Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ny tråd til at holde styr på , hvem som kommer: Skriv Jer på her i denne tråd hvis I vil være med - alle der har tilmeldt sig er velkomne. Dog kan det blive nødvendigt at lukke for flere tilmeldinger, hvis vi bliver flere end der kan være (praktisk gøgl ved flere end 12, ultimativt max= 20). Først til Mølle princippet gælder. Tid: Lørdag d. 15. Januar 2011 fra klokken 11.00 til ud på natten. Det er naturligvis tilladt kun at være der noget af tiden. Sted: Västra Hamnen nær Scaniabadet (jeg sender en pm med eksakt navn og adresse til dem som tilmelder sig og ikke har været der før) Parkering: Det er muligt midlertidigt at læsse af foran indgangen. Derefter er den nærmeste p-plads Scaniabadets parkering, som styres af p-malmø. 70 kr. for et døgns parkering. Bekræftede deltagere: Bananas sup3rior Menace Don A Dannemare DABP Bonne Bonne's søn Frakkel Thomas Lund Mortimer Kommer måske: Afbud pga. sygdom: Rene Mad: Yderligere detaljer skal fastlægges, men vi forsøger os formentlig med Menace's Sous-vide planer som aftensmåltid. Medbring selv mad/frokost/slik/chips eller lign. til at overleve indtil aftenen. Praktiske detaljer: Strømstik: her er svensk standard, og ikke dansk! Danske 3-bens stik går ikke ind i kontakterne. Medbring PC/bærbar/skærm + nødvendige strømkabler + en stikdåse + mindst 1 netværkskabel (her også WLAN men...) Drikkevarer: Medbring selv eller sats på at købe i nærmeste kiosk (100m) eller ICA Maxi (800m, åbent 8-22) Spil: Finder vi ud af - men i hvert fald noget Starcraft 2 Switch: Er der 2 stykker som vil tage en switch med? gerne en gigabitversion.

• Svar 146
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Jeg er også hook. Min søn på 15 er nok også hooked, med mindre der er aldersbegrænsning? Vh, Lars.
Der er ikke nogen alderbegrænsning ud over at han skal kunne tåle at se skydespil og lign. - der er ikke nogen former for censur her.
Besvaret

Vigtig opdate. Jeg er lige været ude og købe mit eget sc2 spil. Jojo Og dermed har jeg også 2 guest pass. + jeg har et guest pass til et spil der hedder World of warcraft, dette spil vil blive udloddet til den der lader mig vinde MINDST 2 gange i sc2 -:) hehe Og gælder ikke hvis dannemare er på mit hold -:) lol for så vinder jeg

Besvaret
Vigtig opdate. Jeg er lige været ude og købe mit eget sc2 spil. Jojo Og dermed har jeg også 2 guest pass. + jeg har et guest pass til et spil der hedder World of warcraft, dette spil vil blive udloddet til den der lader mig vinde MINDST 2 gange i sc2 -:) hehe Og gælder ikke hvis dannemare er på mit hold -:) lol for så vinder jeg
Ærgeligt man ikke gider WOW, ellers var det easy money ;)
Besvaret

Jeg er selvfølgelig også frisk :-) Mht mad forslår jeg at jeg laver mad og indkøber dette før vi mødes Jeg har tænkt på: ca 300-500 g Entrecote - kommer an på dagsprisen (kan også være en anden udskæring, synes bare at dette er "mande-udskæringen", vi kan sagtens tage "dame-udskæringen" oksemørbrad, men så er prisen lidt højere) 1-2 Bagt kartoffel pr persono En eller anden slags salat der passer til årstiden, f.eks rødkål (ikke den syltede slags) med noget appelsin og bønner Bernaisesauce - jeg plejer at lave hjemmelavet, men til 7-8 mennesker er det næsten uoverkommeligt og meget tidskrævende (mere end resten tilsammen) så det bliver noget knor eller lignende Det vil koste omkring 80-100 DDK pr mand (inkl udgiften til værtens andel) alt efter kødprisen lige på det tidspunkt Bemærk at kødet i denne valgmulighed være blive kernetempereret ved 55 grader i en vakuumpakning i 5-7 timer Efter 1½ time vil det være foregået en lavpasteurisering så det er helt sikkert at spise - dette er måden man laver kød på finere restauranter verden over. Jeg tager selvfølgelig mit sousvide hardware med - FreshMealsMagic (FMM) Sous Vide 18L Kit, indkøbt i canada og ombygget til nordiske forhold :-) Jeg vil gerne have en tilbagemelding på hvem som ønsker at jeg skal indkøbe og lave mad til dem (og når du har tilkendegivet, står du i gæld :-) - du kan dog nå at melde fra inden uge før, jeg kan lide at planlægge mine indkøb i længere tid og skal advisere min slagter osv.) Jeg er selvfølgelig åben for andre ideer Kunne også være noget bbq pulled pork (tilberedes 24-30 timer ved 70 grader) i en ciabatta-bolle med noget hjemmelavet coleslaw eller noget pasta buffet ala pasta med laks i en oste/broccolisauce - elller tomat/bacon eller ??? måske noget fisk ala hvidfisk på en bund af persillerod, med kartofler og en bredbladet persille-creme til....... eller... jeg er åben for ideer, men vil selvfølgelig foreslå forslag 1, hvis man ikke har prøvet sousvide, så er det en gastronomisk oplevelse i hvordan et stykke kød skal tilberedes

Besvaret
Bemærk at kødet i denne valgmulighed være blive kernetempereret ved 55 grader i en vakuumpakning i 5-7 timer Efter 1½ time vil det være foregået en lavpasteurisering så det er helt sikkert at spise - dette er måden man laver kød på finere restauranter verden over. ... jeg er åben for ideer, men vil selvfølgelig foreslå forslag 1, hvis man ikke har prøvet sousvide, så er det en gastronomisk oplevelse i hvordan et stykke kød skal tilberedes
Jeg hijacker lige tråden et øjeblik. :tongue2: Det lyder lækkert, men du kommer jo til at mangle stegeskorpen, som imho er en væsentlig del af oplevelsen ved at spise et stykke entrecote. Helstegt entrecote giver naturlivis ikke så meget skorpe, men stadig, så ville jeg frygte, at kødet blev for 'løst' på den måde du tilbereder det? Altså lidt som kogt suppekød istedet for stegt :scared: Gør du noget for at påføre en skorpe efter kogning ved lav varme (sousvide)?
Besvaret

Jeg må melde fra til maden lader det til, da min søster har besluttet sig for at holde sin fødselsdag den pågældende lørdag... Jeg bliver derfor nok ikke længere end til sidst på eftermiddagen :(

Besvaret
Jeg hijacker lige tråden et øjeblik. :tongue2: Det lyder lækkert, men du kommer jo til at mangle stegeskorpen, som imho er en væsentlig del af oplevelsen ved at spise et stykke entrecote. Helstegt entrecote giver naturlivis ikke så meget skorpe, men stadig, så ville jeg frygte, at kødet blev for 'løst' på den måde du tilbereder det? Altså lidt som kogt suppekød istedet for stegt :scared: Gør du noget for at påføre en skorpe efter kogning ved lav varme (sousvide)?
http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=20798
Besvaret
Der er ikke nogen alderbegrænsning ud over at han skal kunne tåle at se skydespil og lign. - der er ikke nogen former for censur her.
Han kan tåle at se skydespil (og. lign.) langt mere end jeg - så jeg melder ham til også. Vi har ikke spillet starcraft II før (men vist nok "alm." Starcraft) Jeg går ud fra, at det er dette: http://www.spilpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=383851 Lyder rigtigt spændende med "sousvide" - eller hvad det hedder - ser frem til at prøve det. Vh, Lars.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...