larsk Skrevet July 24, 2012 Rapporter Skrevet July 24, 2012 Pictures or it didn't happen :-) Hvad har du købt?
larscph Besvaret July 24, 2012 Rapporter Besvaret July 24, 2012 Hehe.. Her da... Det er en 2009 530dAut med xDrive, komfortsæder, CIC navi og hvad der nu skal være i sådan en. 52.000 km og super flot uden stenslag i lak eller ruder. Noget mere morfar at køre end den gamle - men super lækker at cruise i på motorvejen. Jeg afventer at AW Tech åbner efter sommerferien så bliver de bagerste ruder og bagruden tonet sorte. Og så overvejer jeg lige om de yderst og ekstremt ringe subwoofers under forsæderne den såkaldte "Hifi udrustning" leveres med skal skiftes til noget bedre. Først troede jeg egentlig de var defekte - men kan læse at der åbenbart ikke ER nogen dybde i dem - det er en ærgelig egenskab ved en subwoofer... Ah - og så kan der jo være en barnevogn/klapvogn bagi i ét stykke! Dérfor en touring....
larsk Besvaret July 24, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2012 Vidste jo at du var til touring. Men snygg er den. Kom barnet med som udstyr? :-P
larscph Besvaret July 24, 2012 Rapporter Besvaret July 24, 2012 Jow - men syn's sedan'en er pænere - men altså... Af en touring at være så er den fin :) Og ja det er utroligt hvad man kan checke af på udstyrslisten, ikk? "BMW Child snap-in"
larsk Besvaret July 24, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2012 Viser jo i det mindste at der er fuld ståhøjde i kabinen :-D
larscph Besvaret July 24, 2012 Rapporter Besvaret July 24, 2012 Ja så må vi se hvor længe der er det ;) Og tak Gio (tror jeg?) for at fikse tråd-roderiet....
Gio Besvaret July 25, 2012 Rapporter Besvaret July 25, 2012 Og tak Gio (tror jeg?) for at fikse tråd-roderiet....:th2:
larscph Besvaret September 5, 2012 Rapporter Besvaret September 5, 2012 Nå men det er da godt der er garanti på køretøjet :-/ Den startede på den her i søndags efter at jeg i et par dage havde bemærket at den havde en tendens til at komme med nogen meget små - men dog mærkbare - ryk i bilen hvis man gav den lidt mere end moderat gas. Det bliver endda flot suppleret med advarselslamper i gul og rød i instrumentclusteret så det minder om et mindre juletræ... Formentlig - forhåbentlig - bare en sensor et sted der er gået, men altså... Irriterende nok! Nu skal jeg ned til vennerne i Malmö mandag så må vi se hvad dommen bliver.... Og pas på derude indtil da, kører uden ABS, 4x4 og andet sikkerhedsgøgl indtil da... Hehe...
Kvalm Besvaret September 7, 2012 Rapporter Besvaret September 7, 2012 Jeg ka ikke se, om den har panorama-soltag, men har den det, ska man virkeligt passe på, at taget er 110% tæt (inkl. afløb). Min gode ven kører 535d Touring, og han har netop måttet bekoste en udskiftning af al den elektronik, der er placeret under bagagerummet, idet panoramataget lækkede vand direkte derned. BMW ville ikke dække trods det faktum, at der står meget nævnt på nettet om netop denne katastrofale fejl...
Rikke Rost Besvaret September 7, 2012 Rapporter Besvaret September 7, 2012 Det lugter lidt af en sikring Lars.... Jeg fik det samme problem rundt på ringen. ABS, olielamper og det hele begyndte at lyse.....ny sikring og den var som ny igen!
