Jump to content

Nej da....det er da ikke sandt.....umuligt!

Recommended Posts

Skrevet
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1442125.ece Flet ind: Danskerne leger politibetjente i trafikken Danskerne har skabt deres egne regler for indfletning på motorvejen - på tværs af færdselsloven. De fleste danskere fletter helt forkert ind, men de der gør det rigtigt, får fingeren Når bilisterne som her fletter ind på én bane for tidligt, er det misforstået kø-kultur og kan faktisk forsinke trafikken. En lang hale af biler holder på rad og række i vejens ene spor. Der er vejarbejde længere fremme, to vognbaner fletter sammen til én, og bilisterne skal udføre en af mest udfordrende discipliner i trafikken: At vise gensidigt hensyn. Men hvornår er det lige, du skal styre bilen ind i den bane, der fortsætter? Er det hurtigst muligt, eller kan du tillade dig at køre helt frem til din bane ophører og mase dig ind? Ifølge færdselsloven er sagen klar: Sammenfletningen sker der hvor antallet af vognbaner formindskes. De forudgående skilte skal kun gøre opmærksom på sammenfletningen længere fremme. Ved at flette så sent som muligt, bliver køerne nemlig kortere og kan måske undgå at spærre en eventuel tilkørselsrampe længere tilbage. Sidder fast i sporet Men at dømme ud fra køerne på de danske motorveje er det langtfra alle chauffører, der har reglen om sammenfletning i frisk erindring. Og vé den bilist, der vover at benytte den frie bane og overhale den lange kø af biler. Han eller hun risikerer at blive hængende i det blinde spor, fordi de har forbrudt sig mod danskernes køkultur. Længe leve de allesteds nærværende selvbestaltede betjente på vejene! :th2: Kilde: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1442125.ece#ixzz147cO63lr
Besvaret

Hmm.. Ja... Der kan også ske små uheld ved det - som dengang jeg boede i Sorø og pendlede til København og der var vejarbejde et eller andet sted på Køge Bugt motorvejen... Der var en dame der havde meget travlt med at netop sørge for at jeg IKKE fik lov at flette efter jeg havde forbrudt mig mod netop den "lov" de nævner. Hun dyttede og kiggede surt over på mig. Så stoppede bilen foran hende helt op. Det gjorde hun så ikke... Nå ja, men så stoppede de jo der og jeg kunne flette korrekt ind.... :) I øvrigt sjovt - for nogen steder virker det faktisk fint. For eksempel kan folk godt finde ud af det på Knippelsbro ind mod centrum.

Besvaret

Har haft flere episoder med lastbiler osv der legede politi da der var broarbejde på ringvejen/malmö..... Alle flettede ind i venstre spor 1 kilometer før sammenfletningen:fight:

Besvaret

Danske bilister er desværre i fuld gang med at degenerere til at være lige så store ignoranter og tåber som amerikanerne. Man burde indføre at folk obligatorisk skulle forny deres kørekort hvert 10. år ved at skulle op til en ny teoriprøve. Hvor der bl.a. skulle testes om folk ved, at de skal holde til højre på en motorvej, og hvordan man fletter sammen ved et vejarbejde.

Besvaret
Man burde indføre at folk obligatorisk skulle forny deres kørekort hvert 10. år ved at skulle op til en ny teoriprøve. Hvor der bl.a. skulle testes om folk ved' date=' at de skal holde til højre på en motorvej, og hvordan man fletter sammen ved et vejarbejde.[/quote']Snarere en køreprøve, eftersom teori og praksis jo ofte ikke er to sammenhængende størrelser. Og især ikke når vi taler folks indgroede (dårlige) vaner i trafikken.
Besvaret

Ikke tit jeg er enig med dig Jesper, men her rammer du plet. Problemet er niveauet hos kørelærerne og det de rent faktisk lærer elverne. Nytter intet at de ikke lærer dem at holde til højre.... Det burde udløse et klip....

Snarere en køreprøve' date=' eftersom teori og praksis jo ofte ikke er to sammenhængende størrelser. Og især ikke når vi taler folks indgroede (dårlige) vaner i trafikken.[/quote']
Besvaret
I øvrigt sjovt - for nogen steder virker det faktisk fint. For eksempel kan folk godt finde ud af det på Knippelsbro ind mod centrum.
Come again? Hvor på Knippelsbro mod byen fletter man?
Besvaret
Dårligt og uklart formuleret af mig - det er inden Knippelsbro. Lige efter man er drejet til højre af Torvegade fra Vermlandsgade.
Okay tak :laugh: Jeg tænkte, at hvis du mente flette UD, som man gør på broen, så er det jo ingen kunst :tongue2:
Besvaret
Danske bilister er desværre i fuld gang med at degenerere til at være lige så store ignoranter og tåber som amerikanerne.
Sjovt, jeg har lige kørt 4k km på 12 dage i USA, der sad jeg og tænkte at "for fanden mand, her kunne den gængse danske bilist sgu godt lære noget" 6 spors motorveje, landevej eller i byerne, alle indfletninger gik som smurt hver gang, fartgrænserne blev konsekvent overskredet med 15-20 km/t af ALLE og tilsyneladende et klart større overblik i trafikken. Men det si ´r nok mere om den selvretfærdige danske bilist end at alle amerikanere lige pludselig er blevet superdygtige til at køre bil! ;) Faktisk en så positiv overraskelse, at jeg i disse dage syntes at selv svensken kører som tåber med deres oldemor-forsigtighed, utidige opbremsninger og manglende blinken.. Og en ting jeg hurtigt kom til at elske, muligheden for at dreje til højre i et kryds ved rødt.. Damn det gi ´r smidig trafik i byerne.
Besvaret

Højresving i Guds eget land. Jo, biz, men det ville nok ikke være så godt med højresving for rødt i de nordiske lande. Altså med mindre du godt vil af med et stort tal cyklister og fodgængere. Dem har man jo ikke mange af "over there. Men, lad os da prøve Thage

Besvaret

Handler kun om størrelsen på kængurugitteret og det faktum at cyklister har et latent ønske om at dø martyrdøden..... De er blevet lovet punktérfrie dæk og bremseklodser ad libitum i himmerige! :D

Jo, biz, men det ville nok ikke være så godt med højresving for rødt i de nordiske lande. Altså med mindre du godt vil af med et stort tal cyklister og fodgængere. Dem har man jo ikke mange af "over there. Men, lad os da prøve Thage
Besvaret
Jo, biz, men det ville nok ikke være så godt med højresving for rødt i de nordiske lande. Altså med mindre du godt vil af med et stort tal cyklister og fodgængere. Dem har man jo ikke mange af "over there. Men, lad os da prøve Thage
Problemet med cyklisterne er jo at de har "ret"... ALTID... Selv hvis de fucker op så har de ret... For loven foreskriver at det er bilen som har skylden, uanset hvor meget cyklisten fucker op... Og det kører de så efter...
Besvaret

Jeg synes denne "regel" er genial. De gange jeg er kommet af holbæk motorvejen og ind mod byen, inden enghave vej krydser, der holder alle biler i venstre side af vejen og man kan let overhale, jeg tror, over 100 biler i en hel tom bane :-)

Besvaret
Problemet med cyklisterne er jo at de har "ret"... ALTID... Selv hvis de fucker op så har de ret... For loven foreskriver at det er bilen som har skylden, uanset hvor meget cyklisten fucker op... Og det kører de så efter...
Og det har jeg aldrig fattet, har mange cykelister en døds ønske? Hva pokker hjælper det at have ret hvis man skal "æde" sondemad resten af livet? Fatter simpelthen ikke de tør køre op på siden af en lastbil der blinker til højre, de er sku modigere end mig ihvertfald....... Den med hold til højre er også en disciplin danskerne er ufatteligt dårlige til. Var i Holland i weekenden, på de Tyske motorveje fungere det kanon folk ryger til højre så snart de kan. Så snart man rammer 3 spor i DK så ligger Danskerne fuldtstændig mutters alene i midtersporet, det burde virkelig ikke være så satans svært.
Besvaret
Sjovt' date=' jeg har lige kørt 4k km på 12 dage i USA, der sad jeg og tænkte at "[i']for fanden mand, her kunne den gængse danske bilist sgu godt lære noget" 6 spors motorveje, landevej eller i byerne, alle indfletninger gik som smurt hver gang, fartgrænserne blev konsekvent overskredet med 15-20 km/t af ALLE og tilsyneladende et klart større overblik i trafikken. Men det si ´r nok mere om den selvretfærdige danske bilist end at alle amerikanere lige pludselig er blevet superdygtige til at køre bil! ;) Faktisk en så positiv overraskelse, at jeg i disse dage syntes at selv svensken kører som tåber med deres oldemor-forsigtighed, utidige opbremsninger og manglende blinken.. Og en ting jeg hurtigt kom til at elske, muligheden for at dreje til højre i et kryds ved rødt.. Damn det gi ´r smidig trafik i byerne.
+1 God damned right!!!!:) Bilister i DK/S kunne lære meget
Besvaret
Og det har jeg aldrig fattet, har mange cykelister en døds ønske? Hva pokker hjælper det at have ret hvis man skal "æde" sondemad resten af livet? Fatter simpelthen ikke de tør køre op på siden af en lastbil der blinker til højre, de er sku modigere end mig ihvertfald....... Den med hold til højre er også en disciplin danskerne er ufatteligt dårlige til. Var i Holland i weekenden, på de Tyske motorveje fungere det kanon folk ryger til højre så snart de kan. Så snart man rammer 3 spor i DK så ligger Danskerne fuldtstændig mutters alene i midtersporet, det burde virkelig ikke være så satans svært.
Præcis... Men den her "jeg-har-ret" kultur finder man jo alle steder... Men hvad glæde folk har af at have ret når de er blevet grønsager forstår jeg heller ikke...
Besvaret
Præcis... Men den her "jeg-har-ret" kultur finder man jo alle steder... Men hvad glæde folk har af at have ret når de er blevet grønsager forstår jeg heller ikke...
Jeps folk mener åbenbart at har de ret, ja så behøver de ikke bruge hovedet......
Besvaret
Sjovt' date=' jeg har lige kørt 4k km på 12 dage i USA, der sad jeg og tænkte at "[i']for fanden mand, her kunne den gængse danske bilist sgu godt lære noget" 6 spors motorveje, landevej eller i byerne, alle indfletninger gik som smurt hver gang, fartgrænserne blev konsekvent overskredet med 15-20 km/t af ALLE og tilsyneladende et klart større overblik i trafikken. Men det si ´r nok mere om den selvretfærdige danske bilist end at alle amerikanere lige pludselig er blevet superdygtige til at køre bil! ;) Faktisk en så positiv overraskelse, at jeg i disse dage syntes at selv svensken kører som tåber med deres oldemor-forsigtighed, utidige opbremsninger og manglende blinken..
Hvor var det henne i USA? Mine minder var fra at køre rundt i det sydlige USA. Den gennemsnitlige billist kørte ok, men var lidt lullet i søvn af sin cruise control. Men der var en del negative afvigere i form af folk, som fx. slingrede rundt fordi de var spirituspåvirkede, eller simpelthen meget dårligt uddannede i at køre bil. Der var dog ikke nogen, som var lige så slemt distraherede som ham her: (bog, Ipad og mobil igang mens han kører)
Besvaret

Jeg var ved at blive påkørt af en kælling i en Passat i brobizz'en onsdag morgen.....Kommer kørende og bommen går op....bilen (Passat) i banen ved siden af, drejer pludselig til højre lige efter det sidste autoværn i banen og krydser på tværs af min bane......da hun jo åbentbart skulle et smut over til kundeservice.....uden så meget som at tænke på at folk kører igennem med 40+ og gir den gas i det samme sekund de ser bommen gå op. Fucking ærgeligt at jeg var i en bil jeg helst ikke ville ha' buler i den dag...... :mad:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...