Thomas Skrevet November 15, 2010 Rapporter Skrevet November 15, 2010 Hvad giver i for jeres el? Lige nu ligger jeg på 98,5 incl. alt og ingen abb. afgift. Hørte at næste år fra november bliver sverige opdelt i zoner, hvori skåne er zone 4 og der komer elen til at stige ret meget:sick: Mit nuværende abb. udløber 010111, og det billigeste abb. jeg har kunnet finde var 100,53 over 3 år.
Basse Besvaret November 15, 2010 Rapporter Besvaret November 15, 2010 Hvorfor skulle den stige ? - har du et link til den info ? eller er det bare hear-say ? :-)
credde Besvaret November 15, 2010 Rapporter Besvaret November 15, 2010 Hvorfor skulle den stige ? - har du et link til den info ? eller er det bare hear-say ? :-) Nye zoner har allerede hævet prisen: http://di.se/Default.aspx?pid=220174__ArticlePageProvider&epslanguage=sv
Basse Besvaret November 15, 2010 Rapporter Besvaret November 15, 2010 Ja ok 5 øre per kilowatttime kan jeg så leve med :-) Men jeg bruger heller ikke el til at opvarme med .
Igelkottar Besvaret November 18, 2010 Rapporter Besvaret November 18, 2010 Øhh 98,5 ....... det er jo billigt ..... hvem er det hos ? man kan ellers tjekke priser her : http://el.pricerunner.se/
Troejborg Besvaret November 18, 2010 Rapporter Besvaret November 18, 2010 Nu hvor emnet det er oprettet.. Jeg har ikke en PIND forstand på det med el.. Jeg har bare fået oprettet et abonnement som jeg synes lød okay.. Vi har el hos Eon... Og har en aftale der hedder fastpris i 2 år.. Men hvad er det man skal kigge efter? Hvad er vigtigt mht. el aftaler osv? Nogen der måske også har eon og kan hjælpe lidt?
Liam´s Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Vi havde Eon før, det var MEGET dyrt, kan ikke lige huske hvad vi gav. Nu har vi en rørlig aftale gennem kundkraft til ca 96 øre incl alt
thn Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Jeg har ikke en PIND forstand på det med el.. Jeg har bare fået oprettet et abonnement som jeg synes lød okay.. Du skal tænke på din elregning som to forskellige. En netregning og en forbrugsregning På netregningen betaler du et abb. og en overføringsafgift pr kwh. Dette abb. kan du ikke gøre noget som helst ved, da du er bundet til EON, der ejer forsyningsnettet. Derimod kan du gøre noget ved forbruget. Du kan skifte eller blive hos EON. EON tager sig lidt for godt betalt for denne ydelse. De har både abb. som skal betales på denne del, hvilket de fleste andre ikke har og de er generelt også dyrerer på kwh´erne. Det hele foregår altså som da fastnettelefonerne blevet frigivet for 10-15 år siden, hvor man kunne have abb. hos TDC og samtalerne hos eks. Tele2 Så længe du er bundet i 2 år, kan du selvfølgelig ikke gøre noget, men derefter bør du kigge andre steder, da EON er meget dyre
Troejborg Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Nåå okay.. Tak for svar.. Jeg må kigge på det når aftalen engang løber ud.. Synes nu ikke de er dyrer.. Vi betaler maks 300 svkr pr. mdr.. og det er for begge dele, som du taler om..
Thomas Besvaret November 25, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret November 25, 2010 Nu er det nok også lidt mere relevant for os der bor i hus;)
thn Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Vi betaler maks 300 svkr pr. mdr.. Hold da op, det var godt nok et meget lille forbrug. Hvor mange kwh bruger i pr måned?
Troejborg Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Hold da op' date=' det var godt nok et meget lille forbrug. Hvor mange kwh bruger i pr måned?[/quote'] øhmmm bum bum bum.. at kigge sin regning igennem.. kan det passe med 196 kwh... Der er sådan en "Förbrukningsstatistik (kWh)" og så en bjælke for hver måned over hvad vi har brugt.. og oktober siger 196 og 11 %.. Det er faktisk den højeste, siden vi flyttede ind i marts..
thn Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 meget godt gået.. ja jeg bruger en del mere i hvert fald
Jakriborg Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Nu er det nok også lidt mere relevant for os der bor i hus;) Eller os med el-opvarmet lejlighed som næste alle boligerne her i Jakriborg. Det kan mærkes på pengepungen, når frosten bider.
larscph Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 øhmmm bum bum bum.. at kigge sin regning igennem.. kan det passe med 196 kwh... Der er sådan en "Förbrukningsstatistik (kWh)" og så en bjælke for hver måned over hvad vi har brugt.. og oktober siger 196 og 11 %.. Det er faktisk den højeste, siden vi flyttede ind i marts.. Ja det lyder præcist som 196 kWh .... I har ikke el-varme, vel? :) Der står også på forsiden oppe i øverste halvdel et eller andet sted et forventet årsforbrug som kan give dig en idé om hvor meget det er om året. Jeg vil nu nok sige at med en samlet regning i dén størrelsesorden er det alt andet lige ret begrænset hvor meget i kan spare i kr/øre ved at skifte. Eventuelt tegn en aftale med Kundkraft når jeres 2 års aftale udløber - deres aftaler er uden fast abonnementspris og et lille forbrug som jeres udgør den faste del en større del af den samlede regning.
Troejborg Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 Ja det lyder præcist som 196 kWh .... I har ikke el-varme' date=' vel? :) Der står også på forsiden oppe i øverste halvdel et eller andet sted et forventet årsforbrug som kan give dig en idé om hvor meget det er om året. Jeg vil nu nok sige at med en samlet regning i dén størrelsesorden er det alt andet lige ret begrænset hvor meget i kan spare i kr/øre ved at skifte. Eventuelt tegn en aftale med Kundkraft når jeres 2 års aftale udløber - deres aftaler er uden fast abonnementspris og et lille forbrug som jeres udgør den faste del en større del af den samlede regning.[/quote'] Ja det rigtigt... Det var også bare mere for at få lidt mere forstand på det.. :-)
Thomas Besvaret December 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret December 5, 2010 Så nu er priserne ved at komme godt op, billigste jeg har kunnet finde idag, er 105,75. skod man ikke handlede noget før.
larscph Besvaret December 5, 2010 Rapporter Besvaret December 5, 2010 Lige nu og her tror jeg du gør klogest i at holde på rörlig....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu