Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Men kommer det her til at gælde for biler med udenlandske nummerplader? Det gør det ikke i Stockholm, og jeg mener heller ikke at udlandske biler bliver registreret i Londons Congestions Zone...? Vh, Lars.
Godt spørgsmål Hvordan virker systemet rent praktisk de andre steder - har man en brobizz ting /fotograferes nummerpladen, kaster man slanter ned i et net eller hur ?
  • Svar 314
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Jeg er også glad for at vi ikke har stemmeret i DK, fordi de fleste danskere der bor i SE stemmer på Blå Blok. Se bare på sunddebaten...Tror at 2/3 af sunddebats medlemmer stemmer på BB...
Shit! Sikke noget at väre glad for:sick: Hvor sören er din demokratiske sans henne? Er man ikke röd som ung, har man intet hjerte blir man ikke blå som voksen, har man ingen hjerne:p (p.s. jeg er selv kun meget lidt ...lyseblå i så fald)
Besvaret
Shit! Sikke noget at väre glad for:sick: Hvor sören er din demokratiske sans henne? Er man ikke röd som ung, har man intet hjerte blir man ikke blå som voksen, har man ingen hjerne:p (p.s. jeg er selv kun meget lidt ...lyseblå i så fald)
Det afhænger nok også af hvor man befinder sig henne i livet og hvor meget man "trækker" på systemet... Uden at have hold i det på nogen måde andet end blandt familie, venner og bekendte så synes jeg at tendensen er at jo mere man "trækker" på systemet (i form af enten diverse overførselsydelser, støtte med videre eller ansættelse i offentligt regi) jo mere rød er man... Hvorimod det modsatte gør sig gældende jo mere blå man bliver.... Ligesom der er en overvægt af kvinder som stemmer rød ud fra de følelsesladede argumenter om at "hjælpe de fattige" osv., mens de mere nøgterne økonomiske argumenter mere tiltaler hankønnet... Holder den første tese stik er det så desværre problematisk for landet idet der er flere der lever af apparatet end der er bidragydere til det...
Besvaret
Ligesom der er en overvægt af kvinder som stemmer rød ud fra de følelsesladede argumenter om at "hjælpe de fattige" osv.' date=' mens de mere nøgterne økonomiske argumenter mere tiltaler hankønnet...QUOTE'] Øh......... hvad søren baserer du det på?
Besvaret
Ja vi har jo hjerne og hjerte nok til at ville det bedste for DK....trods alt.
Jeg får sgu næsten tårer i øjnene når jeg læser sådan en dybfølt argumentation. Men ud af den tårevædede øjenkrog, kræver det ikke meget fantasi at forstille sig at en socialdemokrat vil kunne fremføre præcis samme argument, uden så meget som at blinke! I bund og grund er det derfor en meningsløs udmelding. Heldigvis er der et par stykker i denne tråd, der ikke har opdaget det :) Intelligensniveauet udfordres forsat, når man læser de provokerende indlæg der skriver SF som SS(F). Ved at antyde en forbindelse mellem SF og Nazi SS, eksponerer man virkelig en mere indskrænket side af sig selv. Forhelvede, hvis det så bare var morsomt, for flere end de mest indspiste...
Besvaret
Øh......... hvad søren baserer du det på?
Mette, der er stadig nogle mænd der mener at kvinder i bund og grund er nogle irrationelle følelsesladede skabninger. Man skal derfor ikke lægge for meget i det, hvis de stemmer rødt, da det ikke er et udtryk for en velovervejet handling. Sådan tror jeg at Superiors udmelding skal forstås. Kan den forstås anderledes? Superior skriver i denne tråd også SF som SS(F), som jeg antager antyder en forbindelse mellem SF og Nazi SS, så mon ikke om man derved har fået placeret ham på landkortet både politisk og intellektuelt? Det er klassisk trolling udført af Superior - det må man give ham :)
Besvaret

Jeg har slettet mit indlæg, jeg skrev at jeg ikke var begejstret for betalingsringen. Men jeg må lige dykke ned i den tekst der er skrevet om emnet. Det ser ud til at der bliver afsat nogle midler up-front til dette her projekt. Men hvorom alt er, kan man læse i teksten at de regner med 2013/2014 at have en betalingsring. Det var sørme hurtigt!? De forventer at projektet er selvfinansieriende i 2020. Her er teksten: http://www.sf.dk/uploads/media_items/s-sf-betalingsring-i-hovedstaden.original.pdf

Besvaret
Øh......... hvad søren baserer du det på?
De demografiske statistikker som er lavet på området, men også seneste folketingsvalg hvor fordelingen mellem mænd og kvinder som stemte blåt var 42/58 procent...
Mette, der er stadig nogle mænd der mener at kvinder i bund og grund er nogle irrationelle følelsesladede skabninger. Man skal derfor ikke lægge for meget i det, hvis de stemmer rødt, da det ikke er et udtryk for en velovervejet handling. Sådan tror jeg at Superiors udmelding skal forstås. Kan den forstås anderledes? Superior skriver i denne tråd også SF som SS(F), som jeg antager antyder en forbindelse mellem SF og Nazi SS, så mon ikke om man derved har fået placeret ham på landkortet både politisk og intellektuelt? Det er klassisk trolling udført af Superior - det må man give ham :)
Jeg tager udgangspunkt i statistikerne fra blandt andet seneste valg som skrevet ovenfor... Selve delen med bevæggrunden dertil står for egen regning og observation, hvilket jeg også skrev i mit indlæg... Men derudover har jeg intet sagt om at kvinder er irrationelle væsener i deres følelsers vold, blot at de baseret på mine observationer lægger andre ting til grund for hvor deres stemme placeres end mænd... Derudover kaldes rød bloks bud på en regering jo SSF, som jeg laver om til SS(F), så det er ikke møntet på SF som sådan men blokken generelt og er såmænd kun et udtryk for min egen holdning til tingene, hvilket jeg også skriver i et af mine indlæg... Men skal vi lave paralleler var det dog ikke nazismen, men kommunismen som flere medlemmer og ihvertfald en kommende minister støttede, hyldede og modtog penge fra... Og den holdning som den formentlig kommende SSF regering ligger for dagen er jo en drejning i retning af yderligere statsstyring og statskontrol af borgerne, hvilket man jo kan gætte på hvor ihvertfald SF har fået inspirationen til... Den med navnet lå bare lige til højrebenet, det var sværere at kalde det CCCP uden meningen røg sig en tur ;)
Besvaret

Er sgu ikke vildt begejstret for den her ring og der melder sig da også nogle spørgsmål som der nok ikke er tænkt på: Så som om de her gratis parkeringsanlæg de vil anlægge, også omfatter Hyllie som jo er en stor station tæt på Kbh. hvor mange pendler fra. Eller har de tænkt sig at man skal køre over til Ørestaden og så parkere der - det ville jo ikke give meget mening? Broen mister en stor del trafik hvis ringen indføres - har den råd til det? Den anden dag kom der i øvrigt et udspil fra et Øresundsudvalg der foreslår at sænke prisen på bro til 1/2 pris for at styrke Øresundsintegrationen. Der spildes 130.000 timer hver dag i kø, men det er jo ikke fra Sverige i noget større omfang. Men det vil koste pendlerne ekstra tid (for mig 50 min. dagligt) at skifte til toget. Det virker som om det kan blive en dyr omgang for dem der pendler i bil fra Sverige!

Besvaret

Uanset hvem man stemmer på så må man da erkende at trafiksituationen i KBH ikke vil holde i længden eftersom flere får biler og bruger dem fordi det er lettere eller mere praktisk. Desuden mindskede det økonomiske incitament til at tage det offentlige også da tilskuddet forsvandt og priserne steg med 22% over en sæson. De åbenlyse løsninger er at udbygge indfaldsvejene til KBH eller gøre offentligt transport billigere / mere effektivt (hvilket nok ikke sker uden tilskud). Den simple er at tie problemet ihjel. Indførelsen af en betalingsring giver finanser til at udbygge det offentlige, samt skaber mere plads på vejene og på parkeringspladserne i KBH. Hvis jeg var bosat i KBH (eller KBHs kommune) så ville jeg klart foretrække at mindske antallet af biler i min by for bedre fremkommelighed på vejene samt bedre luftmiljø. Desuden kan man også håbe på at en betalingsvej gør at dem som bor tættere på byen (og derved har bedre alternativer) skifter til det offentlige så dem som kommer langvejsfra skal spilde mindre tid på at sidde i køer. Ang. os der bor i SE så er jeg overbevist om at meget få politikere, pendlere eller borgere i KBHs kommune giver en fløjende fis om hvad vi mener. Off-Topic: Ja jeg ville også ønske jeg havde stemmeret i en af de lande jeg er tilknyttet.

Besvaret
Uanset hvem man stemmer på så må man da erkende at trafiksituationen i KBH ikke vil holde i længden eftersom flere får biler og bruger dem fordi det er lettere eller mere praktisk. Desuden mindskede det økonomiske incitament til at tage det offentlige også da tilskuddet forsvandt og priserne steg med 22% over en sæson. De åbenlyse løsninger er at udbygge indfaldsvejene til KBH eller gøre offentligt transport billigere / mere effektivt (hvilket nok ikke sker uden tilskud). Den simple er at tie problemet ihjel. Indførelsen af en betalingsring giver finanser til at udbygge det offentlige, samt skaber mere plads på vejene og på parkeringspladserne i KBH. Hvis jeg var bosat i KBH (eller KBHs kommune) så ville jeg klart foretrække at mindske antallet af biler i min by for bedre fremkommelighed på vejene samt bedre luftmiljø. Desuden kan man også håbe på at en betalingsvej gør at dem som bor tættere på byen (og derved har bedre alternativer) skifter til det offentlige så dem som kommer langvejsfra skal spilde mindre tid på at sidde i køer.
Man kan vel, Fjams og Gat og andre små byer i Jylland undtaget , sige det samme om en lang række byer i DK. Hvorfor ikke lave en betalingsring rundt om Aalborg eller Næstved bymidte. Derudover hvorfor kun holde sig til byer - hvorfor ikke samme auto/miljø konsekvens pædagogik på vejstrækninger ? -f.eks. burde brugen Ring 3 - Roskildevej, Lyngbyvejen/Helsingør Motorvejen "reguleres" efter samme modus ?
Besvaret
Det afhænger nok også af hvor man befinder sig henne i livet og hvor meget man "trækker" på systemet... Uden at have hold i det på nogen måde andet end blandt familie, venner og bekendte så synes jeg at tendensen er at jo mere man "trækker" på systemet (i form af enten diverse overførselsydelser, støtte med videre eller ansættelse i offentligt regi) jo mere rød er man... Hvorimod det modsatte gør sig gældende jo mere blå man bliver.... Ligesom der er en overvægt af kvinder som stemmer rød ud fra de følelsesladede argumenter om at "hjælpe de fattige" osv., mens de mere nøgterne økonomiske argumenter mere tiltaler hankønnet... Holder den første tese stik er det så desværre problematisk for landet idet der er flere der lever af apparatet end der er bidragydere til det...
Den holder 100%, og det er derfor, at blå blok er nødsaget til at lege rød blok light for at undgå massiv vælgerflugt. Danmark er desværre de dovnes og samfundsnassernes paradis... [humor ON] YV81xAQO_QI [humor OFF] Fed film :laugh:
Besvaret
Den holder 100%, og det er derfor, at blå blok er nødsaget til at lege rød blok light for at undgå massiv vælgerflugt. Danmark er desværre de dovnes og samfundsnassernes paradis...
+1
Haha nogle fantastiske holdninger. Vidste ikke man var samfundsnasser og bare trækker på systemet når man er offentlig ansat. I er sku for langt ude.
Man er ikke samfundsnasser fordi man sidder i det offentlige, men man trækker stadig på fælleskassen... Man her derfor en interesse i at stemme rødt (eller rød light) da de vil udbygge den offentlige sektor eller allerede har gjort det... Stemmer man på de ægte blå partier, risikerer man jo at save den gren over man selv sidder på...
Besvaret

Den såkaldte borgerlige regering der har huseret de seneste 10 år har i den grad udbygget antallet sf offentlig afsatte. At mene offenligt ansatte er så dumme kun at stemme rødt pga misforstået forventning om at kunne beholde sit job er i den grad at nedgøre disse mennesker. Uden at afsløre for meget kan jeg da fortælle at rigtig mange af mine nærmeste statsansatte kollegaer bestemt ikke har planer om at stemme rødt.

Besvaret
Den såkaldte borgerlige regering der har huseret de seneste 10 år har i den grad udbygget antallet sf offentlig afsatte. At mene offenligt ansatte er så dumme kun at stemme rødt pga misforstået forventning om at kunne beholde sit job er i den grad at nedgøre disse mennesker. Uden at afsløre for meget kan jeg da fortælle at rigtig mange af mine nærmeste statsansatte kollegaer bestemt ikke har planer om at stemme rødt.
Jeg har heller ikke udtalt at alle statsansatte gør, der er da trods alt nogle der har fornuften intakt :)
Besvaret
Man er ikke samfundsnasser fordi man sidder i det offentlige' date=' [b']men man trækker stadig på fælleskassen... Man her derfor en interesse i at stemme rødt (eller rød light) da de vil udbygge den offentlige sektor eller allerede har gjort det... Stemmer man på de ægte blå partier, risikerer man jo at save den gren over man selv sidder på...
Så så, så er det vist heller ikke værre. De som 'trækker' på fælleskassen er trods alt folk som vi (samfundet) har bedt om at varetage en opgave for os som vi ikke selv har tid, kompetence eller lyst til at udføre. På samme måde som at købe en service eller være forsikret uden for det offentlige (og nej dette var ikke en opfordring til diskussionen "Stat vs. det frie valg", den kan tages i en anden tråd). Jeg vil gerne give dig ret i at der nok er mange på overførelsesindkomst som stemmer på rødblok eller DF fordi det sikrer deres finansielle grundlag, men jeg tror også vi har en del som stemmer på blå blok fordi visse stimulus pakker fungerer som ren statsstøtte til deres private virksomheder. Et eksempel er de mangelfulde jobsøgningskurser og aktiveringskurser som der er kastet penge efter for at få folk ud på et mættet arbejdsmarked. Det havde jo været billigere at sige de skulle gennemføre en normal / supplerende uddannelse efter gældende regler for studieaktivitet. Vi kan også tage kørselsfradraget: Vi trækker jo på fælleskassen og får fradrag pr. kørt km og så bor vi ikke engang i landet! Det skal ikke undre mig hvis DF eller et andet navlebeskuende parti foreslår at kørselsfradrag først skal gælde fra man rammer dansk jord Whoops, blev en lang svada for at sige at der nok er lidt mere bag det ens som så :D
Besvaret
Så så' date=' så er det vist heller ikke værre. De som 'trækker' på fælleskassen er trods alt folk som vi (samfundet) har bedt om at varetage en opgave for os som vi ikke selv har tid, kompetence eller lyst til at udføre. På samme måde som at købe en service eller være forsikret uden for det offentlige (og nej dette var ikke en opfordring til diskussionen "Stat vs. det frie valg", den kan tages i en anden tråd). [/quote'] Det er lige præcis det vi kan, men det skal ikke være hemmeligt at jeg støtter minimalstaten og det frie valg fremfor det der er nu... Jeg har ikke valgt de skal sidde der, men er med magt blevet tvunget til at acceptere at andre mener det er en god idé... Og med min gang rundt i det offentlige (nej jeg er ikke ansat der, men hyres ind til opgaver) ser jeg hvordan de tosser rundt med vores allesammens penge, og det bliver jeg satme harm over... Jeg vil vove den påstand at et privat firma kan drive en hvilken som helst offentlig service både bedre og billigere... Det er en mulighed, men den røde blok er lige så flittig med at ville give tilskud til diverse virksomhedstyper så det tror jeg ikke gør sig gældende som parameter (medmindre du klart sidder i en industri som den ene blok favoriserer, mens den anden ikke gør) Men min holdning er at de ingen støtte skal give, de skal hellere sætte skatten ned for virksomhederne generelt... For hvem siger de vælger at favorisere det erhverv som tjener landet bedst? Lad dog virksomhederne under gode vilkår selv finde ud af hvad der dur og ikke dur, istedet for at lade os allesammen betale for hvad nogle få hoveder i et ministerie mener er rigtigt... Det er jeg heller ikke tilhænger af skal eksistere... Rent faktisk er jeg slet ikke tilhænger af der skal være nogle fradrag af nogen art, men hellere én skatteprocent som gælder for alle... På den måde er det nemt og overskueligt for alle parter, statsapparatet skal ikke bruge nær så mange penge på at kontrollere om folks fradrag nu også er tilladte ligesom hele det cirkus der eksisterer omkring fradrag jo blot er for at tilfredsstille masserne i deres hårdt beskattede liv... Det ville da være nemmere at skrotte fradrag, og sætte skatten ned...
Besvaret
Vi kan også tage kørselsfradraget: Vi trækker jo på fælleskassen og får fradrag pr. kørt km og så bor vi ikke engang i landet!
Det er jo bare mine egne skattekroner, som jeg får lidt (MEGET lidt) igen af. ;) Væk med alle de mærkelige fradrag og NED med skatten i stedet. Stryg helt top- og mellemskat i samme ombæring. Jeg er træt af at finansiere efterlønnernes Mallorca-ferier. VÆK med efterlønnen!
Besvaret
Det er jo bare mine egne skattekroner, som jeg får lidt (MEGET lidt) igen af. ;) Væk med alle de mærkelige fradrag og NED med skatten i stedet. Stryg helt top- og mellemskat i samme ombæring. Jeg er træt af at finansiere efterlønnernes Mallorca-ferier. VÆK med efterlønnen!
+ 1.000.000.000.000.000.000.000.000
Dannemare.... Hvor har du hentet det citat fra? Jeg syntes ikke det ligner noget jeg har skrevet...
Jeg tror herren er kommet til at fedte med quote funktionen, det var Lollikken der skrev den sætning :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...