Jump to content

Recommended Posts

Guest jxhab
Skrevet

06-05-24 KL. 13:58 - Fra www.nfo.nu DSB vil vinde Øresund DSB samarbejder nu med det britiske togselskab First Group i sin stræben efter at få ansvaret for Øresundstrafikken. Søren Eriksen, koncerndirektør hos DSB, siger til Ritzau: ”Vi taler i øjeblikket med First Group om et partnerskab omkring Øresundsudbuddet. Der er ikke indgået nogen endelig aftale mellem First og DSB, men det håber vi vil komme.” First er Storbritanniens mest fremgangsrige jernbaneselskab med tog og bustrafik i England og USA. Sagen drejer sig om trafikken på Kystbanen på Sjælland, over Øresundsbroen og i Skåne. Der er tale om to forskellige kontrakter, men operatørerne kan byde på en samlet løsning. Det er meningen, at nye – eller gamle – operatører skal overtage driften af trafikken fra august 2008. (NFØ)

• 8 months later...
Besvaret

Så kan vi måske snart se frem til bedre tider :) Fornyelse er tiltrængt, og jeg håber DSB/Skånetrafiken ikke får forlænget kontrakten. De har haft (for) mange år til at få Kystbanen til at fungere nogenlunde optimalt, og stadig er resultatet bare ikke godt nok! :thumbdown http://borsen.dk/?treeid=889&id=FRAN-6YJ9LM26630 Et nyt selskab skal drive togtrafikken på begge sider af Øresund. Men hvem bliver det? Otte virksomheder kan senest mandag aflevere et bud på togdriften. Hvem kan sikre en stabil togdrift og sætte en stopper for forsinkelser på begge sider af Øresund? Mandag er sidste chance for rækken af internationale virksomheder for at aflevere et bud på driften af togkørslen på Kystbanen og regionaltogstrafikken på den svenske vestkyst. Otte firmaer fra Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Hongkong er blevet godkendt til at give et bud på togdriften. Både DSB i Danmark og SJ i Sverige, der sammen kører på strækningen i dag, er med i opløbet. Men også den tyske toggigant Deutsche Bahn har meldt sig på banen, og det har fået de danske togselskaber til at alliere sig med hver sin internationale partner for at signalere fornyelse. Svenskerne byder sammen med MTR Corporation Limited fra Hongkong, mens DSB er gået sammen med engelske First Group. :rolleyes:

Besvaret

Man kan naturlligvis mene, at DSB/SJ fortjener at tabe, men uanset hvem, der vinder, så bliver det de samme tog på de samme skinner og desuden de samme medarbejdere. Hvis det bliver en ny operatør fra helvede, Hong Kong eller whatever, vil en del af organisationen være uden erfaringer om dette meget komplicerede, nedslidte, hårdt trafikerede område i to lande med forskelllig teknik og forskellig kultur, hvor der tilmed er et kæmpe byggeprojekt i gang. Nu giver de så sikkert trafikken til Arriva, fordi Arriva har kørt så fint med grisen og holdt tiderne på timedriften mellem Ry og Laven. :rolleye: Vi passagerer får det samme som nu eller noget, der er værre, til samme eller - hvis tendensen fortsætter - højere pris. Den eneste mulige vinder er de offentlige kasser, der gerne skulle kunne sænke udgifterne. Billetpriserne vil ikke blive sænket, da det ville medføre, at en øresundsbarriere blev lavere, og det ønsker ingen af de mange mange politikere, der sidder i diverse sogneråd på begge sider af sundet og forsvarer sognegrænserne. :sick:

Besvaret

Jeg mener ikke, at DSB har gjort noget for at bevise, at de kan få togene til at køre, så hvorfor i alverden skulle de dog vinde. Nej, lad os prøve nogle helt nye. Det kan da kun blive bedre!

• 4 months later...
Besvaret

Jeg vil gerne sige at jeg tror de kommer til at gøre mange mange nye tiltag.. Ulmus, jeg og en til havde møde med DSBFirst, som først og fremmest bliver sit eget selskab, og jeg synes de havde mange gode pointer med der. Jeg håber på at vi så allerede fra om kort tid kan hjælpe med at pege i den rigtige retning. Lad os håbe på bod og bedring fra nu af :th2:

Besvaret
Jeg vil gerne sige at jeg tror de kommer til at gøre mange mange nye tiltag.. Ulmus, jeg og en til havde møde med DSBFirst, som først og fremmest bliver sit eget selskab, og jeg synes de havde mange gode pointer med der.
Fint nok at de lover en masse forbedringer, det skal der i hvert fald også til! Desværre HAR man hørt på det i mange år, uden resultater, så det er svært for mig at få armene i vejret over DSB's sejr. Hvilke tiltag er det der nu lige pludselig godt kan lade sig gøre, så togene (måske) kører til tiden frem over, som ikke tidligere har kunne lade sig gøre? :rolleye: Men heldigvis udløber mit pendlerkort den 19. august, og det skal aldrig mere fornyes. Frem over er det i bil til og fra arbejde. Jeg er FÆRDIG med det lorte tog! Det bliver en befrielse ikke at skulle belastes med de utalige frustrationer som jeg ugenligt har gennemgået de sidste fire år. FUCK DSB :thumbdown
Besvaret

Hvorfor overhovedet udbyde den slags, når resultatet næsten er givet på forhånd :sick: (Staten har jo for mange penge bundet i DSB). Nu kan de stakkels togpendlere se frem til samme dårlige service og stigende priser. Når DSB tager helt over i 2009 har de fleste da glemt, hvad DSB lovede i forbindelse med tilbudsgivningen, og de kan køre videre i samme mølle...

Besvaret
Bemærk at DSB har lovet 20% billigere billetter på strækningen over Øresund - det løfte skal de bare holdes fast ved!
Jaja, og 5000 billige boliger til københavnerne. Folk vil bare snydes. Fedt at DSB lover en masse når der bare er 3 sølle ting de skal: 1) tog til tiden 2) pladser til alle 3) information når 1 og/eller 2 kikser
Besvaret

dagens skrivelser fra DSB viser jo også tydeligt at ledelsen ikke fatter noget som helst af hvad der foregår. De vil koncentrere sig om længere åbningstider i kioskerne og tv i togene. Få nu de tog til at køre ordentlig i stedet !!

Besvaret

Fuck Det Lorte Tog!!!! Jeg er fandme glad for at jeg for 2 uger siden droppede det sindsygt elendige inkompetente socialdemokratiske pædagoiske "vi-når-det-nok" -tog Jeg kører med bus 999 hver dag og sparer masser af penge og vigtigst TID. føj hvor er der mange lobbyister hos DSB siden de vandt igen

Besvaret

Hvorfor skal man tage tog på arbejde når man kan købe "gratis" bil i Sverige? Det forstår jeg ikke....... Jo, jeg forstår godt dem der ikke har kørekort, studenter, men de andre, IKKE!!! :surprise: Fuck DSB :love2: Er man ikke mærkelig når man siger til en dansker der bor i KBH: "Jeg kører i tog selv om jeg bor i Sverige" Så tænker danskeren: "Hvorfor er man for fanden flyttet til Pippiland"? Vi er næsten alle sammen (99,99%) flyttet hertil bare for at opfylde vores drømme: BMW, Audi, Mercedes....har jeg ikke ret? :laugh:

Besvaret
H Vi er næsten alle sammen (99,99%) flyttet hertil bare for at opfylde vores drømme: BMW, Audi, Mercedes....har jeg ikke ret?
Jeg købte en Skoda fabia.. efter at have prøvet toget i 2 måneder (min tålmodighed var mindre end Toft's :))
Guest Supermule
Besvaret

Hvad med dem der ikke har, ikke vil betale for, en parkeringsplads i indre by???? Havde jeg arbejdet på posten i Kbh, havde jeg også taget toget......

Besvaret
Hvorfor overhovedet udbyde den slags, når resultatet næsten er givet på forhånd :sick: (Staten har jo for mange penge bundet i DSB). Nu kan de stakkels togpendlere se frem til samme dårlige service og stigende priser. Når DSB tager helt over i 2009 har de fleste da glemt, hvad DSB lovede i forbindelse med tilbudsgivningen, og de kan køre videre i samme mølle...
Jeg må lige kommentere denne her.. Det er sådan at der har været to uafhængige udbud af øresundstrafikken. En for Danmark og en for Sverige.. Så jeg køber den altså ikke helt.. Enig I at de sikkert har haft noget at skulle ha sagt i DK, men ikke i SE det tror jeg ikke på.. Foreningen har idag udtalt at vi støtter op om 1 fast togoperatør og er faktisk hverken glade eller sure over at det blev DSB. Vi håber bare at der nu kommer mere hvalitet og bedre togtrafik over Øresund. det var i korte træk hvad der blev sagt både til dansk og svensk presse.
Besvaret
Hvorfor skal man tage tog på arbejde når man kan købe "gratis" bil i Sverige? Det forstår jeg ikke....... Jo, jeg forstår godt dem der ikke har kørekort, studenter, men de andre, IKKE!!! :surprise: Fuck DSB :love2: Er man ikke mærkelig når man siger til en dansker der bor i KBH: "Jeg kører i tog selv om jeg bor i Sverige" Så tænker danskeren: "Hvorfor er man for fanden flyttet til Pippiland"? Vi er næsten alle sammen (99,99%) flyttet hertil bare for at opfylde vores drømme: BMW, Audi, Mercedes....har jeg ikke ret? :laugh:
nu siger du "gratis" ? Jeg lavede en beregning og kom frem til at det ville koste mig 4.900 kr. ekstra hver måned at have bil frem for at tage toget. og det med en lille fornuftig bil. Det er trods alt mange penge at spare hver måned. 99,99% ? dvs 19.800 af de 20.000 der er flyttet herover har gjort det for bilens skyld? Nej vel
Besvaret
Vi er næsten alle sammen (99,99%) flyttet hertil bare for at opfylde vores drømme: BMW, Audi, Mercedes....har jeg ikke ret? :laugh:
Nej. Jeg synes sq man er hjernedød hvis man flytter land KUN for at få en ny bil.
Besvaret
Nej. Jeg synes sq man er hjernedød hvis man flytter land KUN for at få en ny bil.
of course... Hvad er det bedste ved at bo i Sverige? Billig bolig 31 % Svenskerne 21 % Billig bil 21 % Andet 8 % Løsgodis 6 % Naturen 6 % Maden 5 % Det tror jeg ikke på...... jeg tror mere på 1) billig bolig 50% 2) billig bil 48% 3) 2% andet PS: Jeg kender ingen der har haft en bedre bil i DK før de flyttede til Sverige end de har den i Sverige i dag..du har sikkert haft en toyota i DK, mens du kører i Audi i dag, ik´?
nu siger du "gratis" ? Jeg lavede en beregning og kom frem til at det ville koste mig 4.900 kr. ekstra hver måned at have bil frem for at tage toget. og det med en lille fornuftig bil. Det er trods alt mange penge at spare hver måned. 99,99% ? dvs 19.800 af de 20.000 der er flyttet herover har gjort det for bilens skyld? Nej vel
Fordi du prioritere A frem for B :D
Besvaret
PS: Jeg kender ingen der har haft en bedre bil i DK før de flyttede til Sverige end de har den i Sverige i dag..QUOTE] Det siger dog intet om at den billige bil har været en afgørende faktor for at flytte herover. For vores vedkommende har det ganske enkelt været pga muligheden for at få et hus med have ganske tæt på København i et område vi rent faktisk har lyst til at bo i (Er født og opvokset på Vestegnen så Been There Done That). At mange andre så har snakket en del om at vi så kunne få en fed bil er hvad det er - vores motivation var at vi ikke kunne få noget som helst der ligner vores hus for selv det dobbelte med samme afstand til København. Pede
Besvaret
Det er rigtigt :) Jeg har heller ikke flyttet til Sverige KUN pga. at få en billigere bil...men vi tænkte meget på det dengang vi skulle flytte, fordi vi betalte 8000 dkk om mdr. for at have en bil i DK. Og det er sindsygt! Er ikke god til dansk...har 11 tal i skriftligt og 7 tal i muntligt fra Sprogskolen i Ribe. 99,99% af os er glade fordi vi fik mulighed at købe en god bil for "ingen penge" i forhold til DK. Og det spillede en (stor) rolle i overvejlesene før vi/I skulle flytte herover... Det var ikke til dig,thn.......det var til vores kære administrator ;-) Det er ikke det jeg mente....det var til dig, thn Fordi du prioritere A frem for B, betyder at du vil heller bruge dine penge på noget andet end at købe en bil....Amerikansk fodbold? Tøj? Da jeg var 24 år ville jeg heller have at jeg har alt mit tøj fra Hugo Boss end at have en bil....Men når man har famillie skal man have en bil, selv om det koster 4900 ekstra om mdr. :laugh: Jeg savner lidt mere din deltagelse i sunddebaten fordi jeg synes at du er meget klog......jeg mener det! Og det er ikke noget fis.... God weekend

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...