Gio Skrevet September 30, 2005 Rapporter Skrevet September 30, 2005 05-09-30KL. 17:54Dyrt at bruge mobilen over Øresund En hindring af integrationen i Øresundsregionen er prisen for at bruge mobiltelefonen til kommunikation mellem Sverige og Danmark.Følgende priseksempel er fremtaget af Øresundsinstituttet: 120 minutters mobilsamtale og 100 sms-meddelelser koster inden for Sveriges grænser (Comviq) 89 svenske kroner. Går trafikken over Øresund, til Danmark, stiger prisen til 831 svenske kroner. For Telia er priserne henholdsvis 119 og 719 svenske kroner. Øresundsinstituttet anser, at der er brug for politisk indgriben for at mindske prisforskellene. Anders Olshov, admin.direktør, siger til Berlingske Tidende: ”Fra politisk side siger man, at man venter på, at EU skal se på sagen, men det siger man om så meget. Jeg anser, at integrationen i Øresundsregionen bør få hjælp med at sikre mere rimelige priser.” Med "rimelige priser" mener Øresundsinstituttet samme priser på begge sider af Sundet, hvilket ikke er en teknisk umulighed. De fleste mobilselskaber dækker både Danmark og Sverige med deres net. Flere analyser og blanketundersøgelser i Øresundsregionen viser tydeligt, at de høje mobilpriser er en stærk begrænsende faktor for integrationen. (NFØ)
thn Besvaret September 30, 2005 Rapporter Besvaret September 30, 2005 Dejligt man nåede at få 3 telefoner inden man flyttede :-) gratis roaming :-)
mrode Besvaret September 30, 2005 Rapporter Besvaret September 30, 2005 Dejligt man lige har fået fri telefon.. :)
biz Besvaret September 30, 2005 Rapporter Besvaret September 30, 2005 Dejligt at emailen er opfundet... :)
Gio Besvaret September 30, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 30, 2005 Dejligt at Telia valgte ikke at dukke op til aftalt tid hos mig idag *grr* Så det er fortsat nul fastnet og nul internet. Kun mobil...til roaming-priser *bah*
Guest Supermule Besvaret October 1, 2005 Rapporter Besvaret October 1, 2005 Telia er sgu übernice... Bare man ikke skal handle med dem og købe noget hos dem.... ;)
Thomas Besvaret October 1, 2005 Rapporter Besvaret October 1, 2005 Dejligt man nåede at få 3 telefoner inden man flyttede :-) gratis roaming :-) Der er vist ikke gratis roaming der du! Er du uden for 3s net koster det!!!
thn Besvaret October 1, 2005 Rapporter Besvaret October 1, 2005 ja men gratis roaming på det svenske 3 net. det var hvad jeg mente
Guest jxhab Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 ja men gratis roaming på det svenske 3 net. det var hvad jeg mente Thn ved du hvordan det virker hvis man ringer til telefoner i danmark, som ikke er 3 abonnementer? hvad koster det så og omvendt?
Guest Trine Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Thn ved du hvordan det virker hvis man ringer til telefoner i danmark' date=' som ikke er 3 abonnementer? hvad koster det så og omvendt?[/quote'] Den kan jeg nuppe, det kommer an på hvilken abonnementstype du har. Men priserne er ikke specielt meget anderledes end et normalt dansk mobilabonnement. Du kan se priser på www.3.dk Vi har 2 stk 3 mobiler med Boom og det koster 180 om måneden incl 150 min taletid pr telefon. Dertil kommer opkaldsafgifter og sms og mms. Vi har de sidste 4 mdr ligget mellem 560 og 600 dkk for begge mobiler.
Guest jxhab Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Den kan jeg nuppe' date=' det kommer an på hvilken abonnementstype du har. Men priserne er ikke specielt meget anderledes end et normalt dansk mobilabonnement. Du kan se priser på [url']www.3.dk Vi har 2 stk 3 mobiler med Boom og det koster 180 om måneden incl 150 min taletid pr telefon. Dertil kommer opkaldsafgifter og sms og mms. Vi har de sidste 4 mdr ligget mellem 560 og 600 dkk for begge mobiler. Tak Moerke! Ok.. Det er jo ikke helt så slemt.. Kunne være man man skulle overveje sådan en..
