Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Jeg skulle for første gang idag overføre penge fra min danske bank (MAX BANK) til min svenske bank. da de så blev trukket fra kontoen kostede det 160 kr. i gebyr. DET SKU DA HELT VILDT. kan det virkelig ikke gøres billigere ?? min bank siger det koster 40 kr. at overføre til udlandet, dvs. resten altså 120 DKK er bare udenlansk gebyrer.. syntes det er helt vildt. Kan man ikke sætte danske penge ind i banken her i sverige ?? og så hæve dem som svenske når man skal bruge dem.. ? hjælp. mvh. Sisse

Besvaret

Tag fat i din rådgiver i Danske Bank og fortæl, at det eksempelvis er fuldstændig gratis (udover kurstabet) at overføre penge fra Nordea Danmark til Nordea Sverige når man er kunde dér. Overførslen skal bestilles i Netbank for at prisen gælder. Ellers skift bank.... *gab* Du har jo ikke Danske Bank men Max Bank... *GG* My bad - er først lige vågnet - men du er nok nødt til at skifte bank så for at få det gratis.

Besvaret
min bank siger det koster 40 kr. at overføre til udlandet' date=' dvs. resten altså 120 DKK er bare udenlansk gebyrer.. syntes det er helt vildt.[/quote'] Når du bestiller overførslen kan du vælge at modtager betaler de udenlandske omkostninger. Gør det - det er helt sikkert meget billigere. Bankgebyrene heroppe er på mange måder lysår foran de danske forhold - og nu ved jeg ikke hvilken bank du har i Sverige, men det er helt udelukket at det skulle koste noget med 140 sek at modtage penge fra Danmark.
Besvaret

Hos Swedbank gør du det gratis hjemme på din pc, kræver "kun" en konto på begge sider af sundet.. Gør du det inden 12.00 har du pengene inden for en 1/2 time. ;)

Besvaret

Swedban + anden bank Swedbank overfører gratis 14 gange pr. år, og derefter til et lavt gebyr - mener 10 kr. Overførsler kan nu foretages hurtigt hele dagen, men måske hurtigst om formiddagen. Plejer at bestille overførslen via pc, og så er pengene taget umiddelbart fra den danske konto, og jeg synes, det går meget hurtigt. Netbanken er lukket 00.00 - 06.00. Behold din Max Bank og lav din overførsel - fast eller vilkårlig - efter overførsel de danske banker imellem, men der går der jo typisk 1 dag, da overførsler sker om natten. God fornøjelse

Besvaret
Overførsler kan nu foretages hurtigt hele dagen' date=' men måske hurtigst om formiddagen. Plejer at bestille overførslen via pc, og så er pengene taget umiddelbart fra den danske konto, og jeg synes, det går meget hurtigt. Netbanken er lukket 00.00 - 06.00.[/quote'] Men udenlandske overførsler: "Udenlandske betalinger kan kun behandles på hverdage mellem Kl. 5.00 og 21.00." -hvilket er p****-irriterende ... Hvorfor kan de ikke lægge min overførsel i kø til på mandag, så jeg kan blive færdig med regningerne, når det nu er i weekenden jeg laver de ting? Men hvis nogen kender andre måder i SwedBanks netbank, hvor man kan lægge min overførsel i kø, så hører jeg gerne om det...
  • 1 month later...
Besvaret
Hejsa. Jeg skulle for første gang idag overføre penge fra min danske bank (MAX BANK) til min svenske bank. da de så blev trukket fra kontoen kostede det 160 kr. i gebyr. DET SKU DA HELT VILDT. kan det virkelig ikke gøres billigere ?? min bank siger det koster 40 kr. at overføre til udlandet, dvs. resten altså 120 DKK er bare udenlansk gebyrer.. syntes det er helt vildt. Kan man ikke sætte danske penge ind i banken her i sverige ?? og så hæve dem som svenske når man skal bruge dem.. ? hjælp. mvh. Sisse
Jeg overfører altid pengene som Euro valuta, så koster det kun ca. 14 kr i gebyr (mener jeg det er). Det er vist nok noget med at der er specielle EU regler for euro overførsler som gør at bankerne ikke kan flå en når man gør det på den måde.
Besvaret

Kender du en go' Danske Bank-filial, så fortæl mig det venligst !!

jeg har danske bank og skånes provinsbank...
Dér har vi også, men hold KÆFT hvor er vi trætte af alle deres fejl. Her er 2 citater fra seneste kommunikation med banken: "Jeg beklager endnu engang...." samt "Jeg håber snart, at jeg skal noget andet, end at beklage bankens fejl overfor jer..." Kender du en Danske Bank-filial, du er godt tilfreds med, så skriv det endelig til mig - tak...
Besvaret

For gratis overförsler mellem landene og til en meget favorabel kurs, kan jeg varmt anbefale Nordnet, se mere her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=2740&highlight=nordnet+bedste+kurs Der er også en eller to andre tråde der beskriver Nordnets overförsel procedure. Siden da er Nordnet nu begyndt at overföre pengene samme dag (fra det svenske depot til en svensk bankkonto), men det tager dem altid en dag at registrere insätningen på det "danske" depot, men alt er helt gratis, til en god kurs.

