Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Kære DSB Jeg havde en meget uheldig oplevelse denne morgen jeg simpelthen er nød til at gå videre med. Jeg skulle med toget fra Malmö til københavn kl 5:42. Jeg sad i det bageste togsæt. På et tidspunkt kommer togføreren gennem toget og siger at det bliver det forreste togsæt der kører til københavn. Alle de rejsene med mange store kufferter forlader togsættet og begiver sig mod det forreste togsæt. Da mange passagere er ved at være i toget råber togføreren at det alligevel bliver det bageste togsæt der kører til københavn. Af ren refleks kommer jeg til at ryste på hovedet og for mig selv sige "nej nej nej" Det provokerer åbentbart lokoføreren, der står 6-7 meter væk, så meget at han råber til mig: " du kan godt lade være med at brokke dig" Jeg bliver noget overrasket og svarer "nå vi kører måske til tiden i dag for første gang i denne uge?" Det var måske ikke den bedste kommentar men man bliver lidt frustreret når ALLE 10 tidligere overfarter denne uge har været forsinket. Nu bliver det for meget for lokoføreren der er meget utilfreds med min uforskammede opførsel og til sidst siger "at så kunne du jo have bosat dig i Danmark" Hvad bilder han sig lige ind? Jeg skal da på ingen måde forsvare at jeg bor i Malmö og desuden er det bl.a. mine mere end kr. 1300.- der hver måned er med til at finansere hans løn. At han så er misundelig på min billige husleje og mulighed for en billig bil skal da vel ikke gå ud over de rejsene? Et er forsinkelser og overfyldte tog.. men nu også denne "service" fra personalet? frustrerede hilsner Dennis Thode Nielsen

Besvaret
Kære DSB Jeg havde en meget uheldig oplevelse denne morgen jeg simpelthen er nød til at gå videre med. Jeg skulle med toget fra Malmö til københavn kl 5:42. Jeg sad i det bageste togsæt. På et tidspunkt kommer togføreren gennem toget og siger at det bliver det forreste togsæt der kører til københavn. Alle de rejsene med mange store kufferter forlader togsættet og begiver sig mod det forreste togsæt. Da mange passagere er ved at være i toget råber togføreren at det alligevel bliver det bageste togsæt der kører til københavn. Af ren refleks kommer jeg til at ryste på hovedet og for mig selv sige "nej nej nej" Det provokerer åbentbart lokoføreren, der står 6-7 meter væk, så meget at han råber til mig: " du kan godt lade være med at brokke dig" Jeg bliver noget overrasket og svarer "nå vi kører måske til tiden i dag for første gang i denne uge?" Det var måske ikke den bedste kommentar men man bliver lidt frustreret når ALLE 10 tidligere overfarter denne uge har været forsinket. Nu bliver det for meget for lokoføreren der er meget utilfreds med min uforskammede opførsel og til sidst siger "at så kunne du jo have bosat dig i Danmark" Hvad bilder han sig lige ind? Jeg skal da på ingen måde forsvare at jeg bor i Malmö og desuden er det bl.a. mine mere end kr. 1300.- der hver måned er med til at finansere hans løn. At han så er misundelig på min billige husleje og mulighed for en billig bil skal da vel ikke gå ud over de rejsene? Et er forsinkelser og overfyldte tog.. men nu også denne "service" fra personalet? frustrerede hilsner Dennis Thode Nielsen
Glæder mig til at høre hvad de siger til den! :th2:
Besvaret

Tsk - overuser en kunde fordi han er irriteret over at hans eget selskab laver fuck ups. Temmeligt irrationelt og meget uprofessionelt, men desværre meget typisk DSB service.:mad: Hvis vi herhjemme kørte med den samme kundeservice mantra som fx amerikanerne, så stod den lokofører nu med en fyreseddel i hånden.

Guest Supermule
Besvaret

Ja og et civilt søgsmål på 560 mill $........................... :(

Tsk - overuser en kunde fordi han er irriteret over at hans eget selskab laver fuck ups. Temmeligt irrationelt og meget uprofessionelt, men desværre meget typisk DSB service.:mad: Hvis vi herhjemme kørte med den samme kundeservice mantra som fx amerikanerne, så stod den lokofører nu med en fyreseddel i hånden.
Besvaret
"så kunne du jo have bosat dig i Danmark"
og når jeg læser den linie tænker jeg ...så hvad?... skal det mon betyde at hvis du havde bosat dig i DK i stedet så ville du have oplevet togafkørsel til tiden??? I think not! tsk tsk
Besvaret

Og hvis du sender en klage til DSB, ja så får du bare en useriøs standard lirumlarum omkring det frygteligt besværlige i at få togene til at køre, stressede togførere osv... Jeg mener, nu er det lissom over 100 år siden at toget blev "indført" så der skulle da ha´være tid nok tid at perfektionere driften - men nej ! Er det ikke bare typisk for det offentlige :( Der er ikke noget at sige til at det gamle danmark ligger flere meter under det nuværende øverste jordlag, tænk på alt det lor* der er blevet fejet under gulvtæppet i årenes løb ! :D Tsk tsk X2

Guest ThomasO
Besvaret

Husk næste gang at skrive hvad togafgang det var, så kan de finde ham på køreplanen, ellers har du jo kun sendt den en påstand. "En togfører på Malmø C" er jo et rimeligt upræcist klagemål. Nu er DSB en stor arbejdsplads, desværre er der også en idiot der hist og pist. Min far var ansat der i mange år, og han sagde altid at et lille smil kunne løse alt op. Han elskede det job. Havde ham der nu fyret en lille frisk bemærkning af, så var der aldrig opstået en situation. Fatter ikke han elskede det job, de møder altså også mange idioter i løbet af en dag, det kan jeg garantere for. Mange mennesker, og så lidt stress.... så er der hurtigt gnister.

Besvaret
Husk næste gang at skrive hvad togafgang det var' date= så kan de finde ham på køreplanen, ellers har du jo kun sendt den en påstand. "En togfører på Malmø C" er jo et rimeligt upræcist klagemål.
"toget fra Malmö til københavn kl 5:42" ;)
Besvaret

Jeg synes det er godt du klager så de overordnede kan se hvordan tåbelige beslutninger rammer de rejsende. Hvorfor skilter de ikke togene på en tydelig måde ?? I skal da ikke gætte jer til hvilket togsæt der afgår først. Kan de ikke låse / lukke dørene i det tog der ikke skal køre ?? Jeg har arbejdet både indenfor tog- og busbranchen. Det er ikke meget den lille mand / kvinde der kører bussen / toget kan stille op mod mere eller mindre halverfarne trafikledere der skifter ordrer uden at tænke på konsekvenserne for de rejsende. ''Det tog sender vi derhen, det andet sender vi derhen'', efter tre minutter, ''nååårh nej, så havner det tog forkert i aften fordi det skal rengøres dét sted, vi skifter dem lige inden de er afgået''. Så går 'kabalen' op og så er det op til den lille mand på perronen at genne den begejstrede skare over i et andet tog ... :sick: Lad mig sige det på den her måde: Der er en god grund til at folk der arbejder indenfor den kollektive trafik ALTID har sin egen bil. Når jeg enkelte gange, mod bedre vidende, begiver mig ud som passager er jeg den FØRSTE der klager hvis der er forsinkelser. Kundehenvendelser er som regel noget, der kan få trafikselskaberne til at oppe sig. Ihvertfald i Sverige, hvor busselskaberne får bøder for forsinkelser.

Guest Mogens
Besvaret
Fatter ikke han elskede det job...
I gamle dage blev en ansættelse i DSB benævnt som "den evige hvile" - måske forklaringen...
Besvaret

Ak ja. Næst efter sex og skadefryd, er der ikke noget bedre end retfærdig harme eventuelt toppet op med hellig forargelse. :o Men altså herreste gud, klokken var lidt i lort om morgenen, togføreren var frustreret, og så kom han til at vise det i et svagt øjeblik. I og for sig meget menneskeligt. En fejl fra hans side, naturligvis og det er helt i orden at klage, men vi begår allesammen fejl nu og da og forventer overbærenhed. :)

Besvaret
Ak ja. Næst efter sex og skadefryd, er der ikke noget bedre end retfærdig harme eventuelt toppet op med hellig forargelse. :o Men altså herreste gud, klokken var lidt i lort om morgenen, togføreren var frustreret, og så kom han til at vise det i et svagt øjeblik. I og for sig meget menneskeligt. En fejl fra hans side, naturligvis og det er helt i orden at klage, men vi begår allesammen fejl nu og da og forventer overbærenhed. :)
Well said. Der er sgu alt for mange der tuder alt for meget over DSB, som efter min mening gør det udemærket, uden dog at udelukke at der er plads til forbedringer. Mange gange skulle man måske sende en venlig tanke til BaneDanmark i stedet for at bitche over DSB.
Besvaret
Men altså herreste gud' date=' klokken var lidt i lort om morgenen, togføreren var frustreret, og så kom han til at vise det i et svagt øjeblik. I og for sig meget menneskeligt. En fejl fra hans side, naturligvis og det er helt i orden at klage, men vi begår allesammen fejl nu og da og forventer overbærenhed. :)[/quote'] Det er selvfølgelig et sympatisk synspunkt og ja, det er meget forståeligt at togpersonalet også bliver frustrerede ligesom passagererne, men måske derfor er det vigtigt at klage. Ikke for nødvendigvis at hænge den enkelte person ud og ønske død og ulykke for ham, men for simpelthen at gøre DSB opmærksom på at det her går ud over både passagererne såvel som personalet. Og ej undskyld Meccs, helt ærligt! Der er altså rigtig mange grunde til at vi tuder over DSB! Orker ikke rigtigt at remse det hele op her, men jeg synes faktisk ikke vi er pjevsede, når vi kræver at kunne komme frem til tiden eller i det hele taget at der er plads nok til at komme ombord på toget og ikke bliver efterladt på perronen, fordi toget er overfyldt! Vi betaler rent faktisk for en ydelse, som ofte ikke bliver leveret eller bliver leveret med dårligt resultat.
Besvaret
Og ej undskyld Meccs' date=' helt ærligt! Der er altså rigtig mange grunde til at vi tuder over DSB! Orker ikke rigtigt at remse det hele op her, men jeg synes faktisk ikke vi er pjevsede, når vi kræver at kunne komme frem til tiden eller i det hele taget at der er plads nok til at komme ombord på toget og ikke bliver efterladt på perronen, fordi toget er overfyldt! Vi betaler rent faktisk for en ydelse, som ofte ikke bliver leveret eller bliver leveret med dårligt resultat.[/quote'] Tror blot det Meccs vil gøre opmærksom på er, at ikke alt er DSBs skyld ... Faktisk er det vel "kun" de forsinkelser/aflysninger der skyldes personale, og materialeforhold der er DSBs skyld... Fejl i signaler og sporskifter (eller hvad dælen det nu var der var skyld i at man sad og glanede 45 min. på Hovedbanen da man skulle hjem i dag) er, så vidt jeg ved, BaneDanmarks ansvar.
Besvaret
Tror blot det Meccs vil gøre opmærksom på er' date=' at ikke alt er DSBs skyld ... Faktisk er det vel "kun" de forsinkelser/aflysninger der skyldes personale, og materialeforhold der er DSBs skyld... Fejl i signaler og sporskifter (eller hvad dælen det nu var der var skyld i at man sad og glanede 45 min. på Hovedbanen da man skulle hjem i dag) er, så vidt jeg ved, BaneDanmarks ansvar.[/quote'] Ok, jeg vil give jer delvist ret, men når der eksempelvis kun er indsat korte toge på belastede afgange er det vel DSB's fejl eller...?
Besvaret
Ok' date=' jeg vil give jer delvist ret, men når der eksempelvis kun er indsat korte toge på belastede afgange er det vel DSB's fejl eller...?[/quote'] Har efterhånden taget over sundet med DSB næsten hver dag siden Påske, og jeg er temmelig overrasket over hvor sjældent toget er forsinket - og når det endelig sker er det normalt ikke mere end 3-6 minutter, hvilket man bør kunne leve med når man tager det offentlige. Der var lige turen i dag der tog overhånd for BaneDanmark og nogle problemer i tunnelen i sidste uge, som ikke var DSB's skyld. Det skal dog også siges at jeg sjældent rejser i myldretiden, hvilket selvfølgelig gør at der er færre forsinkelser på "mine" afgange.
Besvaret
Det er selvfølgelig et sympatisk synspunkt og ja' date=' det er meget forståeligt at togpersonalet også bliver frustrerede ligesom passagererne, men måske derfor er det vigtigt at klage. Ikke for nødvendigvis at hænge den enkelte person ud og ønske død og ulykke for ham, men for simpelthen at gøre DSB opmærksom på at det her går ud over både passagererne såvel som personalet.[/quote']Hørt !!! :th2: Jeg kunne simpelthen ikke have sagt det bedre selv. Et lille problem mht. DSB og deres service er vel det at de har monopol på strækningen, fordi de ved at det er et stort (økonomisk) skridt at tage for den enkelte pendler at sætte sig bag rattet selv. Måske var det en idé at starte flybådstrafik i myldretiden :D
Guest Supermule
Besvaret

Hvad med at bare at pendle sammen istedet??? De fleste ska til hovedbanen eller deromkring, og det er sgu kun 4-5 stykker man skal lave deals med....

Hørt !!! :th2: Jeg kunne simpelthen ikke have sagt det bedre selv. Et lille problem mht. DSB og deres service er vel det at de har monopol på strækningen, fordi de ved at det er et stort (økonomisk) skridt at tage for den enkelte pendler at sætte sig bag rattet selv. Måske var det en idé at starte flybådstrafik i myldretiden :D
Besvaret

Jeg har seriøst overvejet at pendle sammen med en anden, men det er ikke så nemt som man vil have det til. Kører motorring 3 til Lyngby, og med den kødannelse det er på hjemturen så kan det ta alt fra 15 minuter til 1 time, hvis man så skal hente nogen på vejen så....

Besvaret
Ok' date=' jeg vil give jer delvist ret, men når der eksempelvis kun er indsat korte toge på belastede afgange er det vel DSB's fejl eller...?[/quote'] Ja, det må høre under materialeforhold, så det kan du nok takke DSB for...
Besvaret

Madsen: selv om de lover svar inden 3 dage på deres mails, har de fuldstændig ignoreret min henvendelse Miss W: Det var også lige præcis det der tændte mig. Bare fordi han er misundelig på os der er flyttet Meccs: Jeg er med 5:42 hver eneste morgen. Den er forsinket ca. 50% af afgangene og det er ALDRIG banedanmark eller banverkets skyld. Enten dukker lokoføreren ikke op, Der holder altid 3 togsæt og ham der skal fjerne det forreste mangler også tit. andre gange kan de ikke bestemme sig for hvilke togsæt der skal køre. og endelig tages typisk et af sættende ud af drift pg.a. teknisk fejl. Mindst en gang hver 14. dag kan de ikke finde ud af at skilte med hvilke sæt der kører, så man bliver gennet frem og tilbage. ALLE fejl er operatørens skyld og har ikke noget med skinner at gøre. Denne uge har jeg været så heldig at skulle med 5:02. Der holder kun ét togsæt. Så kan de stakkels folk pludselig finde ud af det og vi har kørt til tiden hver dag :-))) På netop dette punkt ønsker jeg mig tilbage til vestjylland hvor Arriva kørte til perfektion. Mvh Dennis

Besvaret
Meccs: Jeg er med 5:42 hver eneste morgen. Den er forsinket ca. 50% af afgangene og det er ALDRIG banedanmark eller banverkets skyld. Enten dukker lokoføreren ikke op, Der holder altid 3 togsæt og ham der skal fjerne det forreste mangler også tit. andre gange kan de ikke bestemme sig for hvilke togsæt der skal køre. og endelig tages typisk et af sættende ud af drift pg.a. teknisk fejl. Mindst en gang hver 14. dag kan de ikke finde ud af at skilte med hvilke sæt der kører, så man bliver gennet frem og tilbage. ALLE fejl er operatørens skyld og har ikke noget med skinner at gøre.
5:42 :scared: Der kommer jeg hjem af og til hvis det går godt, men jeg skal heldigvis aldrig så tidligt afsted - og noget kan tyde på det er en god ting, hvis tingene forholder sig som du beskriver på det tidspunkt af døgnet.
  • 1 month later...
Besvaret

Så tager jeg lige denne tråd op igen. DSB lovede jo svar inden 3 dage. Jeg har i dag, 51 dage efter, fået et pænt brev fra DSB hvor de undskylder og har vedlagt 2 fribilletter over sundet. Det er også fint nok.. men forsinkelsen på brevet viser vel egentlig bare den rigtige side af DSB ;-) Mvh Dennis

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...