Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Den svenske Föreningssparbanken har åbnet kontor i København. Nærmere bestemt på adressen Kalvebod Brygge 45 - 1. sal. www.foreningssparbanken.dk Jeg kan selvfølgelig ikke gøre rede for deres komplette produktsortiment, men jeg ved, at de har en pendlerkonto, hvor man - via Internet - gratis 1 gang om måneden kan overføre penge fra dansk konto til svensk konto. Pengene skulle angiveligt kunne være på den svenske konto samme dag - hvis man udfører overførslen før kl. 12.

• Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Ellers så samarbejder Jyske Bank med Föreningssparbanken og her kan man også få en pendlerkonto, hvor man kan overføre gratis til sin svenske konto (pengene er der dog først dagen efter).

Besvaret

Jeg var inde hos dem i fredags for at snakke boliglån. De er mægtig flinke, men også nystartede så de kunne ikke udstede et lånebevis der. Det skal jeg hente i Malmø i denne uge. Og ja de har et samarbejde med Jyske. Bruger det selv og det fungerer upåklageligt. Man sætter penge ind på kontoen i Jyske og så tømmes den hver dag hvis der står noget på den og pengene sendes til kontoen i Sverige. Kvit og frit, og så mange gange om måneden man har lyst

Besvaret

Jeg kan behøve lidt assistance ... Denne tråd blev åbnet først på ugen. Jeg lagde bl.a. et link til bankens web-site ud. Siden torsdag har jeg haft problemer med at komme til det pågældende web-site. Når jeg bruger linket havner jeg hos www.fsb.se - ikke til megen hjælp, når man ønsker at komme til Internetbanken hos den danske afdeling af Föreningssparbanken. Er der nogle af jer andre, der gider prøve om I oplever det samme ... Altså klikker på www.foreningssparbanken.dk ... Men mod forventning havner på www.fsb.se ... Jeg vil selvfølgelig gerne høre, hvad I oplever PS Ingen I begynder at more jer på min bekostning ... Jeg har IKKE penge stående i "den hemmelige Internetbank" - endnu

Guest Supermule
Besvaret

Slet alle dine midlertidige filer der er gemt på pc'en og vupti...

Jeg kan behøve lidt assistance ... Denne tråd blev åbnet først på ugen. Jeg lagde bl.a. et link til bankens web-site ud. Siden torsdag har jeg haft problemer med at komme til det pågældende web-site. Når jeg bruger linket havner jeg hos www.fsb.se - ikke til megen hjælp, når man ønsker at komme til Internetbanken hos den danske afdeling af Föreningssparbanken. Er der nogle af jer andre, der gider prøve om I oplever det samme ... Altså klikker på www.foreningssparbanken.dk ... Men mod forventning havner på www.fsb.se ... Jeg vil selvfølgelig gerne høre, hvad I oplever PS Ingen I begynder at more jer på min bekostning ... Jeg har IKKE penge stående i "den hemmelige Internetbank" - endnu
Guest Supermule
Besvaret

Hvordan har du gjort det??Har du husket evt. offlinefiler???

Besvaret
Hvordan har du gjort det??Har du husket evt. offlinefiler???
For en sikkerheds skyld gjort det 1 gang mere - med "Delete all offline content". Har også slettet alle cookies ... Kommer du virkelig igennem til det danske web-site?
Besvaret

Tak til de, der har prøvet at nå bankens hjemmeside for mig :thumbup: . Alt tyder på, at jeg har siddet på en forbindelse med en name-server, der ikke er helt up-to-date med, hvor URL'en skal føre hen :sad: .

• 4 weeks later...
Besvaret

Iøvrigt har jeg fået brev fra Föreningssparbanken i Danmark, at aftalen med Jyske Bank er opsagt pr. årsskiftet. Så nu skal man ud enten at skifte til Föreningssparbanken i Danmark eller finde en helt ny bank. Trist, for den aftale Jyske Bank havde var ekstremt god.

Besvaret

Re: Nej den danske afdeling kommer ikke til at "overføre" den gamle ordning med JB(dette har jeg fra hva fa´en var det nu hun hed fra FSB i sydhavnen) Man får 1 (een) gratis overførsel pr. måned, alle overførsler derudover kommer til at koste 20 DKR pr stk. ! :thumbdown Men men man kan også få (endnu en FSB internetbank dvs. så skal jeg køre med 2 i-banker fra den samme bank, helt go´nat :rolleye: ) internetbank og så ordne det hele selv via den, overføre så meget man lyster manuelt og gratis - du skal selv ordne det hele, ingen automatisk overførsel m. den ordning... Alt i alt en dårlig løsning i forhold til JB aftalen og jeg er blevet ringet op 5 (!) gange af hende der fra FSB i sydhavnen, som selv syntes at hendes fantastiske tilbud var det bedste nogensinde ! :tongue2: Jeg fik hende til at undersøge ovenstående da jeg fortalte hende at det ville være en forringelse af mine nuværende vilkår at lave en pendlerkonto hos hende.. Hold kæft nogle amatører, at man skal have " 2 i-banker fra samme ubehjælpsomme bank for at overføre sine penge uden at det koster 20 DKR pr. overførsel er jo totalt håbløst imho !!! :eek:

Besvaret

Jeg skrev en mail til min bankrådgiver fra JB og spurgte hvad der ville ske, for de ville vel ikke miste mig som kunde. Jeg fik et svar tilbage om, at de arbejder på en anden løsning, det bliver jo spændende!

• 1 month later...
Besvaret

Er der nogen der har konverteret til denne nye fsb.dk til fsb.se løsning eller har fået den oprettet? Nogen der kan fortælle hvordan den fungerer i praksis? På den svenske side http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,3625,00.html forklarer de lidt underligt Du kan välja mellan två alternativ enligt följande: * Du kan själv initiera överföring i den danska internetbanken till ditt konto i Sverige. altså, nævner kun een mulighed og den ligger jo op til at man skal have internetbank i den danske afdeling også, som koster 100 kroner. Unødig og besværlig efter min mening. Findes muligheden for at få overført det fulde beløb med det samme det bliver indsat ikke, sådan at man ikke skal foretage sig yderligere?

Besvaret

Overvej Skandiabanken. Gratis overførsler samme dag, eller til næste dag, lige så tosset du vil. Eller brug deres Visa kort og hæv gratis i alle automater i Dk, SV, eller Burundi for den sags skyld. Har virket upåklageligt for mig i 5 år.

Besvaret
Overvej Skandiabanken. Gratis overførsler samme dag' date=' eller til næste dag, lige så tosset du vil. Eller brug deres Visa kort og hæv gratis i alle automater i Dk, SV, eller Burundi for den sags skyld. Har virket upåklageligt for mig i 5 år.[/quote'] Hvis man benytter SkandiaBanken, som jo ikke tager noget gebyr, betaler man den kurs som gælder ved køb af kontanter - altså en kurs som ligger en del over den 'normale' kurs som normalt bliver benyttet ved overførelser. Ingen gebyr -> højere kurs ;-((
Besvaret

Jeg havde lidt håbet på at kunne holde det i FöreningsSparbanken, da det er dér jeg har mit lån og derfra jeg betaler mine svenske regninger. Det burde kunne gå lidt mere gnidningsløst og automatisk når det er samme bank. Min bank i Danmark (en lokal nordjysk udgave) skifter jeg ikke, da jeg har nogle gode relationer til dem - desværre er de bare lidt dyre mht. valutaoverførsler. Da det ikke koster mig noget at overføre til andre konti i Danmark ville modellen med at overføre til Jyske Bank, der så fuldautomatisk flytter dem videre til FSB i Sverige - uden omkostninger - jo være ganske ideel. Men det er bare svært at læse hvad deres nye Sundspendlaraftale med FSB i Danmark kan/betyder i praksis. Men nu har jeg ihvertfald indsendt en ansøgningsblanket til dem, sammen med kopi af den fornødne legitimation, så må vi jo se hvordan det går - man kan (forhåbentlig) altid afmelde det igen :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...