Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Jeg har nogen gange undret mig over hvorfor man ikke skal vise kørerkort, ID eller lign., når man kommer og skal afhente en bil til nogen hundretusinde på et værksted.
Ja det er faktisk utroligt. Forleden var jeg inde med min Fiat Punto hos Bilpartner, da bilen var indkaldt til et check. Jeg skulle skrive på, at jeg havde afleveret bilen på en seddel, hvor også værkstedet havde skrevet under. Jeg fik ikke nøglen udleveret senere på dagen uden at aflevere den seddel. Det var da ihvertfald en form for sikkerhed.
  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Kender ham også.... han var så utrolig flink at ville tage min RS6'er i kommision, for 10% af prisen i "udbetaling"....han havde en MEGET interesseret køber sagde han. Jeg bad ham ringe når han havde ALLE pengene i hånden, så forsvandt han.... Jeg mødtes en gang med ham. Jeg havde en ekstra nøgle i lommen, JEG kørte de 2km han skulle se bilen, og jeg havde en aggressiv højgravid kone på bagsædet..... Han bor på den adresse der er oplyst tidligere i denne tråd....

Besvaret

yes - det noget svineri polisen ikke bare kan få fat på ham... Men egentlig også utroligt, der er nogen der kan finde på at hoppe på den... Jeg kunne aldrig finde på at sælge noget i den prisklasse, uden at være sikker på at få det fulde beløb..

Besvaret

Det er ham fra FB! Havde engang et par telefonnumre til ham, bla. hjemmenummeret....men kan ikke finde det igen...sorry! Ledte igen...fandt dette... 0763 77 31 15 mener at han engang ringede til mig fra dette nummer, held og lykke!

Besvaret

Jeg kan simpelthen ikke se problemet (udover at TS ikke har noget at køre i lige for tiden...) 1. Audi udleverer en bil, der ikke er deres, til en mand, der ikke er ejeren. Det er Audis ansvar. Ikke TS's! En advokat vil gnide sig hænderne over en så let sag... Ydermere kan Audi se langt i vejviseren efter deres penge fra TS. Man betaler da ikke en regning til et firma, der ikke kan finde ud af at passe ordentligt på ens bil!? 2. TS har selvfølgelig den originale, gule del af registreringsbeviset, men ingen bil. Han melder den stjålet til politi og forsikring. Så må politiet finde bilen (!) og forsikringen udbetale pengene, når politiet ikke finder bilen. Glem alt om at finde manden gennem FB, telefonbogen, diverse søgemaskiner og så videre. Det er da spild af tid og giver måske endda nogle på kajen, hvis man støver ham op. Men fint nok at advare alle andre herinde :thumbup: Eller hvad? PS: I øvrigt mærkeligt, at det er TS's første indlæg her på debatten... Men måske ser jeg bare syner...

Besvaret

Hvorfor er det mærkeligt?... han har sikkert oprettet sig flere steder, for at gøre folk opmærksomme... Det er ikke svært at finde manden.. han holder til på nævnte adresse... problemet er bare, finder man manden - er det alligevel dumt at gøre noget som helst, hvad det så end måtte være... han er med i den Albanske Liga, og dem ønsker man ikke at lægge sig ud med.. tro mig...

Besvaret
2. TS har selvfølgelig den originale' date=' gule del af registreringsbeviset, men ingen bil. Han melder den stjålet til politi og forsikring. Så må politiet finde bilen (!) og forsikringen udbetale pengene, når politiet ikke finder bilen.[/quote'] Så nemt er det vel ikke når der mangler en nøgle?
Besvaret
Så nemt er det vel ikke når der mangler en nøgle?
Hvis historien er 100% gengivet som det er sket er det jo Audi der har et kæmpe problem, jeg ville straks kontakte Sydsvenskan eller lign og tage en snak med dem om at Audi udlevere ens bil til en komplet fremmed. Bede Audi om en erstatningsbil indtil de finder ens egen bil. Og bede om at tale med direktøren! Dem der sidder ude ved skrankerne kan jo dårligt gå på toa uden hjælp......
Besvaret

Tak for alle svarene Jeg har svært ved at finde en god advokat i Sverige, da jeg gerne vil have en dansk/svensk en af slagsen så der ikke er nogen kommunikationsbrister. Den gode Rolf har snydt Audi og mig, men jeg var ligesom jer skeptisk i starten. Han lånte bilen og kom tilbage med den samme dag. Finten ligger i at han så selv valgte at hente bilen hos Audi da den var lavet og i den forbindelse aldrig fik min accept på at gøre dette. Han ringede og lavede en betalingsaftale, men på dette tidspunkt var jeg "tvunget" til at stole på ham eller ringe til politiet. I kraft af min (tidligere) blinde tillid til folk, valgte jeg at lade tvivlen komme ham tilgode og derfor står jeg nu i denne situation. Jeg ved hvem han er, jeg ved hvor han bor, jeg ved hvordan jeg kommer i kontakt med ham, men jeg ved desværre bare ikke hvor min bil er. Jeg har prøvet at undersøge sagen selv, politiet "kæmper" med at finde den og jeg har udlovet en dusør på 10.000dkk til den der kommer med oplysninger der fører til at den bliver fundet, men lige lidt har det hjulpet. Nu står jeg tilbage med en kæmpe gæld, ingen bil og en ualmindelige grim mand fra Jugoslavien der står til verdens største røvfuld.

Besvaret
Han lånte bilen og kom tilbage med den samme dag. Finten ligger i at han så selv valgte at hente bilen hos Audi da den var lavet og i den forbindelse aldrig fik min accept på at gøre dette. Han ringede og lavede en betalingsaftale' date=' [b']men på dette tidspunkt var jeg "tvunget" til at stole på ham eller ringe til politiet. I kraft af min (tidligere) blinde tillid til folk, valgte jeg at lade tvivlen komme ham tilgode og derfor står jeg nu i denne situation.
Tilsyneladende har DanskSvenskeren accepteret at Mr Mafia oprindeligt rendte med hans bil.
Besvaret

Jeg har ikke accepteret noget som helst. Jeg slås med forsikringen, Audi Malmö, Audi Tyskland, Politiet og Advokater. Men forsikringen dækker ikke svindel på denne måde og Politiet har ikke ressourcer nok til at hive ham ind til afhøring.

Besvaret

I min verden skulle den være klokkeklar... Audi har udleveret en bil til en forkert person, ergo hænger de på den... Kan de ikke bevise at de har udleveret bilen til dig, så står de meget skidt... Så vil de ikke erkende den, så ringer du bare til Sydsvenskan... De ville nok være glade for sådan en historie, og Audi ville hade den nok til at de formentlig krøb til korset...

Besvaret
Hmm, ham herhjemme har arbejdet på et par værksteder.. Og han siger at det ikke er firmaet der skal hæfte for noget... Hvorfor ved jeg ikke..
Nja, det er ikke helt korrekt... Har bilen været i værkstedets varetægt, dvs. befundet sig på værkstedet eller på indhegnet område så skal deres egen forsikring æde den... Har den stået ude for indhegning skal man selv æde den... Men de guidelines er kun i forhold til skader og tyveri... Her er der jo tale om bedrageri, hvor værkstedet aktivt har spillet en rolle i det at bilen er forsvundet så tror ikke de kan løbe udenom den... Men jeg ville undlade at nævne at jeg havde talt med gutten efterfølgende og gået med til det... For så har man også accepteret at han er rendt med den og derved bliver det til en sag mellem ejer og ham gutten som er henvist til et civilt søgsmål... Og er han som han lyder, har han ikke penge til at erstatte og bilen er formentlig røget tilbage hvor han kom fra...
Besvaret
Finten ligger i at han så selv valgte at hente bilen hos Audi da den var lavet og i den forbindelse aldrig fik min accept på at gøre dette.
Hvordan skete dette helt præcist, og hvordan kunne det i det hele taget lade sig gøre??
Besvaret
Hmm, ham herhjemme har arbejdet på et par værksteder.. Og han siger at det ikke er firmaet der skal hæfte for noget... Hvorfor ved jeg ikke..
Lyder helt tosset i mine øre, betyder i min optik, at jeg fremover vil sidde i bilen mens de laver service hos Audi......hvis jeg skal have en Audi igen.... Hvis jeg kom og de havde afleveret min bil til "en fremmed" ville jeg MINDST blive anholdt for vold mod en værkfører!
Besvaret

Det er da helt klart at Audi hænger på den her.. De har udleveret bilen til en fremmed person uden din accept. Du skal tage kontakt til Audi's direktør for værkstedet, og hvis han ikke vil hjælpe, så må du tale med Audi Sverige. Og så gå til pressen hvis de ikke vil gøre noget.

Besvaret
Det er da helt klart at Audi hænger på den her.. De har udleveret bilen til en fremmed person uden din accept. Du skal tage kontakt til Audi's direktør for værkstedet, og hvis han ikke vil hjælpe, så må du tale med Audi Sverige. Og så gå til pressen hvis de ikke vil gøre noget.
Det der forplumrer billedet er at han efterfølgende har sagt god for det da han har talt med gutten... Dvs. så har han jo ikke længere stjålet den...
Besvaret

T's kammerat kender en der arbejder hos Audi Malmø.. og han siger, at det ikke er værkstedets forsikring der skal dække tyveri osv., det er ens egen forsikring.. og sådan skulle det være ved alle bilværksteder.. hvorfor ved jeg stadig ikke, men det har han sagt..

Besvaret
T's kammerat kender en der arbejder hos Audi Malmø.. og han siger, at det ikke er værkstedets forsikring der skal dække tyveri osv., det er ens egen forsikring.. og sådan skulle det være ved alle bilværksteder.. hvorfor ved jeg stadig ikke, men det har han sagt..
Men udfordringen her er jo at det ikke er et tyveri... Han er jo ikke gået ind og har stjålet nøglen... De har jo selv udleveret den til ham... Hvis vi kigger i straffeloven så er det f.eks. ikke tyveri hvis jeg låner/giver dig noget, som du så ikke efterfølgende vil aflevere tilbage...
Besvaret

Hvis jeg giver nøglen til en fremmed der kører med min bil - er jeg ret sikker på at min forsikring ikke dækker. Det var noget andet hvis værkstedet havde haft indbrud og nogen havde brudt nøgleskabet op og kørt med bilerne. Eller bilen var blevet stjålet fra deres p-plads hvor den tilfældigvis holdt parkeret. Men hvis det er som det antydes her at en fremmed mand har vadet ind og fået udleveret nøglen til en bil der ikke er hans, og kører væk i den - ja så giver det kun mening at værkstedet udreder dén sag ift bilens ejer. Det er da også helt uhørt at Audi ikke har styr på deres kunders biler og som minimum har et papkort der skal matche det der er hæftet på nøglen for at man kan få bilen. Og hvis man ikke har et papkort det matcher, så da kun nøgle hvis man er bilens ejer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...