Defformero Besvaret September 7, 2012 Rapporter Besvaret September 7, 2012 Quote Nå men det er da godt der er garanti på køretøjet :-/ Den startede på den her i søndags efter at jeg i et par dage havde bemærket at den havde en tendens til at komme med nogen meget små - men dog mærkbare - ryk i bilen hvis man gav den lidt mere end moderat gas. Det bliver endda flot suppleret med advarselslamper i gul og rød i instrumentclusteret så det minder om et mindre juletræ... Formentlig - forhåbentlig - bare en sensor et sted der er gået, men altså... Irriterende nok! Nu skal jeg ned til vennerne i Malmö mandag så må vi se hvad dommen bliver.... Og pas på derude indtil da, kører uden ABS, 4x4 og andet sikkerhedsgøgl indtil da... Hehe... :-)
Ann Besvaret September 7, 2012 Rapporter Besvaret September 7, 2012 Yup. Jeg har jo også købt en brugt bimmer, og har nøjagtigt det samme problem. Det er det rene juletræsshow. Flotte lys over alt. Ifølge forhandleren er dette et "standard bwm problem", og de vil gerne prøve at løse det. Men kan det løses? Fandt du sensor-problemet?
larscph Besvaret September 8, 2012 Rapporter Besvaret September 8, 2012 Den har ikke soltag - men derfor kan der jo godt være kommet vand ind somewhere... Jeg skal ned til BMW på mandag så må vi se hvad de finder ud af - jeg skal nok skrive hvad der er galt. Men jeg regner da med at de fikser det OG at det ikke koster mig andet end min egen tid - i og med at jeg har 12 mdrs garanti på bilen. Marcello> Nix - det er ikke mig :-) Ann> Du må da insistere på at de løser det - hvis det er samme fejl som i min så betyder det at hverken DSC eller ABS virker, og det er altså noget skidt hvis man skal bremse eller undvige noget og er vandt til at det er der...
Ann Besvaret September 8, 2012 Rapporter Besvaret September 8, 2012 Ann> Du må da insistere på at de løser det - hvis det er samme fejl som i min så betyder det at hverken DSC eller ABS virker, og det er altså noget skidt hvis man skal bremse eller undvige noget og er vandt til at det er der... Hmm, som jeg har forstået det, betyder det at både DSC og ABS virker helt fint - men advarselslamperne virker ikke. Bilen gik igennem syn dagen inden jeg købte den, så det går næppe så hurtigt ned ad bakke med ABS'en. Bortset fra det, så er det meget vejrafhængigt om lamperne lyser eller ej. De lyste jo helt klart ikke da den var til syn. Men på kolde, våde morgener lyser de. Og så slukker de igen, enten på vejen, eller næste gang jeg starter den. Så jeg er ret overbevist om at det ikke er bremserne der har problemer, men panelet.
larscph Besvaret September 9, 2012 Rapporter Besvaret September 9, 2012 Ah okay - så betyder det nok mindre. For mit vedkommende ER funktionerne slået fra så jeg vil bestemt gerne have det fikset :-)
larscph Besvaret September 10, 2012 Rapporter Besvaret September 10, 2012 Lige opfølgning.... Efter at have siddet og drukket BMWs kaffe små 4 timer kommer der en fyr og fortæller at nu er den klar - eller i det mindste nulstillet. Han spørger mig om jeg tit lytter til radioen uden at have motoren tændt... (wtf tænker jeg).. Jo for hvis batteriet bliver kørt langt ned kan det gøre at strømmen bliver koblet fra til et system som gør at kaliberingen til 4x4 system ryger og så får man fejlen. Det mente jeg nu ikke var tilfældet - jeg har ingen fejl fået om lavt spændingsniveau. Så kunne det være radioen var defekt og den fik tappet strømmen og dermed forårsagede fejlen. Jeg er skeptisk! Samtidig får jeg at vide at det ville ha' kostet mig 860 dkk at fikse bremselys dimsen i bagklappen (der er 3 dioder i den som ikke lyser) hvis der ikke var garanti på bilen.. Bilen holder i række A - så mig udenfor og finder bilen i række D. Oh well, jeg starter og kører og inden jeg når til porten er 4x4,DSC,ABS fejlen der igen!!! Så jeg parkerer og går ind og klager min nød. Efter lidt tid kommer mekanikeren og vi kører så en tur. Først ingen fejl, men heldigvis efter 8 km - plinggg så er den der igen. Han siger at det lyder jo godt nok det skulle være underligt hvis det er batterispændingen - jooow... Så ind og læse fejl uden igen - det tager 15 minutter at få fejlene ud af sådan en BMW (!) - men der er så en fejl fra styremotoren der sidder på koblingen mellem for og baghjulstrækket. Han siger så at den var der faktisk også tidligere, men der var bare flere strømfejl så han troede det var batteriet. Jooow - men når den nu fejlede igen så var det nok den styremotor til 4WD koblingen. Meget mere sandsynligt også fordi den som jeg havde forklaret da jeg afleverede den havde fået en tendens til at "rykke" lidt i trækkraften hvis man gav godt med gas på motorvej fx. Så nu efter 5 timer er det booket tid til på fredag hvor de så skifter motor og bremselyset. Den der 4WD styremotor koster så lige 5.500 sek plus arbejde og moms at fikse. Men stadig som garantirep dog. Det bliver spændende om de så løser det :) Jeg er dog stadig lidt puslet over at de seriøst mener at man kan risikere at relativt vigtige ting som ABS og ESC kan gå i stykker hvis man kommer til at dræne batteriet for meget!
Ann Besvaret September 10, 2012 Rapporter Besvaret September 10, 2012 Så der er ikke batteri til at lytte til Jette Beckmann om morgenen? Oh, gru! Jeg ser frem til næste kapitel. Jeg poster min egen historie når jeg når til mekanikeren. I dag var der dog intet juletræ (men i går var der).
Lollikken Besvaret September 10, 2012 Rapporter Besvaret September 10, 2012 Lige opfølgning.... Meget spændende ... Hvor er dette? Förenade Bil? Held og lykke med den videre færd!
larscph Besvaret September 11, 2012 Rapporter Besvaret September 11, 2012 Meget spændende ... Hvor er dette? Förenade Bil? Yes - præcist dér. Kun fordi jeg er doven og ikke gider køre til Lund/Helsingborg OG fordi det er en garanti-sag.
larscph Besvaret September 16, 2012 Rapporter Besvaret September 16, 2012 Nu er problemet løst af Förenade bil - det var styremotoren til koblingen som var fejlen. Til gengæld brillerer de endnu engang med komplet inkompetent kundeservice. Jeg viste for en sikkerheds skyld "BMW Premium Garanti" beviset fredag morgen - hvilket var heldigt nok - da de så pludselig kom i tanke om at de skulle have OK fra forhandleren hvor bilen er købt. Jeg siger til dem at de IKKE skal foretage sig noget som helst før alt er på plads med garanti og at jeg forventer garantien betaler gildet. Jeg kører afsted og klokken 11.30 ringer de så for at sige at garantien ikke dækker den 3. bremselys lygte som jeg havde fejlmeldt. De afventer stadig svar på det med 4WD koblingsmotoren. Jeg siger de så IKKE skal skifte bremselys lygten og afvente afklaring før de foretager sig yderligere. Hun spørger om det er korrekt at de så bare skal løse 4WD problemet via forsikringen og ikke bremselyset hvilket jeg bekræfter. Klokken 14.30 ringer de igen om at de ikke har hørt fra forsikringen. Damen der ringer sig at de forventer forsikringen dækker den, men de kan jo ikke vide det før de har OK fra dem. Jeg spørger sådan lettere irriteret om det overhovedet betyder noget lige nu fordi de vel knap kan nå at blive færdige hvis de går igang nu. Nej - det kan ikke nå at blive klar hvis de starter nu. Så siger jeg at jeg kommer ved 16-tiden og henter bilen og så må vi jo booke ny tid. Da jeg så kommer klokken 16 --- siger (en anden, hende der sidder med fakturering af værkstedopsgaver mv) at de har monteret bremselygten. Så siger jeg at det forstår jeg ikke da jeg jo meget specifikt har sagt at det skulle de IKKE gøre. Nej det vidste hun godt, så måtte de jo skrue lygten ud igen og montere min gamle med 3 defekte LED'er - problemet var bare at der ingen mekanikere var tilbage - de havde jo fri. Jeg siger at det kan jo næppe være mit problem. Jeg er så god af mig (og vil gerne videre) og spørger om hvad det vil koste hvis jeg nu lader bremselygten sidde. Vi bliver så enige om at jeg betaler reservedelen - og de så arbejdet. Fint nok så. Så siger hun så at hun vender tilbage i næste uge med 4WD koblingsmotoren. Jeg ser undrende på hende - jo for den har de også skiftet (!!). Jeg siger at det er jo dejligt, men så forstår jeg ikke hele balladen med at vente på forsikringen. Hun siger så at det var en fejl den var skiftet før de havde fået OK, men hun håbede de fik OK i næste uge - ellers måtte jeg jo betale. SÅ nu håber jeg sørme da det går i orden - ellers er det godt nok dømt ballade. Jeg HAR skrevet under på arbejdsordren som de jo kræver, men også samtidig pointeret at jeg intet ville have udført før de havde OK fra forsikringen. Og så kører de bare hele jobbet alligevel - endda ringer flere gange i løbet af dagen hvor de intet siger om det (faktisk det modsatte da hun sagde der 14.30 at de ikke ville kunne nå at få den klar hvis de startede nu). Nå men så end of story so far er at nu virker bilen som den skal igen. Og det var så - er jeg meget sikker på - sidste gang jeg var hos Förenade. Magen til frækhed/dumhed skal man da godt nok lede længe efter!!!
larscph Besvaret September 16, 2012 Rapporter Besvaret September 16, 2012 Nu har jeg så fået en SMS fra dem om at huske min værkstedstid i morgen mandag?!
Kvalm Besvaret September 16, 2012 Rapporter Besvaret September 16, 2012 Jeg købte den 5. Juni en BMW 120d cabriolet hos BMW Bavaria i Stockholm, og efter hjemkomsten var www.autobahnsvedala.se ikke længe om at dømme koblingen defekt. Dette ankede jeg så over til forhandleren, som efterfølgende bad mig om at lade Förenade Bilar i Malmö se på sagen (inkl. afbalancering af 4 dæk). Det gjorde de så og kom til samme konklusion: Ny kobling og svinghjul - pris 16.000 SEK. Efterfølgende gjorde FB forhandlingen med både BMW Sverige og BMW-forhandleren i Stockholm for mig samt fik betalingsdelen bragt på plads - uden udgift for mig! Koblingen var i restordre, så det tog lang tid at få delene frem. Da delene endelig kom, aftalte vi et tidspunkt, hvor FB gik igang kl. 8 med opgaven. Kl. 16 var de ikke færdige og bad om at få lov at beholde bilen een dag mere. Det afslog jeg (skulle køre til Aalborg den efterfølgende morgen), hvorfor de uden videre diskussion satte folk på overtid og reparerede færdig (den var klar kl. 19). Normalt ville jeg aldrig benytte Förenade (jeg anvender jo Autobahn til min BMW), men denne sag har Niklas hos Förenade Bilar klaret til ren UG. Jeg tror, folks oplevelse med dét firma, beror frygteligt meget på kundemodtageren - desværre...
Gio Besvaret September 16, 2012 Rapporter Besvaret September 16, 2012 Nu har jeg så fået en SMS fra dem om at huske min værkstedstid i morgen mandag?!Försenade Bil...*lol*
larscph Besvaret September 16, 2012 Rapporter Besvaret September 16, 2012 Kvalm - det tror jeg du har helt ret i. Det er kundemodtagningen og hvad der ligner dårlig/ingen kommunikation med værkstedet det er skidt. Ham mekanikeren jeg talte med første gang jeg var dernede var helt ok - og det virkede til at han vidste hvad han lavede. Det er bare svært når man har indbygget 3 led eller hvad der nu er fra kundemodtagning til aflevering. Det er en af de ting jeg sætter pris på hos Autobahn - ham jeg taler med er også ham der laver bilen - det gør altså en del ting lettere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu