Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har da en lille (meget lille) mus i mit bryggers. Rummet er vel 6 kvm og jeg har sat 4 fælder op, den gode gamle type med en klemme.... Spegepølse, skinke og ost (ikke samtidig, det er jo ikke en sandwich-biks) ... Det lille kræ spiser da lystigt af mine delikatesser men tror I de tåbelige fælder vil klappe ? I dag var den ene fælde så klappet og naturligvis også tømt for alle herligheder, men.... Musen ? Den findes stadig i bryggerset. Hvem har en kat jeg kan låne ? :fight:

Besvaret

Desværre er vores killinger for små til mus endnu - men et par gode råd. Du skal købe de nyere af plastice og lade dem med endten ketchup eller rosiner. Grunden til at dem af plastice er bedre er at der ikke skal ret meget til at aktivere dem - det er antagelig en lille mus når den kan gå i fælden og spise uden den klapper. Mvh Pernille råtte/mussefænger fra Lars Gørans Musefarm

Besvaret
det er antagelig en lille mus når den kan gå i fælden og spise uden den klapper.
Det er en meget lille mus... 3-4 cm i længden, jeg så den igår da den lige satte sig uden for døren, for derefter at springe ind igen (døren er nu forsejlet så den kommer ikke andre steder og da den spiser fra fælderne, så er den jo stadig derinde) Hvor kan man købe de plastikfælder ? Bauhaus har dem ihvertfald ikke
Besvaret
Det er en meget lille mus... 3-4 cm i længden
Bare rolig, den skal nok vokse til en størrelse der er fangbar inden længe, med alt det mad du kaster efter den....medmindre det er en dværgpygmæmus. Du skal ikke finde dig i det - opkræv kostpenge! ;-)
Besvaret

Ja de dér i plastic ser effektive ud... Vi havde mus i køkkenet - og væggene... Mildest talt irriterende - og hvad lavede katten? Ja han fangede da ikke de mus i det mindste: mus2.jpg Så prøvede vi med en smækfælde.. Lang næse - og endda noget der nærmede sig sabotage i køkkenskabet: mus1.jpg Efter en uges forsøg med smækfælde hvor det lille kræ bare spiste maddingen bliver man lidt desperat - købte sådan en bur-fælde som de kan gå ind i. Første nat... Var den inde i fælden... OG UDE igen, der var tygget i maden inde i fælden. Men anden nat.. Jeg kigger til den om morgenen - nøøøj - ikke én men hele TO små mus i den: mus3.jpg Flot, ikke... Hele to stk i én fælde! De blev så kørt langt væk sammen morgen - og nu.. Ikke mere kribleri i køkkenet!

Besvaret
Ja de dér i plastic ser effektive ud... Vi havde mus i køkkenet - og væggene... Mildest talt irriterende - og hvad lavede katten? Ja han fangede da ikke de mus i det mindste: Så prøvede vi med en smækfælde.. Lang næse - og endda noget der nærmede sig sabotage i køkkenskabet: Efter en uges forsøg med smækfælde hvor det lille kræ bare spiste maddingen bliver man lidt desperat - købte sådan en bur-fælde som de kan gå ind i. Første nat... Var den inde i fælden... OG UDE igen, der var tygget i maden inde i fælden. Men anden nat.. Jeg kigger til den om morgenen - nøøøj - ikke én men hele TO små mus i den: mus3.jpg Flot, ikke... Hele to stk i én fælde! De blev så kørt langt væk sammen morgen - og nu.. Ikke mere kribleri i køkkenet!
Wow, det må jeg nok sige! Godt gået! Men synes dog det ser ud til at I sørger temmelig godt for jeres uventede gæster med al den spegepølse! :lol: --> MCManden - Har du overvejet gift? Det er måske lidt lettere når musebasserne slæber afsted med dine lækkerier...
Besvaret
:scared: Ja altså... Mine katte har her til aften bevist at de GODT kan fange mus (eftersom jeg måtte løbe rundt i køkkenet og fange den for at få den ud igen). Desværre tror jeg bare ikke at de gør det af med den - de er de typiske legedyr:rolleyes:
Besvaret
Har du overvejet gift? Det er måske lidt lettere når musebasserne slæber afsted med dine lækkerier...
Jeps. det er overvejet, men jeg gider ikke ha' en død mus, som jeg så skal lede efter.... En død mus i en fælde er ok, men en død mus under vaskemasknen gider jeg ikke
Besvaret
Jeps. det er overvejet' date=' men jeg gider ikke ha' en død mus, som jeg så skal lede efter.... En død mus i en fælde er ok, men en død mus under vaskemasknen gider jeg ikke[/quote'] Åh ja, det er klart, dét med at finde den havde jeg ikke lige overvejet... Fik lige et ækelt flash-back fra dengang min mor og jeg fandt en kornfed rotte, som misser havde efterladt et par dage tidligere.. den lå under sofaen tæt op ad brændeovnen... med andre ord: Jeg kan FINT forstå dig :) Held og lykke med jagten - håber snart du får krammet om musen :th2:
Besvaret
Wow, det må jeg nok sige! Godt gået! Men synes dog det ser ud til at I sørger temmelig godt for jeres uventede gæster med al den spegepølse! :lol:
Hihi.. Tak.. :) Og mængden af mad i fælden var bestemt meget velovervejet - altså hvis der nu var rigeligt at spise i den så var sandsynligheden for at de ikke kom til at kede sig i løbet af natten og dermed forsøgte at kringle sig vej ud af fælden igen nok større. Desuden skal man jo behandle dyr godt, uønskede eller ej ;)
Besvaret
Af ren og skær nysgerrighed: Hvad gør den fælde? Åbner man den til en fladmast mus eller...?
Princippet er det samme som i en normal klap-fælde. Overdelen klapper ned med stor kraft, og brækker nakke/ryg på musen.
Besvaret

Angående plastikfælder, så har jeg prøvet to forskellige fælder af plastik, der ikke slår musen ihjel, så jeg er gået tilbage til den klassiske model, der er ret effektiv, når ellers den klapper. Der kan man så finjustere lidt, smøre lidt og så med en blyant eller lignende trykke den lille musebuffet ned, indtil fælden er LIGE ved at klappe. En anden måde, man kan fange mus på, er med tomme øldåser. Kom et par flækkede rosiner i dåserne og læg dem på gulvet med åbningen nedad. Når der er gået en mus i dåsen, og man så kommer og laver støj, vil den trykke sig inde i mørket. Så rejser man bare dåsen op, for så kan den ikke komme ud. Derefter går turen til ICA, hvor man indkasserer panten. :D Rettelse: Sidste sætning udgår og erstattes af: Derefter bærer man musen ud i naturen og slipper den fri.

Besvaret
Så rejser man bare dåsen op, for så kan den ikke komme ud. Derefter går turen til ICA, hvor man indkasserer panten. :D Rettelse: Sidste sætning udgår og erstattes af: Derefter bærer man musen ud i naturen og slipper den fri.
Aaah.. HAHA.... ;) En af mine kollegaer har præsteret at fange mus i køkkenet med sin støvsuger.
Besvaret

Vi havde før renoveringen også store problemer med mus i huset. Vi havde spande fyldt med vand og noget kølervæske (eller noget andet) i - så lugter det ikke dårligt. Det fungerer sådan at der er en flad træpind fra gulv til overkant af spanden. Og hul i pinden hvorpå en vippeordning i plastic er gjort fast samtidig med at vippeordningen hviler af på spanden. Den bedste musefælde jeg nogensinde har set. Jeg har set 5-6 mus druknet på få dage i vores kælder. Heldigvis har vi endnu ikke fået dem indenfor endnu efter renoveringen, 7-9-13

Besvaret
Held & lykke med musefangsten ...
Jo tak... Nu har det kræ ikke spist fra fælderne siden onsdag :confused: Den kan ikke være sluppet ud af rummet og ind i lejligheden men muligvis på anden vis ??? Det tror jeg dog næppe. Jeg vel hellere gætte på at musen ikke kunne li' min peberspegepølse og siden er død af tørst :D Mon ikke jeg en dag finder en meget indtørret mus ??
Besvaret

Renslet Lige et godt råd: Hvis man ved hvor udyrene kommer ind så er det bedst at lukke af med renslet eller lignende . Udyrene kan nemlig ikke lide at gnave i dem når säben begynder at skumme. Hilsen en der har musefobi og gerne vil se dem der en dag piller vores sidste kökken i Dragör ned en dag, der er nemlig tätnet med 15 pk Renslet.

Besvaret
Udyrene kan nemlig ikke lide at gnave i dem når säben begynder at skumme.
Det skal da være nogle gevaldige gnaver-giganter' date=' hvis de skal producere nok mundvand til at ligefrem generere [b']skum :lol: Men ok - kommer vel også lidt an på hvad man gemmer i køkkenskabene. Alternativt er det eneste køkken i 200 km´s omkreds :D
Besvaret

Gio, du har meget at läre Os der gör rent ved at Rens let indeholder SÄBE, så ....:tongue2:

Det skal der være nogle gevaldige gnaver-giganter' date=' hvis de skal producere nok mundvand til at ligefrem generere [b']skum :lol: Men ok - kommer vel også lidt an på hvad man gemmer i køkkenskabene. Alternativt er det eneste køkken i 200 km´s omkreds :D
Besvaret
Os der gör rent ved at Rens let indeholder SÄBE' date=' så ....:tongue2:[/quote']Præcis derfor jeg forsøgte at være morsom. Hvis vi nu skal skære helt ind til benet, så er det nok ikke skummet de ikke kan lide - men simplethen det faktum at de små uldsæbe-dimser indeholder, netop, sæbe. *UHH..SKUM...så er jeg den der ikke tør være her længere. Dét skidt er jo farligt!* :D
Besvaret
Præcis derfor jeg forsøgte at være morsom. Hvis vi nu skal skære helt ind til benet' date=' så er det nok ikke skummet de ikke kan lide - men simplethen det faktum at de små uldsæbe-dimser indeholder, netop, [i']sæbe. *UHH..SKUM...så er jeg den der ikke tør være her længere. Dét skidt er jo farligt!* :D
Ja, og så det faktum, at det ikke er uld, men ståltråd!:sick:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...