Guest Trine Skrevet November 27, 2006 Rapporter Skrevet November 27, 2006 Kære Alle Vi afholder første indledende møde onsdag 29. november kl. 18.30 hos Keops i Sydhavnen. Adressen er: Scandiagade 8 (ved Statoil. Lad være med at parkere på Statoils p-pladser.) Alle er velkomne, men vi har kun booket mødelokale til omkring 10 pers. Formålet med aftenens møde er at få fastlagt overordnet strategi. * Hvad er det vi vil opnå? * Hvornår er vi tilfredse? * Hvad er det præcis for punkter i den nye aftale vi er uenige i, og hvad vil vi foreslå som alternativ løsning. * Hvordan vil vi opnå vores målsætning? * Hvem har hvilke kompetencer? Opdeling af ansvarsområder. Alle der ønsker er bidrage med en faktisk indsats kan tilmelde sig til mig på PM eller på moerke@pendleroveroresundsbron.net Alle der ønsker at støtte initiativet er velkomne til at følge med på sunddebat.com og/eller www.pendleroveroresundsbron.net, Al materiale og input er selvfølgelig velkomment, også selvom I ikke har lyst eller mulighed for at deltage aktivt. Onsdagens sceance er ikke en demonstration eller et forsøg på at råbe nogen op:rolleye: så lad bare bannerne og stortrommen blive hjemme i første omgang :)
runel Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Vi afholder første indledende møde onsdag 29. november kl. 18.30 hos Keops i Sydhavnen. Adressen er: Scandiagade 8 (ved Statoil. Lad være med at parkere på Statoils p-pladser.) Er der nogen der kan gi et lift fra slussen/malmö c den dag?
Carwash Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 linket http://www.penderoveroresundsbron.net virker ikke? eller er det mig? Er det pladser tilbage?
Guest Trine Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 www.pendleroveroresundsbron.net Du mangler et "l"
Carwash Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 www.pendleroveroresundsbron.net Du mangler et "l" retter du ikke lige linket så.. jeg kan se det mangler en "L" i din link
Guest Trine Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 retter du ikke lige linket så.. jeg kan se det mangler en "L" i din link det er gjort. Sorry....
Jette Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Kære Alle Vi afholder første indledende møde onsdag 29. november kl. 18.30 hos Keops i Sydhavnen. Adressen er: Scandiagade 8 (ved Statoil. Lad være med at parkere på Statoils p-pladser.) Alle er velkomne, men vi har kun booket mødelokale til omkring 10 pers. Hvis jeg nu tager min egen kontorstol med - er der så plads til en til? Mikkel hvilket lokale har du booket? I stueetagen?
mrode Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Hvis jeg nu tager min egen kontorstol med - er der så plads til en til? Mikkel hvilket lokale har du booket? I stueetagen? Jeg tager bare en af de store der er ledige i stueetagen (1, 4 eller 6) (hvilket de alle ser ud til at være på det sene tidspunkt). :) Undskyld det interne keops-fnidder :D
Guest Trine Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Kære Alle Lige en sidste opfordring inden imorgen. HVIS DER SIDDER EN DERUDE MED MEDIEERFARING ELLER ERFARING MED KOMMUNIKATION SÅ ER DER EN LEDIG PLADS!! :th2: ses imorgen.
Futz Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 Kære Alle Lige en sidste opfordring inden imorgen. HVIS DER SIDDER EN DERUDE MED MEDIEERFARING ELLER ERFARING MED KOMMUNIKATION SÅ ER DER EN LEDIG PLADS!! :th2: ses imorgen. Der sidder vist en oppe i nærheden af sukkerfabrikken ;)
thygesen Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 Jeg kommer også.. så må vi se hvad jeg kan byde ind med..
janlunde Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 Økonomien blomstrer i Øresund selvom der er en stopklods på broen Se dagens artikel om den økonomiske opblomstring: http://www.business.dk/borsnyt/okonomi/artikel:aid=2010654
mrode Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 En lille note.. Receptionen er lukket på det tidspunkt, så for at komme ind i huset kan man ringe til mig på +45 51 58 09 57. Mikkel
Carwash Besvaret November 29, 2006 Rapporter Besvaret November 29, 2006 En lille note.. Receptionen er lukket på det tidspunkt, så for at komme ind i huset kan man ringe til mig på +45 51 58 09 57. Mikkel Kunne man ikke sende dem en mail/brev om vores utilfreds med denne pris ændring http://www.nfo.nu/b94000f/base/40962776
thygesen Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Artikel i JP d. 28/11-06 Så er vi nævnt i JP omkring vores utilfredshed. En ganske pæn artikel som viser vores argument samt vores side af sagen: http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=4104636/ Og her er den så klippet ind: Pendlere kritiserer prisstigninger Af JAKOB RUBIN Øresundspendleri: Øresundsbroen hæver priserne og forenkler rabatsystemerne. Integrationen hæmmes, siger interesseorganisationerne. Nu bliver det endnu dyrere at køre over broen mellem Sverige og Danmark. Priserne stiger fra årsskiftet med mellem 1,8 og 14 pct. alt efter, hvor meget man kører. Det er første gang i to år, at de er blevet sat op. »Priserne har været stabile længe. I forbindelse med en ændring af reglerne, der gør det lettere for pendlerne, har vi sat priserne op som kompensation for øgede omkostninger,« siger Jacob Vestergaard, markedsdirektør i Øresundsbro Konsortiet. En enkelt tur kommer til at koste 245 kr. Pendler man frem og tilbage 25 gange om måneden, kommer prisen ned på 59 kr. pr. tur. Lægges prisen for Brobizz til, bliver en pendlers månedsudgift knap 3.000 kr. Er ikke pendlere Det nye system betyder, at de pendlere, der bruger broen mest, får den største prisstigning. Det har gjort pendlerne og de dansk-svenske interessegrupper vrede. »Det nye system er sygt. Man giver dem, der blot kører til og fra sommerhuset bedre vilkår, men forringer situationen for den almindelige pendler. På denne måde presser man en stor prisstigning igennem for broens faste kunder, der i øvrigt ikke har alternativer,« siger Trine Hansen fra Limhamn. På sin hjemmeside skriver foreningen Pendler over Øresundsbroen: »Har man gennemsnitligt 21 arbejdsdage og et familieliv på begge sider af Øresundsbroen, er det ikke unormalt med 46-50 overkørsler om måneden. Så rammes man af en prisstigning på 10-14 pct. Den er svær at se berettigelsen af.« Markedsdirektør Jacob Vestergaard forklarer, at fordyrelsen for de pendlere, der kører mest, skyldes, at de efter Øresunds Konsortiets mening ikke længere er at regne for almindelige pendlere. »Kører man over flere gange om dagen, er der efter vores skøn tale om kommerciel kørsel og ikke privat,« siger han. For interesseorganisationen Øresund Network er hovedproblemet integration. »Skulle broen fungere optimalt og efter hensigten, var der slet ingen afgift for at køre over. Prisstigningerne gør ondt værre. Den kommer netop, som trafik-, bolig- og jobudveksling mellem landene er i positiv udvikling. I det lys kan det undre, hvilke motiver der ligger bag,« siger organisationens direktør, Cecilia Gyllingkrok.
MC Manden Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Markedsdirektør Jacob Vestergaard forklarer, at fordyrelsen for de pendlere, der kører mest, skyldes, at de efter Øresunds Konsortiets mening ikke længere er at regne for almindelige pendlere. »Kører man over flere gange om dagen, er der efter vores skøn tale om kommerciel kørsel og ikke privat,« siger han. Det er godt nok det tyndeste argument jeg længe har hørt !! Gad vide hvornår han besøger hans familie og venner ???
bozzen Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 »Kører man over flere gange om dagen, er der efter vores skøn tale om kommerciel kørsel og ikke privat,« siger han. 46-50 overfarter / måned --> flere gange per dag. Hvordan får han det at hænge sammen???? 21 dage *2 = 42, et par lørdage / søndage og så er du der. IDIOT!
credde Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Siden hvornår er vi pludselig blev til kommercielle pendlere fordi vi kører over 2 gange i hverdagene! Det er da et utroligt tyndt argument Ja og nogle måneder har altså 23 arbejdsdage, i 2006 havde marts og august 23 arbejdsdage, mens januar, oktober og november 22 arbejdsdage! Positivt, at det bringes i avisen også.
Lynge Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Jeg tror Anders sumere det meget godt op, IDIOTER!!!!!!!
Anka Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Som f.eks. håndværker er man da relativt ofte på arbejde i weekenden, men nu er det åbenbart blevet "kommercielt" at passe sit arbejde - de bruger vist ikke tænkevorten specielt meget i Øresundskonsortiet - ufatteligt!
Guest Supermule Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Netop derfor ville det være fantastisk at sætte maks turene op til 60, således det gav folk en mulighed for at passe deres job i spidsbelastningsperionder.... Det er helt sort at man skal betale 130 kr pr tur for at passe sit job... Som f.eks. håndværker er man da relativt ofte på arbejde i weekenden' date=' men nu er det åbenbart blevet "kommercielt" at passe sit arbejde - de bruger vist ikke tænkevorten specielt meget i Øresundskonsortiet - ufatteligt![/quote']
Kim H Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Notits i Skånska Dagbladet Dagens udgave af Skånska Dagbladet har en lille notits om, at den nye "rabatordning" ikke er blevet mødt med begejstring af alle, men at nogle derimod opfatter den som en prisstigning på 10 - 14 % Selvfølgelig kommenteres dette på sædvanlig vis af en repræsentant fra Öresundsbron
Jeppe Besvaret November 30, 2006 Rapporter Besvaret November 30, 2006 Ja... man forstår ikke øresundsbroens argumenter Nu tilbage til den oprindelige tråd - hvordan gik mødet i onsdags?? Havde ikke mulighed for at deltage, men er nu stadig ret nysgerrig:)
Markowitch Besvaret December 1, 2006 Rapporter Besvaret December 1, 2006 Hvad med en streamer Kan vi ikke få nogle til at designe en streamer der på klart og kontant vis giver udtryk for vores utilfredshed med pendleraftalen. Noget enkelt som "broen er for dyr" eller lignende. Gerne skrevet på engelsk så alle på broen forstår budskabet. Jo flere biler der kører med streameren jo mere powerfuldt bliver budskabet! - Især oppe på broen! Dette er jo ikke ulovligt med en streamer og samtidig gør man noget konkret for at vise sin utilfredshed. Jeg kender iøvrigt et trykkeri der kan klare opgaven, hvis nogen andre klarer designet.
aj Besvaret December 1, 2006 Rapporter Besvaret December 1, 2006 Kan vi ikke få nogle til at designe en streamer der på klart og kontant vis giver udtryk for vores utilfredshed med pendleraftalen. Noget enkelt som "broen er for dyr" eller lignende. Gerne skrevet på engelsk så alle på broen forstår budskabet. Jo flere biler der kører med streameren jo mere powerfuldt bliver budskabet! - Især oppe på broen! Dette er jo ikke ulovligt med en streamer og samtidig gør man noget konkret for at vise sin utilfredshed. Jeg kender iøvrigt et trykkeri der kan klare opgaven, hvis nogen andre klarer designet. Det er faktisk en pisse god idé
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu