Jump to content
Sign in to follow this  
thygesen

Fartkameraer i Øresundstunnelen skal stoppe fartsyndere

Recommended Posts

Guest Supermule

Man SKAL holde til højre..... Man SKAL orientere sig INDEN man skifter vognbane.... Man MÅ ikke køre for stærkt.....Man MÅ ikke skifte vognbane, såfremt man ER til UNØDIG ULEMPE for trafikken i anden vognbane..... Det er ikke farten, men fjolserne der er skyld i ulykkerne......Men fjolser er desværre ikke forbudt ved lov...... :lol:

Man SKAL holde til højre..... Man SKAL orientere sig INDEN man skifter vognbane....
Det er helt rigtig og det fungerer også helt fint, når dem som kommer bagfra overholder "spillereglerne". Dvs ikke kommer "flyvende". :scared: Til gengæld er det ikke rigtig at alle skal holde ind til højre fordi der er nogle som betragter den venstre kørebane som egen på grund af deres hastighed.
Man MÅ ikke køre for stærkt.....Man MÅ ikke skifte vognbane' date=' såfremt man ER til UNØDIG ULEMPE for trafikken i anden vognbane.....[/quote'] Helt enig i at man ikke må køre for stærkt :thumbup: Man kan så diskutere (længe) hvem det så er som er til UNØDIG ULEMPE i trafikken... Dem som skifter kørebane fordi de overhaler dem som kører <90 eller 90 eller dem som kommer "flyvende".

Guest Mogens
Tjaaaa ..... Jeg ved ikke ligefrem hvem du mener er 'fjolserne' :confused: Men jeg ved godt hvem jeg synes det er.
Det er til eksempel sådan en gut, som forleden kørte over broen i venstre vognbane i en Fiat 10 personers ting. Farten var ikke over 95 km/t - ufattelig !

Guest Supermule

Der tager du så fejl igen....Selvom de bagfra kommende kører stærkere end de må, er det ikke ensbetydende med at du må bryde loven..... Iflg de nye regler om klip i kortet, får du et klip, såfremt du trækker ud og er til ulempe for de mennesker i venstre vognbane....Bare til info. Og jo....Alle skal holde til højre ved først kommende lejlighed. Tolkning af loven til egen fordel er ikke godkendt.....Der er højre kørsel i dk og se.... Selvom jeg kører for stærkt er jeg ikke til unødig ulempe for dig. Da du er i en helt anden vognbane end jeg selv..... Det er først når du trækker ud, uden at orientere dig og mener du har loven på din side, at det bliver et problem..... Som du selv erkender, så overhalder man dem der kører 90 km/t og af den grund over træder du selv loven....Og bliver en af de vanvittige der kører for stærkt. Der er 90 i tunnelen og reelt kun brug for en vognbane, da det er ulovligt at overhale, såfremt man overskrider 90 km/t..... Jeg er sgu ligeglad med kameraer i tunnelen....Jeg har skimaske på hele turen over broen......Samt mine nye polske nr. plader........ :lol:

Det er helt rigtig og det fungerer også helt fint, når dem som kommer bagfra overholder "spillereglerne". Dvs ikke kommer "flyvende". Til gengæld er det ikke rigtig at alle skal holde ind til højre fordi der er nogle som betragter den venstre kørebane som egen på grund af deres hastighed. Helt enig i at man ikke må køre for stærkt :thumbup: Man kan så diskutere (længe) hvem det så er som er til UNØDIG ULEMPE i trafikken... Dem som skifter kørebane fordi de overhaler dem som kører <90 eller 90 eller dem som kommer "flyvende". Tjaaaa ..... Jeg ved ikke ligefrem hvem du mener er 'fjolserne' :confused: Men jeg ved godt hvem jeg synes det er.;)

Nej' date=' ikke hvis du kører med F1 bremser - carbon-fiber :th2:[/quote'] Carbon-bremser brænder faktisk, helt fysisk med flammer, ved vedvarende kraftige belastninger :) det er naturligt og skader dem ikke...

Selvom jeg kører for stærkt er jeg ikke til unødig ulempe for dig. Da du er i en helt anden vognbane end jeg selv.....
"Følelsen af at have oplevet noget før er nærliggende - deja-vu på en underlig baglæns-forlæns måde - og med tendens til gabende trækninger....":o

Der tager du så fejl igen....Selvom de bagfra kommende kører stærkere end de må, er det ikke ensbetydende med at du må bryde loven..... Iflg de nye regler om klip i kortet, får du et klip, såfremt du trækker ud og er til ulempe for de mennesker i venstre vognbane....Bare til info. Og jo....Alle skal holde til højre ved først kommende lejlighed. Tolkning af loven til egen fordel er ikke godkendt.....Der er højre kørsel i dk og se.... Selvom jeg kører for stærkt er jeg ikke til unødig ulempe for dig. Da du er i en helt anden vognbane end jeg selv..... Det er først når du trækker ud, uden at orientere dig og mener du har loven på din side, at det bliver et problem..... Som du selv erkender, så overhalder man dem der kører 90 km/t og af den grund over træder du selv loven....Og bliver en af de vanvittige der kører for stærkt. Der er 90 i tunnelen og reelt kun brug for en vognbane, da det er ulovligt at overhale, såfremt man overskrider 90 km/t..... Jeg er sgu ligeglad med kameraer i tunnelen....Jeg har skimaske på hele turen over broen......Samt mine nye polske nr. plader........ :lol:
Jeg synes, jeg har hørt noget lignende før :rolleyes: Nå, ja - det er de unge inde i ungdomshuset - de påberåber sig også de demokratiske spilleregler, når de kan bruge dem til deres egen fordel og ellers blæser de højt og flot på dem - bare de får deres vilje :rolleye:

Guest Mogens
"Følelsen af at have oplevet noget før er nærliggende - deja-vu på en underlig baglæns-forlæns måde - og med tendens til gabende trækninger....":o
He he det har du ret i. Langsomme og hurtige bilister bliver aldrig enige - aldrig... :)

Hilsner fra polisen Bare af ren nysgerrighed, hvor mange af jer der hører til den "hurtige" del af billisterne oplever eller har oplevet at få bøder på strækningen mod dk. Eksempelvis hvis man skal nordpå af ring3? Jeg havde egentlig indtryk af at den var rimelige "bevogtet", men der er måske nærmest frit lejde??

Guest Supermule

Jeg har ikke fået nogen bøde endnu..... Er også rimelig ferm til at undgå dem.....:lol: Plejer at gi' dem fingeren når jeg kører forbi.......

Bare af ren nysgerrighed, hvor mange af jer der hører til den "hurtige" del af billisterne oplever eller har oplevet at få bøder på strækningen mod dk. Eksempelvis hvis man skal nordpå af ring3? Jeg havde egentlig indtryk af at den var rimelige "bevogtet", men der er måske nærmest frit lejde??

Guest Mogens
Jeg havde egentlig indtryk af at den var rimelige "bevogtet", men der er måske nærmest frit lejde??
Kræfterne bruges på Nørrebro pt. :)

Guest Supermule

På trods af påstanden om det modsatte, så er broen /tunnel den sikreste motorvejsstrækning i DK/SE..... Der er mig bekendt ikke sket ét eneste uheld med dødelig udgang på broen. De uheld der er sket, har involveret sovende buschauffører osv....Dvs at farten er det absolut mindste problem på broen.... Det leder mig så hen til, hvorfor de får fingeren.... Det handler ikke om sikkerhed, men om at indkræve så mange penge som muligt, fra os der bor i det svenske..... Derfor får de fingeren!!! Det er ganske enkelt IKKE relevant for sikkerhed osv at de står for enden af tunnelen...... De kan stå ved skoler og andre trafikrelevante emner, men ikke på motorvejene, hvor det kun er pengemaskiner og intet andet. Det er ressourcespild og de burde koncentrere sig om at bruge midlerne til relevante ting.... Derfor er lidt civil ulydighed vejen frem.....Og så får de "fuglen"...... :)

Hvorfor det egentlig?

Jeg er sgu ligeglad med kameraer i tunnelen....Jeg har skimaske på hele turen over broen......Samt mine nye polske nr. plader........ :lol:
LOL:love2: Jeg ønsker :love2: dig held og lykke med det projekt. Kan lige se dig komme ned til tolden sådan. Så går der ikke lang tid, inden de har hevet dig ud af bilen, splittet den ad, og gjort gummihanskerne klar........Hahaha......skimakse og polske nummerplader...en hver tolders hemmelig drøm;)

Derfor er lidt civil ulydighed vejen frem.....Og så får de "fuglen"...... :)
Fint, dvs. hvis jeg synes, det er åndssvagt, at skulle køre i højre side af vejen, viser jeg bare lidt civil ulydighed og kører i venstre - også for at standse fartbøllerne, der ødelægger trafikrytmen.:rolleyes:

Guest Supermule

Fartbøller der ødelægger trafikrytmen....:lol: Det gør du jo SLET ikke ved at ligge ude i venstre spor.......:rolleye:

Fint' date=' dvs. hvis jeg synes, det er åndssvagt, at skulle køre i højre side af vejen, viser jeg bare lidt civil ulydighed og kører i venstre - også for at standse fartbøllerne, der ødelægger trafikrytmen.:rolleyes:[/quote']

Fartbøller der ødelægger trafikrytmen.... Det gør du jo SLET ikke ved at ligge ude i venstre spor.......:rolleye:
Selvfølgelig gør jeg det :lol: - jeg prøver bare at sætte mig ind i din tankgang, at civil ulydighed er vejen frem :rolleyes: Men jeg forstår den således stadig ikke, må jeg konstatere :thumbdown

Selvfølgelig gør jeg det :lol: - jeg prøver bare at sætte mig ind i din tankgang, at civil ulydighed er vejen frem :rolleyes: Men jeg forstår den således stadig ikke, må jeg konstatere :thumbdown
Jo jo...den er skam let nok. Civil ulydighed er ok - det er ulydighed mod Supermule ikke. Kan du ikke bare gi´ ham fuglen også, når du lægger dig i vejen for ham ude i venstre spor!? (så tror jeg til gengæld vi ser den første eksplosion på broen...:sick:)

Kan du ikke bare gi´ ham fuglen også' date=' når du lægger dig i vejen for ham ude i venstre spor!?[/quote'] Nååååh-ja-da... Sådan lige diskret gennem bagruden - bare for at vise at det er civil ulydighed, der dyrkes her... Nøj for hulen da sådan en fartpilot kan holde bilen på præcist 91 km/t mens der overhales...

Guest Supermule

Fartbølle......................................

Nååååh-ja-da... Sådan lige diskret gennem bagruden - bare for at vise at det er civil ulydighed' date=' der dyrkes her... Nøj for hulen da sådan en fartpilot kan holde bilen på præcist 91 km/t mens der overhales...[/quote']

Jeg er netop hjemvendt fra skiferie i Østrig, hvor vi selv kørte ned og tilbage. På de Autobahn strækninger, hvor der var fri hastighed og relativt begrænset trafik lå vi gerne med en machfart på 180-210 km/t. Dette skete uden at vi forårsagede så meget som bare en enkelt delvis farlig situation på noget tidspunkt i løbet af de 2000 km vi kørte. Men vi lå så heller ikke oppe i røven på folk for at presse dem ind, hvilket selvfølgeligt betyder, at vi ikke kunne køre stærkt når der var tættere trafik - og vi overholdt fartgrænserne de steder, hvor der var nogen - i Tyskland kan man være ret sikker på at der er en årsag. De mest farlige situationer vi så var faktisk tilbage i Danmark, hvor man nogen gange kan observere folk slingre mellem banerne fordi de skal pille ved et eller andet ekstraudstyr eller lign. fordi de keder sig. Den normale marchhastighed i Tyskland for de fleste personbiler virker forøvrigt til at være omkring 160 km/t på tør vej. I de fleste tuneller vi kørte igennem var der dog ikke fri hastighed - som regel var den nedsat til 120 eller 100 km/t. Men de tuneller indeholdt sving og stigninger/fald, og dermed nedsat udsyn. Vi kørte også gennem en del tuneller i Østrig med 2 spor - igen hastigheder på 110 eller 100 km/t. At Øresundsbron mener at det er uforsvarligt at køre over 90 km/t i en helt lige dobbeltsporet tunnel med brede baner....... Helt ærligt - latterligt!:rolleye: Og så skal man høre om "forfærdelige fartsyndere" som sætter andres liv og lemmer så meget på spil ved at køre 120 km/t, så nu er vi nødt til at overvåge alle og automatisk skrive bøder ud til alle som kører bare en smule for stærkt. :rolleye: Kan vi ikke bare sige at alle potentielt er farlige fordi de kan have masseødelæggelsesvåben i vognen og derfor skal de overvåges - det er sgu da mere troværdigt!:rolleyes: Forskellen i fart mellem 90 og 120 er kun 30 km/t. Bremselængden fra 30 km/t er ikke meget mere end 5 meter. Der er primært 4 typer/handlinger som skaber farlige situationer på en motorvej

1. Dem som skifter vognbane uden at orientere sig - sindsygt farlige
  2. Dem som ikke holder afstand og prøver at presse andre
  3. Dem som kører MEGET hurtigere end andre biler som er i nærheden (bemærk betingelsen omkring at andre skal være i nærheden)
  4. Dem som ikke holder til højre - får andre til at gå grassat og/eller glemme at fokusere på resten af trafikken.

Af en eller anden grund jagtes kun type 3. Og i den maskinelle jagt på denne type fanges mange almindelige mennesker, som altid kører snusfornuftigt, men bare en lille smule for stærkt. Skulle man lave mere kontrol så sæt dog nogen flere civile kamera-politivogne ind og annoncer det i forvejen og meld også ud, at man vil gå efter alle 4 typer af syndere.

1. Dem som skifter vognbane uden at orientere sig - sindsygt farlige
  2. Dem som ikke holder afstand og prøver at presse andre
  3. Dem som kører MEGET hurtigere end andre biler som er i nærheden (bemærk betingelsen omkring at andre skal være i nærheden)
  4. Dem som ikke holder til højre - får andre til at gå grassat og/eller glemme at fokusere på resten af trafikken.

Af en eller anden grund jagtes kun type 3. Og i den maskinelle jagt på denne type fanges mange almindelige mennesker, som altid kører snusfornuftigt, men bare en lille smule for stærkt.

1: I princippet enig - men alligevel: de hurtigst kørende har måske aldrig prøvet det, men der ER dog situationer, hvor man kigger i bakspejlet - fri bane, trække ud til overhaling, og så pludselig har man en eller anden 170 km/t personage liggende lige ved bagsmækken med blinkende lygter og hornet i bund. Som så bliver til 2: hvad er der at sige til dén type billister...? Burde måske overveje at tage toget, så de ikke bliver for stressede? 3: Jeg forstår stadigvæk ikke argumentationen, at når der ikke er andre i nærheden, så må jeg køre som jeg vil... hvorfor?? 4: Fint nok - men det er altså ikke "kun" folk, der kører i højre bane uden grund, som udsættes for chikane - det gør man så sandelig også, hvis man tillader sig at være igang med en overhaling med lavere fart, end dem som man risikerer at gøre vrede, så de ikke kan fokusere på resten af trafikken. Og her taler jeg ikke om overhaling ved 95 km/t - det kan være ved 120, 130... og det er jo da også "urimeligt" langsomt, når andre mener, at de skal have lov til at drøne forbi med 160. Og hvis man ikke kan lade være med at gå grassat - passer man så bag rettet på en bil??? Og lad nu være med "så rammes også de snusfornuftige der bare kører for stærkt" - man må ikke køre for stærkt, uanset hvordan man så ellers kører. Og hvordan ville du bedømme folk? Skal man eftersætte dem i et stykke tid, og hvis de så bare kører "snusfornuftigt - men for stærkt", så skal de have lov til at fortsætte??

Guest Supermule

Tænk over det her scenarie..... Hastigheden er blevet sat op på motorvejene...fra 110 til 130......Rådet for større færdselsforvirring med La Cour Selleri i spidsen, proklamerede massemord osv......ALDRIG har vi haft så få dræbte i trafikken. Dræbte på de danske motorveje udgør en forsvindende lille del af de dræbte.... Der dør flere af passiv rygning, end der dør i trafikken. Skal vi til at uddele bøder for at ryge???? Alternativt bruge en skumslukker i hovedet på rygerne for at undgå farlige situationer for omgiverlserne???? Opsætte kameraer for at overvåge evt. rygere og uddele bøder for farlig rygning...... Jeg kan love dig, jeg kører HELT som det passer mig og du kan være HELT sikker på at jeg skal teste min bil i tunnelen, når jeg får den tilbage fra tuneren. Så skal den over 330km/t.....:lol: Og det moralske pladder er jeg helt kold overfor.....Moral er nemlig godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt....... ;)