Rikke Rost Skrevet December 12, 2010 Rapporter Skrevet December 12, 2010 http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1325907/Svagertorp-stanger-till-den-15-augusti.html Malmö.Den som under måndagen tänker ta tåget till Köpenhamn från Svågertorp kommer att bli besviken. Då har sista tåget gått. Tågstoppen görs hädanefter på Hyllie station. Malmö Svågertorps station har sedan den 2 juli 2000 fungerat som provisorisk mellanstation för tågtrafiken mellan Malmö och Kastrup. Nu avslutas detta provisorium. Det har sedan länge stått klart att Svågertorp skulle stängas den 12 december 2010 klockan 18. "Om du brukar ta buss eller bil till Svågertorp för att åka vidare härifrån med tåg, så går det inte längre", skriver Skånetrafiken på sin hemsida. I stället är det nu stationen Malmö-Hyllie Öresundstågens som är sista skånska station på väg mot Danmark. På Hyllie har Parkering Malmö öppnat ett nytt parkeringshus. När pågatågen mot Ystad börjar köra genom Citytunneln till hösten öppnas Svågertorp igen. Det sker den 15 augusti 2011. Då blir Svågertorp en renodlad pågatågsstation. På Svågertorp kommer endast tågen mot Ystad att stanna, men så småningom även tågen mot Trelleborg och de pågatåg som ska trafikera den så kallade Malmöringen – den ringlinje som ska köra genom Citytunneln och också ska stanna vid Rosengård, Östervärn och Persborg. Större eller mindre text
Lollikken Besvaret December 13, 2010 Rapporter Besvaret December 13, 2010 Ja de glemte bare at sige at de begyndte at gøre fra Hyllie kl. 12. Jeg var i hvert fald en lettere skuffet Lollik omkring søndag eftermiddag på Svågertorp. Heldigvis var øresundstoget også kørt forkert, så det løste sig forholdsvist let :)
credde Besvaret December 13, 2010 Rapporter Besvaret December 13, 2010 Jeg er dybt mistænksom, det hele flød her til morgen (nåede et tog fra Hyllie kl. 0711 og det så ud til at være til tiden!). Det eneste er, har man mon parkeret rigtigt
larscph Besvaret December 13, 2010 Rapporter Besvaret December 13, 2010 Hehe.. Ja helt simpelt er det ikke... Jeg skulle hente kæresten ved Hyllie i går aftes - og fandt aldrig ud af hvor det var de havde tænkt sig at man holder kortvarigt når man skal hente/bringe andre. Der var en bane til taxi'er --- og så kunne vi andre holde langs vejen forbi stationen, men det kan da hurtig blive lidt kaotisk. Nå - men det skal nok bare lige igang :) Til gengæld så det ud til at der var rigtig mange p-pladser!! Dog nok ingen til Ikea-pris....
Ann Besvaret December 13, 2010 Rapporter Besvaret December 13, 2010 Hvordan kommer man til Hyllie? Er det samme avfart som til Svågertorp, og så bare køre mod Trelleborg? Aww, ingen steder at holde når man skal hente? Møgirriterende, jeg har altid hentet mine gæster fra Dk på Svågertorp uden problemer.
Troejborg Besvaret December 13, 2010 Rapporter Besvaret December 13, 2010 Nej du kan køre af ved Malmø V / limhamn - faktisk den første/sidste afkørsel fra / til Danmark.. Altså du skal fortsætte forbi den afkørsel til svågertorp /malmø c Lige ud i rundkørslen.. Til højre i næste rundkørsel.. Og lige ud i næste rundkørsel.. og så er du ved arenaen og kan se stationen formoder jeg.. Kender ikke lige nogen lettere vej..
larscph Besvaret December 13, 2010 Rapporter Besvaret December 13, 2010 Her: http://tinyurl.com/3a7277n Og ja det er lidt underligt - men mon ikke (??) der bliver sådan en korttids pickup/dropoff plads som der var på Svågertorp?
Ann Besvaret December 13, 2010 Rapporter Besvaret December 13, 2010 Æv. Det er lige 6 km i den forkerte retning. Jeg tror desværre mine gæster fra Dk fremover komme til at tage til centralen og tage Pågatoget ud til os. Der går jo immervæk hele 1 tog i timen, så det må de klare sig med.
Lollikken Besvaret December 13, 2010 Rapporter Besvaret December 13, 2010 Ja det er lidt forvirrende endnu. Selv buschaufføren kørte forkert i morges =) Det er dog stadig muligt at parkere ved Ikea og bruge togkortet til at køre de to stop med 33'eren til Hyllie. Der er også sat flere 33 busser ind.
Rikke Rost Besvaret December 13, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2010 Når du kommer fra Oxie, så kører du den sædvanlige vej mod Svågertorp....Istedet for at dreje ned mod Bauhaus i rundkørslen, så fortsætter du ligeud. Til højre i næste rundkørsel og ligeud og så til venstre i den næste rundkørsel. Så er du der......meget nemt.
SanneJ Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 Æv. Det er lige 6 km i den forkerte retning. Jeg tror desværre mine gæster fra Dk fremover komme til at tage til centralen og tage Pågatoget ud til os. Der går jo immervæk hele 1 tog i timen' date=' så det må de klare sig med.[/quote']6 km??? Fra Svårgertorp til Hyllie??? Nej, det er der ikke, nok snarere max 2. Jeg har cyklet den strækning mange gange (Lindeborg-Svågertorp) og det tog ca. 10 min, så kan du ikke køre max 5 min længere for at hente dine gæster??? -Problemet er ikke jo større end at fra august næste år kommer pågatoget fra Ystad at gå til Hyllie station og mon ikke det tog stopper i Oxie til den tid også:th2:
larscph Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 Den korteste vej iflg Google Maps er cirka 2,7 km... Men nu behøver man jo ikke køre til Svågertorp FØR man kører til Hyllie ;) Jeg syntes den ligger fint den nye station ift at komme til fra. Jeg kommer dog så af Inre Ringvägen og af den vej er det om noget en smule kortere/hurtigere at køre til Hyllie....
Ann Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 6 km??? Fra Svårgertorp til Hyllie??? Nej, det er der ikke, nok snarere max 2. Jeg har cyklet den strækning mange gange (Lindeborg-Svågertorp) og det tog ca. 10 min, så kan du ikke køre max 5 min længere for at hente dine gæster??? -Problemet er ikke jo større end at fra august næste år kommer pågatoget fra Ystad at gå til Hyllie station og mon ikke det tog stopper i Oxie til den tid også:th2: Jo, er det ikke længere - så får de en chance :) Kommer pågatoget til at gå via Hyllie? Jeg troede det var via Svågertorp, men det er måske via begge stationer? Det bliver da dejligt - så slipper man for at tage indenom centralen.
Jakriborg Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 Indtil Svågertorp og ringbanen bliver åbnet til august næste år, har pågatogene til Oxie (og mod Ystad) start på Malmö C og kun et stop undervejs ved Persborg. Så man kan ikke skifte på Hyllie eller Triangeln, hvis man skal til Oxie. De pågatog som standser på Hyllie og Triangeln er dem, som fortsætter mod Lund.
Lollikken Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 Hehe.. Ja helt simpelt er det ikke... Jeg skulle hente kæresten ved Hyllie i går aftes - og fandt aldrig ud af hvor det var de havde tænkt sig at man holder kortvarigt når man skal hente/bringe andre. Der var en bane til taxi'er --- og så kunne vi andre holde langs vejen forbi stationen, men det kan da hurtig blive lidt kaotisk. Nå - men det skal nok bare lige igang :) Til gengæld så det ud til at der var rigtig mange p-pladser!! Dog nok ingen til Ikea-pris.... Hvis man scroller ned til side to kan man se de forskellige parkeringsplads muligheder. F.eks. kunne jeg forestille mig der blev læsset en del folk af omkring eventbus sektionen :-) http://www.malmo.se/download/18.6e0fe7e512c888cbc5280003320/cykelv%C3%A4gar_hyllie.pdf
Pede Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 Ved busserne (de grønne striber på kortet) er der et stykke "holdeplads" til lastzon - som allerede nu bliver brugt til at hente passagerer. Tror der er plads til en 6 biler. Det er på modsatte side af vejen fra stationen. Har endnu ikke taget cyklen derop men finder det mærkværdigt at cykler og skal parkeres ved bilerne (ifølge kortet) - når vejret lysner tror jeg hele pladsen rundt om stationen kommer til at flyde med cykler.
larscph Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 Orv.. Fint kort - men EventBus sektionen er da ikke rigtig ved stationen... Gad vide om p-huset er gratis hvis man holder i tilstrækkelig kort tid? Da jeg var der i søndags holdt jeg der ved de grønne striber - eller lige før netop i "lastzon"... Man skal bare vare sig lidt med lastzon - jeg ved erfaringsmæssigt at det kan koste 800 sek at holde på sådan én!!!
SanneJ Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 Kommer pågatoget til at gå via Hyllie? Jeg troede det var via Svågertorp' date=' men det er måske via begge stationer? Det bliver da dejligt - så slipper man for at tage indenom centralen.[/quote']De har faktisk tænkt:p Jeg blev ihvertfald glædelig overrasket da jeg så planerne. Svågertorp bliver fra august næste år ren pågatågstation, der kommer spor fra Svågertorp til Hyllie og på den måde kommer Ystadstoget til at stoppe på Svågertorp OG Hyllie for derefter at fortsætte til centralen (og Lund osv. hurrra fra mig, der arbejder i Lund -ikke at jeg gider tage toget alligevel, men så er muligheden der da:)) Derudover kommer der en pågatågs-rundlinie fra centralen via de stationer ystadslinien tidligere gik til i de østre dele af Malmö og derefter Svågertorp -hyllie og så tilbage til centralen (har ikke nævnt alle stop, men bare for at gi en idé). Jeg synes det er smart:th2:
Lollikken Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 Orv.. Fint kort - men EventBus sektionen er da ikke rigtig ved stationen... Gad vide om p-huset er gratis hvis man holder i tilstrækkelig kort tid? Da jeg var der i søndags holdt jeg der ved de grønne striber - eller lige før netop i "lastzon"... Man skal bare vare sig lidt med lastzon - jeg ved erfaringsmæssigt at det kan koste 800 sek at holde på sådan én!!! Fra Eventbus er der ikke engang 100 m til stationen :)
larscph Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 Fra Eventbus er der ikke engang 100 m til stationen :) Klart - men 100 meter er altså også langt når det er -47 grader... ;) Men ja det var en mulighed som dog ikke rigtig giver fleksibiliteten til at gå ned og hente sin passager ved toget hvis nu der er meget at bære osv.... Det er en smule fjollet er det ikke? - det ser ikke ud til at der kommer drop off/on pladser som der var ved Svågertorp. Godt nok var de også betalingspladser men udelukkende beregnet til meget kort parkering.
Lynge Besvaret December 14, 2010 Rapporter Besvaret December 14, 2010 syntes også det er smart - det ligefør man skulle springe på cyklen og rulle til Oxie til den tid og tage toget til Kbh. istedet for bilen.....måske
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu