splint Skrevet November 1, 2005 Rapporter Skrevet November 1, 2005 Hey Kunne man lave en sticky ang. hvilke banker der kan benyttes både i DK og S, således at der ikke skal betales et kæmpe overførelsesgebyr. Så er det op til folk selv at finde den bank de mener er bedst for dem. Desuden slipper man for de samme spørgsmål hver gang en ny bruger kommer til. Splint
Gio Besvaret November 1, 2005 Rapporter Besvaret November 1, 2005 Sagtens....jeg er dog ikke lige super-oplyst på dét punkt - så måske "en eller anden" laver en liste. Så stick´er jeg den med glæde.
Nils Besvaret November 1, 2005 Rapporter Besvaret November 1, 2005 Der er nu ikke - længere - store gebyrer forbundet med at have forskellige banker, men for nu at forsvare mit monopol på opdateret viden om økonomi, vil jeg da gerne nævne i guiden, hvilke banker, der er i ledtog.
Sach Besvaret November 1, 2005 Rapporter Besvaret November 1, 2005 Skandiabanken er gratis lige meget hvilken bank man overfører til, men så kan det godt være kursen ikke er den samme?
Guest Trine Besvaret November 1, 2005 Rapporter Besvaret November 1, 2005 Skandiabanken er gratis lige meget hvilken bank man overfører til, men så kan det godt være kursen ikke er den samme? HOV Fejl NR. 1!! Banker er ALDRIG gratis, enten er omkostningen direkte eller inddirekte. Det eneste du kan være 100% sikker på er at den er der et eller andet sted.
Sach Besvaret November 1, 2005 Rapporter Besvaret November 1, 2005 HOV Fejl NR. 1!! Banker er ALDRIG gratis' date=' enten er omkostningen direkte eller inddirekte. Det eneste du kan være 100% sikker på er at den er der et eller andet sted.[/quote'] Helt enig. Det jeg mente var, at der var én herinde som tidligere nævnte, at skandiabanken tager en dårligere kurs - som et slags skjult gebyr ? Jeg kan kun sige, at det har aldrig kostet mig et gebyr at overføre penge til min svenske konto, ej heller at modtage dem i svenske Nordea. Hvorimod da jeg fik overført penge fra den Danske Bank til svenske Nordea kostede det både afsender samt mig selv penge, utroligt nok Kan simpelthen ikke forstå, at man skal betale alle de gebyrer, når man selv gør bankens arbejde
thsk Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Da jeg checkede kurserne var Skandiabankens ca 1.5 % over middelkursen så de tager pænt betalt for at "Gratis" overføre penge. Jeg har til gengæld den ultimative (læs til bedste kurs) løsning for at overføre svenske/danske penge mellem DK/SE. Opret et Nordnet depot, det er gratis. ( www.nordnet.dk ) Der kan du veksle penge til den gældende kurs på valutamarkedet +/- 0,075%. Det betyder at hvis kursen er 80 køber du 100 svenske for 1.00075*80= 80 kr og 6 øre. Bedre end Danske bank og alle de andre. En god løsning når man fx. skal overføre penge til køb af en lejlighed i Sverige. Pengene overføres fra din danske bankkonto til depotet som en almindelig bankoverførsel. Det jeg kan li' med denne løsning, alligevel om den kræver en ekstra overførsel er at vekslingen sker fristående fra overføringen. De svenske pesetas kan stå i din valutakonto i SEK indtil du vælger at overføre dem GRATIS til din svenske bankkonto. Hvis man ber Nordnet i DK tidligt på dagen om at overføre pengene fra valutakontoen i SEK til ens svenske bankkonto har man pengene samme dag!. Valutakurser i realtid kan ses på: http://www.valuta.se/valuta/ShowRealtime.aspx
Danielsito Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Jeg har Danske bank i Danmark og Skånes Provinsbank her i Sverige. Skånes Provinsbank hedder også Danske Bank Sveriges Filial. Når jeg overfører fra mine danske konti til min svenske, er der intet gebyr. Og kursen er også bedre. For et par dage siden vekslede de til 0.78xx. Eneste minus er, at de endnu ikke har lavet en funktion der gør det muligt, at overføre mine penge fra DK til Sverige på netbank. (Jeg har netbank i begge lande). De siger de arbejder på det. Men der ikke er nogen tid på det endnu. Så indtil videre er jeg nødt til at ringe og bede dem overføre. Men pengene er på den svenske konto med det samme. Det kan de også kontrollere i Danske Bank. Daniel
Maria Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Vi har nordea både i DK og SE, og vi får en gratis overførsel pr mdr. Kursen ligger næsten altid under den man veksler til inde i banken. (Sidst fik vi også kurs 78) Overførelsen er gratis så længe det er et fast beløb.
BS Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Vi har nordea både i DK og SE, og vi får en gratis overførsel pr mdr. Kursen ligger næsten altid under den man veksler til inde i banken. (Sidst fik vi også kurs 78) Overførelsen er gratis så længe det er et fast beløb. Jeg har også et fast beløb for nemhedens skyld men hvis jeg ringer og beder om at få ændret beløbet den ene gang og ringer med et nyt beløb den næste mdr koster det mig ikke extra. Om det er god service eller om det ER sådan ved jeg ikke?
Danielsito Besvaret November 5, 2005 Rapporter Besvaret November 5, 2005 Jeg kan mellem Danske Bank og Skånes Provinsbank overføre lige så ofte jeg lyster! Og der er ingen problemer i at beløbet varierer. Det er stadigvæk gratis. Daniel
skallstorp Besvaret November 6, 2005 Rapporter Besvaret November 6, 2005 Vi har Skurup sparbank,en bank stort set uden gebyrer.Jeg tror bare at vi betaler for at have vores Visakort,men er ikke sikker,tror det faktisk ikke.Denne bank samarbejder med JyskeBank. Vi kan välge at få overfört hele lönnen automatisk eller selv gå ind på JB`s netbank og göre det selv i bider.Vi får en MEGET bedre kurs for denne overförsel netop fordi vi gör jobbet selv. Oftest en 2-3 kroner mere per. 100 kr. Og det er enkelt,man gå bare ind för 19 på en hverdag og så er pengene i Sverige näste dag ved 10 tiden.
janlunde Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Jeg kan mellem Danske Bank og Skånes Provinsbank overføre lige så ofte jeg lyster! Og der er ingen problemer i at beløbet varierer. Det er stadigvæk gratis. Daniel Er du sikker på at det er gratis? Tager de ikke noget for det - i form af en lidt højere kurs end nationalbankens?
Guest Polle Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Jeg kan mellem Danske Bank og Skånes Provinsbank overføre lige så ofte jeg lyster! Og der er ingen problemer i at beløbet varierer. Det er stadigvæk gratis. Daniel Har samme oplæg med DDB og Skånes provinsbank Er temmelig sikker på at kursen er den gældende ved overførelsen Jeg overfører nu kun hver 5-6. måned og jeg sender bare em mail, så er den klaret.
Danielsito Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Er du sikker på at det er gratis? Tager de ikke noget for det - i form af en lidt højere kurs end nationalbankens? Sidst jeg overførte fra Danske til Skånes PB var kursen 0,7813. Jeg mener den på det tidspunkt lå på ca 0,80. Og der er ikke andre gebyrer. Jeg fik at vide i banken, at den kurs jeg får, når jeg overfører på denne måde, svarer til kursen hvis man bruger check? Jeg stod og kiggede på deres lille skilt med dagens kurser. Så fortalte ekspedienten mig at kursen var lavere for mig. Daniel
Nils Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Sidst jeg overførte fra Danske til Skånes PB var kursen 0,7813. Jeg mener den på det tidspunkt lå på ca 0,80. Og der er ikke andre gebyrer. Jeg fik at vide i banken, at den kurs jeg får, når jeg overfører på denne måde, svarer til kursen hvis man bruger check? Jeg stod og kiggede på deres lille skilt med dagens kurser. Så fortalte ekspedienten mig at kursen var lavere for mig. Daniel Nej, du får ikke en kurs, der ligger to kroner under kursen. Der er en grund til, at Danske Bank hver måned kan sætte en milliard i banken. Danske Bank har noget på sin forside, der kaldes valutakurser. Det er ikke valutakurser, men Danske Banks egen kurs, som ligger en del højere end Nationalbankens. Og sådan er det hele vejen igennem, havde jeg nær sagt - der er et vist indslag af conmanship i bankernes omgang med kunder der veksler penge. Det eneste anvendelige mål for, hvor hårdt banken tager en i røven er Nationalbankens alle handler, der offentliggøres hver dag klokken 14.45. Den kurs, man har opnået den pågældende dag, sammenlignes med Nationalbankens. Forskellen er det, man er blevet snydt for - vand falder nedad og forskellen er altid i bankens favør. Hvad turisterne får for deres fedtede sedler, eller hvad banken veksler checks til er helt irrelevant. I øvrigt kunne banken sagtens tjene på at veksle, selv om kunden fik Nationalbankens kurs og ikke betalte en øre i gebyr, for banken har jo ikke vekslet til Nationalbankens gennemsnit, men har vekslet til en god realtidskurs på en god dag. :) vh Nils, kunde i Danske Bank goddammit
Guest Trine Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Sidst jeg overførte fra Danske til Skånes PB var kursen 0,7813. Jeg mener den på det tidspunkt lå på ca 0,80. Og der er ikke andre gebyrer. Jeg fik at vide i banken, at den kurs jeg får, når jeg overfører på denne måde, svarer til kursen hvis man bruger check? Jeg stod og kiggede på deres lille skilt med dagens kurser. Så fortalte ekspedienten mig at kursen var lavere for mig. Daniel Jeg ved godt Nils udførligt har forklaret nedenfor.. meeen. Du kan billigst overføre til Nationalbankens officielle kurs, som idag er lukkekursen. Normen har tidligere været dagens middelkurs, men hele den finansielle branche er igang med at skifte til lukkekurser. Du kan se gårsdagens, bemærk GÅRSDAGENS indtil kl ca 17.30, lukkekurs på www.valutakurser.dk eller www.nationalbanken.dk det er denne du skal sammenligne med "kursen nede i banken". For Nordea så ligger alle dagens overførsler og venter på dagskursen der kommer i løbet af eftermiddagen. Når denne er kendt overføres pengene til denne kurs plus et spread (læs: omkostninger). Jeg kunne forestille mig det kører nogenlunde ens for de andre banker. Den kurs der står på papir i banken er salgskursen for hård valuta, dvs sedler. Banken har sikkert ment at du betaler mindre end denne kurs, men det er stadig en del over nationalbankens officielle kurs og iøvrigt beregnet på gårsdagens kurser. Også ikke et ord om hvad bankens valutatradere har handlet til i løbet af dagen:) Og så lær da for helvede een gang for alle, at INTET er gratis i banken. Ej heller hvis man er fordelkunde eller pluskunde eller aktionærkunde eller fordelplusmegasupervenmedminrådgiverbuddybuddykunde eller alt muligt andet pis. Og jeg er iøvrigt ansat i Nordea koncernen....
skallstorp Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Det er grimme ord der bliver brugt nu ! Vi betaler ingen gebyrer for nogenting. Vi får en bedre kurs i vores gratis internet bank. Vi betaler bare hvis vi önsker den gamle girobetalings ordning hvis vi önsker det. Fra 1 Jan bliver vi tilkoblet den Danske Förenings sparbank i DK. Så vi kan stadig overflyttet fra dag til dag.För kl. 12 er pengene i Sverige samme dag.Og så får vi Visa/Danmark derigennem. Så Skurup Sparbank,yes.
Nils Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Moerke, jeg frafalder det med "alle handler" - det er jo et udtryk fra aktiebørsen. Nationalbankens kurs er altså en slutkurs - hvad den sidste desperate kunde har smidt på disken for at få lidt SEK. O.K. Den kurs, der bliver fastsat om eftermiddagen gælder vel for den dag og så indtil klokken 11 næste dag. Sådan synes jeg det er i MIN bank.
Danielsito Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Ja, selvfølgelig har I ret i, at intet er gratis i bankerne. Men hvor kan jeg veksle billigere?? Daniel
Guest Trine Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Moerke' date=' jeg frafalder det med "alle handler" - det er jo et udtryk fra aktiebørsen. Nationalbankens kurs er altså en slutkurs - hvad den sidste desperate kunde har smidt på disken for at få lidt SEK. O.K. Den kurs, der bliver fastsat om eftermiddagen gælder vel for den dag og så indtil klokken 11 næste dag. Sådan synes jeg det er i MIN bank.[/quote'] Hov øh jeg jeg fik vist klodset lidt i det. Alle andre bruger nu slutkurser undtagen banken når der overføres penge:confused: Det er en eller anden pseudomiddelkurs der bliver offentliggjort kl ca 15 fra Nationalbanken..Sorry Det kan godt være jeg som medarbejder har særlige vilkår, men jeg aner ikke hvilken kurs jeg overfører til via netbank. Det ved jeg først når pengene er overført og det er nemlig nationalbankens kurs for den pågældende dag... Er der ikke en anden "normal" Nordeakunde der kan fortælle mig om de ikke kan overføre til udlandet som en intra Nordea payment via netbank? Det er et nyt feature som kom i løbet af sommeren tror jeg, men jeg tog for givet det gjalt for alle Nordea kunder..
Guest Trine Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Det er grimme ord der bliver brugt nu ! Vi betaler ingen gebyrer for nogenting. Vi får en bedre kurs i vores gratis internet bank. Vi betaler bare hvis vi önsker den gamle girobetalings ordning hvis vi önsker det. Fra 1 Jan bliver vi tilkoblet den Danske Förenings sparbank i DK. Så vi kan stadig overflyttet fra dag til dag.För kl. 12 er pengene i Sverige samme dag.Og så får vi Visa/Danmark derigennem. Så Skurup Sparbank' date='yes.[/quote'] Ok det lyder jo dejligt. Hvad er det så lige Skurup Sparbank tjener penge på.. Du ved din bankrådgiver skal jo have løn og sådan?
Gio Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Ok det lyder jo dejligt. Hvad er det så lige Skurup Sparbank tjener penge på.. Du ved din bankrådgiver skal jo have løn og sådan?Moerke-Trine har min fulde opbakning til dette spørgsmål. Jeg er da også nysgerrig efter hvad de så tjener penge på, hvis ikke deres kunder. ...meget mærkeligt firma!
mrode Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Er der ikke en anden "normal" Nordeakunde der kan fortælle mig om de ikke kan overføre til udlandet som en intra Nordea payment via netbank? Det er et nyt feature som kom i løbet af sommeren tror jeg' date=' men jeg tog for givet det gjalt for alle Nordea kunder..[/quote'] Jeg bruger Nordea og overførte DKK 7.000 d. 31. oktober til min svenske konto og fik SEK 8.922,88 dvs. kurs 78,45. Jf. www.valutakurser.dk var kursen 78,25.
Guest Trine Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Jeg bruger Nordea og overførte DKK 7.000 d. 31. oktober til min svenske konto og fik SEK 8.922,88 dvs. kurs 78,45. Jf. www.valutakurser.dk var kursen 78,25. Ok og du overførte via netbanken? Eller var det en automatisk overførsel?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu