hsahirf Skrevet November 16, 2006 Rapporter Skrevet November 16, 2006 Jeg har tænkt mig at lave nogle julekurve til mine danske familie/venner/forbindelser, og kunne godt bruge lidt input til hvad man kunne smide i af svenske/skånske specialiteter - både jule-relateret og ikke-jule-relateret. Jeg har allerede julmost, surströmning og runde knækbrød med Dalar-hest på indpakningen (hvor de 2 førstnævnte mest er for jokens skyld )
Mohlin Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 Spettekaka, om du kan hitta det. Prova på Hollandia aller Mäster Hans. Pizzasallad!!!!
Thomas Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 Spettekaka' date=' om du kan hitta det. Prova på Hollandia aller Mäster Hans.[/quote'] Hvad har det med julen at gøre? Det kan du da købe året rundt!
Mohlin Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 - både jule-relateret og ikke-jule-relateret. läs ordentligt Thomas....
Thomas Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 läs ordentligt Thomas.... Nåjahh!!! Så kommer jeg da også med lidt: Polkagrise, kan kun købes i sverige! Elg kød:) Kanel knækbrød!
ulmus Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 Nåjahh!!! Kanel knækbrød! Kanelknækbrød kan også købes i Danmark. Jeg købte engang "bjørne-filet" på julemarkedet i Den svenske Kirke i København. Det må man da også kunne købe i Sverige. Jeg mener, der ligger en "vildt"-slagter inde omkring Nobel/Admiralsgatan. Det smagte iøvrigt godt, lidt stærkt, men godt.
hsahirf Besvaret November 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 16, 2006 masser af gode idéer, thanx, keep 'em comin' Hvornår begynder de forøvrigt at sætte juleboder op i indre Malmö, mener jeg for år tilbage var på juleshopping i Malmö og det meste af indre by var fyldt med diverse boder, lidt ligesom under Malmöfestivalen?
Mohlin Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 Är inte det till "skyltsöndagen" dvs först söndagen i december?
Mulde Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 Köttbullar? Og hvad med den der besynderlige ting "kaviar på tube"?
Guest Trine Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 Köttbullar? Og hvad med den der besynderlige ting "kaviar på tube"? Kalles kaviar:)
Kim H Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 Hjortronsylt Løsgodis (ja også selvom det findes i DK)
Mulde Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 Kalles kaviar:) Tak - kunne ikke lige huske navnet :th2:
Stokholm Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 De der kæmpe storer runde knækbrød med kalles.. Det spiste min svenske kollega altid.
larscph Besvaret November 16, 2006 Rapporter Besvaret November 16, 2006 Spettekaka' date=' om du kan hitta det. Prova på Hollandia aller Mäster Hans.[/quote'] Apropros spettekaka http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=3751&highlight=kransekage
hsahirf Besvaret November 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2006 'kæft, der er mange ting jeg ingengang ved hvad er.... (ja ok, de to slags slyt kan jeg måske regne så meget ud at det er en slags syltetøj?) Hjortronsylt Nyponsoppa!!! Lingonsylt. Jul så er det lussekat lidt nærmere forklaring vil ikke være helt uvelkommen....
Gio Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Undrer mig lidt at ingen endnu har nævnt en 2,8/3,5% Blå Pripps. Det er da, om noget, en ting folk forbinder med Sverige :D
Toft Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 Undrer mig lidt at ingen endnu har nævnt en 2' date='8/3,5% Blå Pripps. Det er da, om noget, en ting folk forbinder med Sverige :D[/quote'] Ja, folköl kan nævnes.. Men helt ærligt, der er da ingen der kan tage folköl alvorligt?! Eller værre, endda få sig selv til at købe det.. Eller værst, servere folköl for sine gæster Det er vel nærmere en skånsk tradition, at man henter sit øl i DK, eller kender en dansker bosat i Skåne som kan levere øl ;)
hsahirf Besvaret November 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2006 hehe, jeg havde faktisk tænkt på at nævne dansk guldøl sammen med julmost, surströmning og runde knækbrød med Dalar-hest på indpakningen
Nils Besvaret November 17, 2006 Rapporter Besvaret November 17, 2006 'kæft, der er mange ting jeg ingengang ved hvad er.... (ja ok, de to slags slyt kan jeg måske regne så meget ud at det er en slags syltetøj?) Hjortronsylt - multebærsyltetøj (mums) Nyponsoppa!!! - hybensuppe (sygemad, der smager af havremel) Lingonsylt. - Tyttebærsyltetøj Lussekat - Bagværk med safran og rosin, formet som et S, som en lille dobbeltsnegl (skuffer, hvis man tror, man skal have en snegl) :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu