thygesen Skrevet December 13, 2006 Rapporter Skrevet December 13, 2006 Hej Alle, Så har vi fået det hele på plads.. Nu kan i endelig tilmelde jer den stiftende generalforsamling Mandag d. 8/1-2007 kl.18.30 i københavn centrum. Nærmere besked om sted bliver sendt ud på mail til de tilmeldte. Indtil videre er sidste tilmeldingsdato d. 21/12 - 2006!!! Link til hjemmesiden: http://pendleroveroresundsbron.net/ Direkte link til Dansk tilmelding: http://www.pendleroveroresundsbron.net/forening/forening-dk.html Direkte link til Svensk tilmelding: http://www.pendleroveroresundsbron.net/forening/forening-se.html Vi glæder os til at se jer. På vegne af arbejdsgruppen
mrode Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 yeah!! Har allerede reserveret datoen i kalenderen!
Guest carspar Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Da det er i DK har jeg ikke mulighed for det. Vi har hunde at passe hver dag samt vi er 2 der pendler sammen. Jeg er ellers meget interesseret i det politiske indhold feks. manglende stemmeret, Manglende pensioner for unge der bor i Se og arbejder i DK!!, vidste i det?. Angående det politiske så pröv at tage fat i Nordisk Rå hvor det vist stadig er Poul Shclütter der stadig er talsmand for integrationen. Men hav en god generalforsamling.
thygesen Besvaret December 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2006 Tak for støtten Carspar.. Vi ved godt at vi ved at holde det i dk risikerer at tabe nogle stykker, men vi håber at folk brænder så meget for det at de orker at tage turen over alligevel. Og kan finde folk til at passe dyr, børn osv. Vi har også tænkt en del over de ting der skal arbejdes med, men udover at holde formålsparagraffen "åben" har vi valgt at vente med at fordybe det yderligere indtil der er en bestyrelse. Men endnu engang tak for støtten
Guest carspar Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Tror i at Öresundskonsordiet eller hvad dem der var til stede ved det indledende kunne finde lokaler her i SE. Det er min erfaring at det er let at få lokaler i sverige (ellers "gnällar" man blot).
thygesen Besvaret December 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 13, 2006 Tror i at Öresundskonsordiet eller hvad dem der var til stede ved det indledende kunne finde lokaler her i SE. Det er min erfaring at det er let at få lokaler i sverige (ellers "gnällar" man blot). Vi kunne sagtens finde lokaler i Malmö.. det er ikke det der er problemet. Men det sted vi har fået i København vil være godt at bruge når vi skal melde det til medierne.... Det var et mediestrategisk valg :-) Sådan tror jeg godt at jeg må udtrykke det på vegne af arbejdsgruppen
larscph Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Manglende pensioner for unge der bor i Se og arbejder i DK!!' date=' vidste i det?.[/quote'] Se engang her: http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=92189&postcount=19 Og så i øvrigt bestemt :thumbup: til alle de der har tid og overskud til at gøre en masse i sagen omkring broens prispolitik mm.
patbateman Besvaret December 14, 2006 Rapporter Besvaret December 14, 2006 til carspar Jeg er ellers meget interesseret i det politiske indhold feks. manglende stemmeret, Manglende pensioner for unge der bor i Se og arbejder i DK!!, vidste i det?. Hvad mener du med manglende pensioner for unge der bor i SE og arbejder i DK?
Guest carspar Besvaret December 17, 2006 Rapporter Besvaret December 17, 2006 Når i bliver gamle og skal have folkepension så kan i få det af Dk i forhold til hvor meget i har boet i DK. I Se får i det i forhold til hvor meget i har arbejdet i Se!!!! Så når i bor i Se og arbejder i Dk så¨!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nul pension eller mindre end alle andre. I betaler statsskat i Dk til gengäld har i ingen stemmeret. Men bor i i DK og arbejder i Se så er der dobblet pension Ja der er jo så meget men den nye forening öresundsborger har besluttet at holde sine möder i DK så det udelukker at jeg kan deltage, desvärre.
Guest Trine Besvaret December 17, 2006 Rapporter Besvaret December 17, 2006 Ja der er jo så meget men den nye forening öresundsborger har besluttet at holde sine möder i DK så det udelukker at jeg kan deltage, desvärre. Ah det er nu ikke tilfældet:) Vi har hidtil afhold møderne i Dk fordi det af uransagelige årsager er lettere at finde mødelokaler vi kan låne i København end i Malmø... Omkring generalforsamlingen så ser det ud til vi har fundet et sted at afholde den, der af mediehensyn giver lidt ekstra "pondus"... eller det er det vi håber.
Nils Besvaret December 17, 2006 Rapporter Besvaret December 17, 2006 Det viser sig faktisk, at man optjener pensionsanciennitet i Danmark, når man arbejder der. Arbejdsår regnes som om de var bopælsår. Det skulle man ikke lige tro, når man læser reglerne, men de bliver altså overrulet af den generelle regel om, at man skal være socialt sikret i arbejdslandet.
credde Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Hvor mange tilmeldinger har i fået?
thygesen Besvaret December 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 21, 2006 Vi er oppe i ca. 70.. lidt over faktisk.. men det er så inklusive arbejdsgruppen.. Men det er et ganske udemærket antal og vi lader den stå åbent nogle flere dage som det ser ud lige nu..
Macmajse Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Hejsa Jeg har også tilmeldt mig i forgårs men har ikke hørt noget endnu... Hvornår får vi noget at vide?
thygesen Besvaret December 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 21, 2006 Hehehe.. Vi skal lige have konfirmeret vores lokaler, så skal i nok få besked :-) Vi har desværre lidt småproblemer med det sted vi allerhelst vil være, men som sagt vi skriver ud til jer alle lige så snart vi har det helt på plads..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu