Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu er min første bil efter 3 uger (og 3000km) på vejene ved at blive godt beskidt. Hvordan er jeres erfaringer mht. vask? Er der nogen stationer der er bedre end andre? statoil vs. shell? eller Q8? Jeg kan se at med værdikuponer kan man få en undervognsvask for 48,30 hos shell (DK) men den koster 59,25 hos statoil (DK) Eller skal man tage en af de her "vask selv" stationer i malmø? og hvordan får man så vasket undervognen? Mvh Dennis

Besvaret

Min "stam-Q8" på Artellerivej har lige fået helt ny vaskehal i sidste uge. Den prøvede jeg i fredags - og den vasker bestemt OK af en vaskehal at være. Sådan en "vask-selv" omgang er for mit vedkommende mere et sommer-hygge-projekt hvor man kan komme rundt i krogene hvor vaskehallen aldrig får vasket.

Besvaret

nu kan jeg desværre ikke finde en oversigt over de forskellige vaske hos Q8, men hvad går du efter? De dyre vaske eller bare en stadard? eller blander man lidt og tager de dyre en gang i mellem? Det er vel meget godt at få undervognen med hver gang?

Besvaret
Nu er min første bil efter 3 uger (og 3000km) på vejene ved at blive godt beskidt. Hvordan er jeres erfaringer mht. vask? Er der nogen stationer der er bedre end andre? statoil vs. shell? eller Q8? Jeg kan se at med værdikuponer kan man få en undervognsvask for 48,30 hos shell (DK) men den koster 59,25 hos statoil (DK) Eller skal man tage en af de her "vask selv" stationer i malmø? og hvordan får man så vasket undervognen? Mvh Dennis
Nu er der jo rigtig mange meninger om vaskehaller og deres effektivitet. Personligt bruger jeg altid vaskehal, min magelighed tillader mig ikke andet:D Når det er sagt, tror jeg også, at det er mere skånsomt for bilen, hvis man finder en god hal. Lur lidt på hallens børster, de må ikke være flosset. Undervognsvask tager jeg kun engang imellem, lidt oftere om vinteren, men med en ny bil burde det heller ikke være nødvendigt. Forøvrigt vasker jeg altid i DK, da det koster en mindre bondegård i SE. Kan lige som Larscph anbefale Artillerivej:th2: Køber som regel den billigste vask, bortset fra, når jeg skal have undervognsvask. Jeg er skeptisk over for deres voksbehandlinger:scared:
Besvaret

Den må jeg lige prøve så. Jeg kommer faktisk også fordi der en enkelt gang om ugen :-) hvordan ligger priserne? Nogen der ved om man kan få Metax kort når man bor herovre? Kan se at man kan vaske til 25.- hvis man har metax kort

Besvaret
Den må jeg lige prøve så. Jeg kommer faktisk også fordi der en enkelt gang om ugen :-) hvordan ligger priserne? Nogen der ved om man kan få Metax kort når man bor herovre? Kan se at man kan vaske til 25.- hvis man har metax kort
Jeg har et METAX kort - og det havde jeg med fra DK, da jeg flyttede herover. Prøv at ringe til dem. Det der er vigtigst for dem er at de kan få deres penge, uden alt for meget besvær - dvs. at de kan trække via PBS, og evt. sende regningen til dig på email. Men lur mig om ikke METAX på et eller andet tidspunkt, bare lukker ens konto når man bor i udlandet - det ér jo Shell som ejer METAX.
Besvaret
Nu er der jo rigtig mange meninger om vaskehaller og deres effektivitet. Personligt bruger jeg altid vaskehal' date=' min magelighed tillader mig ikke andet:D Når det er sagt, tror jeg også, at det er mere skånsomt for bilen, hvis man finder en god hal. Lur lidt på hallens børster, de må ikke være flosset. Undervognsvask tager jeg kun engang imellem, lidt oftere om vinteren, men med en ny bil burde det heller ikke være nødvendigt. Forøvrigt vasker jeg altid i DK, da det koster en mindre bondegård i SE. Kan lige som Larscph anbefale Artillerivej:th2: Køber som regel den billigste vask, bortset fra, når jeg skal have undervognsvask. Jeg er skeptisk over for deres voksbehandlinger:scared:[/quote'] Glem om børsterne er flosset eller ej........Der findes ikke noget værre end vaskehaller for din bil. Kun håndvask med alm. svamp eller børste er værre. Vil du undgå "svirvl" mærker i din lak, er det 2-spands systemet med lammeskinds vaskehandske der er vejen frem. Jeg nåede desværre at vaske min nye bil i vaskehal 4 gange, inden jeg så lyset med den rigtige vaske metode, og der er allerede mærker efter børsterne. Den kommer ALDRIG i vaskehal mere.......... Vil du have undervognsskyld, så brug en højtryksspuler på lavt tryk. Hilsen Dan
Besvaret
Glem om børsterne er flosset eller ej........Der findes ikke noget værre end vaskehaller for din bil. Kun håndvask med alm. svamp eller børste er værre. Vil du undgå "svirvl" mærker i din lak, er det 2-spands systemet med lammeskinds vaskehandske der er vejen frem. Jeg nåede desværre at vaske min nye bil i vaskehal 4 gange, inden jeg så lyset med den rigtige vaske metode, og der er allerede mærker efter børsterne. Den kommer ALDRIG i vaskehal mere.......... Vil du have undervognsskyld, så brug en højtryksspuler på lavt tryk. Hilsen Dan
hvorfor vaske bilen selv, kom forbi mig på englandsvej og jeg har jo rabat kort. jeg bruger høj tryk renser kun for motor vask, kig på mine to webside og se jeg kan hjælpe www.americancarwash.dk eller www.autovasken.dk jeg har rabat ordninger for sunde debatører ehhe
Besvaret
Jeg har et METAX kort - og det havde jeg med fra DK, da jeg flyttede herover. Men lur mig om ikke METAX på et eller andet tidspunkt, bare lukker ens konto når man bor i udlandet - det ér jo Shell som ejer METAX.
Mit kort lukkede de når jeg flyttede fra DK, men efter en kort telefonsamtale med dem, genåbnede de kortet. Det var nok for dem at de kunne se at PBS aftalen stadigväk var aktiv.
Besvaret
Mit kort lukkede de når jeg flyttede fra DK' date=' men efter en kort telefonsamtale med dem, genåbnede de kortet. Det var nok for dem at de kunne se at PBS aftalen stadigväk var aktiv.[/quote'] Vi har også haft kortet med uden problemr, men du kan nok ikke få et nyt da Metax ikke længre eksisterer.... Men måske et Shell kort men der vist noget med at Citi bank er lidt svære at danse med når man er svansker,.
Besvaret
Vi har også haft kortet med uden problemr' date=' men du kan nok ikke få et nyt da Metax ikke længre eksisterer.... Men måske et Shell kort men der vist noget med at Citi bank er lidt svære at danse med når man er svansker,.[/quote'] Der ringede faktisk en dame fra metax i dag.. ja det sagde hun selv om det er opkøbt.. Hun skulle bare lige have mit postnummer (deres hp kan ikke tage 5 cifret postnummer så jeg havde bare skrevet 2000, hvilket hun ikke kunne få til at passe med malmø) og så ville hun lave kortet til mig :-)
  • 6 months later...
Besvaret

Hvad er det lige der sker for folk.... En bil er sku da en brugs genstand, og den vil blive slidt og få skrammer. jer med nye biler og andre der ABSOLUT ikke vil kør igennem en vaskehal, i køre måske ikke i jeres biler, for hvad nu hvis den fik et stenslag, en rids m.m. eller hva nu hvis der skulle ske noget andet. Pendler i ikke i bilen, for så får i masser af små stenslag og mindst 1 mill insekter på fronten. Nu vil folk sikkert skrive: "ja ja, men hvorfor selv slide mere når den bliver slidt nok til dagligt" Mvh A

Besvaret
Hvad er det lige der sker for folk.... 1) En bil er sku da en brugs genstand, og den vil blive slidt og få skrammer. 2) jer med nye biler og andre der ABSOLUT ikke vil kør igennem en vaskehal, i køre måske ikke i jeres biler, for hvad nu hvis den fik et stenslag, en rids m.m. eller hva nu hvis der skulle ske noget andet. Pendler i ikke i bilen, for så får i masser af små stenslag og mindst 1 mill insekter på fronten. 3) Nu vil folk sikkert skrive: "ja ja, men hvorfor selv slide mere når den bliver slidt nok til dagligt" Mvh A
1) ganske simpelt fordi vaskehallen er lig med lakdrab og hvis du skal ud og købe ny bil og den står kanon flot i lakken ja så giver du mere for den end en der har "vaskeringe" over det hele. samtidig så er det også billigere at vaske sin bil selv. jeg vasker altid selv i hånden og det er med 4spands systemet (er meget meget ømtåelig overfor min bil) og selv med materialer og vand ja så er det stadig langt fra prisen for en bilvask. hva koster 50 liter vand? derudover bruger jeg en shampoo til 80sek der holder til ca 15 vaske pr. dunk og en ny svamp hver 3. gang resten som børste spande og vaskeskind skal kun udskiftes hvis man laver rigtig ged i den. så ganske simpelt så er det for at spare penge og hygge os med vores biler så vi kan sidde i en solstol og spejle os i lakken med en kold og velfortjent øl i hånden. 2) alt det der rammer bilen når man kører i den kan man ikke gøre meget ved og det er bare ærgeligt men jeg kan ikke se at man bare skal være ligeglad med sin bil blot fordi der alligevel sker noget. det gælder jo om at passe på tingende i det omfang man nu selv kan være herrer over. man fyrer jo heller ikke op for alt i hytten bare fordi man ved at der på et tidspunkt kommer en elregning. 3) det skiver du da selv? og den med at vaskebørsterne ikke må være flossede er noget ævl. de skal netop være flossede da de da risser mindre. sammenlign enderne men en stolpe der slår mod lakken dette er den ikke flossede. her er den flossede så tandstikke på snor hva mon laver mest skade. dog laver begge skade
Besvaret
Hvad er det lige der sker for folk.... En bil er sku da en brugs genstand, og den vil blive slidt og få skrammer. jer med nye biler og andre der ABSOLUT ikke vil kør igennem en vaskehal, i køre måske ikke i jeres biler, for hvad nu hvis den fik et stenslag, en rids m.m. eller hva nu hvis der skulle ske noget andet. Pendler i ikke i bilen, for så får i masser af små stenslag og mindst 1 mill insekter på fronten. Nu vil folk sikkert skrive: "ja ja, men hvorfor selv slide mere når den bliver slidt nok til dagligt" Mvh A
Vi har vel alle vores små særheder. Jeg fik det personligt dårligt ved at se min helt nye bil blive mere og mere ridset i vaskehal, så derfor bruger jeg hellere tiden på selv at gøre det skånsomt. Dette er absolut ikke forbeholdt folk med nye, eller for den sags skyld, dyre biler. Det er vel bare folk der passer på deres ting. Man accepter vel, at ens bil bliver slidt ved daglig pendling, men derfor behøver den vel ikke ligne noget der løgn. Hilsen Dan

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...