Jump to content

Hvor lang tid kan man forvente det tager at få en airmail pakke fra Nord Irland?

Recommended Posts

Skrevet

Har i et øjebliks naivitet bestilt en pakke fra en Nordirsk webhandler i mandags sidste uge. Jeg har ikke modtaget nogen varer endnu, og hans side er - venligt sagt - noget uskarp. Han svarer på mail, at pakken er sendt fra ham d. 4. januar som airmail. I følge Royal Air Mails side, så tager det normalt 4 dage efter afsendelsen, før brev/pakke når modtagere i Europa/EU, og det er jo ikke specielt opløftende, selv når man kun tæller hverdage etc. :rolleye: Med den venligste fortolkning, så skulle den have været fremme i forgårs. Min erfaring med ehandel fra både uk og us er ellers, at pakker når forbavsende hurtigt frem, og at det kun er den lokale postsinke som er forsinkende (hver gang! :mad:) Nogen der har erfaringer med, hvor meget den slags kan være ("normalt") forsinket? Inden jeg nu bliver alvorligt utilfreds :surprise:

Besvaret

Jeg har lige her til morgen bestilt en bog hos Amazon.co.uk med standard forsendelse. De oplyser, at jeg kan forvente at modtage bogen mellem den 18. og 21. januar. Så ca. en uges tid vil jeg også mene, at det skal tage.

Besvaret

Jeg har engang bestilt noget hos Amazon (engelske), rykkede 1,5 uge efter den dag, hvor jeg burde have modtaget det - fik erstatning på den normale tid (ca. 4-5 dage) - og yderligere ca 3 uger senere kom den oprindelige ordre. Sååå - der KAN altså godt være uforklarlige forsinkelser...

Besvaret
Jeg har lige her til morgen bestilt en bog hos Amazon.co.uk med standard forsendelse. De oplyser' date=' at jeg kan forvente at modtage bogen mellem den 18. og 21. januar. Så ca. en uges tid vil jeg også mene, at det skal tage.[/quote'] Det er også min 'normale' forventning. De pakker jeg har fået fra amazon.co.uk har dog været med track&trace, men jeg ved at de har sendt enkeltbøger til min hustru uden. Jeg har fået meget fra både us og uk, hurtigt og nemt, men netop som pakker med track&trace. Dette er en en airmail= som et brev
Besvaret

Bare for at afslutte tråden: jeg fik pakken igår (d. 19/1-11), og den var ganske rigtigt stemplet d. 4/1 i NordIrland med prioritaire A Royal Airmail. Og Royal Airmal siger at brevet er i modtagerlandet, hvis det er i EU, på maks 4 dage. Så det var 14 dage brugt på en afstand, der kortere end interne forsendelser kan være i Sverige :rolleye:

Besvaret

Tja, jeg bestilte to PS3 spil hos samme forhandler i England, som begge blev afsendt hver for sig fredag den 26/11-10, mandag den 29/11-10 lå det ene i postkassen :thumbup::thumbup: ...............den 22/12-10 lå det andet spil i postkassen WTF?? :rolleye: Bestilte så et 3. spil hos samme forhandler, som blev afsendt den 16/12-10..........det lå i postkassen den 12/1-11.... Rød tråd.....ja det må man sige! :thumbdown

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...