skallstorp Skrevet January 26, 2011 Rapporter Skrevet January 26, 2011 Jeg skule lige väre smart og spare penge troede jeg, haha. Min normale dyrläge tager 450 for en vaccine. Den nye smådjursklinik (Som hörer under Malmö djursjukhus) tager 320. Så hvorfor betale for meget. I det hun sätter spröjten i hunden siger hun: Ja, så skal du komme tilbage om senst 1 år og 45 dage. Öh, hva- den holder vel 3 år. Nej, ikke den type vi bruger her:sick: Så dem med hund, vär lige opmärksomme på hvad i betaler for.
Troejborg Besvaret January 26, 2011 Rapporter Besvaret January 26, 2011 Er faktisk lidt usikker på hvor længe vores hunds vaccine holder.. Hmmmm det må jeg lige have tjekket op på.. Tak for tippet.. :)
SanneJ Besvaret January 26, 2011 Rapporter Besvaret January 26, 2011 Ja, det er en god idé at holde øje med det!!!!!! -Og ikke som os skulle igennem hele møllen IGEN, selvom vi i og for sig godt vidste den kun holdt 1 år, men tiden går lidt for stærkt...:o Mener vores dyrlæge sagde at man (hun!?) altid startede med den 1 årige og derefter gav den 3 årige, men det er åbenbart forskelligt -som alt andet:rolleye:
Kira Besvaret January 28, 2011 Rapporter Besvaret January 28, 2011 Nobivac holder 3 år - Rabisin 1 år og 45 dage. Min dyrlæge holder heldigvis øje for os og sender et lille vaccinationskort når tid er :-) Jeg gav vist 360 for Nobivac i sidste uge
jolin Besvaret January 28, 2011 Rapporter Besvaret January 28, 2011 Nobivac holder 3 år - Rabisin 1 år og 45 dage. Min dyrlæge holder heldigvis øje for os og sender et lille vaccinationskort når tid er :-) Jeg gav vist 360 for Nobivac i sidste uge Min kat har lige fået Rabisin for nyligt og i passet står der at den gælder i 3 år?
Kira Besvaret January 28, 2011 Rapporter Besvaret January 28, 2011 Rabiesvaccinationens giltighetstid är olika beroende på vaccintillverkarens rekommendationer. Är djuret vaccinerat iSverige med Nobivac rabies är detta giltigt i tre år. Om man har vaccinerat med Rabisin i Sverige är detta giltigt i ett år och 45 dagar. Är djuret vaccin erat utomlands ska man följa de rekommendationer på giltighetstid som fi nns i respektive land. Giltighetstiden ska vara inskriven i passet som ska vara stämplat av veterinär. Revaccination ska göras senast det datum som veterinären skrivit in i passet. Kildehenvisning: side 7 http://www2.jordbruksverket.se/webdav/files/SJV/trycksaker/Pdf_ovrigt/ovr76.pdf
Lollikken Besvaret February 2, 2011 Rapporter Besvaret February 2, 2011 Ja vi måtte også revaccinere køterne fordi vi troede det var en 3årig vaccination =(
Charlotte Vincent Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 Gode råd ønskes ved anskaffelse af hund Vi bor i Oxie, og overvejer at købe hund i Sverige vi rejser til Danmark ofte, så vil høre om der er nogen der har erfaringer onkring dette. Især vedr. ormekur som jeg kan forstå skal fornyes ved dyrlægen hver 4 uge? - Findes der virkelig ikke en nemmere løsning i form af indsprøjtning eller lign? Hundepasset er dette et man får hos dyrlægen eller? Og er der nogen der kender en god og gerne pris venlig dyrlæge i nærheden af Oxie? Alle gode råd modtages - Mange hilsner Charlotte
Kiwi Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 Vi bor i Oxie, og overvejer at købe hund i Sverige vi rejser til Danmark ofte, så vil høre om der er nogen der har erfaringer onkring dette. Især vedr. ormekur som jeg kan forstå skal fornyes ved dyrlægen hver 4 uge? - Findes der virkelig ikke en nemmere løsning i form af indsprøjtning eller lign? Hundepasset er dette et man får hos dyrlægen eller? Og er der nogen der kender en god og gerne pris venlig dyrlæge i nærheden af Oxie? Alle gode råd modtages - Mange hilsner Charlotte Vi står med samme problemstilling (hund eller kat). Læste for et års tid siden en artikel i avisen om alle de problemer det gav svenskerne når de blot skulle en smuttur til København og skulle ha hunden med. Og da jeg blev tilbudt kat på arbejdet i DK undersøgte jeg også lidt og opgav fordi det var så besværligt. Så hvis nogen kender en vej uden om alt det besværlige eller har erfaringer med hund og kat vil vi også gerne høre om det (vi bor i øvrigt også i Oxie :-)
Kiwi Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 I øvrigt ligger HAGA dyreklinik på Krombyvägen som er tæt på Käglinge/Oxie. Aner ikke noget om pris
Charlotte Vincent Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 Hej Kiwi Tak - jeg håber der er nogen der kan hjælpe os.... Ellers er der ikke anden udvej end selv at foretage alle undersøgelser - hvilket kan være tidskrævende! måske skulle jeg prøve at starte med dyrlægen - måske det løser en del - finder jeg ud af noget skal jeg nok gi besked. Vi har kun boet i Oxie siden Maj - så kender ikke rigtigt nogen endnu men er glade for det :-)
SanneJ Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 Hej Charlotte, nöjes med at spörge om det samme i én tråd, alle ser alligevel alle nyindkomne tråde :-) Den eneste måde at omgås reglerne er ikke at fölge dem! Dvs. du körer over broen og håber ikke at blive stoppet. Jeg ved dog ikke om tolderne er mere påpasselige nu efter at "rävens dvärgbandmask" faktisk er blevet fundet i Sverige for nyligt (den orm vi giver ormekur mod). Ellers som sagt brug sögefunktionen, der finder du svar på mangt og meget :)
Jakriborg Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 Hos Cityveterinärerna i Lund koster det 250 kr. for et 28-dages intyg, når man vil have hunden med til Danmark og retur, og efterfølgende 100 kr. + prisen på ormekurpiller, når de skal se hunden spise pillerne. Er der nogen, som kender en billigere dyrlæge?
Charlotte Vincent Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 Hej Sanne Beklager... det er første gang jeg er på - og kendte ikke den regel - det stod jo ikke ligefrem på forsiden :-) Vil nu helst følge reglerne og vil forsøge mig med søgefunktionen.
Lynge Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 Jeg betaler 120 kr for 3 hunde i Limhamn. Her er lidt om konsekvenserne man kan være uheldig at ramme, hvis man vælger at omgåes reglerne og bliver fanget af en snerpet tolder. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=10974&artikel=4357346
Jakriborg Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 120 kr. for det første intyg på 28-dage? Eller 120 kr. for at dyrlægen efterfølgende skal se, at hundene sluger ormekurspillerne?
Lynge Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 Vi krydser aldrig af i rubrik D derfor ser dyrlægen ikek vores hunde æder pillen, den giver vi selv inden de 28 dage.
Jakriborg Besvaret March 2, 2011 Rapporter Besvaret March 2, 2011 OK, det lyder som om, der er 230 kr. at spare ved at skifte dyrlæge. Hvor i Limhamn er det henne?
Kiwi Besvaret March 3, 2011 Rapporter Besvaret March 3, 2011 Jeg kunne ikke søge mig frem til et brugbart svar her på siderne, men jeg fandt dette på www.sjv.se: Särskilda villkor för resor mellan Sverige och Danmark Du som reser ofta mellan Sverige och Danmark med ditt djur kan skaffa ett fyraveckorsintyg istället för att avmaska vid varje tillfälle. Intyget gäller för djur som hör hemma i Sverige eller Danmark. Det är giltigt för obegränsat antal resor mellan länderna under 28 dagar under förutsättning att djuret avmaskas inom 28 dagar, det vill säga senast på den 28:e dagen. Du som pendlar regelbundet måste alltså besöka veterinären var 28:e dag för att låta avmaska djuret och förnya intyget. När du har ett fyraveckorsintyg behövs det inga notiser om avmaskning i passet. Men du ska ha med dig både passet och intyget under resan. Blanketten för fyraveckorsintyg finns till höger.
SanneJ Besvaret March 3, 2011 Rapporter Besvaret March 3, 2011 Jeg kunne ikke søge mig frem til et brugbart svar her på siderne' date=' men jeg fandt dette på [url']www.sjv.se: Särskilda villkor för resor mellan Sverige och Danmark Du som reser ofta mellan Sverige och Danmark med ditt djur kan skaffa ett fyraveckorsintyg istället för att avmaska vid varje tillfälle. Intyget gäller för djur som hör hemma i Sverige eller Danmark. Det är giltigt för obegränsat antal resor mellan länderna under 28 dagar under förutsättning att djuret avmaskas inom 28 dagar, det vill säga senast på den 28:e dagen. Du som pendlar regelbundet måste alltså besöka veterinären var 28:e dag för att låta avmaska djuret och förnya intyget. När du har ett fyraveckorsintyg behövs det inga notiser om avmaskning i passet. Men du ska ha med dig både passet och intyget under resan. Blanketten för fyraveckorsintyg finns till höger.Du kunne ikke finde et brugbart svar her på siden??? Jeg skrev ellers om 4 ugers intyget så sent som i går i en tråd... Men det var da dejligt du selv fandt frem til jordbrugsverkets hjemmeside... :)
skallstorp Besvaret March 4, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 4, 2011 Vi krydser aldrig af i rubrik D derfor ser dyrlægen ikek vores hunde æder pillen' date=' den giver vi selv inden de 28 dage.[/quote'] Men i giver vel ikke hunden ormekur hver måned, vel?
larscph Besvaret March 4, 2011 Rapporter Besvaret March 4, 2011 Men i giver vel ikke hunden ormekur hver måned' date=' vel?[/quote'] Det skal man vel for at det er lovligt?
Lynge Besvaret March 5, 2011 Rapporter Besvaret March 5, 2011 Det skal man vel for at det er lovligt? Ja det skal man.
Jakriborg Besvaret March 5, 2011 Rapporter Besvaret March 5, 2011 Som jeg læser det, er forskellen alene om dyrlægen skal bruge tid på at se, at hunden æder ormekurpillerne eller ej, hvilket immervæk sparer en konsulation og et gebyr. Om det så er helt efter bogen, skal jeg lade være usagt. Og dertil er det jo også billigere at få intyget. Dyrlægen i Limham er det denne her: http://www.limvet.se/ ??
skallstorp Besvaret March 6, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 6, 2011 Lovligt Det skal man vel for at det er lovligt? Nu skal jeg ikke opfordre til ulovligheder. Men hvem checker? Der er vel ingen der frivilligt giver sin hund ormekur hele tiden?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu