Jump to content
Sign in to follow this  
Perfekt_g

ADVARSEL! Politi i tunnellen

Recommended Posts

Er der nogen' date=' som kan sige til mig, hvor lovligt er at stoppe en bil lige pludseligt under fart kontrol, hvis man ikke kørte hurtigere end 91 km/t i tunnelen? Er blevet standset af politiet for flere dage siden. Og det så ud som om han lbestemte sig at standse mig lige. Der var 50-60 metter mellem mig og ham, da han begyndte at vinke til mig, hvor jeg var nødt til at hårdt-bremse lige på motorvejen. Han skældte mig ud for det og dog kun skannede mit kørekort. Så måtte jeg køre videre. Det var faktisk meget ubehægeligt.:([/quote'] Jeg har prøvet noget lignende og fortsatte blot uden om ham for derefter at parkere forsvarligt og gå tilbage. No problems :)

Jeg har prøvet noget lignende og fortsatte blot uden om ham for derefter at parkere forsvarligt og gå tilbage. No problems :)
Hvorfor gå tilbage....DET er da hans problem hvis han vil snakke, faktisk er det ulovligt at gå på motorvejen (som nødsporet jo er en del af)!! Jeg blev også engang stoppet på en måde, jeg skulle lige orienter mig i sidespejlet inden jeg begyndte at bremse, ind i nødsporet. Der var vel 120-150 meter til ham, jeg sad bare og ventede.....hans problem!!!

Jeg prøvede det med en MC betjent på vej mod Sverige lige efter Tårnby Torv.... Der var goe bremser på RS6'eren, så han måtte lige vade ca. 200m med fuld oprustning.... :D Han var ikke helt tilfreds med situationen.... :D

Jeg prøvede det med en MC betjent på vej mod Sverige lige efter Tårnby Torv.... Der var goe bremser på RS6'eren' date=' så han måtte lige vade ca. 200m med fuld oprustning.... :D Han var ikke helt tilfreds med situationen.... :D[/quote'] HA ha - dagens joke :D :thumbup:

Fordi bilen ikke var i lovlig stand' date=' og jeg derfor ikke ville ha ham til at "vurdere" dette med også (bøde mv.)[/quote'] Ah, den del af historien kendte jeg ikke....så skulle du da have ladet den rulle 500m for så at gå tilbage....;)

Jeg prøvede det med en MC betjent på vej mod Sverige lige efter Tårnby Torv.... Der var goe bremser på RS6'eren, så han måtte lige vade ca. 200m med fuld oprustning.... :D Han var ikke helt tilfreds med situationen.... :D
Kunne du ikke nå at smide den i bakgear, så han fik 50meter ekstra? :thumbup:

Det ville jo bare blive set på som flugt fra ordensmagten..... :D Det gør jeg kun hvis jeg har en rimelig chance for at det lykkedes :lol:
Skal man aldrig forsøge, ikke hvis det er en mc betjent.....ville jeg ikke engang forsøge på mc......de er ret gode til at få det optimale ud af deres ellers langsomme mc'er!!! Hvis jeg var på mc, og han i bil.....sååå....ved man aldrig....men ikke på en motorvej! Og jeg ville aldrig bruge fart som middel, et par hurtige sving måske....

Skal man aldrig forsøge' date=' ikke hvis det er en mc betjent.....ville jeg ikke engang forsøge på mc......de er ret gode til at få det optimale ud af deres ellers langsomme mc'er[/quote'] Dét afhænger nu ret meget af betjentens evne bag "rattet" på en MC, ved jeg :laugh: (nej, jeg er ikke "flygtning" på dén måde)

De kører ikke meget over 200 på deres MC'ere og i bil er det helt håbløst for dem. Selv ikke i deres nye Skoda R36 har de mange chancer. Men tidspunktet og forholdene skal være til det....ellers er det selvmord. :D Og nej jeg ville heller ikke gøre det med en MC betjent. De har altså en temmelig stor fordel i kø trafik :) Men motorvej er ikke noget problem. Handler bare om mullerne under hjelmen....

Dét afhænger nu ret meget af betjentens evne bag "rattet" på en MC, ved jeg :laugh: (nej, jeg er ikke "flygtning" på dén måde)
Der findes LANGT flere "historier" om folk der er smuttet fra politiet, end ægte eksempler på at det er lykkes..... :lol: Langt de fleste betjente har evnerne!!! Og MANGE gange flere km på nakken af en mc end alle andre dødelige.....de er startet på en tunet knallert, og siden har de kørt mc i årevis.... Jeg har kørt mc i 22år, haft rigtigt hurtige motorcykler....og mener selv jeg er ganske ferm, på de mc'er jeg har haft.....men ville ikke forsøge, medmindre som sagt det var en politibil, der var kommet lidt bagefter pga. trafik eller vejens forløb.....så kunne et par hurtige sving forsøges, ind og holde hos en kammerat, bag et STORT skur.....

De kører ikke meget over 200 på deres MC'ere og i bil er det helt håbløst for dem. Selv ikke i deres nye Skoda R36 har de mange chancer. Men tidspunktet og forholdene skal være til det....ellers er det selvmord. :D Og nej jeg ville heller ikke gøre det med en MC betjent. De har altså en temmelig stor fordel i kø trafik :) Men motorvej er ikke noget problem. Handler bare om mullerne under hjelmen....
Og man skal være SIKKER på de ikke har en af forsvarets Fannec helikoptere hængende i nærheden.....for så er du rigtig fucked.....uanset hvor mange "muller" du har.....de kan flyve næsten 300km/t.....og der er ingen sving deroppe.... Og du skal være klar til at tage ansvaret, for den børne container (med indhold) der lægger ud til overhaling 25 meter foran dig når du kommer med 265km/t :rolleye:

I Politijagt på Kanal 5, gør de alt for at skjule deres brug af en civil Opel Insignia, jeg ved så ikke hvilke motor der ligge i, men med en 2.0 Turbo Ecotec ligger toppen på ~240 km/t

Det er en V6'er med biturbo og ca. 300hk såvidt jeg husker.... :) Den går godt. :lol:
Ja, den største motor er en 2.8 Turbo V6 med 330 HK - spørgsmålet er så om de har fået fjernet spærren ved de 250 km/t, og evt. har fået ekstra tuning indenbords :)

Svar fra broen, efter en mail, med at jeg syntes det var en sindsyg måde at gøre det på... Hej och tack för ditt mail, Jag förstår din reaktion om man som du kanske har pendlat en längre tid och inte förväntar dig att det ska stå någon i nöddörren så kan man bli överraskad. Det är samma sak som om man kör på en vanlig väg och det kommer en fågel flygande precis framför bilen, man blir överraskad. Denna metod har diskuterats med Danska Trafikpolisen under en längre tid och är en metod de önskar använda sig av. Tester har gjorts vid lågtrafikintensiva tider och resultaten därifrån har inneburit att vi tillsammans med Danska Trafikpolisen valt at införa denna metod för hastighetsövervakning. Vi har säkerställt att det är säkert för den personal som står i dörren och arbetar. Det är även säkerställt att varken personal eller utrustning kan falla ut i vägbanan. Majoriteten av de olyckor vi har sker på grund av för hög fart. Cirka 20 styck sedan invigningen.

Vi har säkerställt att det är säkert för den personal som står i dörren och arbetar. Det är även säkerställt att varken personal eller utrustning kan falla ut i vägbanan.
Det kunne være lidt spændende, om Arbejdstilsynet er enige i dén betragtning...