Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogle af jer som har danske tankkort - eller var i nød til at udskifte dem med svenske da i flyttede til SE? Jeg har kontakte Shell, Statoil og Jet - mine danske kort vil blive lukket når jeg ændre min adr. til en udenlandsk.

Guest Supermule
Besvaret

Jeg har Shell i DK. Ingen problemer der! Rikke kan ikke få et Shellkort i DK, da hun bor i Sverige.... Totalt underligt!!

Guest Supermule
Besvaret

Jamen de sender sgu regningen herover hver måned.... Så der er ingen is på koen... Det er helt vildt underligt!

Besvaret

Man skal nok bare ændre sin adr. og lade som ingenting!! Det er jo et forsøg værd ;-) Der er dog lidt positivt ved at skifte Shell/Statoil til et svensk kort - ingen opkrævnings gebyr og hos Shell for man rabat pr tanket liter.

• 2 weeks later...
Besvaret

Tror måske (tese) det hænger sammen med om man er tilmeldt BS eller ej i flytningsøjeblikket til Sverige: Har 3 kort, og Shell kortet, som af en eller anden årsag var blevet afmeldt BS i forbindelse med bankskift (i modsætning til de 2 andre kort), blev lukket ca. 1 måned efter min flytning. Min terori er, at var den tilfældigvis ikke afmeldt BS, havde min ordning fortsat uden problemer, som det er tilfældet med de 2 andre kort (Metax og Jet). Har efterfølgende ringet til Shell, og fået besked om, at så længe man har bopæl i Sverige kan man ikke have dansk Shell kort. Man skal have lavet et svensk.. Kan virkelig ikke se, hvorfor tingene skal være så besværlige nogle gange.. Hvad skulle problemet dog være, hvis man tilmelder det BS i DK? :rolleyes: Bedste alternativ er faktisk et Mastercard: Fungerer på samme måde, og frit valg på næsten alle benzinstationer uden diverse "udlandsgebyrer" :)

Besvaret
Man skal nok bare ændre sin adr. og lade som ingenting!! Det er jo et forsøg værd ;-) Der er dog lidt positivt ved at skifte Shell/Statoil til et svensk kort - ingen opkrævnings gebyr og hos Shell for man rabat pr tanket liter.
Min Kæreste har Dansk shell kort og der er heller ingen problemer, men ok hun har det nok også under lidt andre forhold, så det kan måske gøre forskellen. Vi undersøgte faktisk om det kunne betale sig med et svensk Shell kort men der er ret stor forskel på bezinprisen på en ubemandet og bemandet shell tank, jeg tror forskellen var helt op til 17 øre eller sådan noget og da vi har en ubemandet i nærheden droppede vi ideen. Men som Supermule også skriver. Ingen problemer med regningen.. Jeg tror bare der er et hul når det kommer til at tilmelde sig danske kort med svensk adresse, men hvis du allerede er medlem og flytter til Sverige så er det ikke noget problem. Lidt ala den problematik der har været med 3 telefoner.
Besvaret

Flyttede til sverige med 3 Dk benzin kort i baglommen Q8, StatOil og Shell - alle tilmeldt PBS. Indenfor en måned var Shell kortet som det eneste af dem lukket. Så den med PBS passer ikke.

Besvaret
Flyttede til sverige med 3 Dk benzin kort i baglommen Q8, StatOil og Shell - alle tilmeldt PBS. Indenfor en måned var Shell kortet som det eneste af dem lukket. Så den med PBS passer ikke.
Nej jeg tror desværre også det er et spørgsmål om man er heldig eller ej, desværre .. det ville jo være rart hvis det bare kunne fungere =)
Besvaret

Er der så nogen af jer der kan betale i parkerings automaterne i malmø med et dansk benzin kort? Jeg kunne nemlig i starten godt med mit danske kort men ikke længere.

Besvaret
Er der så nogen af jer der kan betale i parkerings automaterne i malmø med et dansk benzin kort? Jeg kunne nemlig i starten godt med mit danske kort men ikke længere.
Jeg har forsøgt med Visa, mit Diners kort, min kærestes euroshell kort og intet hjalp =)
Besvaret
Tried them all too...og ingen af dem funkede. Jeg har også kun danske - benzin som betalings-kort. Dog har jeg ikke forsøgt med mit svenske Visa Electron...*hmm*
Besvaret

Har prøvet div danske benzin kort, diverse master card, AMEX osv de virkede enkelte steder i starten, men det er ved at være et godt stykke tid siden. Iflg kunde support er det kun svenske kort der godtages. Det er vel også dyrere at forsikre sig mod udenlandske betalingskort i Sverige, ligesom det var/er med importerede biler. Engang imellem har man lyst til at citere Obelix 'De er skøre de svenskere'

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...