Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Og det er tal der er troværdige? Med den svenske model for at regne mvæksten ud' date=' så tror jeg snarere den er negativ... :D[/quote'] I dette tilfælde er spørgsmålet vel nærmere hvilke tal du anser for at være troværdige. :D I hvert tilfælde, jeg refererede til en artikel i Berlingske linket til i en anden tråd.
  • Svar 314
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Nu har Stockholm haft trängselsskat i flere år' date= og alligevel har man vækstrater på 4½ procent mod København-Malmøs omkring 2 procent.
Ja, men det samlede skattetryk er stadig mindre i Sverige end i DK så derfor kan du ikke drage en direkte parallel mellem DK og SE på det punkt... Som det er fremlagt i DK af SS(F) vil dette blive en yderligere beskatning sammen med deres tilbagerulninger af de lettelser som er givet i topskatten af VKO hvilket vil forhøje skattetrykket yderligere (som om det ikke var slemt nok i forvejen)... Skat har en negativ effekt på erhvervslivet og den private borgers lyst til at udføre netop det som skatten er pålagt... Skal du sammenligne DK og SE kan vi se at de 2 lande har ført en meget forskellig finanspolitik de seneste mange år, hvor SE på rigtig mange måder har forpligtet sig selv til at holde hånd i hanke med de offentlige udgifter istedet for den danske model hvor der bare findes på flere skatter når der mangler penge... Jeg tror stadig det er blæst mere op i SE end hvad godt er, men der er ingen tvivl om at deres håndtering af landet op til krisen har gjort dem mindre sårbare.... Og selvom SE ikke er idealsamfundet er der mange gode ting som de danske politikere kan tage ud og bruge derhjemme...
Besvaret
Klap lige hesten... Selvom det mest er for sjov at Malmø i folkemunde er omdøbt til København M' date=' så tror jeg faktisk det bliver til den mentale virkelighed indenfor få år. Hvis produktionen flytter til Sverige, så vender pendlerstrømmen bare den anden vej - fra Danmark til Sverige.[/quote'] Det er så ikke helt rigtigt at pendlerstrømmen vender,eller lad mig sige at den kode kan jeg ikke lige knække! Hvis pendlerstrømmen har vendt, så de 85% af morgentrafikken er mod Malmø og visa verca på eftermiddagen så er vi kommet til en sittuation som har nogen hændelser inden - hvis man kan se det som en proces. 1) Hvis danskerne skal arbejde/pendle til Malmø så skal reallønen i Sverige stige urealistisk meget og så ville produktionen jo ikke være flyttet til Skåne det er umuligt da arbejdsgiveren betaler 27,2 % udover lønnen, som er sociale afgifter. 2) Det svenske skattesystem eller brist på system om man vil, er slet ikke anpasset rent fradragsmæssigt og skal derfor ændres og 08'erne kommer aldrig nogensinde til at gøre noget som helst for fremme vækst i Skåne det er politisk umuligt 3) Det var ikke noget større problem at få en masse svenskere og særdelshed yngrer svensker til at arbejde i KBH og dermed bruge broen. Det som den yngre svensker vandt på at arbejde i kbh var jo ikke den stor tegnedreng, næh det var erfaring som var vigtigt fordi at så kunne de jo prøve sig på det svenske arbejdsmarked på et senere tidspunkt. Det svenske arbejdsmarked er stift og tungt og meget svært at komme ind på hvorimod det danske er mere rørligt, set i det lys kan man sige at det bliver svært MEGET svært at få den almene dansker til at acceptere at pendle til SE når han vil få lavere løn+højere omkostninger+ en time mere i arbejdstid hverdag+længerer transport og så skal han tilmed underkaste sig en svensk lemming til chef:sick: Nu for vi pludslig et omvendt kultursammenstød. Og så kan man også bringe danskernes generelle holdning til invandrer og integration op og så koge det sammen med malmøittiske metoder - Nej, jeg kan simpelthen ikke se hvordan danskerne skulle æde alt det. Skulle det nu vise sig at du for ret, så ser jeg frem imod sommer-cafemiljøet i Malmø. Så bliver jeg nok serviceret af en dansker og hvem ved måske begynder de servere ordentlig ØL :th2: EJ for satan da, det må sgu ikke ske det der, idag er svenskerne superarogante over deres pseudo-tiger-økonomi, skal danskerne nærmest tvinges til at arbejde i Malmø så bliver svenskerne da slet ikke til holde ud og komme i nærhedden af, så heller tabe en fodboldkamp!
Besvaret
Det er så ikke helt rigtigt at pendlerstrømmen vender' date='eller lad mig sige at den kode kan jeg ikke lige knække![/quote'] Nu beskrev jeg "produktionen", dvs. produktionsvirksomheder der ikke har råd til at betale trængselskat på tusindvis af lastbiler hvert år. Der findes ikke mange af den slags virksomheder i Københavns Kommune, men efter indførsel af trængselskat forsvinder de som dug for solen. Som sagt så findes der ikke mange produktionsvirksomheder i Københavns Kommune af den slags - og så er svenskerne væsentlig mere konkurrencedygtige på storindustri - selv med deres stive og tunge system. Desuden, hvilket nok er temmelig upopulært at skrive, så slipper man af med stive danske fagforeninger og høje københavnske lønninger i et snuptag (kom ikke her og snak om stive svenskere). *LOL* point til dig. :D
  • 2 weeks later...
Besvaret
Pendlere har typisk lagt deres transportmønstre i ret faste mønstre' date=' som de ikke sådan bare lige laver om. Hvis de er vant til at køre på arbejde i bil, så kender de måske slet ikke til, hvad der er sket med S-banen inden for de sidste ti år. Det kan en betalingsring være med til at åbne øjnene for[/quote']- Politiken Mon Malene Freudendal-Pedersen kører med tog? Det kørte vist bedre med togene for 10 år siden end det gør i dag.
Besvaret
- Politiken Mon Malene Freudendal-Pedersen kører med tog? Det kørte vist bedre med togene for 10 år siden end det gør i dag.
Her er så åbenbart en S-tog-kender. Hvor´n står det så til med S-toget i dag? Mvh. Michael
Besvaret

Det er overfyldt, fyldt med aflysninger og "særkøreplaner" konstant. Desuden er der aldrig nok plads til barnevogne efter at cykler er blevet mere almindelige i toget..... Før forslaget kan blive til noget, må infrastrukturen være på plads, så man ikke behøver bilen Der vil så være et andet problem, hvis flere tager det offentlige, så har ikke så mange behov for bil overhovedet og statskassen vil mangle indtjening i form af bilafgifter......

Besvaret
Det er overfyldt, fyldt med aflysninger og "særkøreplaner" konstant. Desuden er der aldrig nok plads til barnevogne efter at cykler er blevet mere almindelige i toget..... Før forslaget kan blive til noget, må infrastrukturen være på plads, så man ikke behøver bilen Var det ikke det før?? ( overfyldt, aflysninger, særkørerplaner ) Nu vil jeg tro, at S + SF f.eks. har set på Stockholm - om, hvor´n det er gået deroppe. Summa summarum; de får min stemme - for København er uden tvivl overfyldt med biler. Mvh. Michael
Besvaret

Det er jo den omvendte verden: først så opkræver vi penge fra folk og bagefter så laver vi bedre tog og busforbindelser og bygger nogle parkeringspladser. Der er en grund til at S ikke har snakket så meget om denne sag. SF har været dem der har knævret løs om betalingsring selvom potentialet for at miste mange stemmer er til stede her. Start dog for pokker med at løse opgaven med off. trafik og få bygget nogle parkeringshuse med direkte afgang til stationerne og hvor én og samme billet tælder både parkering og tog. Dernæst kan vi snakke betalingsring.

Besvaret

Hvis vi får en rød regering (*gys*), så håber jeg, at betalingsringen bliver en realitet hurtigst muligt og samtidig til en pris så høj, at rigtigt mange ender med at lade bilen stå = mere plads på vejen til mig gennem byen. thumbsup.gif

Besvaret
PS: Bor du ikke i Sverige?
Hva' forskel gør det? Og nej, jeg har ikke fulgt debatten særligt tæt. Jeg er nærmest ligeglad med, om ordningen bliver en realitet, idet det alligevel ikke bliver penge ud af mine egen lomme.
Besvaret
Hva' forskel gør det? Og nej, jeg har ikke fulgt debatten særligt tæt. Jeg er nærmest ligeglad med, om ordningen bliver en realitet, idet det alligevel ikke bliver penge ud af mine egen lomme.
Jeg tror heller ikke mine kunder bliver skideglade for den ekstra bòn de kommer til at få der...
Besvaret
Bare rolig....de bor ikke i indre by længe ;)
Lige præcis det faktum vil jeg gerne sætte en portion penge på... Så det der kommer til at ske er at først afkræver de en masse penge i kørselsafgifter... Som folk så kan trække fra på skattebiletten = færre penge... Så småt taber de store multinationale selskaber interesseren for KBH da deres behov for at befinde sig i en metropol med en international lufthavn ikke harmonerer med den løn de skal give folk for de gider møde i selvsamme metropol = de flytter og staten taber indtægter... De små virksomheder som ikke har råd til at betale beløbet forsvinder fra KBH til provinsbyerne og tager arbejdskraften med sig = KBH taber skatteindtægter.... Jeg tør godt komme med en prognose som hedder at efter en årrække vil ordningen have smadret så meget i arbejdsmarkedet at den betalingsring har været en omkostning når man faktorerer alt ind i det... Og i ovenstående har jeg slet ikke indregnet at offentligt ansatte gennem deres fagforbund skal have mere i løn for mange myndigheder og ministerier ligger jo i KBH, ligesom alt det arbejde de skal have udført af eksterne leverandører bliver dyrere...
Besvaret
De flytter udenfor....til Ørestaden f.eks.
Såfremt den bliver undtaget, det er der jo ingen der ved noget om endnu... Det eneste vi ved er at SS(F) har sagt de vil lave en betalingsring omkring København... De nærmere detaljer holder de tæt til kroppen...
Besvaret
De flytter udenfor....til Ørestaden f.eks.
For øvrigt glemte jeg lige at sige at en parkeringslicens i Ørestaden koster mellem 6k og 11k om året hos kommunen... Eller du kan holde i Fields til den nette sum af kr. 1.500 om måneden... Og skal vi have alle de mennesker som kører bil over i tog, som er ambitionen fra SS(F) så får vi nok tilstande ala det her:
Man skal desuden huske på at den offentlige transport ikke kan bære sig selv, se bare de mange milliarder der gives i statsstøtte... Jo flere billister man fjerner fra vejen, jo færre er der at kanalisere penge fra... Og jo færre penge bliver der til at poste penge i nye tog og busser...
Besvaret
Ja men det koster den vel ikke i et firma?? På en firma plads? Det er vel kun privat det koster så meget?
Det er på offentlig vej det koster... Privat parkering koster det som ejeren bestemmer det skal koste... Og skal du som firma ud og bygge parkeringspladser udover selve domicilet koster det jo endnu flere penge fra din bundlinje, som de store vil lave benhårde kalkyler på om det kan betale sig...
Besvaret
Jeg er helt med' date=' men der er vel pladser derude til de firmaer der er/kommer derud?[/quote'] Jeg er ikke bekendt med antallet, men når jeg har kørt rundt derude af forskellige årsager er det ikke lykkedes mig at se nogen der ikke koster en arm at bruge i længere tid... Men kender du nogen vil jeg da gerne høre om det, så jeg kan bruge dem når jeg er derude :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...