Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Overskriften siger vel det hele. Jeg vil gerne starte kørekort i sverige, men kan slet ik forstå det svenske så godt endnu tila t jeg ville ku tage kørekortet på svensk. Derfor vil jeg høre omi kan hjælpe:)

Besvaret
Hej. Overskriften siger vel det hele. Jeg vil gerne starte kørekort i sverige, men kan slet ik forstå det svenske så godt endnu tila t jeg ville ku tage kørekortet på svensk. Derfor vil jeg høre omi kan hjælpe:)
uanset hvad så er både teori og køreprøve på svensk. og kan du ikke svensk så må du heller tage et par svensk-kurser hvis du vil kunne følge med i en teoriprøve og køreprøve :) hvis du ikkr forstår svensk :)
Besvaret

Hjälp til hvad?

Hvad er det du vil have hjälp til, en der kan gå til pröve for dig:laugh: Måske skal du väre lidt mere tydlig.
Besvaret
Hvad er det du vil have hjälp til' date=' en der kan gå til pröve for dig:laugh: Måske skal du väre lidt mere tydlig.[/quote'] Det jeg vil have hjælp til er, at finde en køreskole i sverige, hvor man kan tage køreprøve og teori på dansk
Besvaret

Jeg ved at man her i danmark kan få en oversættelse af teorien, netop til folk der ik taler (så godt/intet) dansk. Det er mere til teorien jeg spørg om man kan tage den på dansk. Derudover har ejg hørt man kan få den oversat til tyrkisk i sverige, men da jeg ik kan tyrkisk tænkte jeg om mon ikke der også var en dansk oversætter

Besvaret

Sprog

Jeg ved at man her i danmark kan få en oversættelse af teorien' date=' netop til folk der ik taler (så godt/intet) dansk. Det er mere til teorien jeg spørg om man kan tage den på dansk. Derudover har ejg hørt man kan få den oversat til tyrkisk i sverige, men da jeg ik kan tyrkisk tænkte jeg om mon ikke der også var en dansk oversætter[/quote'] http://www.korkortsportalen.se/nyheter/2010/Nu-utokas-antal-sprak-for-kunskapsprovet/ Er man Dansk forventes det at man kan klare en Svensk så vidt jeg ved-
Besvaret

Kan man ikke tage kørekort på engelsk mon? Men ærlig talt, lær dog at forstå svensk, når du nu bor i Sverige, ellers giver det jo ikke megen mening at bo i et land, hvor man ikke forstår sproget.

Besvaret

Jeg blev stoppet ved broen og en kvindelig tolder spurgte mig om hvor jeg boede. Jeg fortalte min adresse og hun kvitterede med at høre hvor lang tid jeg havde boet i sverige og hvorfor jeg ikke havde lært svensk på de 4 år. Hun spurgte så igen hvor jeg boede og jeg svarede med min adresse igen. Hun ville så høre hvor mange gange jeg var blevet stoppet når jeg ikke forstod et simpelt spørgsmål og der tænkte jeg "WTF" Hun måtte kalde en kollega over og snakkede med ham, han stak hovedet ind og ville høre hvilket område jeg boede i og jeg svarede "almvik" Hun vendte øjene af mig og spurgte om hvorfor jeg ikke svarede på hendes spørgsmål med det samme...... Jeg kan sagtens forstå at nogen gerne vil tage deres kørekort på dansk, der er meninger, talemåder osv. der kan gå tabt i en oversættelse og det ville være synd at dumpe på kommunikations eller forståelses-problemer. Hun skriver heller ikke at hun ikke forstå sproget, men at hun ikke forstår sproget godt nok. Det er køreskolen der skal ansøge om en tolk hvis de mener at du har behov for hjælp, du kan jo evt. også flytte din adresse de 2-3 måneder et kørekort tager at tage

Besvaret
Kan man ikke tage kørekort på engelsk mon? Men ærlig talt' date=' lær dog at forstå svensk, når du nu bor i Sverige, ellers giver det jo ikke megen mening at bo i et land, hvor man ikke forstår sproget.[/quote'] Jeg har på intet tispunkt skrevet at jeg IKKE taler svensk men som menace så fint påpeger så er det noget helt andet at tale/forstå svensk i supermarkedet eller hvis du skal ringe til banken, men når det nu drejer sig om en teoriprøve så vil man jo helst have at man forstår ALT!!
Besvaret
Jeg blev stoppet ved broen og en kvindelig tolder spurgte mig om hvor jeg boede. Jeg fortalte min adresse og hun kvitterede med at høre hvor lang tid jeg havde boet i sverige og hvorfor jeg ikke havde lært svensk på de 4 år. Hun spurgte så igen hvor jeg boede og jeg svarede med min adresse igen. Hun ville så høre hvor mange gange jeg var blevet stoppet når jeg ikke forstod et simpelt spørgsmål og der tænkte jeg "WTF" Hun måtte kalde en kollega over og snakkede med ham, han stak hovedet ind og ville høre hvilket område jeg boede i og jeg svarede "almvik" Hun vendte øjene af mig og spurgte om hvorfor jeg ikke svarede på hendes spørgsmål med det samme...... Jeg kan sagtens forstå at nogen gerne vil tage deres kørekort på dansk, der er meninger, talemåder osv. der kan gå tabt i en oversættelse og det ville være synd at dumpe på kommunikations eller forståelses-problemer. Hun skriver heller ikke at hun ikke forstå sproget, men at hun ikke forstår sproget godt nok. Det er køreskolen der skal ansøge om en tolk hvis de mener at du har behov for hjælp, du kan jo evt. også flytte din adresse de 2-3 måneder et kørekort tager at tage
Netop menace. Mange gange oplever jeg at der er nogle ord jeg ik lige får fat i fordi der enten blir talt for hurtigt eller der blir mumlet men alligevel kommer jeg til at forstå hvad det er de prøver at sige ved hjælp af de andre ord + det emne man taler om. Jamen jeg må lige prøve at høre med nogle køreskoler og håbe de kan hjælpe. Har desværre ikke mulighed for at flytte min adresse til danmark lige pt selvom det dog ville være det nemmeste:(
Besvaret
Jeg er sandsynligvis idioten her, men jeg forstår ikke historien. Er svaret (på svensk) på hvor man bor, at man siger kvarteret og ikke adresse, eller hvad?
Besvaret
Jeg er sandsynligvis idioten her' date=' men jeg forstår ikke historien. Er svaret (på svensk) på hvor man bor, at man siger kvarteret og ikke adresse, eller hvad?[/quote'] Hehe.. Ja... jeg plejer bare at sige at jeg bor i Malmö hvis de spørger... Husker man den rette betoning af a'et så går den rent ind :)
Besvaret
Netop menace. Mange gange oplever jeg at der er nogle ord jeg ik lige får fat i fordi der enten blir talt for hurtigt eller der blir mumlet men alligevel kommer jeg til at forstå hvad det er de prøver at sige ved hjælp af de andre ord + det emne man taler om. Jamen jeg må lige prøve at høre med nogle køreskoler og håbe de kan hjælpe. Har desværre ikke mulighed for at flytte min adresse til danmark lige pt selvom det dog ville være det nemmeste:(
Malmö Komvux har vist nogle gode svensk kurser som enten er gratis eller ret billige.
Besvaret
Jeg er sandsynligvis idioten her' date=' men jeg forstår ikke historien. Er svaret (på svensk) på hvor man bor, at man siger kvarteret og ikke adresse, eller hvad?[/quote'] Pointen var at kommunikation er svært :-) Men.... hun mente område da hun spurgte om adressen og jeg tænkte logisk og sagde min adresse.
Besvaret
Pointen var at kommunikation er svært :-) Men.... hun mente område da hun spurgte om adressen og jeg tænkte logisk og sagde min adresse.
Har aldrig helt forstået hvad det spm. skal til for? Er det sådan, at siger du Rosengården, så bli'r du halet tilside, men siger du Bunkeflo får du lov at køre?!?!?! Don't get it :p

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...