Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Det kunne jo også bare være fordi man har et godt job......;) Alternativt, at man passer på sine penge og bruger dem med fornuft.....
credde Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Det var da underlige spørgsmål, Zidane...
Thomas Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Hvem er de danskere der ejer 3 biler i Sverige? Hvem er de danskere der bor i Västra Hamnen? Er de fattige danskere der bor i Oxie? Som jeg har forstået....man sælger sin dyre lejlighed i København...man får 1-3 mio. dkk friværdi - skattefrit......man køber lejlighed/hus i Malmö (Västra Hamnen?) samt betaler man sin Audi 8/porsche kontant.... ......og de andre..de flytter til Oxie.... PS: Jeg spørger bare.......du skal ikke være sur på mig :D Så bare fordi man har 3 biler så er man rig??? Det kunne jo være at det var banken der ejer dem! Og dem der flytter endnu længre væk fra malmø hvad er de så(sikkert klogere)
Steensommer Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Jeg kan lide citatet fra "Efter brylluppet", hvor Mads Mikkelsen fortæller en lille forælderløs indisk dreng om Danmark. "Der er ikke nogle fattige mennesker i Danmark. Der er kun nogle som er mere rige end andre." Det besvarer vel egentlig spørgsmålet i denne her tråd, gør det ikke?
bananas Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Så længe man har et sted og bo, og penge til at købe mad og tøj for, så man ikke sulter eller fryser, så er man vel ikke rigtig fattig. Men rigdom er jo åbenbart en relativ ting. Der var en økonom som beskrev det således: "En mand er rig, hvis han tjener 1000 kr om måneden mere end sin kones søsters mand!"
CAC Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Jeg synes nu ikke at Zidane er helt forkert på den... .... der findes jo også dem (os) der flytter til SE fordi det ganske gøre det muligt, dog i beskeden grad, at komme ind på boligmarkedet og anskaffe sig en bil, samt studerende der tvinges til malmø pga. vanvittige boligpriser. Meeen... at bruge ordet fattig er måske lige stærkt nok. Jeg er ikke sikker på at man i "jeg-er-dansker-og-bor-i-Sverige"-termer kan konkludere at folk der ikke har en A8 eller lign. er decideret fattige
Basse Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Så længe man har økonomi til at købe ejendom og bil, og samtidig ha råd til mad,tøj og alt det andet sjove - kan man vel næppe betegnes som fattig, uanset hvor man bor i verdenen. Der er vel bare nogle, der har flere penge end andre - men ordet fattig må vel defineres med man ikke har råd til at leve, ganske enkelt. Dvs. ikke har råd til tag over hovedet, eller måske ikke har råd til mad og tøj :-)
Gio Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 ordet fattig må vel defineres med man ikke har råd til at leve' date=' ganske enkelt. Dvs. ikke har råd til tag over hovedet, eller måske ikke har råd til mad og tøj :-)[/quote']http://da.wikipedia.org/wiki/Fattigdomsgr%C3%A6nse "I EU opererer man med en definition der siger, at man er fattig, hvis man tjener mindre end 60% af den gennemsnitlige landsindkomst"
Mulde Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Og så er der jo også den teoretiske mulighed, at der er nogen, som rent faktisk ikke har lyst til at bo i Västra Hamnen men synes bedre om Oxie som område... og som ovenikøbet er totalt bil-ligeglad og derfor ikke synes, at lykken er gjort ved at køre rundt i en stor en af slagsen (eller 3). Sådan er vi jo så forskellige...
Pede Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Nogle ønsker rent faktisk ikke at bo i Vestre Hamnen eller ha en Audi - tro det eller lad være. :) Sikke dog en idiotisk tråd. Pede
bananas Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 "I EU opererer man med en definition der siger, at man er fattig, hvis man tjener mindre end 60% af den gennemsnitlige landsindkomst" Nogen gang er EU også bare nogen fjolser. Skal man følge den definition, så må stort set alle 18-årige gymnasieelever være ludfattige ligemeget om de så bor i forældrenes Herregård. En fattigdomsgrænse set relativt til resten af befolkningen er altså noget politisk vrøvl.
Carsten Olsen Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Nogle ønsker rent faktisk ikke at bo i Vestre Hamnen eller ha en Audi - tro det eller lad være. :) Sikke dog en idiotisk tråd. Pede Hørt.Eller 3, man kan jo kun køre i en af gangen.
bananas Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Som jeg har forstået....man sælger sin dyre lejlighed i København...man får 1-3 mio. dkk friværdi - skattefrit Det er så en anden diskution - men meget relevant. I dagens Danmark er det ikke folks indkomst der er bestemmende for om man er rig eller uformuende. Det bestemmes mest af, om man var heldig med timingen og havde ejerbolig på det rigtige tidspunkt - boliglotto plejer jeg at kalde det!. Fair - næ det synes jeg egentlig ikke. Og det er bestemt heller ikke optimalt for en økonomi at boliggevinsterne deles ud helt skattefrit mens indkomster fra hårdarbejdende bekattes meget hårdt. Det giver jo ligesom ikke incitament til at arbejde. Men man kan jo ikke beskylde dem som har vundet i boliglotto for noget - højst dem som har skabt et så mystisk skattesystem. På den anden siden kan man vel heller ikke klantre politikerne. For befolkningen har åbenbart ikke fattet det, og stemmer konsekvent uden om partier, som vil forhøje boligskatterne og mindske indkomstskatterne. I hvert fald den ældre del af befolkningen, som sidder på flæsket og i kraft af deres store årgange kan rykke stemmer for alvor. Det burde de yngre årgange sådan set også kunne protestere imod ved at stemme på de partier der vil, men det er ligesom ikke gået op for de yngre generationer at de p.t. frivilligt er i gang med at aflevere langt størstedelen af deres nuværende indkomst og de næste 30-50 års fremtidige indkomst til de ældre generationer. Dels i form af skat - dels i form af afdrag på boliglånene.
Gio Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Man kan se her på forumet... Hermed sælges meget flot lejlighed på 90 km2 i Malmö....PRIS: 755.000 SEK!Det er vist længe siden at 90m2 (ikke km2 ;)) kostede 755.000,- SEK - medmindre hyren er tilsvarende styg...hehe. Men jeg forstår hvad du mener...bestemt.
Furland Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Hold op hvor må vi så være fattig heroppe i Kristianstad... og alle mine biler er i skala 1:35 :) Som andre siger, så er det jo ligemeget hvad man har med, hvad man køber eller for den sags skyld hvor man bosætter sig, sålænge man er tilfreds med sit valg!
Guest Mogens Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 OK priser... Det er vist længe siden at 90m2 (ikke km2 ;)) kostede 755.000,- SEK - medmindre hyren er tilsvarende styg...hehe. Men der er stadig store forskelle på niveauet - også hér på Västra Hamn. I Børsen var der forleden annonceret (Malmö) en 190 kvm 7 rums penthouse i 2 etager, 3 indglassede balkoner samt een privat tagterasse på 35 kvm, 2 badeværelser hvoraf een var med jacuzzi og italiensk design inkl udsigt til Øresundsbro og Kbh for 2.100.000 DKK. I prisen var inkluderet en '99 Mercedes SLK 230 kørt 140.000 km - samt mulighed for 2 P-pladser. Dét synes jeg lyder okay... (tlf. +45 3160 2412 eller pea.london@gmail.com)
Kasper Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Men der er stadig store forskelle på niveauet. I Børsen var der forleden annonceret (Malmö) en 190 kvm 7 rums penthouse i 2 etager, 3 indglassede balkoner samt een privat tagterasse på 35 kvm, 2 badeværelser hvoraf een var med jacuzzi og italiensk design inkl udsigt til Øresundsbro og Kbh for 2.100.000 DKK. I prisen var inkluderet en '99 Mercedes SLK 230 kørt 140.000 km - samt mulighed for 2 P-pladser. Dét synes jeg lyder okay... (tlf. +45 3160 2412 eller pea.london@gmail.com) Den de kalder dansker pakken #1
Toft Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 I prisen var inkluderet en '99 Mercedes SLK 230 kørt 140.000 km - samt mulighed for 2 P-pladser. Dét synes jeg lyder okay... Prisen har nok fået et hak ned til 2,1 mill, fordi køber samtidig skal overtage en gammel frisørbil
Humle Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Sikke dog en idiotisk tråd. Enig. Indlaegget stinker af venstreorienteret propaganda ....(og misundelse)
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Hvad er månedsavgiften????? Men der er stadig store forskelle på niveauet - også hér på Västra Hamn. I Børsen var der forleden annonceret (Malmö) en 190 kvm 7 rums penthouse i 2 etager, 3 indglassede balkoner samt een privat tagterasse på 35 kvm, 2 badeværelser hvoraf een var med jacuzzi og italiensk design inkl udsigt til Øresundsbro og Kbh for 2.100.000 DKK. I prisen var inkluderet en '99 Mercedes SLK 230 kørt 140.000 km - samt mulighed for 2 P-pladser. Dét synes jeg lyder okay... (tlf. +45 3160 2412 eller pea.london@gmail.com)
Nils Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 I dagens Danmark er det ikke folks indkomst der er bestemmende for om man er rig eller uformuende. Det bestemmes mest af' date=' om man var heldig med timingen og havde ejerbolig på det rigtige tidspunkt - boliglotto plejer jeg at kalde det!.[/quote'] Det er noget forførerisk snak, for uanset på hvilket tidspunkt, man er gået ind på boligmarkedet, så har man fået en gevinst. Og hvis man går ind i morgen, så er der en til vished grænsende sandsynlighed for, at man tjener på det. Der er ikke noget magisk tidspunkt. Hvor meget man har tjent på sin bolig, afhænger alene af, hvor mange år, man har ejet den. Alle, der har et fast job, kan købe sig en bolig eller investere i noget andet efter eget valg. Det er så ikke alle, der har et job, men så får de det nok lidt senere - det siger statistikken. At prisen på boligerne stiger er jo udtryk for, at samfundet bliver rigere. Så kan man jo mene, at det er imod naturens orden, at borgerne selv skal kunne råde over denne rigdom, som de har skabt, og at den straks burde konfiskeres og lægges i statskassen, men det ville ikke skabe et mere retfærdigt samfund - det ville blot gøre borgerne fattigere og bremse økonomien.
bananas Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Det er noget forførerisk snak' date=' for uanset på hvilket tidspunkt, man er gået ind på boligmarkedet, så har man fået en gevinst. Og hvis man går ind i morgen, så er der en til vished grænsende sandsynlighed for, at man tjener på det. [b']Der er ikke noget magisk tidspunkt. Hvor meget man har tjent på sin bolig, afhænger alene af, hvor mange år, man har ejet den. Det er vist en sandhed med modifikationer. Fra omkring 1993 til 2006 var der en gevaldig lang og jævn stigning på det danske boligmarked - specielt for ejerleligheder. Men før det var der noget mere bølgegang. Og det sidste års tid er det gået nedaf i de store byer - antallet af tvangsaktioner er allerede i kraftig stigning: http://www.obligationskurser.dk/bonds/ShowNewsStory.aspx?StoryId=9585076&Language=1 Så selvom boliger på det lange sigt (over 10 år) næsten ikke kan andet end at stige, så kan der virkeligt være meget store udsving på det lidt kortere sigt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu