Jump to content

Nu er det kraftst#%&"! snart på tide der bliver gjort noget ved det her....

Recommended Posts

Besvaret
Næ for så er den danske stat jo bare rascister:scared: Så mon ikke han bare får en et klap på skulderen og får af vide" næste gang må du ikke være sådan en spøgefulg":eek:
... så tror jeg sgu godt jeg kan hoppe fra jurastudiet med det samme... så bliver der jo ikke noget at lave for mig!
Besvaret
... så tror jeg sgu godt jeg kan hoppe fra jurastudiet med det samme... så bliver der jo ikke noget at lave for mig!
Vil sige det sådan. Jeg vil ikke blive overrasket hvis det endte ud i sådan noget.:(
Besvaret

Manden (ham Akkari eller hvad han hedder) har jo ment det ironisk. Måske smagsløst for nogle, men som der står tydeligt skrevet i artiklen er det sagt med et smil på læberne. At nogen så ser ekstrabladets "skandale forside" i skriftstørrelse 700 med "BOMBEMANDEN AKKARI VIL SENDE OS ALLESAMMEN AF HELVEDE TIL", og straks er parat til både at lynche synderen, samt indføre generel undtagelstilstand er, omend sørgeligt, så typisk for en lidt gennemsnitslig, fremmedangst dansker og som mennesker med et lidt mere kritisk syn på lokumslitteratur som BT / ekstrabladet, ikke bør tage sig syndelig meget af. Det sagt, kan jeg nu godt forstå at nogle folk "bliver nød" til at skrive indlæg, på en tråd som denne :-)

Besvaret
Plejer gerne at holde mig fra denne slags indlæg.... MEN... Man må da snart undres over, om du ikke har andet at tage dig til end at finkæmme nettet for artikler, med en meget specifik politisk dagsorden, for derefter at poste dem herinde Supermule? Som udlænding er det, sagt på Supermule sprog, kraftst#%&"! irriterende at skulle konfronteres med disse indlæg gang efter gang. Jeg har også mødt en del idioter i mit liv, men det er ikke ensbetydende med, at jeg hvergang jeg får chancen poster en mere eller mindre ligegyldig artikel, for derefter at stemple en hel befolkningsgruppe og opildne til had. Man skulle tro, du ville starte et korstog før du fik ro i sindet... Hvordan ville du have det, hvis man gentagne gange angreb din person, religion eller nationalitet fordi en eller anden idiot havde sagt eller gjort noget dumt? Skulle du så straffes for det hvergang, selvom du bare levede en stille tilværelse og passede dig selv "bare fordi du var i samme vogn"?? Tænk dig nu lidt om, du er da vel kraftst#%&"! ikke 7 år længere.. Idioter er der nok af i verden. Get over it.. Jeg kan simpelthen ikke se andet formål med dine indlæg, end netop hvad hele hensigten har været med den smedekampagne der har stået på gennem længere tid nu: Opildne folk til had.. Hvad !!/{{#%&"! får man ud af det??!! Marionetdukke i mediernes og din egen uvidenheds vold, det er kraftst#%&"! hvad du er... :mad: Som du selv skriver: Få øjnene op for hvad der virkelig foregår ude i verden.. En ny og farlig religion er kommet til. Den hedder OLIE! :mad: Der må da være grænser for, hvor tit du kan gentage samme scenarie..
Besvaret
Manden (ham Akkari eller hvad han hedder) har jo ment det ironisk. Måske smagsløst for nogle' date=' men som der står tydeligt skrevet i artiklen er det sagt med et smil på læberne. [/quote'] Kunne det ikke tænkes, at også JyllandPestens tegnere har siddet med et smil på læben, da de tegnede????:rolleyes:
Besvaret

ulmus: Højst sandsynligt. De blev også misforstået. Men vi kunne jo lynche Akkari, ligesom nogle analfabeter i mellemøsten gerne vil lynche JP tegnerene. Det ville da ihvertfald illustrere hvor civiliseret vores samfund er, i modsætning til deres :-)

Besvaret

(QUOTE]Oprindeligt indsendt af Jønsson Hallo søster/fætter lystig, der er intet i SM's oprindelige indlæg der stempler andre end Akkari. At SM så tidligere har givet udtryk for nogle ting, gør vel ikke den aktuelle sag til en generel hetz??! Alle folk af udenlandsk herkomst har så travlt med at stemple andre som racister, istedet for at stå op imod dem som ødelægger billedet af indvandrerne, herunder imamerne...:thumbdown Men det er desværre de færreste der har nosser til det, af frygt for repressalier.

Besvaret
(QUOTE]Oprindeligt indsendt af Jønsson Hallo søster/fætter lystig, der er intet i SM's oprindelige indlæg der stempler andre end Akkari. At SM så tidligere har givet udtryk for nogle ting, gør vel ikke den aktuelle sag til en generel hetz??! Alle folk af udenlandsk herkomst har så travlt med at stemple andre som racister, istedet for at stå op imod dem som ødelægger billedet af indvandrerne, herunder imamerne...:thumbdown Men det er desværre de færreste der har nosser til det, af frygt for repressalier.
Gider du godt lige at droppe dine smarte bemærkninger? Jeg er hverken din lystige fætter eller søster. Udlændinge har igennem den seneste tid været udsat for dumme bemærkninger af folk som dig og SM. Og disse dumsmarte patriotiske bemærkninger er vi ganske enkelt mange som har fået nok af. Jeg har ikke i sinde at stemple nogen for noget som helst, hvad folk er og mener står for deres egen regning. Jeg er bare skidetræt at dumsmarte patriotiske bemærkninger på vores bekostning. Vi skylder ikke at skulle retfærdiggøre os selv over for idioter som Jer. Hold venligst også visse legemsdele for dig selv tak.. Ulmus og Morten K: Det kan godt vær i ser ironisk på det, men i min verden har de tegninger ikke været andet and et bestillingsjob fra DanskFolkeparti. Der er i hverftfald ikke andre end dem og deres ligesindede der har fået noget som helst ud af denne sag. Specielt ikke os udlændinge.. Jeg kan virkelig ikke se ironien i, at man tager en religiøs elsket person, og uden videre grundlag gør grin med Denne og dem som elsker Ham, i ytringsfrihedens navn? Helt ærlig, var der virkelig ikke andet man kunne have prøvet ytringsfriheden af med, hvis det nu som der påstås, virkelig havde været hensigten? Vågn dog op for helvede.. Måske i bare skulle oprette en tråd der hedder "Vi hader udlændinge, og vil disse dem hver gang chancen melder sig, skriv venligst under hvis i mener det samme". Så kunne folk af samme opfattelse bekende sig en gang for alle, så denne diskussion kunne lukkkes en gang for alle. For hold da kæft hvor det står mig langt ud af halsen.. :mad:
Besvaret
Jeg har ikke i sinde at stemple nogen for noget som helst, hvad folk er og mener står for deres egen regning.
Du har ellers med følgende bemærkning
Hvordan ville du have det, hvis man gentagne gange angreb din person, religion eller nationalitet fordi en eller anden idiot havde sagt eller gjort noget dumt? Skulle du så straffes for det hvergang, selvom du bare levede en stille tilværelse og passede dig selv "bare fordi du var i samme vogn"?? ..... Marionetdukke i mediernes og din egen uvidenheds vold, det er kraftst#%&"! hvad du er...
stemplet supermule som værende racist og meget andet, fordi han linker til en avisartikel som omhandler EEN person (som vel ikke er dig, eller?) ... er det fordi du sympatiserer med Akkari's udtalelser at DU føler dig angrebet på DIN person? og hvor er lige de generelle udtalelser i artiklen, som skulle retfærdiggøre at du føler dig angrebet på din tro eller nationalitet?
Besvaret
Gider du godt lige at droppe dine smarte bemærkninger? Jeg er hverken din lystige fætter eller søster. Udlændinge har igennem den seneste tid været udsat for dumme bemærkninger af folk som dig og SM. Og disse dumsmarte patriotiske bemærkninger er vi ganske enkelt mange som har fået nok af. Jeg har ikke i sinde at stemple nogen for noget som helst, hvad folk er og mener står for deres egen regning. Jeg er bare skidetræt at dumsmarte patriotiske bemærkninger på vores bekostning. Vi skylder ikke at skulle retfærdiggøre os selv over for idioter som Jer. Hold venligst også visse legemsdele for dig selv tak.. Ulmus og Morten K: Det kan godt vær i ser ironisk på det, men i min verden har de tegninger ikke været andet and et bestillingsjob fra DanskFolkeparti. Der er i hverftfald ikke andre end dem og deres ligesindede der har fået noget som helst ud af denne sag. Specielt ikke os udlændinge.. Jeg kan virkelig ikke se ironien i, at man tager en religiøs elsket person, og uden videre grundlag gør grin med Denne og dem som elsker Ham, i ytringsfrihedens navn? Helt ærlig, var der virkelig ikke andet man kunne have prøvet ytringsfriheden af med, hvis det nu som der påstås, virkelig havde været hensigten? Vågn dog op for helvede.. Måske i bare skulle oprette en tråd der hedder "Vi hader udlændinge, og vil disse dem hver gang chancen melder sig, skriv venligst under hvis i mener det samme". Så kunne folk af samme opfattelse bekende sig en gang for alle, så denne diskussion kunne lukkkes en gang for alle. For hold da kæft hvor det står mig langt ud af halsen.. :mad:
... det er meget svært at bevare respekten for dig og det du skriver når du sviner folk herinde, alt imens du råber højt om retfærdighed?
Besvaret
Du har ellers med følgende bemærkning stemplet supermule som værende racist og meget andet, fordi han linker til en avisartikel som omhandler EEN person (som vel ikke er dig, eller?) ... er det fordi du sympatiserer med Akkari's udtalelser at DU føler dig angrebet på DIN person? og hvor er lige de generelle udtalelser i artiklen, som skulle retfærdiggøre at du føler dig angrebet på din tro eller nationalitet?
Mine udtalelser er ikke myntet på denne artikel blot, men diverse andre tidligere indlæg fra Supermule, hvor indholdet hver gang har været lignende. Denne har blot været dråben for mig, hvilket jeg giver udtryk for i min allerførste post. Og nej, jeg sympatiserer ikke med nogen. De udtalelser må ligeledes stå for deres egen regning.
Guest Supermule
Besvaret

Ja uvidende ignoranter er der masser af..... Det er da også langt bedre bare at vende den anden kind til. Bare vi kan få lov til at grille bag hækken derhjemme og vi har tag over hovedet, så er den i vinkel! Gudskelov er ALLE ikke sådan anlagt.... Netop internettet er en fantastisk måde at sprede oplysninger på. Det har vi set gang på gang.... Mindes en film, hvor en mand får skåret hovedet af og gurgler i sit eget blod for tilsidst at vedkommende der fører kniven, jubler da han endelig får løsnet rygraden og kan hæve hovedet som en pokal. Nu sidder der så en Imam og udtaler sig om et muligt bombemål.... Det er sagt med et smil på læben. Men jeg kan mene hvert et ord jeg siger..., med et smil på læben. Her kommer det sande billede frem af en imam med en skjult dagsorden og den slags er jo ganske genialt....Bare ikke når det efterfølgende lander i internationalt tv og manden afslører sig selv og sine sande holdninger. Xenius min dreng.... Har du læst koranen??? Det har jeg..... Derfor er jeg helt oppe i det røde felt, når imamer som Akkari og Laban bruger koranen og troen til at retfærdiggøre de groteske angreb på de værdier vi har kæmpet for så længe i den vestlige verden. Problemet med imamer er at det er deres egne fortolkninger af koranen baseret på de traditioner de er opvokset med, der er afgørende for de holdninger de lægger for dagen. Var Akkari en rettroende muslim og levede nøgternt efter koranen, respekterede han den kultur og de meninger vi havde. Dog er der et bud i koranen der siger at målet med at leve som rettroende muslim er at konvertere så mange mennesker som muligt til islam. Man må jo konkludere at metoderne han bruger ikke er helt stuerene.... Men som sagt skal du skille religion og tradition ad... Det er vigtigt for at forstå muslimer og islam generelt.... Det jeg er så harm over her, er den mangel på respekt en mand som Khader fortjener. Det er et modigt træk at forsøge at integrere muslimer i den vestlige verden, idet baglandet trækker helt den modsatte vej, jvfr Taleban i Afghanistan. Du ved ikke nok om mig og ved hvad jeg har med i bagagen, til at kunne tillade dig at svine min person til og tilmed dreje meningen med det oprindelige indlæg, over til en personlig hetz fra min side, fremfor en generel betragtning af de udtalelser der kommer fra disse mennesker. De viser jo kun med al tydelig en eklatant mangel på respekt for det personlige individ og dermed for dig.... Og til dig MetteMarie...... Her ser du nogle af mine egne ord. Du er velkommen tilat bruge noget tid på google til at se om du kan finde en afskrivning af noget der allerede er publiceret..... ;) Ytringsfrihed er vigtigt..... Værn om den og den frihed vi har kæmpet for i mange år.

Besvaret

Supermule, jeg må faktisk undskylde overfor dig, efter at have læst dit sidste indlæg. Det hermed gjort. Fornuftige betragtninger som har min dybeste respekt. Enig med dig i det meste (på nær holdningerne omkring visse personer, der i mine øjne ikke nyder andet end at være i offentlighedens søgelys. Deres hensigter er mig uvedkommende). Giver et helt andet nuanceret billede af dine holdninger, forståelse herom og hvad der egentlig ligger til grund for dem. Respekt for det. Jo, har læst Koranen. Det er mit kæreste eje. Og kan da egentlig læse mig frem til, at vi har fået samme forståelse af det vi har læst. Ville dog blot ønske, at flere ligeledes havde fået den rette forståelse. Men vil endnu engang afslutte mit indlæg med en ærlig undskyldning.

Guest Supermule
Besvaret

Jeg takker.

Supermule, jeg må faktisk undskylde overfor dig, efter at have læst dit sidste indlæg. Det hermed gjort. Fornuftige betragtninger som har min dybeste respekt. Enig med dig i det meste (på nær holdningerne omkring visse personer, der i mine øjne ikke nyder andet end at være i offentlighedens søgelys. Deres hensigter er mig uvedkommende). Giver et helt andet nuanceret billede af dine holdninger, forståelse herom og hvad der egentlig ligger til grund for dem. Respekt for det. Jo, har læst Koranen. Det er mit kæreste eje. Og kan da egentlig læse mig frem til, at vi har fået samme forståelse af det vi har læst. Ville dog blot ønske, at flere ligeledes havde fået den rette forståelse. Men vil endnu engang afslutte mit indlæg med en ærlig undskyldning.
Besvaret

Xenius: Det må jeg sige. Jeg havde ikke forventet, ud fra dine tidligere indlæg i denne debat, at se en undskyldning fra dig. Det beviser at alle muslimer ikke kan skæres over en kam. Det er ligesom alle katoliker heller ikke kan skæres over en kam (det er jo ikke dem alle der kan :love: små alter drenge). Men jeg bliver da også harm over at man ser højt råbende fanatikere true med død og terror i mit hjemland. Selvom DKs regler omkring udlændninge er tykt til grin (Jeg kunne heller ikke bo i DK med min kæreste), så synes jeg at der bliver gjort en hel del ekstra for udlændninge i forhold til så mange andre lande rundt omkring i verdenen. Og så er det lige meget om det er nazister, autonome, muslimer, satanister eller jøder som laver balladen. Man skal ikke bare begynde at ophildne til død og ødelæggelse fordi nogle har trådt dig over tærene.

Besvaret
Xenius: Det må jeg sige. Jeg havde ikke forventet, ud fra dine tidligere indlæg i denne debat, at se en undskyldning fra dig. Det beviser at alle muslimer ikke kan skæres over en kam. Det er ligesom alle katoliker heller ikke kan skæres over en kam (det er jo ikke dem alle der kan :love: små alter drenge). Men jeg bliver da også harm over at man ser højt råbende fanatikere true med død og terror i mit hjemland. Selvom DKs regler omkring udlændninge er tykt til grin (Jeg kunne heller ikke bo i DK med min kæreste), så synes jeg at der bliver gjort en hel del ekstra for udlændninge i forhold til så mange andre lande rundt omkring i verdenen. Og så er det lige meget om det er nazister, autonome, muslimer, satanister eller jøder som laver balladen. Man skal ikke bare begynde at ophildne til død og ødelæggelse fordi nogle har trådt dig over tærene.
Din kommmentar illustrerer faktisk meget godt det, hele denne ballade drejer sig om: At jeg godt kan undskylde, har jo intet med min religiøse overbevisning at gøre. Men enig med dig, der er desværre for meget at blive harm over for tiden :(
Besvaret
Og til dig MetteMarie...... Her ser du nogle af mine egne ord. Du er velkommen tilat bruge noget tid på google til at se om du kan finde en afskrivning af noget der allerede er publiceret..... ;)
JA! Og det var meget mere interresant læsning end bare et link fra en dårlig avis og en masse citater plottet ind.
Besvaret

Xenius, prøv lige at vende billedet om. Hvor finder du retfærdigheden i, at en avis bringer 12 tegninger, hvorpå ALLE danskere bliver lagt for had. Jeg har ikke noget imod muslimer, når blot de opfører sig ordentligt. Jeg sympatiserer bestemt ikke med Dansk Folkeparti. Hvorfor skal JEG så forfølges?? Hvorfor skal ARLA og andre danske firmaet boycottes og mange mennesker, både danske og muslimske, miste deres arbejde?? Hvor er retfærdigheden henne i det??? Hvorfor skal jeg, som dansker, finde mig i, at nogle rabiate muslimer brænder mit lands ambassader af og brænder mit lands flag??? Hvor er retfærdigheden henne i det?? Danmark har givet husly til forfulgte muslimer i årevis, hvorpå de går ud og prædiker MOD deres nye land og opfordrer til at myrde en dansk/muslims politiker. Hvor er retfærdigheden henne i det??? Ligeså vel som muslimer føler ret til at protestere, så gør mange danskere det også, når vi føler os uretfærdigt behandlet. DET er vel retfærdigt nok?? Eller??

Besvaret
Xenius, prøv lige at vende billedet om. Hvor finder du retfærdigheden i, at en avis bringer 12 tegninger, hvorpå ALLE danskere bliver lagt for had. Jeg har ikke noget imod muslimer, når blot de opfører sig ordentligt. Jeg sympatiserer bestemt ikke med Dansk Folkeparti. Hvorfor skal JEG så forfølges?? Hvorfor skal ARLA og andre danske firmaet boycottes og mange mennesker, både danske og muslimske, miste deres arbejde?? Hvor er retfærdigheden henne i det??? Hvorfor skal jeg, som dansker, finde mig i, at nogle rabiate muslimer brænder mit lands ambassader af og brænder mit lands flag??? Hvor er retfærdigheden henne i det?? Danmark har givet husly til forfulgte muslimer i årevis, hvorpå de går ud og prædiker MOD deres nye land og opfordrer til at myrde en dansk/muslims politiker. Hvor er retfærdigheden henne i det??? Ligeså vel som muslimer føler ret til at protestere, så gør mange danskere det også, når vi føler os uretfærdigt behandlet. DET er vel retfærdigt nok?? Eller??
Fuldstændig enig med dig. Jeg har ikke udtalt mig om retfærdigheden i noget af det, og vil heller ikke gøre det. Det er ikke op til mig at dømme. Det er skruen uden ende.. Hvorfor så tage dennne diskussion op i ny og næ, antændt af diverse handlinger som finder sted fra den ene eller den anden side der tilsynaldende hver især har deres helt egen politiske dagsorden? Det medvirker blot til at tingene tilspidses yderligere. Det er fuldstændig unødvendigt. Den forurettede, vil ligeledes være den forurettende. Det kommer helt og aldeles an på øjnene som ser. Og det er nok der, min vrede bunder, da man kan diskutere hele denne situation til hudløshed, uden at nå nogen vegne. Hvorfor så gøre det? Man polariserer sig blot endnu mere. Vi har hverken valgt Akkari eller Khader til at være "talspersoner for os andre". Hvad de gør og siger, står for deres regning. Derfor er det utrolig frustrerende at deres laden og gøren skal tages så alvorligt, især fra mediernes side, der desværre tit sætter normen i et samfund, og virker som vejledende eksempel for alle os andre som passer os selv. Jeg er træt af visse politikeres medieluderi (undskyld udtrykket), da de blot medvirker til at hele denne diskussion genoptages igen og igen. Der kommer simpelthen ikke noget godt ud af det, ligemeget hvordan man vender og drejer det.
Besvaret

xenius Hvis du synes, man ikke skal diskutere, hvorfor gør du det så? :laugh: Dit sortsyn er ubegrundet af følgende grunde: Du siger som om du tænker, at nu tror alle, at den lille ekstremistlort er så betydningsfuld, bare fordi det står i avisen, men sådan spiller klaveret jo ikke. Proportionsforvrængning er det vand, medier svømmer i, men det ved alle. Når man selv tager medier for det de er, så gør andre det vel også, og vores to samfund bygger jo generelt på sund fornuft og relativt nuancerede overvejelser. Men det er sundt og nyttigt at gå amok indimellem i en diskussion, det burde svenskerne gøre noget mere, så havde de måske færre øksemordere (Akkari-humor). Og som vores allesammens Poul Schlüter altid siger: Man skal ikke gøre en røverkule af sit hjerte. Medier, som vi kendte dem, findes ikke længere, selv om nogle af dem tror det, for inden for få sekunder eller minutter kan man tjekke de fleste "sandheder", de præsenterer en for, og hvis sandhederne viser sig at være mindre sande kan man i løbet at andre minutter dele sin viden med hele verden. Sådan var det ikke for ti år siden. Altså tænk at man kan læse en artikel på Salon, som har fire-fem millioner læsere over hele verden, og så kan man skrive en note nedenunder til de samme læsere, hvor der står, at det passer altså ikke, hvad der står i artiklen for sådan og sådan og et enkelt dybt link. Løgnehistorierne og spinnet stryger derudaf endnu hurtigere end før, men de sandheder, der som altid kommer luntende lidt bagefter, har også fået bedre vilkår (for at sige det mildt). Det er større end bølgeenergi, men nu må jeg stoppe, før jeg begynder at citere Grundtvig...:fight::p bareforsjov6hb.jpg Aj et unuanceret mediebillede af Ahmed, der havde det så svært som barn og nu forfølges af danske islamofober. Øverste halvdel er stjålet fra www.polemiken.dk og derefter voldshoppet.

Besvaret

Oprydning i egne rækker? Jeg synes det er positivt at man nu kan konstatere at Det Islamiske trossamfund har valgt at lede efter en anden talsmand og endnu mere vigtigt en person som IKKE er imam. Det er et godt signal at sende så lad os se hvad der sker. Yderligere hvor er det dog skuffende at kunne konstatere at den delegation der har været sendt afsted IKKe har bedt om at stoppe boykotten men har henledt til at boykotten ikke skulle brede sig til andre lande. Det er jo klart tydeligt at det er den diplomatiske forbindelse der må sejre, for det ser ud til at der er for mange personlige agendaer hos de respektive imamer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...