Guest Supermule Besvaret March 10, 2007 Rapporter Besvaret March 10, 2007 Nej..... For det er japanere vi taler om..... De kan ikke beslutte sig om de skal bremse, før de har talt med chefen...... Med din filosofi' date=' så må japanerne så køre 500+ km/t...[/quote']
CoolAIR Besvaret March 10, 2007 Rapporter Besvaret March 10, 2007 Nej..... For det er japanere vi taler om..... De kan ikke beslutte sig om de skal bremse, før de har talt med chefen...... Det var da noget af en generelisering Husk også lige at et tog kører på skinner - altså ligeud hele tiden, så det er en sløj sammenligning. Folk kan efter min mening køre hvad de har lyst til - bare de ikke slår mig eller andre ihjel imens! Hvis bare alle kørte 90 km i timen ville der heller ikke være problemer med at holde til højre
Guest Supermule Besvaret March 10, 2007 Rapporter Besvaret March 10, 2007 Jo, for så var der ikke plads i højre vognbane.....Det var da noget af en generelisering Hvis bare alle kørte 90 km i timen ville der heller ikke være problemer med at holde til højre
Guest Mogens Besvaret March 10, 2007 Rapporter Besvaret March 10, 2007 Nu ved jeg ikke hvordan forholdene er på Øresund, men på Storebælt må togene ikke kører mere end 140-160 km/t, pga. risikoen for at få revet/suget dørene op når toget kører forbi nødudgangene, som danner et vakuum. Ah, det var ikke ved nødudgangen - uheldet (!) skete ved passage af tunnelmundingen...
Johan Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 Jeg synes måske nok' date=' at det virker lidt sortseer-agtigt... Der er jo trods alt også andre steder i DK, hvor man "kun" må køre 90 - og der går det da ganske glimrende, så vidt jeg ved? Man hører vel ikke dagligt om ulykker, hvor en motorvej bliver til motor/trafikvej - med lastbiler der kører op i bagenden på de bageste biler, der hvor farten skifter, eller hvad der ellers er fremkommet af skrækscenarier. Hvis man nu fx lige kigger på speedometret, når man kommer ned i tunnellen, og lige vurderer, om man kører med rette hastighed, hvis man bare følger trafikken, så burde det vel være det? Jeg vil stadigvæk påstå, at tunnellen ikke er længere end at man såmænd nok skal klare at komme igennem med 90, selvom mange lader til at mene, at det nærmest er en krænkelse af menneskerettighederne... ;)[/quote'] Jeg tror ikke at problemet er at der er en hastigheds grænse som skal overholdes, det er der jo som du skriver mange andre steder end lige I vores alle sammens kære tunnel. Men problemet er at hvis man ved at man bliver målt så vil man automatisk være mere opmærksom på hvor hurtigt at man køre end normalt. Det samme ville jo være hvis du køre ned af en vej hvor du f.eks må køre 40 km/t og at du ved at politiet holder og måler. Så vil man jo kigge et par ekstra gange på speedometeret for at være sikker på at man ikke køre for hutigt da de fleste folk godt kan li' deres penge og ikke vil have en bøde.
Mulde Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Jeg tror ikke at problemet er at der er en hastigheds grænse som skal overholdes' date=' det er der jo som du skriver mange andre steder end lige I vores alle sammens kære tunnel. Men problemet er at hvis man ved at man bliver målt så vil man automatisk være mere opmærksom på hvor hurtigt at man køre end normalt. Det samme ville jo være hvis du køre ned af en vej hvor du f.eks må køre 40 km/t og at du ved at politiet holder og måler. Så vil man jo kigge et par ekstra gange på speedometeret for at være sikker på at man ikke køre for hutigt da de fleste folk godt kan li' deres penge og ikke vil have en bøde.[/quote'] Jamen for hunde da - kan man ikke godt BÅDE køre bil OG holde øje med farten??? Jeg ved godt, at det kan være svært at multi-taske, men alligevel... Jeg kørte gennem tunnelen fredag eftermiddag - 50 km/t og et spor (fordi der helt henne ved slutningen var strandet en bil). Det var så godt nok en noget lang tur, men selv det var ikke nok til, at trafikken gik i stå, så mon ikke også det går med 90 km/t og 2 spor??
Johan Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Jamen for hunde da - kan man ikke godt BÅDE køre bil OG holde øje med farten??? Jeg ved godt' date=' at det kan være svært at multi-taske, men alligevel... Jeg kørte gennem tunnelen fredag eftermiddag - 50 km/t og et spor (fordi der helt henne ved slutningen var strandet en bil). Det var så godt nok en noget lang tur, men selv det var ikke nok til, at trafikken gik i stå, så mon ikke også det går med 90 km/t og 2 spor??[/quote'] Selvfølgelig kan man det, men jeg er da godt klar over ca. hvor hurtigt jeg køre. Meeeen hvis jeg ved at der er 3,2 km(eller hvor lang tunnelen er) hvor man bliver overvåget med fartkamera hele tiden så vil jeg(altså mig) helt sikkert bruge MEGET mere tid på at holde øje med hvor hurtigt jeg køre. Jeg siger ikke at jeg ikke kan både kan køre bil og holde øje med hvor hurtigt jeg køre, men hvis man køre bil uden fartpilot så vil din hastighed jo ændre sig lidt hele tiden, og jeg ville være lidt ked af at få et girokort med posten fordi man har sneget sig op på 94 km/t og derfor vil jeg bruge lidt mere tid på at se hvad jeg køre. Jeg mener bare at det vil fjerne fokus en lille smule fra trafikken og over på speedometeret. Jeg aldrig sagt noget om at jeg var i mod at der er 90 km/t i tunnelen og jeg køre også ca. 90 km/t når jeg køre dernede. :th2:
ulmus Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Ja, men vi kan da også bare lave vores egne regler alle sammen, så får vi det vel, som vi vil ha' det. Altså jeg vil helst køre 90 km gennem tunnelen, men jeg holder mest af at køre i venstre side, så det vil jeg så gøre fremover, ligemeget hvor meget, der bliver dyttet og blinket af mig. Hvis I vil køre 200 km gennem røret og gøre mig (og andre) usikre, så gør jeg som jeg vil.
splint Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Ja ulmus, du kan jo også gøre som vi vil, tag toget. Det går jo åbenbart for stærkt for nogle.Tid er penge.
Guest Supermule Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Ikke for Ulmus...Hun er ansat i det offentlige......Ja ulmus' date=' du kan jo også gøre som vi vil, tag toget. Det går jo åbenbart for stærkt for nogle.Tid er penge.[/quote']
ulmus Besvaret March 13, 2007 Rapporter Besvaret March 13, 2007 Næhæ, jeg er sq ikke ansat i det offentlige, hvor har du dog fået den idé fra? Iøvrigt tager toget dagligt - kører kun i min dejlige bil over, hvis jeg skal noget uden for Københavnstrup.
Thomsen Besvaret January 27, 2008 Rapporter Besvaret January 27, 2008 Mht. hastigheden i Tunnelen, så kommer den nok aldrig over 90 km/t, en betjent fortalte mig en gang at, når der ikke er et nødspor, tillader loven "kun" 90 km/t. -- Thomsen
Jaytee Besvaret January 30, 2008 Rapporter Besvaret January 30, 2008 Har netop fået et opkald om at man skal holde ekstra øje med speedometeret på vej til Sverige i dag. 2 æggeskaller set stående ved broen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu