Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa, Som titlen afslører skal jeg (efter en 7 måneders bosiddelse i det svenske), endelig have mig en øse på svenske plader. :scared: Men! Da jeg dagligt pendler med toget (når arbejdspladsen ligger i Kbh City har det sjovt nok en indskrænkning på bilkørslen), er det kun til søndagsture og lign - altså ren ødselhed. Det har naturligvis en indskrænkning på ambitionsniveauet, så Porsche / Audi A6 osv. bliver det ikke til. Det skal være en lille bil, forholdsvis ny (det er selvfølgelig relativt, men ikke ældre end 2001, og uden alt for mange km på klokken (helst ikke over 60.000 km). Prismæssigt havde jeg tænkt på noget i stil med en 60-70.000 sek. Jeg har bl.a. kastet mit blik på hhv. Skoda Fabia & WV Polo / Lupo. Men er der nogen, der har erfaring med disse mærker og/eller biler i denne prisklasse? Også forslag/erfaringer fra gode brugtvognsforhandlere (findes de??:D ) er meget velkomne. Alle indspark modtages med kyshånd :)

Besvaret

Lupo'en køber man da KUN hvis man skal pendle mange kilometer, den er der ved gud ikke meget spræl i til søndagsture. Sjove/fede/luksuriøse biler er da NETOP til søndagsture...........men det er bare min mening! En mindre dyr men dejlig bil kunne være en Renualt Megane Coupe Cabriolet, men den er måske for tøset? Pøj pøj med valget af bil :)

Guest Supermule
Besvaret

Lad nu manden...... Det er da et fornuftigt valg, når man tænker på de ressourcer der ALDRIG kommer tilbage..... :) En Lupo er en ganske fin bil. Synes bare en Fabia er et bedre produkt og du får mere for de samme penge. Jeg kunne godt tænke mig en RS'er, hvis jeg skulle køre mange km.

Besvaret

Hehe, jeg er enig i at der findes sjovere biler, at køre søndagstur i end en lupo, meeen det vigtigste for mig, er en bil der godt kan køre lange søndagsture :D , men som ikke koster en krig - hverken i drift eller forsikring etc. Jeg synes også Fabia'en lader til at være et godt valg. De fås med ret lavt kilometertal til en billg penge.. men jeg er åben for indspark :th2: Jeg takker for bidragene so far :)

Besvaret

Jeg har haft en Fabia RS - kørte ca. 65.000 km med den - fra ny. Eneste problem var et forhjul, som blev slidt skævt - meeeeen det kan sagtens være min egen skyld - bilen blev også brugt til lidt motorløb :) Efter en sporing forsvandt problemet - og kom ikke igen. Ellers var den problemfri - og kørte ganske udmærket. Har tidligere i DK haft en Seat Arosa (principielt samme som en Lupo). Der er ikke plads til en dansk ølkasse - med mindre man stiller den på højkant. Fabia'ens bagagerum er derimod rummeligt - men ikke imponerende stort. Kan i øvrigt anbefale Skoda-handleren i Ystad - flink fyr.

Besvaret

Når jeg skifter bil igen, så er blikket bestemt også rettet mod Skoda Fabia. Om det så bliver en RS eller ej...må økonomien afgøre på dét tidspunkt.

Besvaret

Helt sikkert, har lige lånt den gamles Fabia Combi 1,4. Noget af en overraskelse, sikke dog en behagelig lille bil at køre i. Og der har været et par små problemer med radioen og noget zink der bobler op på bagsmækken, men fantastisk service fra Skoda, begge ting fixet på et par timer. Og der må jo være noget om snakken Bt.dk

Besvaret
Når jeg skifter bil igen' date=' så er blikket bestemt også rettet mod Skoda Fabia. Om det så bliver en RS eller ej...må økonomien afgøre på dét tidspunkt.[/quote'] Skulle du ikke have den prøvetur snart? :laugh: Fabia er en fantastisk lille bil, og vi har ikke fortrudt vores RS'er et eneste sekund. Der er god plads til voksne både for og bag, dog hvis føreren har lange stænger som mig, og skal have sædet helt tilbage, så skal det ikke være en alt for stor person bag. Om det er et cadeux til min kone at hun kan side dér, eller det bare er fordi hun bliver beordret derom skal være usagt!!! Finish på bilen er god, og jeg har selv kun to små irritationer, 1. Nu jeg skal have fører sædet langt tilbage, så er døren relativt kort, og jeg sider derfor ud for sidestolpen med hovedet. 2. Deres "hul" til mit Pioneer anlæget kræver en del semi-voldelig manipulation, med stumpe instrumenter for at få skidtet helt ind... Mit anlæg sider pt. og blafrer godt 5mm for langt ude, da jeg har nået en grænse for hvor hårdt jeg nu tør banke/trykke på det. Ellers igen, To voksne, ét barn i en autostol, en barnevogn (sammenklappelig dog) i baggagerummet og så baggage til en overnatning går snildt ind i den. For mit vedkommende var modelvalget udelukkende udslag af at jeg pendler godt 40K+ om året, og vi kunne godt have valgt en billigere model, men lidt Skoj skal man jo også have :D
Guest Supermule
Besvaret

Hvad er dit regnr??? Jeg har nemlig ligget og pendlet med et par skoda RS'ere der gav den gas over broen.... En sort og en sølvgrå....

Skulle du ikke have den prøvetur snart? :laugh: Fabia er en fantastisk lille bil, og vi har ikke fortrudt vores RS'er et eneste sekund. Der er god plads til voksne både for og bag, dog hvis føreren har lange stænger som mig, og skal have sædet helt tilbage, så skal det ikke være en alt for stor person bag. Om det er et cadeux til min kone at hun kan side dér, eller det bare er fordi hun bliver beordret derom skal være usagt!!! Finish på bilen er god, og jeg har selv kun to små irritationer, 1. Nu jeg skal have fører sædet langt tilbage, så er døren relativt kort, og jeg sider derfor ud for sidestolpen med hovedet. 2. Deres "hul" til mit Pioneer anlæget kræver en del semi-voldelig manipulation, med stumpe instrumenter for at få skidtet helt ind... Mit anlæg sider pt. og blafrer godt 5mm for langt ude, da jeg har nået en grænse for hvor hårdt jeg nu tør banke/trykke på det. Ellers igen, To voksne, ét barn i en autostol, en barnevogn (sammenklappelig dog) i baggagerummet og så baggage til en overnatning går snildt ind i den. For mit vedkommende var modelvalget udelukkende udslag af at jeg pendler godt 40K+ om året, og vi kunne godt have valgt en billigere model, men lidt Skoj skal man jo også have :D
Besvaret
Når jeg skifter bil igen' date=' så er blikket bestemt også rettet mod Skoda Fabia. Om det så bliver en RS eller ej...må økonomien afgøre på dét tidspunkt.[/quote'] Du kan jo sammenligne Furlands RS'er og min 1.9TDI - hvis økonomien spiller lidt ind til den tid.. :) Alt efter hvor lang tid der går til du skal skifte bil, så regner jeg med at skifte min ud om ca. 1½ år :)
Besvaret
Ellers igen' date=' To voksne, ét barn i en autostol, en barnevogn (sammenklappelig dog) i baggagerummet og så baggage til en overnatning går snildt ind i den.[/quote'] Godt nok et stort bagagerum i sådan en fætter va :laugh:
Besvaret
Godt nok et stort bagagerum i sådan en fætter va :laugh:
Yarrrr.... *Pirataccent* ja jeg kan godt se den kom ud forkert, men det kan jo være et udstyrs-tilvalg... I Skoda Car CONfigurator V.2, så kig under feltet *Skoda MagicBoot* Citat fra www.skoda.com.: "The new Skoda MagicBoot feature, provides you with all the extra space a super mini never had before. It can accomodate a small family and even the household pet's too... all in one go! Simply drag the desired objects onto the boot, and drop them on the desintegratorevaporator field, and now just look at tem go!!! Even stores you motherinlaw too, and at your convenience, you choose what you want back when you reach the destination, via your built in bluetooth/iPod control interface. Just keep track of the time you store any items, as the Mother-in-law could become potentially lethal when stored for too long. Skoda MagicBoot who wouldn't love it." mrode: tjaeh Gio må så ud i en budrunde, da jeg afhænder RS'en ummidelbart i det tidsområde også :-) SM: Jeg kører mest som en morfar, og der er vist en mere sort RS i Lufhavnen end min, men XXF starter mit reg med :-) så bare hils på når du passerer mig!
Besvaret
hmm.. så kan han jo se hvad han helst vil have :)
Morfar Tdi eller fræk RS.... Morfar Tdi eller fræk RS... Morfar Tdi eller fræk RS... Jeg kan godt se det tænkte valg, men måske blænder det mig fra det fornuftige???
Besvaret

Er der plads til mine 2x10" i det der Magicboot-dims?? Og jeg gider ikke overtage svigermor, bare fordi du "glemte" at un-loade hende inden du solgte bilen. ;)

Besvaret
Morfar Tdi eller fræk RS.... Morfar Tdi eller fræk RS... Morfar Tdi eller fræk RS... Jeg kan godt se det tænkte valg' date=' men måske blænder det mig fra det fornuftige???[/quote'] :laugh: måske.. :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...