Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Så hellere arbejde i kassen i Netto hvis det kom dertil...
Been there. Netto og lignende er lyder som en god backup plan, men hvis du ikke er studerende eller langtidsarbejdsløs så er de ikke interesseret. Sandsynligheden for at en uddannet person bliver i længere tid er ret lille.
  • Svar 314
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Lad os antage at hun har en 3 værelses lejlighed i KBH så giver hun nok mellem 7000-10000 i husleje. Dertil kommer standard udgifter som el, internet, telefon, licens, og evt. lån. Hun har en depression så der ryger nok nogle penge til medicin og psykiater. HVIS hun har et barn på 8-12 år så er trods alt nogle flere udgifter end hvad en børncheck kan dække, og barnet må ikke arbejde. Hvis hun dertil er enlig mor (antaget uden børnepenge fra faderen) så kan 15.000 virke meget, men basisudgifterne i KBH dræner hurtigt 'luksusen' ud af kagen. Hvis hun derimod flyttede til Lolland så ville hun få lidt mere luft i budgettet og som deprimeret deltidsarbejdende så passer hun fint ind ;-) Jeg vil mene vi bør se nogle kolde tal på bordet før vi begynder at stemple hende. Hvis man derimod som 'Carina' har 5000 tilbage efter selv smøgerne er betalt, så skal man ikke engang antyde fattigdom.. i hvert fald ikke i min optik
Så man er først økonomisk fattig, hvis rådighedsbeløbet, som man helt eller delvist selv kan justere for, er over en hvis sum? 15000 efter skat, er en udemærket løn, i sammenligning med kassearbejdere og SOSU'er. Og de som arbejder for den løn, har jo ikke den samme tid til at gå efter tilbud. Som sup3rior skrev, så har man pludselig ekstra udgifter, når man har arbejde (transport er nok den største). Mange af de som arbejder, har fornuft nok til at vælge at flytte et billigere sted hen, netop for at få deres hårdt indtjente løn til at løbe rundt. Mange der arbejder, får stadig sparet sammen til julemiddag og et par (små) gaver til børnene. Jeg synes det er fint at hjælpe de som trænger. Men de som "trænger", synes jeg godt gøre en indsats selv også.
Besvaret
Så man er først økonomisk fattig' date=' hvis rådighedsbeløbet, som man helt eller delvist selv kan justere for, er over en hvis sum? 15000 [b']efter skat, er en udemærket løn, i sammenligning med kassearbejdere og SOSU'er. Og de som arbejder for den løn, har jo ikke den samme tid til at gå efter tilbud. Som sup3rior skrev, så har man pludselig ekstra udgifter, når man har arbejde (transport er nok den største). Mange af de som arbejder, har fornuft nok til at vælge at flytte et billigere sted hen, netop for at få deres hårdt indtjente løn til at løbe rundt. Mange der arbejder, får stadig sparet sammen til julemiddag og et par (små) gaver til børnene. Jeg synes det er fint at hjælpe de som trænger. Men de som "trænger", synes jeg godt gøre en indsats selv også.
Ja 15000 var ca. hvad jeg fik udbetalt som gymnasielærer på første løntrin, plus jeg har været kassemedarbejder og min kæreste er SOSU, så beløbet er noget jeg kan forholde mig til. Men hvis du bemærker så er hun også deltidsansat, dvs. hvis hun pendler så har hun stadig de fulde udgifter til et månedskort. Og at flytte er ikke så let, heller ikke hvis vi ignorerer barnets behov for at beholde sine venner/skole. 2 værelses lejligheder til mindre end 5000 DKK hænger ikke på træerne i KBH, samt hvis hun har nogen form for lån i hendes bolig, så er det meget sandsynligt at hun bliver påført et større tab ved at flytte. Den officielle grænse for fattigdom i DK er ca. 12000 efter skat for 2 personer (ca. 8500 for 1 person) og jeg antager den er så høj pga. basisudgifterne for bare at have et hjem. En person med depression, barn og deltidsarbejde har måske bare ikke overskuddet til at varetage alle de mikrobeslutninger det kræves når man skal spare, for det kan være superhårdt (PS stor tak til de dejlige mennesker som har givet mig et lift over broen i den senere tid!) Så alt i alt synes jeg det er under bæltestedet når man lige præcis angriber kvinden med en depression og deltidsarbejde når der ikke foreligger flere data. Hun arbejder jo trods alt stadigvæk. Carina er derimod fair game for der er alt (så vidt jeg ved) blotlagt!
Besvaret

Jeg mener helt klart, at man ganske enkelt må flytte (uanset om man har børn eller ej), hvis man f.eks. har meget store udgifter til en bette bolig og ville kunne få noget til halv pris, hvis man bosatte sig et andet sted. Det er bare tough luck. Jeg kender andre, der har måtte gøre præcis det samme, og det er såmænd endt ganske lykkeligt alligevel med nye venner til børnene osv. Samfundet har ganske enkelt ikke råd til at tilgodese, at folk vil bosætte sig i et superdyrt område for derefter at konstatere, at privatøkonomien ikke kan løbe rundt. Depression eller ej. Det er dælme ingen undskyldning. Desuden... hele den måde (ansigtudtryk, tale, osv) hvorpå hun fra cirka 40 sekunder og frem til 55 sekunder inde i klippet fortæller om sin egen situation, og hvordan hun selv mener, at hun er berettiget til penge/julegodterne/julegaverne fra Frelsens Hær, lugter langt væk af, at hun måske ikke er SÅ trængende endda (og det er så bare mit helt eget personlige indtryk af hendes udlægning). Tilbage til det håndfaste... det er simpelthen hendes pligt at finde noget billigere at bo i, så vi andre ikke skal finansiere hendes høje boligudgifter (hvis det da er dette, der dræner voldsomt på hendes 15.000 kroner udbetalt om måneden).

Besvaret

Det lyder på folk som om det er det letteste i verden at flytte når man ikke ejer en krone. Hvor skal de 3-måneders husleje til inskuddet det nye sted komme fra? Man risikerer at få en regning for istandsættelse af det gamle sted. Desuden så hænger billige lejelejligheder sku ikke på træerne. Mon ikke der er enkelte på dette fora der til dagligt kører alt fra bilen, broen, brændstof, Ipaden, telefonen, middagen, byturen, barregningen, tøjet, fladskærmen, knægtens Nintendo, skiferien, sofaen osv osv over deres fima og dermed lader os andre betale for det? Er det mere retfærdigt end at en enlig mor med depression og dårlig ryg får hjælp pga hun kun kan klare et halvtids-job?

Besvaret

Hvor er det lige at I andre betaler for det såfremt det ryger indover firmaet?

Det lyder på folk som om det er det letteste i verden at flytte når man ikke ejer en krone. Hvor skal de 3-måneders husleje til inskuddet det nye sted komme fra? Man risikerer at få en regning for istandsættelse af det gamle sted. Desuden så hænger billige lejelejligheder sku ikke på træerne. Mon ikke der er enkelte på dette fora der til dagligt kører alt fra bilen, broen, brændstof, Ipaden, telefonen, middagen, byturen, barregningen, tøjet, fladskærmen, knægtens Nintendo, skiferien, sofaen osv osv over deres fima og dermed lader os andre betale for det? Er det mere retfærdigt end at en enlig mor med depression og dårlig ryg får hjælp pga hun kun kan klare et halvtids-job?
Besvaret
Jeg mener helt klart' date=' at man ganske enkelt må flytte (uanset om man har børn eller ej), hvis man f.eks. har meget store udgifter til en bette bolig og ville kunne få noget til halv pris, hvis man bosatte sig et andet sted. Det er bare tough luck. Jeg kender andre, der har måtte gøre præcis det samme, og det er såmænd endt ganske lykkeligt alligevel med nye venner til børnene osv. Samfundet har ganske enkelt ikke råd til at tilgodese, at folk [i']vil bosætte sig i et superdyrt område for derefter at konstatere, at privatøkonomien ikke kan løbe rundt. Depression eller ej. Det er dælme ingen undskyldning.
Jeg må erklære mig ret enig her. Det er jo faktisk sådan at det fungerer for dem af os, som har købt (dvs. taget lån til at købe) vores egen bolig - hvis vi har sat os for dyrt og ikke kan betale vores regninger, så vil vi før eller siden komme til at møde Kongens Foged/Kronofogden med evt. politiopbakning, og så er vi også nødt til at finde et billigere sted at bo. Med 15.000 udbetalt efter skat er man altså ikke fattig - har man meget lille rådighedsbeløb i den situation har man gjort noget forkert. Jeg har forståelse for dem, der der bliver ramt af alvorlig sygdom, som gør dem uarbejdsdygtige i en periode, og at man i en periode hjælper dem tilstrækkeligt til at undgå at de samtidigt må gå fra hus og hjem, indtil de er kommet på fode igen. Men i tilfældet med Carina havde hun jo boet i en 3V i København uden at arbejde i 10 år - på det offentliges regning - hun havde aldrig tjent en krone selv. Hvor meget skulle den arbejdende dansker ud og tjene for at have råd til at bo i en 3V i København i de sidste 10 år?
Besvaret

Ringe debat Læg mærke til titlen på youtube videoen i indlæg 211. "Danmark vrimler med Carinaer - nu kræver de julehjælp". Faktum er at julehjælp ikke er et krav, men noget man ansøger om. Videoen er fuldstændig blottet for skyggen af et budget. Man får ikke engang at vide hvor dyrt/billigt den deltidsarbejdende pædagog bor!? På trods af det komplet mangelfulde talmateriale, kommer Dannemare på banen og fremhæver at hun må flytte til et billigere område. Bananas kommer bagefter og erklærer sig enig?! WTF Bananas!? Du forholder dig altid til tal. Jeg troede ikke at du ville gå med en halv vind! Måske går jeres kommentar på Carina? Man kan se Carinas budget inde på "tanten": http://www.b.dk/nationalt/kontanthjaelpsmodtagerens-budget Bemærk sprogbruget; "kvindens budget", og "kontanthjælpsmodtagerens budget". I guder hvor den avis stinker. Nuvel - hun bor i en 3V i København for 7.500 kr. Alligevel har hun 5.000 kr. til tøj, mad og underholdning. Hvordan er det at leve over evne? Hun har bosat sig fornuftigt i forhold til sin økonomi, hvilket bakkes op af KAB. Hvorfor skal hun flytte? Dannemare forslår så at hun bare må flytte til et udkantsområde. For at kunne gennemføre dette, må kommunen gives lovhjemmel til at tvangsudvise egne borgere, da det er rimeligt svært at finde en billigere 3V i København, uden flere års ventetid. Fint! Er det dér i vil hen? EDIT: For at bekæmpe ghettoer, har man i udsatte områder ret til at afvise kontanthjælpsmodtagere, for at forbedre beboersammensætningen i det almene byggeri.

Besvaret

Jeg er enig i at personer der bor for dyrt, skal hjælpes til at finde noget billigere og have et par timer med en der kan lære dem økonomi/sammensætte et budget istedet for at man forhøjer ydelser konstant.

Besvaret
Jeg er enig i at personer der bor for dyrt' date=' skal hjælpes til at finde noget billigere og have et par timer med en der kan lære dem økonomi/sammensætte et budget istedet for at man forhøjer ydelser konstant.[/quote'] Og hvad får dig til at tro at dette ikke sker allerede i dag? Din kommentar omkring ydelser - mener du ikke at de skal justeres løbende med samfundskonjukturerne?
Besvaret
Og hvad får dig til at tro at dette ikke sker allerede i dag? Din kommentar omkring ydelser - mener du ikke at de skal justeres løbende med samfundskonjukturerne?
Hvem har sagt at jeg tror det ikke sker idag? Jeg har sagt at jeg er enig i at de skal flyttes til billigere områder, hverken mere eller mindre. Og mht. ydelser, så skal de selvfølgelig stige sammen med f.eks når offentlige ansatte stiger, men de sidste 2 år har reguleringsordningen faktisk gjort at offentlige ansatte er sat ned i løn, mens ydelsemodtagere stiger og det synes jeg ikke er solidarisk. Hvordan synes du at kunne argumentere for en offentlig ansat der får 12K udbetalt ikke skal stige de sidste 2 år, mens en ydelsesmodtager stiger 1200 kr over 2 år lige pludselig kommer op på 15.000 - jeg synes det er lidt at spytte de folk der virkeligt trækker læsset og det er noget svineri.
Besvaret

Kan i ikke futte jeres kontanthjælps-diskussion over i en anden tråd, istedet for at drukne den oprindelige debat? Et par off-topic indlæg er én ting - men de sidste mange indlæg har helt drejet indholdet i tråden. Tråden låses i nogle timer, mens i lige kommer til rette i en anden (ny) tråd. På forhånd tak. :)

Besvaret
Kan i ikke futte jeres kontanthjælps-diskussion over i en anden tråd, istedet for at drukne den oprindelige debat? Et par off-topic indlæg er én ting - men de sidste mange indlæg har helt drejet indholdet i tråden. Tråden låses i nogle timer, mens i lige kommer til rette i en anden (ny) tråd. På forhånd tak. :)
Så er der en ny frisk tråd klar, hvor diskussionen om kontanthjælp og samfundsnassere kan fortsættes -> http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=22437 :th2: Så lad os vende tilbage til trådens udgangspunkt i de følgende indlæg.
Besvaret

Back on track (pun intended) :) 11 pendlertalsmænd: Ringen vil give endnu mere proppede tog Mange S-lokalpolitikere i Storkøbenhavn vil skrotte betalingsringen

Men transportminister Henrik Dam Kristensen afviser blankt at udskyde lovforslaget.
Hvad skal der mon til, for at transportministeren fjerner sine skyklapper, lader være med at være stædig, og indser at der ikke er nogen udover ham der vil have den betalingsring? Jeg synes aldrig jeg hører om underskriftsindsamlinger der gør nogen forskel.
Besvaret
Back on track (pun intended) :) 11 pendlertalsmænd: Ringen vil give endnu mere proppede tog Mange S-lokalpolitikere i Storkøbenhavn vil skrotte betalingsringen Hvad skal der mon til, for at transportministeren fjerner sine skyklapper, lader være med at være stædig, og indser at der ikke er nogen udover ham der vil have den betalingsring? Jeg synes aldrig jeg hører om underskriftsindsamlinger der gør nogen forskel.
Han skal vel bare selv prøve hvordan det er med trafikpropper udenfor KBH og med overfyldte tog - før han indser det. Men det kommer han jo aldrig til, da han ikke bor i "problem områderne" - det er jo så dejligt at være minister, og så bestemme over områder som ikke kommer til at berører dem selv. Bare følg debatten omkring folketingets pensionsalder og deres generelle lønpakke - de er også her hævet over alle andre - endnu et eksembel på at det de vedtager ikke kommer til at berører dem selv.
  • 2 weeks later...
Besvaret
http://www.b.dk/politiko/radikale-strides-om-betalingsring
Trængslen koster årligt mellem seks og 10 milliarder kroner. Der er betalingsringen en god løsning' date=' da den giver folk en grund til at køre på et andet tidspunkt eller køre sammen[/quote'] Hvilke faktorer er der regnet ind i de "10 milliarder kroner"? Er det bare "spildtid" der er regnet ind her? Er det regnet op imod spildtid man har ved overfyldt, forsinket, manglende kollektiv trafik? Køre på et andet tidspunkt? Så vi skal bare alle begynde at arbejde om aften/natten? Hvad er pointen så? Så rykker man jo bare myldretiden til et andet tidspunkt. Køre sammen er vel fair nok, når det kan passe sammen både geografisk og tidsmæssigt. Jeg har set andre forslag, såsom en havnetunnel, der virker smartere, da det gavner alle parter. Mindre trafik på gadeniveau. Hurtigere transport fra A til B gennem havnetunnelen, som mange også vil være villige til at betale, da det er tidmæssig gevinst. Kroner i skattekassen. Og så har pensionsselskaberne endda tilbudt at være med til at finansiere (som jeg har forstået det).
  • 2 weeks later...
Besvaret
http://www.b.dk/kommentarer/oproeret-mod-betalingsringen-er-et-medieskabt-falsumIflg. skribenten, er folk åbenbart ligeglade med om der kommer en betalingsring eller ej. Måske man skulle vise, at der faktisk er modstand?Ved ikke hvor mange der allerede har været inde og skrive under, men indtil videre er opbakningen imod betalingsringen temmelig sløj. Jeg tror ganske enkelt ikke at ret mange bekendt med en fornuftig underskriftsindsamling:http://nejtaktilbetalingsring.dk/
  • 2 weeks later...
Besvaret

Sammenligning af betalingsringe Jeg kan godt forstå at vi er mange herinde, der er frustreret over betalingsringen. Hvordan skal hverdagen fungere for de mange pendlere der bliver ramt? Og er den kollektive trafik, samt parkeringsmuligheder overhovedet udbygget nok? Man hører fra tid til anden at betalingsringen i London og Stockholm fungerer udemærket, så hvorfor ikke også i København? Nuvel, lad os se på det. Med data fra OpenStreetMap og Wikipedia har jeg fremstillet tre kort, som alle er i samme skala, så de let kan sammenlignes. De første to kort viser betalingsringen omkring London og Stockholm og det sidste kort viser det første forslag til en betalingsring omkring København. Alle lilla linjer er tog/sporvogn og de blå ikoner er togstationer. Vi starter med London. Londons metro er enorm og dækker området inden for betalingsringen særdeles godt. Man skal nok ikke gå særlig langt fra metroen til ens arbejde "in the city". 1IgQG.png Det næste kort viser Stockholm. Vi ser ligeledes her at byområderne i det centrale Stockholm er godt dækket af tog, metro og sporvogn. Det skal lige siges at sporvognen i Stockholm ofte har sit eget spor uden biler. Sporvognslinjerne er markeret med mørk lilla. Man kan se lidt billeder af deres tværbane, som OpenStreetMap kalder en sporvognsrute, inde på Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A4rbanan TpbUQ.png Det sidste kort viser den foreslåede betalingsring omkring København. Jeg ved ikke om dette bliver det endelige forslag, da politikerne har talt om at gøre ringen endnu større! Inde i selve ringen, er dækningen af togstationer ikke lige så tæt som i hverken Stockholm og London. Derudover er området også det største af de tre! Dette kan ende med at blive den største betalingsring i Europa - eller som spindoktorerne vil sige; den mest ambitiøse betalingsring! iNVpI.png Så hvad synes i? Meningen med kortene er at skabe en debat og gerne vise at København har nogle udfordringer med den kollektive trafik. Jeg ved godt at A-busserne i København sørger for meget transport inden for den kommende ring. Problemet med busser er dog at de sidder ligeså fast i køer som biler gør. Bare prøv at tage 18'eren ned ad jagtvej i myldretiden. Man kunne måske tegne den nye Cityring ind på kortet, men der går jo nok yderligere 8-10 år før den tages i drift. Da betalingsringen skal være operationel allerede i 2013/2014, vil der jo gå mange år før pendlerne får glæde af den.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...