CAC Skrevet July 12, 2011 Rapporter Skrevet July 12, 2011 Jeg bestilte en NAS i fredags på onoff.se og fik mandag morgen en mail om at nu var min vare sendt. Et par timer efter annoncerer de at de går konkurs og nu, over et døgn efter kan jeg se at min NAS stadig ikke er blevet sendt. Kundeservice fortæller mig at det bare er posten der ikke har hentet varen endnu, men det er jeg ret skeptisk overfor da varer som regel afsendes ret hurtigt. Måske er jeg bare for utålmodig, men har jo heller ikke lyst til at tabe penge på den handel. På deres hjemmeside står idag flg http://shop.onoff.com/Startsida/Kopvillkor.aspx Men jeg er usikker på hvad det betyder. Nogle gode råd i situationen?
Gio Besvaret July 12, 2011 Rapporter Besvaret July 12, 2011 Hvis de ikke har afsendt varen endnu, så har de vel heller ikke trukket pengene på din konto?
CAC Besvaret July 12, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret July 12, 2011 jo, desværre.... de blev trukket i fredags
Gio Besvaret July 12, 2011 Rapporter Besvaret July 12, 2011 Hmm. Kan det tænkes at Posten også har stoppet afhentning, eftersom de nu ikke er sikre på at få dækket deres omkostninger?
bananas Besvaret July 12, 2011 Rapporter Besvaret July 12, 2011 Hvordan kan du vide at de ikke har afsendt varen?? Ellers kan du prøve at ringe til din bank og høre om de kan stoppe betalingen, hvis det var på kreditkort - men det kræver nok at varen ikke er afsendt.
CAC Besvaret July 12, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret July 12, 2011 Jeg kan se det når jeg tracker pakken. Derudover har du jo ret, jeg har købt den via kort, og er jo derfor ret godt beskyttet. Det betyder vist endda at det er min kortgiver der står med ansvaret såfremt jeg ikke modtager min vare...hvis jeg altså husker rigtigt omkring de regler....? Jeg venter en dags tid og ser situationen an
sup3rior Besvaret July 13, 2011 Rapporter Besvaret July 13, 2011 Gad vide hvornår der så kommer brandudsalg på deres varelager :)
CAC Besvaret July 14, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret July 14, 2011 Gad vide hvornår der så kommer brandudsalg på deres varelager :) NU! Der er 30% på alt, men man skal nok også lige overveje om man vil acceptere deres købsbetingelser først Kan også lige fortælle at grunden til at min vare ikke blev sendt var at posten ville have garanti for betalingen først. Det har de fået nu, så på et tidspunkt får jeg min NAS.
credde Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 NU! Der er 30% på alt, men man skal nok også lige overveje om man vil acceptere deres købsbetingelser først Kan også lige fortælle at grunden til at min vare ikke blev sendt var at posten ville have garanti for betalingen først. Det har de fået nu, så på et tidspunkt får jeg min NAS. 30% er ikke så tosset, men okay, købsbetingelserne og specielt garantiforhold kan godt være lidt snaskede. Bytesrätt – Bytesrätt kan inte erbjudas vare sig för varor som köpts före konkursen eller för varor som köps efter konkursdagen den 11 juli 2011. Garantier – ONOFFs egna garantier gäller varken för varor som inhandlats före konkursen eller för de varor som inhandlas efter den 11 juli 2011. Kunder kan kontakta leverantörer i tidigare led vad avser deras utställda garantier som enligt konsumentköplagen gäller i tre år. Vid köp på kredit kan kunden också vända sig till kreditgivaren. Jeg er lidt på udkig efter et ordentligt systemkamera og 30% rabat er alligevel en hel del billigere end, det kan fås andre steder (inkl. i Danmark). Min frygt vil bare være, at man køber kameraet og åbner pakken og ser, at der mangler en del eller at kameraet slet ikke virker... Ingen byttesret eller reklamationsret.
sup3rior Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 30% er ikke så tosset, men okay, købsbetingelserne og specielt garantiforhold kan godt være lidt snaskede. Bytesrätt – Bytesrätt kan inte erbjudas vare sig för varor som köpts före konkursen eller för varor som köps efter konkursdagen den 11 juli 2011. Garantier – ONOFFs egna garantier gäller varken för varor som inhandlats före konkursen eller för de varor som inhandlas efter den 11 juli 2011. Kunder kan kontakta leverantörer i tidigare led vad avser deras utställda garantier som enligt konsumentköplagen gäller i tre år. Vid köp på kredit kan kunden också vända sig till kreditgivaren. Jeg er lidt på udkig efter et ordentligt systemkamera og 30% rabat er alligevel en hel del billigere end, det kan fås andre steder (inkl. i Danmark). Min frygt vil bare være, at man køber kameraet og åbner pakken og ser, at der mangler en del eller at kameraet slet ikke virker... Ingen byttesret eller reklamationsret. Nej men som tingene er idag er det jo aligevel producenten som løfter garantiforpligtigelserne, så skulle det være defekt mokker du det jo bare afsted til dem...
Menace Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 synd de ikke har nogen SSD, kunne godt bruge en med 30%
sup3rior Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 synd de ikke har nogen SSD' date=' kunne godt bruge en med 30%[/quote'] Haha, jeg var faktisk inde og kigge efter præcis det samme :D
larscph Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 Var nede forbi den ved Svågertorp - det er ved at være godt plyndret... Var lidt på udkig efter en Nikon 18-200 mm objektiv men dem har de slet ikke i OnOff - så det var lidt lige meget... Man kan nå at score sig et OK billigt køle eller fryseskab endnu - eller diverse andre hvidevarer - hvis der skulle være nogen der mangler noget sådant.. :)
Gio Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 -30%...hmm...er de så ikke bare nede på niveau med Media Markt's normal-priser nu!? ;)
larscph Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 Jow cirka... ;) Man skal se sig godt for! Men med en mobil i hånden er det nemt lige at sanity-checke priserne... Kæresten kiggede på epilator - de havde en model som med rabat kostede 700 sek tror jeg... Den kunne så også købes hos tretti.se til 499... Så-nøh...
Menace Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 Men der er mange ting som er 40% sommerrea og så får man 30% konkursrea oveni Vi fik en børnebærbar til 200 sek Der er også rigtigt mange computerspil :-)
briped Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 -30%...hmm...er de så ikke bare nede på niveau med Media Markt's normal-priser nu!? ;) Har MediaMarkt virkelig ikke et komplet online-katalog? Eneste jeg kan finde med priser er deres aktuelle tilbudskatalog.
Gio Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 Har MediaMarkt virkelig ikke et komplet online-katalog? Eneste jeg kan finde med priser er deres aktuelle tilbudskatalog.Nej - deres politik er at spare på online-publicering, og istedet give besparelserne på produkterne i deres fysiske butikker.
credde Besvaret July 14, 2011 Rapporter Besvaret July 14, 2011 Tilgengæld er priser i katalog og butik det samme hos MediaMarkt og ikke altid som hos Elgiganten og OnOff, hvor der var/er forskel på nogle priser om man køber i butik eller på net
sup3rior Besvaret July 15, 2011 Rapporter Besvaret July 15, 2011 Nej - deres politik er at spare på online-publicering' date=' og istedet give besparelserne på produkterne i deres fysiske butikker.[/quote'] Dårligt argument, de data kan trækkes automatisk fra deres prisdatabaser ud til deres website... Det er en måde at gøre der sværere at sammenligne priser på og få dig ned i forretningen for derved at lokke dig til at købe noget... Hvis det var så dyrt at gøre så ville alle webshops jo være dyrere end Mediamarkt, og det er vist ikke tilfældet :D
Gio Besvaret July 15, 2011 Rapporter Besvaret July 15, 2011 Dårligt argument, de data kan trækkes automatisk fra deres prisdatabaser ud til deres website... Det er en måde at gøre der sværere at sammenligne priser på og få dig ned i forretningen for derved at lokke dig til at købe noget... Hvis det var så dyrt at gøre så ville alle webshops jo være dyrere end Mediamarkt, og det er vist ikke tilfældet :DIkke desto mindre, så var det cirka udmeldingen da Media Markt startede herovre i sin tid - at de ikke ville bruge tid og penge på at vedligeholde noget særligt på nettet, udover at publicere de aktuelle annoncer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu