thomas_lund Skrevet November 14, 2005 Rapporter Skrevet November 14, 2005 Et lille kontroversielt spørgsmål (måske) Læser man engelske og amerikanske bilblade, så bugner det med radar og laser detektorer til næsten ingen penge. Ved nogen, om disse er lovlige at bruge i S? Er der endda nogen som kan give nogle anbefalinger til hvilke nogen som virker i S og DK - går ud fra, at frekvensområdet skal passe til hvad politiet bruger af udstyr?
tommy_h Besvaret November 14, 2005 Rapporter Besvaret November 14, 2005 om det er lovligt skal jeg være usagt men tvivler. her er et par links, http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-018-00000055 http://www.blinder.dk/ Har en kammi som har haft den første og han havde da "held" med den et par gange:)
willerup Besvaret November 14, 2005 Rapporter Besvaret November 14, 2005 Ved nogen, om disse er lovlige at bruge i S? Det finns något som heter slavblixt som kan monteras i bilen och som blixtrar tillbaka och bländar trafiksäkerhetskameran. Fungerar det och får man använda sådana? Svar: Om slavblixten monteras i förarens siktfält påverkar den märkbart de bilder som tas av systemet för automatisk trafiksäkerhetskontroll. För närvarande finns det inget förbud mot att använda slavblixt under förutsättning att den inte bländar övriga trafikanter och att den är monterad enligt gällande föreskrifter. Fra: http://www.vv.se/templates/page3____12403.aspx#Luras Men bemærk at: :-) Vad händer om jag döljer mitt ansikte när jag passerar en trafiksäkerhetskamera som fotograferar mig och min bil? Svar: Det innebär att du inte kan identifieras. Vanligtvis avskrivs ärendet. Så på med hjelmen, når du kører bil...
Gio Besvaret November 14, 2005 Rapporter Besvaret November 14, 2005 Vad händer om jag döljer mitt ansikte när jag passerar en trafiksäkerhetskamera som fotograferar mig och min bil? Svar: Det innebär att du inte kan identifieras. Vanligtvis avskrivs ärendet. Så på med hjelmen, når du kører bil...Så er det tid til at hive elefanthuerne frem af gemmerne igen. ;)
Nils Besvaret November 14, 2005 Rapporter Besvaret November 14, 2005 Så er det tid til at hive elefanthuerne frem af gemmerne igen. ;) Polis: Ursäkta, men De er vel ikke på vej hen for at røve en bank eller en pengetransport, for det er jo forbudt? Bilist med rånarluva: Ih nej hr. polis det kunne aldrig falde mig ind at gøre noget forbudt. Jeg skal bare ud og overtræde fartgrænserne uden at blive knaldet. Polis: Nå det er på det viset, jamen så må De have en fortsat god dag. Bilist med elefanthue: Tack samma.
Gio Besvaret November 14, 2005 Rapporter Besvaret November 14, 2005 Nils: Hu(e)mor på højeste plan! :th2:
Guest gæst Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Kender en som sælger laserjamer som virker. Koster 1000.-kr og det er den som blev demonstreret i TV2-nyhederne. Jeg havde et link til det indslag hvor han siger at det pt. ikke er ulovligt men blev det mere udbredt ville de prøve at få det furbudt.
Gio Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Faldt lige over en artikel fra 22 maj, omhandlende en test af en radar-detektor som er fuldt ud lovlig i Sverige - og fungerer: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,827904,00.html
Gio Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Jammen i artiklen står der : Active GPS jobbar med satelliter och kameraskåpens positioner är inprogrammerade i dosan. Det er en GPS dims, med advarsel om at du nærmer dig de fast installerede kameraer Gio.Æhh...ja...og? Du får at vide hvor skabene ér, og kan derfor nå at sætte farten ned. Eller er der noget jeg misser?
Simon Irgens Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Faldt lige over en artikel fra 22 maj' date=' omhandlende en test af en radar-detektor som er fuldt ud lovlig i Sverige - og fungerer: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,827904,00.html Hvor stor/lille er sådan en satan?? Og hvordan opdager polisen i dk den ulovlige satan? mere om man kunne liste sig stille og roligt uden om den lov for dimsen er jo smart
Gio Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Hvor stor/lille er sådan en satan?? Og hvordan opdager polisen i dk den ulovlige satan? mere om man kunne liste sig stille og roligt uden om den lov for dimsen er jo smartDimsen har jo ikke informationer om DK-politiets kontroller, eftersom de jo ikke er stationære - modsat kameraerne i SE.
mrode Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Hvor stor/lille er sådan en satan?? Og hvordan opdager polisen i dk den ulovlige satan? mere om man kunne liste sig stille og roligt uden om den lov for dimsen er jo smart Der er billede af den i avisartiklen. Det er som tidligere nævnt ikke en radar/lasar-detektor, men den har indkodet GPS-koordinater for alle fotoskabene og advarer så en inden man når hen til den. Der er også skrevet om den tidligere herinde: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=4993 damn.. denne gang var Gio hurtigst :)
Guest jxhab Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Dimsen har jo ikke informationer om DK-politiets kontroller' date=' eftersom de jo ikke er stationære - modsat kameraerne i SE.[/quote'] Det kan fikses, for politiet er jo så flinke at offentliggøre på uge eller månedsbasis om hvor de kan stå henne =)
Janteploven Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Det kan fikses' date=' for politiet er jo så flinke at offentliggøre på uge eller månedsbasis om hvor de kan stå henne =)[/quote'] Hvor har du den info fra? jeg synes det ville være rart at vide så jeg kan beholde pappet i fremtiden
Guest jxhab Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Hvor har du den info fra? jeg synes det ville være rart at vide så jeg kan beholde pappet i fremtiden Ja jeg skrev vidst forkert, jeg mente automatisk fartkontrol, jeg ved desværre ikke om vogne tæller med der : http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/hastighedskontrol_ATK/hastighedsmaalinger/ edit.. og dog: http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/Borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/
bananas Besvaret May 26, 2006 Rapporter Besvaret May 26, 2006 Ja, altså. For Københavns Kommune er det så vidt jeg kan se SAMTLIGE større veje og gennemfartsveje, og det var det også for 1 år siden. Så de kunne lige så godt have skrevet, at man skal lade være med at køre for stærkt, for de kan stå overalt. Jeg er ikke sur - jeg er bare lidt bitter over den automatiske bøde jeg lige har fået for at køre 56 km/t i en byzone. Det var på Strandboulevarden - en tosporet vej - hvor jeg lå helt alene uden nogen form for trafik, og havde kortvarigt sat farten op for at nå det grønne lys. Heldigvis er det kun 500 kr.
Guest Supermule Besvaret May 26, 2006 Rapporter Besvaret May 26, 2006 Jo, men ville hellere ha' fyret den plovmand af til en flaske booooooze, end lige i statskassen............ Ja, altså. For Københavns Kommune er det så vidt jeg kan se SAMTLIGE større veje og gennemfartsveje, og det var det også for 1 år siden. Så de kunne lige så godt have skrevet, at man skal lade være med at køre for stærkt, for de kan stå overalt. Jeg er ikke sur - jeg er bare lidt bitter over den automatiske bøde jeg lige har fået for at køre 56 km/t i en byzone. Det var på Strandboulevarden - en tosporet vej - hvor jeg lå helt alene uden nogen form for trafik, og havde kortvarigt sat farten op for at nå det grønne lys. Heldigvis er det kun 500 kr.
BS Besvaret May 26, 2006 Rapporter Besvaret May 26, 2006 56 km/t ja så er du da også kun liiiige præcis kommet over marginal grænsen. Kan godt forstå de ikke sætter fart grænsen op på den vej men stadig bittert.
Nif Besvaret May 27, 2006 Rapporter Besvaret May 27, 2006 Jeg har lagt mærke til nogen steder hvor der er nedsat hastighed til 50km/t i tidsperioden 8-17 Det er da mere gennemtænkt så man ikke skal snøvle sig afsted om aftenen som den eneste bil på vejen. Måske de skal gøre det flere steder i stedet for bare at sætte hastighederne ned. Er det ikke lidt lige meget om en laserjamer er ulovlig. Det er jo heller ikke lovligt at køre for hurtigt. Og hvis man kører forbi et par fotovogne er den jo tjent hjem. Man kan jo evt. bare nøjes med at tænde den i de perioder man ikke vil miste kortet. Jeg havde en som der blev demonstreret i TV2 men som jeg desværre ikke ikke kunne montere. Den passede bedre til billigere ældre biler og Audi. Men får jeg en dag en Skoda Fabia Eller anden bil den kan sidde, bliver der sat en på med det samme.
CoolAIR Besvaret October 26, 2006 Rapporter Besvaret October 26, 2006 Bare hold øje med skiltene, de SKAL jo skilte før der kommer et kamera, i Sverige. Nogen der ved om de også kan fotografere den "modsatte" vej? Altså når man passerer et kamera i modsat side...
fisker Besvaret October 26, 2006 Rapporter Besvaret October 26, 2006 Bare hold øje med skiltene' date=' de SKAL jo skilte før der kommer et kamera, i Sverige. Nogen der ved om de også kan fotografere den "modsatte" vej? Altså når man passerer et kamera i modsat side...[/quote'] Et par gear ned, og så op på baghjulet ;-) så ser de ikke nummerpladen ;-)
CoolAIR Besvaret October 27, 2006 Rapporter Besvaret October 27, 2006 Et par gear ned' date=' og så op på baghjulet ;-) så ser de ikke nummerpladen ;-)[/quote'] Yes yes. Det skal jeg prøve i min 96' Colt med 75 fuldblodsheste...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu