briped Besvaret August 22, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2011 Ja ja, og så skal der kastes beskyldninger: http://politiken.dk/politik/ECE1367662/sf-beskylder-transportministeren-for-magtmisbrug/
sup3rior Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Ja ja, og så skal der kastes beskyldninger: http://politiken.dk/politik/ECE1367662/sf-beskylder-transportministeren-for-magtmisbrug/ Hvis man ikke kan få ret, kan man altid kaste med mudder :D
MKE Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Hvis man ikke kan få ret' date=' kan man altid kaste med mudder :D[/quote'] Her "sidder" vi og "snakker" om, hvad der måske sker på den andet side af Sundet. Noget *vi* ikke har indflydelse på. Tænk engang, hvor vilde vi ville være, hvis vi kunne stemme..? Mvh. Michael
sup3rior Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Her "sidder" vi og "snakker" om, hvad der måske sker på den andet side af Sundet. Noget *vi* ikke har indflydelse på. Tænk engang, hvor vilde vi ville være, hvis vi kunne stemme..? Mvh. Michael Det ville være dejligt at kunne være med til at bestemme hvor ens skattekroner blev brugt... Og hos mig blev det ikke SS(F) som fik ansvaret for skattekisten :)
MKE Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Det ville være dejligt at kunne være med til at bestemme hvor ens skattekroner blev brugt... Og hos mig blev det ikke SS(F) som fik ansvaret for skattekisten :) Ja, men så´en er det jo desværre ikke. Og det ville - synes jeg - også være komplet forkert. Ja, jeg skulle - hvis jeg kunne - stemme helt til højre, men ville stemme lidt til venstre... Mvh. Michael
larscph Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Og det ville - synes jeg - også være komplet forkert. Du mener det er forkert at have stemmeret hvor man er statsborger og tilmed betaler indkomstskat?
MKE Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Du mener det er forkert at have stemmeret hvor man er statsborger og tilmed betaler indkomstskat? Ja.
credde Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Ja. Okay, det må du gerne argumentere lidt på, hvorfor du synes det er forkert.
Lollikken Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Okay' date=' det må du gerne argumentere lidt på, hvorfor du synes det er forkert.[/quote'] Gammelt emne og ganske off topic ;-) Start evt. en ny tråd
elbilen Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 kun borger inden for betallingsringen skal have stemmeret ?
larscph Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Okay' date=' det må du gerne argumentere lidt på, hvorfor du synes det er forkert.[/quote'] Ja det tænkte jeg også lige... Mest fordi jeg er helt blank på hvorfor - men jeg er sikker på at du har en god grund eller to MKE?
Markowitch Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Lidt mere info SF har begået et google kort over betalingsringen, som kan ses her: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=da&msa=0&msid=111401409483017096672.00045ba40831f028bd96d&ll=55.701775 Og så er der også lidt tekst http://www.sf.dk/uploads/media_items/s-sf-betalingsring-i-hovedstaden.original.pdf EDIT: Her er der lidt info om den svenske betalingsring, som ser ud til at være billigere at passere end de forslåede danske priser! http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trangselskatt/Trangselskatt-i-stockholm/
dannemare Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 Du mener det er forkert at have stemmeret hvor man er statsborger og tilmed betaler indkomstskat? Ja, men så´en er det jo desværre ikke. Og det ville - synes jeg - også være komplet forkert. What!? Naturligvis bør jeg sgu da kunne stemme på dem, som skal administrere alle mine skattekroner!
MKE Besvaret August 22, 2011 Rapporter Besvaret August 22, 2011 What!? Naturligvis bør jeg sgu da kunne stemme på dem' date= som skal administrere alle mine skattekroner! Men kan du? Nå...
dannemare Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Men kan du? Nå... Nej, men det er jo heller ikke min (vores) pointe. Så forklar os lige, hvorfor du mener, at det ville være komplet forkert, hvis vi kunne. Vi ser frem til et intelligent svar.
larscph Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Vi ser frem til et intelligent svar.
Defformero Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Nej, men det er jo heller ikke min (vores) pointe. Så forklar os lige, hvorfor du mener, at det ville være komplet forkert, hvis vi kunne. Jeg er også glad for at vi ikke har stemmeret i DK, fordi de fleste danskere der bor i SE stemmer på Blå Blok. Se bare på sunddebaten...Tror at 2/3 af sunddebats medlemmer stemmer på BB...
Rikke Rost Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Ja vi har jo hjerne og hjerte nok til at ville det bedste for DK....trods alt. Jeg er også glad for at vi ikke har stemmeret i DK, fordi de fleste danskere der bor i SE stemmer på Blå Blok. Se bare på sunddebaten...Tror at 2/3 af sunddebats medlemmer stemmer på BB...
bonne Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Men kommer det her til at gælde for biler med udenlandske nummerplader? Det gør det ikke i Stockholm, og jeg mener heller ikke at udlandske biler bliver registreret i Londons Congestions Zone...? Vh, Lars.
Busk Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Ja vi har jo hjerne og hjerte nok til at ville det bedste for DK....trods alt. Good one :)
Nico_Idskov Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Jeg er også glad for at vi ikke har stemmeret i DK, fordi de fleste danskere der bor i SE stemmer på Blå Blok. Se bare på sunddebaten...Tror at 2/3 af sunddebats medlemmer stemmer på BB... Det var da det mest tomhjernede argument nogensinde. Vil du så også ha at vi skal fratage de jyske landmænd stemmeretten fordi de traditionelt stemmer Ventre? For mig er den ret simpel... Jeg betaler skat i DK til trods for at jeg bor i Sverige. Så skal jeg da også ha lov til at stemme i DK og dermed opnå indflydelse over mine skattekroner. Alternativt bør jeg beskattes i SE og ha lov at stemme der. Det ville også være fint med mig. Der er for øvrigt ganske fornuftig læsning om dette på WWW.EKSILTINGET.DK og http://eksiltinget.wordpress.com (kommentarer på det oprindelige indlæg) Ved ikke helt hvem gutten bag Eksiltinget er og om han er herinde. Skulle han være så er der lige en thunmbs up for idéen og viljen herfra. Dog er det lidt synd at udførelsen halter. Back on track: SS(F) må endnu engang ha spist noget de bare skulle ha ladet ligge i pilleglasset. Jeg finder det virkelig provokerende at de hiver pisken frem for at banke os over i et pisse dyrt og elendigt offentligt transportsystem. Hvis det offentlige faktisk var et ordentligt alternativ både økonomisk og tidsmæssigt i praksis så ville jeg klart støtte op om det. Men min påstand er blot at hvis det offentlige var et ordentligt alternativ så ville vi ikke ha behov for pisken for at få flere til at bruge det.
sup3rior Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Ja vi har jo hjerne og hjerte nok til at ville det bedste for DK....trods alt. +1 At VKO så er rød blok light er så en anden side af sagen... Hvilket også gør min stemme ikke ligger hos nogen af de partier...
sup3rior Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Back on track: SS(F) må endnu engang ha spist noget de bare skulle ha ladet ligge i pilleglasset. Jeg finder det virkelig provokerende at de hiver pisken frem for at banke os over i et pisse dyrt og elendigt offentligt transportsystem. Hvis det offentlige faktisk var et ordentligt alternativ både økonomisk og tidsmæssigt i praksis så ville jeg klart støtte op om det. Men min påstand er blot at hvis det offentlige var et ordentligt alternativ så ville vi ikke ha behov for pisken for at få flere til at bruge det. Det er en helt korrekt og valid pointe... Det offentlige transportsystem idag fungerer af helvedes til og magter ikke opgaven i at transportere selv de passsagerer de har idag... Jeg tør ikke tænke på hvordan det bliver såfremt de lige skal akkomodere den tredjedel bilister som ifølge SS(F) forventes at skifte til offentlig transport...
dannemare Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 Det var da det mest tomhjernede argument nogensinde.
dannemare Besvaret August 23, 2011 Rapporter Besvaret August 23, 2011 +1 At VKO så er rød blok light er så en anden side af sagen... Hvilket også gør min stemme ikke ligger hos nogen af de partier... Oh so true.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu