Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvem ved - måske medfører det at man får lov at køre 120 på broen? Man kan vel altid håbe På den anden side er det vel desværre også sandsynligt at Øresundsbroen kommer til at spolere skidtet og sætter grænsen ned til 100:sick: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=777923&lid=puff_777910&lpos=rubrik Snart tillåtet att köra i 120 km/tim Publicerad 8 mars 2007 - 11:20 Uppdaterad 8 mars 2007 - 13:50 Snart blir det nya hastighetsgränser på de svenska vägarna. Regeringen beslutade i dag att föreslå fem nya hastighetsgränser: 40, 60, 80, 100 och 120 kilometer i timmen. Vägverket bedömer att detta på sikt kan rädda 40-50 liv per år. Propositionen ska nu överlämnas till riksdagen. De nya hastighetsgränserna ska träda i kraft runt årsskiftet, men Elin Lagercrantz, pressekreterare hos infrastrukturminister Åsa Torstensson ©, säger att det möjligtvis kan bli något tidigare. De nya hastighetsgränserna kan komma att införas redan i höst, men troligtvis sker det vid årsskiftet. NTF har tidigare krävt att hastighetsgränsen ska höjas till 120 kilometer i timmen på de säkraste motorvägarna med hänvisning till att vägstandarden har förbättras avsevärt. Vilka vägar som kommer att beröras av ändringen är inte klart. Arbetet med att värdera olika vägar och lämna förslag till förändringar har ännu inte inletts, säger Thomas Andersson vid Vägverket till SVT Text & Webb.

Besvaret
Stemte de i øvrigt ikke imod højrekørsel dengang men fik det alligevel?
De har haft seks folkomröstingar i Sverige. Den anden blev afholdt i 1955 hvor der skulle stemmes om højre/venstre trafik. Denne afstemning var vejledende og viste et klart flertal for venstre trafik.
Besvaret
Kommer du overhovedet ud??? Der er 130 på majoriteten af den danske motorveje....Det er kun omkring de store byer, hastigheden er sat ned til 110.....
Er du farveblind? Taler kortet ikke for sig selv?...eller skal vi over i noget med større kontraster? :rolleye:
Besvaret
Generelt er hastigheden på danske motorvejen sat til 130 km/t. At den så stort set over alt (pånær yderst øde steder) er sat ned til 110 er noget heeelt andet. :cool: Pede
Det var derfor der var nogle skiltemalere der blev rigtig glade, da man valgte at gøre det på den måde! :love2:
Guest Supermule
Besvaret

Regner du i motorvejs km, så er der flere 130 km/t motorveje end 110 km/t motorveje...

Er du farveblind? Taler kortet ikke for sig selv?...eller skal vi over i noget med større kontraster? :rolleye:
Besvaret
Regner du i motorvejs km' date=' så er der flere 130 km/t motorveje end 110 km/t motorveje...[/quote']Kunne ikke lige finde noget skriv om km-antallet af 130 kontra 110 km/t-strækninger. Måske du kan? Jeg klapper gerne kaje, hvis der er overflod af 130km/t-strækninger i.f.t. 110 ditto - men det mener jeg bare ikke er tilfældet. Indtil videre kommer tvivlen mig tilgode :D
Besvaret
Kunne ikke lige finde noget skriv om km-antallet af 130 kontra 110 km/t-strækninger. Måske du kan? Jeg klapper gerne kaje, hvis der er overflod af 130km/t-strækninger i.f.t. 110 ditto - men det mener jeg bare ikke er tilfældet. Indtil videre kommer tvivlen mig tilgode :D
I DK er hastighedsgrænsen på motorvejene 130 Km/t. Mange steder er den dog kun 110. Når du kører sydpå mod Falster osv. ophører 110 grænsen. Der står ikke at du må køre 130. Men der står et skilt om, at den tidligere hastighedsgrænse ikke gælder mere. Når du kører ad en tilkørsel til motorvejen, hvor der er 130, står der bare et motorvejsskilt. Hvis du kører ad en tilkørsels til motorvejen, hvor der er 110, står der 110. Dvs. på alle danske motorveje må du køre 130 Km/t, hvis ikke andet er angivet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...