skallstorp Skrevet August 13, 2011 Rapporter Skrevet August 13, 2011 Hvordan regner man ud hvor meget man får når man veksler i Forex?
larscph Besvaret August 13, 2011 Rapporter Besvaret August 13, 2011 Virker den her ikke? http://www.forex.se/sv/Valuta/Omvandlaren/
skallstorp Besvaret August 13, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret August 13, 2011 Virker den her ikke? http://www.forex.se/sv/Valuta/Omvandlaren/ Jo, der er kursen 130,88. Men hvad får man så for en Dansk 100 kr seddel? Ja, dumt spörgsmål, men...
larscph Besvaret August 13, 2011 Rapporter Besvaret August 13, 2011 Hvis kursen er 130,88 - ja så får du 130,88 for 100....
skallstorp Besvaret August 13, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret August 13, 2011 Tak Hvis kursen er 130' date='88 - ja så får du 130,88 for 100....[/quote'] Tak.så er jeg ikke helt tumpe dum. Men fik 120 Idag:scared:
Paul Besvaret August 13, 2011 Rapporter Besvaret August 13, 2011 Tak.så er jeg ikke helt tumpe dum. Men fik 120 Idag:scared: Helt normalt ifølge Forex i Danmark På den svenske side hedder det: Jag vill köpa 100 danska Kronor = 130,88 svenska Kronor - Jag vill sälja 100 danska Kronor = 119,54 svenska Kronor På den danske side hedder det: Jeg ønsker at købe 100 Svenske Kronor = 83,53 danske kroner - Jeg ønsker at sælge 100 Svenske Kronor = 76,16 danske kroner Spørgsmålet er så bare hvilken vej man veksler?
larscph Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Jeps - det er jo dét de tjener deres penge på...
ahmad.dk Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Jeg veksler aldrig hos Forex/X-change. De har det dårligste kurs, specielt om fredagen, der sætter de den ekstra ned (eller op om man vil) for at gardere sig mod kursen i weekenden og mandag. Min KLAR anbefaling er at man veksler ved møllevangen i Malmø. der findes mange vekselerer som giver en meget bedre kurs.
skallstorp Besvaret August 14, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret August 14, 2011 Hvilken kan du anbefale? Jeg veksler aldrig hos Forex/X-change. De har det dårligste kurs, specielt om fredagen, der sætter de den ekstra ned (eller op om man vil) for at gardere sig mod kursen i weekenden og mandag. Min KLAR anbefaling er at man veksler ved møllevangen i Malmø. der findes mange vekselerer som giver en meget bedre kurs. Hvilken kan du anbefale?
jolin Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Jeg bruger normalt Dan Exchange på Amagerbrogade. Det er min oplevelse at de klart er billigst. De har også en anden filial i DK og to filialer i Malmö og de er vist begge to tæt på "Möllan". http://www.dan-exchange.com/
Menace Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Vekslede en gang tit hos forex på hovebanen, hvor jeg fik at vide at hvis jeg havde et pendlerkort og fremviste dette så ville jeg få en bedre kurs, som jeg så gjorde og fik en bedre kurs.....
Paul Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 En anden lille finte ved Forex: Køber man svenske kroner i Sverige koster det et gebyr. Køber man svenske kroner i Danmark er der ikke noget gebyr.
thn Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Forex er generelt bare mønternes 7-11. Det er nemt men dyrt. Selv min bank giver bedre kurser end forex (på kontanter)
ahmad.dk Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Hvilken kan du anbefale? Der findes en vekselere skråt over for døgn apoteket i Malmø, Han giver rigtig god kurs, jeg skal nok lige finde addressen og skrive det til dig lidt senere for jeg kører forbi butiken om lidt. Han hedder noget med €xchange, med gult skilt, Lille butik.
Menace Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 En anden lille finte ved Forex: Køber man svenske kroner i Sverige koster det et gebyr. Køber man svenske kroner i Danmark er der ikke noget gebyr. men igen... det er jo fordi at man i DK køber valuta, hvor i sverige sælger du... det koster intet gebyr hvis du kan fremvise en købskvittering
Paul Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 men igen... det er jo fordi at man i DK køber valuta' date=' hvor i sverige sælger du... det koster intet gebyr hvis du kan fremvise en købskvittering[/quote'] Ikke forstået? Jeg skriver udtrykkeligt, at der købes svenske kroner i begge tilfælde, hvor får du salg i Sverige fra?
thn Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Ikke forstået? Jeg skriver udtrykkeligt, at der købes svenske kroner i begge tilfælde, hvor får du salg i Sverige fra? Sådan kan du ikke sætte det op. Det er gratis i begge lande at købe udenlandsk valuta og koster at sælge udenlandsk valuta. I DK køber ud udenlandsk valuta og i SE sælger du udenlandsk valuta.
bananas Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Jeg skal lige spørge om noget dumt: Hvorfor veksler I overhovedet kontanter mellem danske og svenske kroner?? Det er da både nemmere og billigere på kursen at overføre fra fx ens danske bank til ens svenske bank for derefter at hive svenske kroner ud af en pengeautomat med ens svenske hævekort/kreditkort.???
larscph Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Hvorfor veksler I overhovedet kontanter mellem danske og svenske kroner??? Ja jeg undrede mig også - jeg tror faktisk aldrig jeg har vekslet kontanter mellem DK/SE... For dyrt og jeg har andet at bruge min tid på end stå i kø i Forex eller hvad det nu er - når man kan hæve de kontanter man har brug for på sit VISA kort ganske gratis stort set hvor som helst...
Paul Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Sådan kan du ikke sætte det op. Det er gratis i begge lande at købe udenlandsk valuta og koster at sælge udenlandsk valuta. I DK køber ud udenlandsk valuta og i SE sælger du udenlandsk valuta. Edit: Okay, nu forstår jeg hvad du mener. Rent teknisk, så sælger jeg danske kroner i Sverige når jeg i min definition køber svenske kroner. Hmm, det kan jo også være årsagen til gebyret, indrømmet. Det gør jeg som oftest med et betalingskort, så det var dér forvirringen kom ind, da man også skal betale gebyr for at hæve i en bankomat, og FOREX er jo i princippet en avanceret bankomat.
Paul Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Det er da både nemmere og billigere på kursen at overføre fra fx ens danske bank til ens svenske bank for derefter at hive svenske kroner ud af en pengeautomat med ens svenske hævekort/kreditkort.??? Det kommer jo an på hvor mange penge man kan undvære at overføre, og hvor stort et gebyr ens bank tager for overførslen. Desuden, så er der kursrisikoen som gør, at man måske hellere vil have penge stående i Danmark i perioder, eller omvendt, på grund af for stort et kurstab i forhold til kurser på længere sigt.
Paul Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 - jeg tror faktisk aldrig jeg har vekslet kontanter mellem DK/SE - Ved du hvad sort økonomi betyder?
larscph Besvaret August 14, 2011 Rapporter Besvaret August 14, 2011 Ved du hvad sort økonomi betyder? Hehe.. Ja jeg overvejede præcist at skrive noget i dén retning ;) Men så gjorde du det... :p
ahmad.dk Besvaret September 14, 2011 Rapporter Besvaret September 14, 2011 Hvilken kan du anbefale? Uni €xchange hedder det. Bergsgatan 43 mmø Der får man en rigtig go kurs og kan tit spare/tjene en del penge på veksling. Spørg efter Mohamed der og sig at Ahmad fra Danmark har sendt dig så gøre han ekstra meget for dig.
Homer Besvaret September 14, 2011 Rapporter Besvaret September 14, 2011 Spørg efter Mohamed der og sig at Ahmad fra Danmark har sendt dig så gøre han ekstra meget for dig. Såsom??
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu