Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skule lige väre smart og spare penge troede jeg, haha. Min normale dyrläge tager 450 for en vaccine. Den nye smådjursklinik (Som hörer under Malmö djursjukhus) tager 320. Så hvorfor betale for meget. I det hun sätter spröjten i hunden siger hun: Ja, så skal du komme tilbage om senst 1 år og 45 dage. Öh, hva- den holder vel 3 år. Nej, ikke den type vi bruger her:sick: Så dem med hund, vär lige opmärksomme på hvad i betaler for.

Besvaret

Ja, det er en god idé at holde øje med det!!!!!! -Og ikke som os skulle igennem hele møllen IGEN, selvom vi i og for sig godt vidste den kun holdt 1 år, men tiden går lidt for stærkt...:o Mener vores dyrlæge sagde at man (hun!?) altid startede med den 1 årige og derefter gav den 3 årige, men det er åbenbart forskelligt -som alt andet:rolleye:

Besvaret

Nobivac holder 3 år - Rabisin 1 år og 45 dage. Min dyrlæge holder heldigvis øje for os og sender et lille vaccinationskort når tid er :-) Jeg gav vist 360 for Nobivac i sidste uge

Besvaret
Nobivac holder 3 år - Rabisin 1 år og 45 dage. Min dyrlæge holder heldigvis øje for os og sender et lille vaccinationskort når tid er :-) Jeg gav vist 360 for Nobivac i sidste uge
Min kat har lige fået Rabisin for nyligt og i passet står der at den gælder i 3 år?
Besvaret

Rabiesvaccinationens giltighetstid är olika beroende på vaccintillverkarens rekommendationer. Är djuret vaccinerat iSverige med Nobivac rabies är detta giltigt i tre år. Om man har vaccinerat med Rabisin i Sverige är detta giltigt i ett år och 45 dagar. Är djuret vaccin erat utomlands ska man följa de rekommendationer på giltighetstid som fi nns i respektive land. Giltighetstiden ska vara inskriven i passet som ska vara stämplat av veterinär. Revaccination ska göras senast det datum som veterinären skrivit in i passet. Kildehenvisning: side 7 http://www2.jordbruksverket.se/webdav/files/SJV/trycksaker/Pdf_ovrigt/ovr76.pdf

• 4 weeks later...
Besvaret

Gode råd ønskes ved anskaffelse af hund Vi bor i Oxie, og overvejer at købe hund i Sverige vi rejser til Danmark ofte, så vil høre om der er nogen der har erfaringer onkring dette. Især vedr. ormekur som jeg kan forstå skal fornyes ved dyrlægen hver 4 uge? - Findes der virkelig ikke en nemmere løsning i form af indsprøjtning eller lign? Hundepasset er dette et man får hos dyrlægen eller? Og er der nogen der kender en god og gerne pris venlig dyrlæge i nærheden af Oxie? Alle gode råd modtages - Mange hilsner Charlotte

Besvaret
Vi bor i Oxie, og overvejer at købe hund i Sverige vi rejser til Danmark ofte, så vil høre om der er nogen der har erfaringer onkring dette. Især vedr. ormekur som jeg kan forstå skal fornyes ved dyrlægen hver 4 uge? - Findes der virkelig ikke en nemmere løsning i form af indsprøjtning eller lign? Hundepasset er dette et man får hos dyrlægen eller? Og er der nogen der kender en god og gerne pris venlig dyrlæge i nærheden af Oxie? Alle gode råd modtages - Mange hilsner Charlotte
Vi står med samme problemstilling (hund eller kat). Læste for et års tid siden en artikel i avisen om alle de problemer det gav svenskerne når de blot skulle en smuttur til København og skulle ha hunden med. Og da jeg blev tilbudt kat på arbejdet i DK undersøgte jeg også lidt og opgav fordi det var så besværligt. Så hvis nogen kender en vej uden om alt det besværlige eller har erfaringer med hund og kat vil vi også gerne høre om det (vi bor i øvrigt også i Oxie :-)
Besvaret

Hej Kiwi Tak - jeg håber der er nogen der kan hjælpe os.... Ellers er der ikke anden udvej end selv at foretage alle undersøgelser - hvilket kan være tidskrævende! måske skulle jeg prøve at starte med dyrlægen - måske det løser en del - finder jeg ud af noget skal jeg nok gi besked. Vi har kun boet i Oxie siden Maj - så kender ikke rigtigt nogen endnu men er glade for det :-)

Besvaret

Hej Charlotte, nöjes med at spörge om det samme i én tråd, alle ser alligevel alle nyindkomne tråde :-) Den eneste måde at omgås reglerne er ikke at fölge dem! Dvs. du körer over broen og håber ikke at blive stoppet. Jeg ved dog ikke om tolderne er mere påpasselige nu efter at "rävens dvärgbandmask" faktisk er blevet fundet i Sverige for nyligt (den orm vi giver ormekur mod). Ellers som sagt brug sögefunktionen, der finder du svar på mangt og meget :)

Besvaret

Hos Cityveterinärerna i Lund koster det 250 kr. for et 28-dages intyg, når man vil have hunden med til Danmark og retur, og efterfølgende 100 kr. + prisen på ormekurpiller, når de skal se hunden spise pillerne. Er der nogen, som kender en billigere dyrlæge?

Besvaret

Jeg kunne ikke søge mig frem til et brugbart svar her på siderne, men jeg fandt dette på www.sjv.se: Särskilda villkor för resor mellan Sverige och Danmark Du som reser ofta mellan Sverige och Danmark med ditt djur kan skaffa ett fyraveckorsintyg istället för att avmaska vid varje tillfälle. Intyget gäller för djur som hör hemma i Sverige eller Danmark. Det är giltigt för obegränsat antal resor mellan länderna under 28 dagar under förutsättning att djuret avmaskas inom 28 dagar, det vill säga senast på den 28:e dagen. Du som pendlar regelbundet måste alltså besöka veterinären var 28:e dag för att låta avmaska djuret och förnya intyget. När du har ett fyraveckorsintyg behövs det inga notiser om avmaskning i passet. Men du ska ha med dig både passet och intyget under resan. Blanketten för fyraveckorsintyg finns till höger.

Besvaret
Jeg kunne ikke søge mig frem til et brugbart svar her på siderne' date=' men jeg fandt dette på [url']www.sjv.se: Särskilda villkor för resor mellan Sverige och Danmark Du som reser ofta mellan Sverige och Danmark med ditt djur kan skaffa ett fyraveckorsintyg istället för att avmaska vid varje tillfälle. Intyget gäller för djur som hör hemma i Sverige eller Danmark. Det är giltigt för obegränsat antal resor mellan länderna under 28 dagar under förutsättning att djuret avmaskas inom 28 dagar, det vill säga senast på den 28:e dagen. Du som pendlar regelbundet måste alltså besöka veterinären var 28:e dag för att låta avmaska djuret och förnya intyget. När du har ett fyraveckorsintyg behövs det inga notiser om avmaskning i passet. Men du ska ha med dig både passet och intyget under resan. Blanketten för fyraveckorsintyg finns till höger.
Du kunne ikke finde et brugbart svar her på siden??? Jeg skrev ellers om 4 ugers intyget så sent som i går i en tråd... :rolleye: Men det var da dejligt du selv fandt frem til jordbrugsverkets hjemmeside... :)
Besvaret

Som jeg læser det, er forskellen alene om dyrlægen skal bruge tid på at se, at hunden æder ormekurpillerne eller ej, hvilket immervæk sparer en konsulation og et gebyr. Om det så er helt efter bogen, skal jeg lade være usagt. Og dertil er det jo også billigere at få intyget. Dyrlægen i Limham er det denne her: http://www.limvet.se/ ??

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...