Guest Trine Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Tak Moerke! Ok.. Det er jo ikke helt så slemt.. Kunne være man man skulle overveje sådan en.. Vores problem med de gamle var at det var så helvedes dyrt at modtage opkald (ca 6 kr pr minut) og sms til 3,5 kr. Det løber rigtig hurtigt op, så det ender med man ikke bruger sin mobil, og specielt ikke tager imod indgående opkald. Hvilket er lidt ærgeligt for kontakten til venner og bekendte skal altså plejes lidt ekstra når man bor herovre. Før endte den hurtigt på over 1200 dkk og det var uden at vi brugte dem som det passede os. Nu bruger vi dem frit og holder os alligevel under halvdelen af før. Desuden er netværk rigtig godt i Malmø, kender ikke til yderområderne.
larscph Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Desuden er netværk rigtig godt i Malmø, kender ikke til yderområderne. De dækker faktisk OK også heroppe af. Altså LIGE BORTSET fra i huset og haven hvor telefonen kronisk hopper over på Telia's netværk (= $$$$$ for at bruge telefonen).
thn Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 ang dækning så er det eneste sted jeg har prøvet at den hopper på telia lige efter broen og ind til svågertorp. Men nu har jeg heller ikke bil så jeg kommer heller ikke rigtig udenfor byen
BS Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Hvilket er lidt ærgeligt for kontakten til venner og bekendte skal altså plejes lidt ekstra når man bor herovre. hopper lige lidt OT her. Men hvor gode venner er det så? Har selv sorteret i min vennekreds efter jeg flyttede til sverige. Gider sq ikke spilde tid på mennesker der ikke selv kan finde ud af at holde kontakten ved lige. Det var lige hvad jeg ville sige ;)
Johan Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Nu føler jeg mid lidt snydt........3Mobil i DK kunne ikke finde ud af at skrive Sverige på de regninger de sendte mig og opsagde derfor mit abonnement. De kunne selvfølgelig godt finde ud af at sende mig et brev med hvad de mente at jeg skyldte dem......klaphatte. Men jeg kan kun være tilhænger at fri mobil fra firmaet hehehe
Guest jxhab Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Nu føler jeg mid lidt snydt........3Mobil i DK kunne ikke finde ud af at skrive Sverige på de regninger de sendte mig og opsagde derfor mit abonnement. De kunne selvfølgelig godt finde ud af at sende mig et brev med hvad de mente at jeg skyldte dem......klaphatte. Men jeg kan kun være tilhænger at fri mobil fra firmaet hehehe Det er fordi de ikke kan lide grænsegængere. Dvs. du skal huske at tilmelde dig noget dansk PBS, så skulle det ikke være noget problem.
Guest Trine Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Nu føler jeg mid lidt snydt........3Mobil i DK kunne ikke finde ud af at skrive Sverige på de regninger de sendte mig og opsagde derfor mit abonnement. De kunne selvfølgelig godt finde ud af at sende mig et brev med hvad de mente at jeg skyldte dem......klaphatte. Men jeg kan kun være tilhænger at fri mobil fra firmaet hehehe Vi var nødt til at få et familiemedlem i DK til at oprette for os. De vil ikke have kunder der bor i udlandet fordi de ikke kan kradse penge ind????... langt ude argument, men desværre rigtigt..
Johan Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Det sjove er at TDC, Sonofon & Orange kan godt finde ud af at sende regningen til sverige. Der hjemme(I Oxie) har vi begge TDC til danskermobilen og de sender regningen til Sverige dog betaler vi 15Dkk pr. kvartal for at få den fremsendt til Sverige. Det er vel ok, men ellers ringer vi jo bare fra vores hjemme tlf. hvis vi skal snakke i lang tid den sidste tlf. regning vi fik(fastnet) var på 956 SEK for 3 mdr.
Guest Trine Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Det sjove er at TDC' date=' Sonofon & Orange kan godt finde ud af at sende regningen til sverige. Der hjemme(I Oxie) har vi begge TDC til danskermobilen og de sender regningen til Sverige dog betaler vi 15Dkk pr. kvartal for at få den fremsendt til Sverige. Det er vel ok, men ellers ringer vi jo bare fra vores hjemme tlf. hvis vi skal snakke i lang tid den sidste tlf. regning vi fik(fastnet) var på 956 SEK for 3 mdr.[/quote'] 956!!! det satme dyrt. Tror jeg har en samlet regning incl abonnement på fastnettet (Telsome) på omkring 300 dkk siden april 2005;)
Johan Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Du har ikke mødt min kærste.......Hulk!!.....hun snakker "lidt" sammen med venner og familie en gang i mellem.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu