Markowitch Besvaret April 13, 2007 Rapporter Besvaret April 13, 2007 Det kan være du er en af de kunder de gerne vil beholde :D Godt set - den havde jeg ikke lige tænkt på :th2:. Dog hælder jeg mere hen imod at de endnu ikke har opdaget mig. Jeg bliver sikkert ekspederet i ekspresfart over til Roskilde, når jeg forlanger en kassekredit :D
Kraemmer Besvaret April 13, 2007 Rapporter Besvaret April 13, 2007 Er der nogle der har en mail adresse på en god rådgiver, med en bank som er på begge sider af sundet ? De har valgt at beholde halvdelen af vores ting i SEB og resten ryger til Roskilde, og jeg gider sku ikke at have 2 banker i DK Jeg kan kun anbefale Karin Hinton i Swedbank på Kalvebod brygge.
ClausN Besvaret April 14, 2007 Rapporter Besvaret April 14, 2007 Jeg kan kun anbefale Karin Hinton i Swedbank på Kalvebod brygge. Og jeg kan kun fraråde Karin i Swedbank. :thumbdown
Miriam Besvaret April 14, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 14, 2007 HVad er der så for og imod Karin, har hørt delte meninger nu. Men ikke nogen forklaring/grund
thn Besvaret April 14, 2007 Rapporter Besvaret April 14, 2007 Nu kan jeg ikke huske hvem jeg snakkede fra kalvebod brygge. Men det tog så lang tid for dem og finde ud af om vi kunne låne 800.000 til lejlighed at den blev solgt i mellemtiden :-( Ringede derefter straks til SBAB og det blev fixet på 2 timer. Så var pengene klar til næste lejlighed. Derimod har jeg kun positivt om Swedbank ved trianglen
ClausN Besvaret April 14, 2007 Rapporter Besvaret April 14, 2007 HVad er der så for og imod Karin' date=' har hørt delte meninger nu. Men ikke nogen forklaring/grund[/quote'] Swedbank fejler bestemt ikke noget. Men da jeg skulle skifte bank fra Nordea til Swedbank, for at lave et nyt lån i forbindelse med et nybyggeri, fik jeg Karin Hinton som kortvarig rådgiver i DK. For at gøre en lang historie kort vidste hun ikke at det ikke koster noget at oprette et boliglån i Sverige, hun vidste heller ikke at man låner til "kurs" 100 og betaler tilbage til samme kurs. Disse basale ting måtte jeg fortælle hende, og hun måtte forlade sit kontor for at få det bekrætet. Tænk hvis det var første gang man skulle optage et svensk lån og ikke vidste bedre.... Derudover lavede hun mit lån i DKK, selvom jeg priotede over for hende at det skulle tegnes i Sverige og i svenske kroner, da jeg også skulle afdrage i Sverige. Jeg ville nemlig ikke tabe på kursen da den var på vej op. Da jeg gjorde hende opmærksom på hendes fejl kostede det mig næsten 1000 DKK i kurs tab inden lånet blev rettet til et svensk. Efter en del tovtrækkeri åd Swedbank de 1000,-. Var det ikke fordi at Rigsbyggan havde en aftale med Swedbank om at låne til udbealingen på min nye lejlighed til 0% i renter det første år havde jeg helt sikkert ikke skiftet bank pga. af hende. Har stadigvæk Swedbank og er meget glad for deres svenske afdeling i VH. Har ikke sat mine ben i den danske afdeling siden jeg skrev under på lånet for 2. gang, og kommer nok heller ikke til det igen.
nullersdk Besvaret April 14, 2007 Rapporter Besvaret April 14, 2007 Swedbank i København HVad er der så for og imod Karin' date=' har hørt delte meninger nu. Men ikke nogen forklaring/grund[/quote'] Jeg kan kun sige at jeg har positive ting at sige om Karin, perfekt betjening og altid hjælpsom og venlig
Jan Besvaret April 15, 2007 Rapporter Besvaret April 15, 2007 Claus kan du ikke uddybe dit indlæg ang. lån i Sverige i svenske kroner med hensyn til kursen. Jeg står for at skulle låne til et nyt hus hos Sweedbank (og hos Karin), så jeg vil gerne være sikke på alle ting inden jeg snakker med hende. Hun har lavet et budget 3 gange, og det er endnu ikke lykkedes hende at regne det hele med endnu. Jeg har også snakket med Sweedbank i Malmö, og her var ingen problemer med udregningerne.
ClausN Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Claus kan du ikke uddybe dit indlæg ang. lån i Sverige i svenske kroner med hensyn til kursen. Jeg står for at skulle låne til et nyt hus hos Sweedbank (og hos Karin)' date=' så jeg vil gerne være sikke på alle ting inden jeg snakker med hende. Hun har lavet et budget 3 gange, og det er endnu ikke lykkedes hende at regne det hele med endnu. Jeg har også snakket med Sweedbank i Malmö, og her var ingen problemer med udregningerne.[/quote'] Hvis du feks. vil låne 1.000.000 SEK til dit hus og lånet optages i DK, så overfører Karin (eller en anden) 819.200 DKK (dagen kurs) til Sverige. Skulle kursen så stige i fremtiden, til feks. kurs 83,00 så skylder du pludslig banken i DK 830.000 DKK. Og denne ekstra udgift kan du jo ikke trække fra på din selvangivelse. Selvfølge ,kan det også gå den anden vej, og blive til din fordel. Det mente jeg bare ikke det ville da jeg skulle lave lånet. Dengang var kursen næten 2% lavere end i dag. Derudover er det meget nemmere for mig at afdrage fra min svenske konto. Så mit råd til dig er: optag lånet i Swedbank, Sverige og hold dig væk fra Karin og hendes mærklige udregninger.
thn Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 så overfører Karin (eller en anden) 819.200 DKK (dagen kurs) til Sverige. Tør slet ikke tænke på hvor meget en sådan transaktion koster i kurstab.. og den dag men evt. skal flytte hjem igen skal penge den anden vej også med mere kurstab til følge
mfe Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Hvis du feks. vil låne 1.000.000 SEK til dit hus og lånet optages i DK' date=' så overfører Karin (eller en anden) 819.200 DKK (dagen kurs) til Sverige. Skulle kursen så stige i fremtiden, til feks. kurs 83,00 så skylder du pludslig banken i DK 830.000 DKK. Og denne ekstra udgift kan du jo ikke trække fra på din selvangivelse. Selvfølge ,kan det også gå den anden vej, og blive til din fordel. Det mente jeg bare ikke det ville da jeg skulle lave lånet. Dengang var kursen næten 2% lavere end i dag. Derudover er det meget nemmere for mig at afdrage fra min svenske konto. Så mit råd til dig er: optag lånet i Swedbank, Sverige og hold dig væk fra Karin og hendes mærklige udregninger.[/quote'] Husk nu at man altid kan trække udenlandsk kurstab fra på sin danske selvangivelse i takt med indfrielse, sålænge kurstabet udgør mere end DKK 1.000 pr. år.
mrode Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Husk nu at man altid kan trække udenlandsk kurstab fra på sin danske selvangivelse i takt med indfrielse' date=' sålænge kurstabet udgør mere end DKK 1.000 pr. år.[/quote'] Det er jo ikke rigtigt relevant i ovennævnte eksempel.
martin_–_grevie Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 SEB i S - Sydbank i DK Har godt nok lige flyttet fra SEB i Sverige til Handelsbanken pga. forhandling om nyt lån, men de sidste 3 år har jeg kørt med Sydbank i DK og SEB i S. De har et samarbejde om en sundkonto med en gratis overførsel pr. måned. Sydbank har haft enkelte svipsere når jeg ville ændre på det faste beløb, men ellers har det kørt problemfrit. Så måske var det en ide for jer der vil bevare SEB i Sverige. /Martin
bananas Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Jeg har nu været ganske godt tilfreds med Karin. Nu kræver jeg sådan set heller ikke andet end en bankrådgiver, der gør som jeg siger og ikke skal give sig til at spille konservativ på mine vegne - og så forøvrigt forstår med det samme, at selvom jeg er høflig, er jeg ikke interesseret i deres smil, men den bedst mulige rente. Jeg har lavet min egen rådgivning, skatteberegninger og budgetter for mig selv inden jeg kommer ned og spørger. Så jeg vil IKKE spørges om jeg nu er sikker bla.bla.bla. det er jo mange penge bla.bla.bla.INDEN de overhovedet har regnet på tallene. Kort sagt: irrationelle fordomme og mavefornemmelser bedes en rådgiver holde for sig selv indtil der er belæg for sagen. Hvis jeg stiller spørgsmål forventer jeg et ærligt svar efter bedste evne. Selvom jeg selv arbejder i den finansielle sektor arbejder jeg ikke i en bank, så der er masser af ting jeg ikke ved, men kun kender grundprincipperne for. Jeg har dog ikke svært ved at forstå forklaringerne og et par opfølgende spørgsmål har det som regel med at afsløre om man er blevet spist af med noget bullshit eller lign. Det er helt i orden med mig at rådgiveren siger at det ved jeg ikke eller det må jeg lige tjekke. Jeg ender alligevel altid med at spørge om nogen ting, som en almindelig rådgiver ikke kan svare på. Karin gjorde ingen af ovennævnte fadæser. Karin gav svar på det hun kunne og var helt ærlig de gange hun ikke kendte svaret. Hun var også ganske god til at forstå hvad det var jeg ville, og forstod i hvert fald hvad det var man havde gang i anden gang jeg forklarede det. Hun forsøgte heller ikke at tale uden om med hensyn til, hvis noget ikke kunne lade sig gøre eller krydssælge andre irrelvante produkter eller andet pis, som andre bank-sælgere kan finde på. så hun var den rette rådgiver for mig. Hun virkede måske lidt overbebyrdet af at have for mange kunder at håndtere, hvilket måske kan forklare hvis andre herinde har følt at det tog for lang tid.
bananas Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 ... hun vidste heller ikke at man låner til "kurs" 100 og betaler tilbage til samme kurs.... Nu er jeg ikke helt sikker på om du mener "obligationskurs" eller "valutakurs" her når du siger kurs. Men hvis det er kursen på underliggende obligationer forstår jeg nu godt at en svensker (Karin er jo svensker) ikke fatter en lyd. De opererer slet ikke med underliggende kurser i Sverige og derfor heller ikke med kurser på lånene. Skal det sammenlignes med danske forhold svarer det derfor altid til "kurs 100" på et realkredit obligationslån. (Dog svarer den renteersättning man skal betale hvis man førtidsindfrier sit lån efter at renten er faldet til at lånet/obligationerne havde haft en kurs, men det er en anden lang historie.)
ClausN Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 Nu er jeg ikke helt sikker på om du mener "obligationskurs" eller "valutakurs" her når du siger kurs. Men hvis det er kursen på underliggende obligationer forstår jeg nu godt at en svensker (Karin er jo svensker) ikke fatter en lyd. De opererer slet ikke med underliggende kurser i Sverige og derfor heller ikke med kurser på lånene. Skal det sammenlignes med danske forhold svarer det derfor altid til "kurs 100" på et realkredit obligationslån. (Dog svarer den renteersättning man skal betale hvis man førtidsindfrier sit lån efter at renten er faldet til at lånet/obligationerne havde haft en kurs, men det er en anden lang historie.) Der er tale om en svensk boliglån. Derfor burde Karin (som svensker) vide at man låner til "kurs 100" og betaler tilbage til samme kurs. Man låner jo pengende i banken og ikke som obligationer som i DK. Og det var det hun ikke forstod. Var det ikke pga hendes alder ville det virke som om man talte med en nystartede bankelev. Havde det været første gang jeg skulle låne til en svensk bolig i en svensk bank kunne hun sikkert bilde mig andet ind. Godt hun ikke var min "rådgiver" første gang jeg købte bolig i Sverige.
skallstorp Besvaret June 3, 2007 Rapporter Besvaret June 3, 2007 SEB DK & Karin H Vi har lige fået SEB DK til vores brokonto. Vores Svenske bankrågiver har intet hört om at der skulle ändres noget ?? Ang. Karin H så ved hun alt om hvordan tingene foregår herovre, hun har plaget livet af folk i årevis da hun var i Svedala. Hendes tidligere kollegaer klapper stadigväk i deres händer over at hun ikke er der längere. Hun var skyld i at vi skiftede bank for 6 år siden.
Miriam Besvaret June 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 3, 2007 Vi har lige fået SEB DK til vores brokonto. Vores Svenske bankrågiver har intet hört om at der skulle ändres noget ?? Nej, men det siger vel mere om hende end så meget andet, hvis hun ikke har hørt at hele SEB privat er solgt til Roskilde Bank !! Men som der står flere steder i tråden, så forbliver dem der har en brokonto i SEB, os der ikke har er ufrivilligt blevet kunde i Roskilde Bank. (Så længe det varer)
Nulla Besvaret June 4, 2007 Rapporter Besvaret June 4, 2007 Ja tak ufrivilligt, PT slås jeg med SEB bank ang. en børneopsparing som jeg IKKE vil have flyttet til roskilde bank, den må ikke blive i seb men sjovt nok står pengene der stadigvæk og kontoen er oprettet nu i roskildebank men der er bare ingen penge på !!!!! Nu vil jeg så have kontoen lukket men det kan jeg heller NOT, selvom det blev lovet fordi jeg ikke har nogen interesse i roskildebank, men jeg giver ikke op de skal bare give mig de bananer og så må jeg nok hellere flytte til svedbanken for seb kan snart ikke hitte ud af noget som helst mere:cry:
Benzino Besvaret June 4, 2007 Rapporter Besvaret June 4, 2007 Hm jeg har lige været ovre og tale med SEB i Malmø. Men har ikke hørt noget om det her. Fik blot at vide alt fortsætter som hidtil pånær at de ikke har en fysisk adresse i DK.
Miriam Besvaret June 4, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 4, 2007 Hm jeg har lige været ovre og tale med SEB i Malmø. Men har ikke hørt noget om det her. Fik blot at vide alt fortsætter som hidtil pånær at de ikke har en fysisk adresse i DK. Men hvis du læser hvad der skrives, så sker der ik noget for dem der har en brokonto, men det er jo ikke alle der har det i SEB i DK.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu