentar, viser blot hvilken niveau du SELV ligger på!! nu har du sikkert har masse flere af de kommentare (og kommer sikkert til at lufte dem ud som svar på mit indlæg) Lille ven ,Respekt for andre mennesker kommer fra selvrespekt. så den må du gerne tygge lidt på! og hvis jeg var dig vil jeg lige tag mig lidt sammen næste gang!
Lær at læse ahmad. Det kan give mange glæder. Du kunne jo så ved samme lejlighed lære at skrive så du ikke fremstår som en parodi på en opbragt araber. Der mangler kun versalerne.
Besvaret
Men fordi du (ærgeligt nok) fik stjålet en mobil telefon så synes du at det berettiger dig til at komme med sådan lorte racistisk kommentar, viser blot hvilken niveau du SELV ligger på!!
Ahmad, fald nu ned. Min kommentar var ikke racistisk. Man kan højst beskylde den for at være en religiøs kommentar. Danskere kan jo også være muslimer ikke? Og iøvrigt har jeg intet imod folk fra Algeriet, på nær ham der stjal min mobiltelefon. Ham ville du sikkert også være sur på, hvis han stjal fra dig! :D
Besvaret
Lær at læse ahmad. Det kan give mange glæder. Du kunne jo så ved samme lejlighed lære at skrive så du ikke fremstår som en parodi på en opbragt araber. Der mangler kun versalerne.
En opbragt araber? er det nu jeg skal skrive "Din opblæst selvfed Dansker!" Nils, hvis man ikke har noget godt at sige, så synes jeg at man bare skal klappe hesten!
Besvaret
Ahmad' date=' fald nu ned. Min kommentar var ikke racistisk. Man kan højst beskylde den for at være en religiøs kommentar. Danskere kan jo også være muslimer ikke? Og iøvrigt har jeg intet imod folk fra Algeriet, på nær ham der stjal min mobiltelefon. Ham ville du sikkert også være sur på, hvis han stjal fra dig! :D[/quote'] Kære Markovitch. Håber at du kan forstå at det aldrig er fedt at sidde og læse (bl.a. herinde) alt mulige fordomsfulde kommentare som INTET har at gøre med dit problem. Du har fået stjålet din mobil som jeg kun kan synes er ærgeligt og vil selv blive arrig hvis min tlf regning efterfølgende lød på flere tusinde kroner Men jeg kan da aldrig sidde og svine/håne jøder til hvis det var en fra Israel som gjorde det, eller Spaniere osv osv. Fuck ham som har stjålet fra dig, men at han er Araber,Tyrker,Dansker ,Yugoslaver, muslim, jøde, kristen, eller rødhåret etc etc har intet at gøre med det han gjorde! Håber at du kan se flere sider af sagen end bare din ærgelig situation!
Besvaret

@Ahmad: Jeg valgte at læse Markovitchs kommentar som at de fleste ældre opvokset i et 'muslimsk' land har masser af integritet og værner om familiens ære, og at dette måske kan medføre en hårdere straf for individet end en dom i DK/SE. Det kan selvfølgelig også være at jeg tolkede Markovitchs kommentar i forhold til mine egne overbevisninger, og blot læste hvad jeg gerne ville læse :)

Besvaret
Nils' date=' hvis man ikke har noget godt at sige, så synes jeg at man bare skal klappe hesten![/quote'] det råd burde du så selv ha fulgt för du farede i flint over en kommentar som du tilsyneladende ikke fattede....
Besvaret
Kære Markovitch. Håber at du kan forstå at det aldrig er fedt at sidde og læse (bl.a. herinde) alt mulige fordomsfulde kommentare som INTET har at gøre med dit problem. Du har fået stjålet din mobil som jeg kun kan synes er ærgeligt og vil selv blive arrig hvis min tlf regning efterfølgende lød på flere tusinde kroner Men jeg kan da aldrig sidde og svine/håne jøder til hvis det var en fra Israel som gjorde det, eller Spaniere osv osv. Fuck ham som har stjålet fra dig, men at han er Araber,Tyrker,Dansker ,Yugoslaver, muslim, jøde, kristen, eller rødhåret etc etc har intet at gøre med det han gjorde! Håber at du kan se flere sider af sagen end bare din ærgelig situation!
nu må du sku vågne op .. der var intet fordomsfuldt eller racistisk i den kommentar ... at du kan få det til at han håner og sviner muslimer til viser bare hvor langt tilbage i stenalderen visse af jer lever.. det er fandme sörgerligt
Besvaret
Kære Markovitch. Håber at du kan forstå at det aldrig er fedt at sidde og læse (bl.a. herinde) alt mulige fordomsfulde kommentare som INTET har at gøre med dit problem. Du har fået stjålet din mobil som jeg kun kan synes er ærgeligt og vil selv blive arrig hvis min tlf regning efterfølgende lød på flere tusinde kroner Men jeg kan da aldrig sidde og svine/håne jøder til hvis det var en fra Israel som gjorde det, eller Spaniere osv osv. Fuck ham som har stjålet fra dig, men at han er Araber,Tyrker,Dansker ,Yugoslaver, muslim, jøde, kristen, eller rødhåret etc etc har intet at gøre med det han gjorde! Håber at du kan se flere sider af sagen end bare din ærgelig situation!
Ahmad, nu var manden der stjal mobilen nu engang fra Algeriet. Det konstaterer Markovitz bare, hvilket han nok også havde gjort, hvis manden havde været fra hvilket som helst andet land. Der er da INTET fordumsfuldt i hans indlæg, jeg skal dog ikke kunne sige om også alm. muslimer ikke kalder det at stjæle, hvis det er fra en ikke-muslim, og det er det du er blevet fortørnet over;) Læs hvad folk skriver inden du farer sådan op og latterliggør dig selv:)
Besvaret
Jeg fik også stjålet min mobiltelefon og fik den spærret ret hurtigt. Alligevel nåede tyven at ringe til et nummer i Algeriet! Jeg ringede så til nummeret og spurgte den høflige mand om han lige havde fået et opkald fra Europa. Han svarede glad at hans nevø lige havde ringet. Han blev meget tavs, da jeg fortalte ham at hans nevø åbenbart klarede sig så dårligt i Europa at han nu var gadetyv i København. Så når tyven vender hjem til familien i Algeriet, så skal han ikke tro at han kan gå med rank ryg. Nu ved onkel hvad han har lavet og det er kun i grotter og huler at oldtidsmuslimer tror at man ikke er tyv, når man stjæler fra vantro. :D
Racistiske undertoner eller ej. Det her er sq en cool måde at bedrive selvtægt på. Pengene er jo tabt, men mon ikke det sætter en effektiv stopper for nogle af de her karle?!?!
  • 2 months later...
Besvaret

En lille update, samt advarsel. Nu var jeg med toget igår nat, og det samme foregik. Denne gang fik vi det afværget, for dem der sad nær os. Selvom der var liv og glade dage, satte tyven sig alligevel klar til at stjæle fra passagerer rundt omkring i toget. Måden de arbejder på, er 1 står for at stjæle, samt han har en lille gruppe på 3-4 længere henne i toget, i tilfælde af ballade. Da de fandt ud af vi holdt øje med dem/ham, stod han bare og smilte med åbne arme som "hvad har jeg gjort?"... Da vi så kom til Malmø station, ventede en gruppe på 5-7 personer udenfor toget og var klar til at hjælpe. Så vi måtte forlade stationen lidt hurtigt, da vi var i klart undertal. Det værste er, det sker hver gang i nattetogene til Malmø. Det er så organiseret, og sker hele tiden og intet bliver gjort desværre. Det eneste jeg kan se som en fordel, er hvis man rejser alene at sætte sig yderst i en 2 sædes række, så personen der udfører dette ikke kan sætte sig ned og lade som om han bare sidder. Jeg sover aldrig i de tog igen :S

Besvaret

Det er jeg sikker på at politiet kan. Begår man kriminalitet i Øresundstogene er man da som minimum sikker på at blive filmet fra alle vinkler i såvel toget som på perronerne. Men det er jo desværre ikke det samme som at de efterfølgende kan fanges. Alligevel syntes jeg stedet er modigt valgt, på grund af overvågningen, og det er da vist bare et spørgsmål om tid før at de bliver taget på fersk gerning og forhåbentlig får en lærestreg.

Besvaret
En lille update, samt advarsel. Nu var jeg med toget igår nat, og det samme foregik. Denne gang fik vi det afværget, for dem der sad nær os. Selvom der var liv og glade dage, satte tyven sig alligevel klar til at stjæle fra passagerer rundt omkring i toget. Måden de arbejder på, er 1 står for at stjæle, samt han har en lille gruppe på 3-4 længere henne i toget, i tilfælde af ballade. Da de fandt ud af vi holdt øje med dem/ham, stod han bare og smilte med åbne arme som "hvad har jeg gjort?"... Da vi så kom til Malmø station, ventede en gruppe på 5-7 personer udenfor toget og var klar til at hjælpe. Så vi måtte forlade stationen lidt hurtigt, da vi var i klart undertal. Det værste er, det sker hver gang i nattetogene til Malmø. Det er så organiseret, og sker hele tiden og intet bliver gjort desværre. Det eneste jeg kan se som en fordel, er hvis man rejser alene at sætte sig yderst i en 2 sædes række, så personen der udfører dette ikke kan sætte sig ned og lade som om han bare sidder. Jeg sover aldrig i de tog igen :S
Ventede der en gruppe på 5-7 personer udenfor toget?? :-S Jeg vidste slet ikke der foregik sådan noget, og mig der sover HVER gang jeg tager toget.. uanset hvad tid det er.. Jeg tager ALDRIG toget alene mere så :-S
Besvaret
Det er jeg sikker på at politiet kan. Begår man kriminalitet i Øresundstogene er man da som minimum sikker på at blive filmet fra alle vinkler i såvel toget som på perronerne. Men det er jo desværre ikke det samme som at de efterfølgende kan fanges. Alligevel syntes jeg stedet er modigt valgt' date=' på grund af overvågningen, og det er da vist bare et spørgsmål om tid før at de bliver taget på fersk gerning og forhåbentlig får en lærestreg.[/quote'] Hvad type lærestreg tænker du på, de 500kr de får i bøde.....hvis det kan bevises at det var dem.... Jeg går ind for 14 dages grøftegravning på Saltholm.....kun med vand og Vasa knækbrød!
Besvaret
Hvad type lærestreg tænker du på, de 500kr de får i bøde.....hvis det kan bevises at det var dem.... Jeg går ind for 14 dages grøftegravning på Saltholm.....kun med vand og Vasa knækbrød!
Nej præcis, du har ret, og derfor håber jeg også på den slags lærestreg som de forhåbentlig løber ind i når de en dag får generet "den forkerte" dansker/svensker, eksempelvis en gut som giver dem den afklapsning de fortjener.
Besvaret
Kan du evt. beskrive dem?
Hvad skulle det hjælpe? Men ja, udlændinge... Hvilke afstamning ved jeg ikke. Men da min telefon blev stjålet, var det Tyrkisk de snakkede, dem som ringede fra den, og dem de ringede til. Og der var én som skrev noget med de havde nogle der ventede ude foran toget, skete kun fordi vi fremprovokerede dem til det. Der skete jo ingenting. Men altså min ven som var med, har haft fat i én af dem engang før, og næsten kvalt ham. Han oplevede det med den der, hvor tyven sagde; "Du skal af nu" også går de videre. Imens man vågner og er helt rundt på gulvet, han skulle så ikke af og gik igennem toget og fandt ham, som havde gjort det ud fra hvad han kunne huske om hans jakke, der havde han små 7 mobiler på sig, og havde lige gaflet en eller andens svenskers iphone. Men togkonduktøren kunne kun ringe efter hjælp, dvs. min ven skulle stå og vente på stationen alene, imens hans venner også var der - på politiet. Der var de én 4-5 stykker. Så det skete jo klart nok ikke... Og ang. vold osv. Så ryger man jo bare i fængsel... Det er bare grotesk det er så åbenlyst og foregår uafbrudt i nattetimerne i weekenden. Men som sagt, er det bare en advarsel og konstatering til folk man kender som også bruger toget. Det er ikke altid telefonselskaberne er så flinke når man har en regning på 7-8000.- pga. idioter som frit får lov at arbejde i toget. Plus man skal indkøbe tlf. igen osv. osv.
  • 5 months later...
Besvaret

11 anholdt for lommetyveri i S-tog http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-35522461:11-anholdt-for-lommetyveri-i-stog.html Nordsjællands Politi har i løbet af morgenen anholdt i alt 11 personer for lommetyverier i S-tog. Lommetyveri*erne gik især ud over sovende og berus*ede passagerer, der var på vej hjem fra julefrokost. Det fortæller vagtchef ved Nordsjællands Politi, Hans Gosvig, til TV 2. "Kl. 06.25 får vi en anmeldelse, om nogle lommetyve, der er på spil i et S*-tog på vej mod Hillerød Station. Det er en god borger, der kan se seks per*soner, der er travlt beskæftiget med at rydde lommer på sovende passagerer. Vi anholder fem personer." Ifølge politiet er der tale om udlændinge fra Algier, Irak, Iran og Palæstina. De er i alderen 25-32 år. Yderligere seks personer anholdt Klokken syv er den gal igen i et nordgående S-tog. "Toget standser på Sorgenfri S-togsstation, hvor man anholder to 16-årige fra Nordafrika," siger Hans Gosvig. Klokken halv ni får politiet endnu en anmeldelse om fire personer, der er på spil i Hillerød. "Igen er det fire udlændinge i aldersgruppen 16-17 år, der har forsøgt at pille en pung op af lommen på en sovende passagerer, men de bliver anråbt af en god medborger." "Klar over at danskerne giver den en på frakken" I alt har politiet således anholdt 11 lommetyve, hvilket ifølge politiet er meget usædvanligt. "De er åbenbart klar over, at danskerne giver den en på frakken og lægger sig til at sove i S-toget på vej hjem. Så er de nemme ofre," siger Hans Gosvig. Gik efter punge, Ipod og telefoner Lommetyvene er gået efter små effekter: Tasker, Ipod, mp3-afspillere, punge og mobiltelefoner og en enkelt har fået frastjålet en bærbar computer. Politiet venter, at der vil komme flere anmeldelser, når folk begynder at vågne efter deres julefrokost og eksempelvis ikke kan finde deres pung.

Besvaret

Kunne man evt. putte en gammeldags musefælde i lommen/tasken - eller hvis man er mere hardcore - købe nogle brugte kanyler på Kbh. HBG inden afgang. Begge dele kræver nok at man ikke har suget sig helt i hegnet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...