Besvaret
Siden da er Nordnet nu begyndt at overföre pengene samme dag (fra det svenske depot til en svensk bankkonto)....
Hvordan gør du det?? I.f. Nordnet står der stadig dette vedr. "Uttag":
Beloppet är dig tillhanda nästföljande bankdag på eftermiddagen om uppdraget är Nordnet tillhanda före kl 15. För en kapitalförsäkring ska uppdraget vara Nordnet tillhanda före kl. 13.00.
Besvaret
Hos Swedbank gør du det gratis hjemme på din pc' date=' kræver "kun" en konto på begge sider af sundet.. Gør du det inden 12.00 har du pengene inden for en 1/2 time. ;)[/quote'] what??? Nordea er 3 dage om den ene gratis overførsel man kan få om måneden..
Besvaret

og et lille tip ved overførsel fra DK til SE i Nordea Vælger du at overføre i SEK i stedet for DKK registreres pengene tidligere og kan bruges til betalinger på din svenske konto samme dag. Hvis de overføres i DKK sker registreringen først ved dagens afslutning på den svenske konto og derfor kan betalingerne først ske dagen efter.

Besvaret
Hvordan gør du det?? I.f. Nordnet står der stadig dette vedr. "Uttag":
Siden et par måneder har man fx. kunnet betale regninger mv. fra nordnet depotet. Men som "dansker" kan det godt väre at man behöver at meddele dem at man bor i SV og har svenskt personnummer mv. Så vil du kunne finde under "Överföringar" Fyll i mottagarens kontonummer inklusive hela clearingnumret och klicka på OK Fyll i beloppet som ska överföras till mottagaren Ange vilken dag som pengarna ska överföras. För att pengarna ska vara på mottagarens konto samma dag måste du skicka överföringen före kl. 13.30´
Besvaret
Siden et par måneder har man fx. kunnet betale regninger mv. fra nordnet depotet. Men som "dansker" kan det godt väre at man behöver at meddele dem at man bor i SV og har svenskt personnummer mv. Så vil du kunne finde under "Överföringar" Fyll i mottagarens kontonummer inklusive hela clearingnumret och klicka på OK Fyll i beloppet som ska överföras till mottagaren Ange vilken dag som pengarna ska överföras. För att pengarna ska vara på mottagarens konto samma dag måste du skicka överföringen före kl. 13.30´
Ja, det er rigtigt - den tjeneste har jeg ikke fået endnu :thumbdown Jeg har dog kontaktet Nordnet, men de har ikke svaret mig hvorfor jeg ikke har den.
Besvaret
og et lille tip ved overførsel fra DK til SE i Nordea Vælger du at overføre i SEK i stedet for DKK registreres pengene tidligere og kan bruges til betalinger på din svenske konto samme dag. Hvis de overføres i DKK sker registreringen først ved dagens afslutning på den svenske konto og derfor kan betalingerne først ske dagen efter.
Det gør ikke nogen forskel hos mig. Jeg overfører altid i DKK og de er der inden for 30 min hvis det er før klokken 12 (så vidt jeg husker) og jeg betaler ikke for overførsler hos Nordea.
Besvaret
Det gør ikke nogen forskel hos mig. Jeg overfører altid i DKK og de er der inden for 30 min hvis det er før klokken 12 (så vidt jeg husker) og jeg betaler ikke for overførsler hos Nordea.
Det fungere også fint for mig, mener dog det er inden 15.30 men har også pengene med det samme :th2:
Besvaret
Det fungere også fint for mig' date=' mener dog det er inden 15.30 men har også pengene med det samme :th2:[/quote'] Ja det tror jeg faktisk du har ret i... plus det er dejligt man kan sætte faste overførsler op, det kan man sikkert også i andre netbanker - men jeg er rigtig tilfreds med den danske nordea netbank..
Besvaret

jep, kan se på mine kontoudrag - at min faste månedlige overførelse bliver udført samme dag, som de havner på min svenske konto - og der overføres i DKK såvidt jeg kan se af min aftale med Nordea. Overfører jeg manuelt via netbank, som er op til 20.000 DKK pr. gang - havner pengene på min svenske konto dagen efter, hvis jeg overfører pengene inden for bankens åbningstid. Begge dele er gratis, og syns kursen er fornuftig.

Besvaret
jep, kan se på mine kontoudrag - at min faste månedlige overførelse bliver udført samme dag, som de havner på min svenske konto - og der overføres i DKK såvidt jeg kan se af min aftale med Nordea. Overfører jeg manuelt via netbank, som er op til 20.000 DKK pr. gang - havner pengene på min svenske konto dagen efter, hvis jeg overfører pengene inden for bankens åbningstid. Begge dele er gratis, og syns kursen er fornuftig.
Mærkeligt.. er det også med Nordea? Der er nemlig ingen forskel hos mig om det er fast overførsel eller om det er noget jeg selv gør, så længe det er inden 15.30 så kommer de samme dag.
Besvaret
...Det koster gratis = ingen gebyrer! Hvertfald på den danske side.
Det er en sandhed med modifikationer... Skandiabanken har ganske rigtigt ingen direkte gebyr - men de har en højere kurs. Så jo flere penge på veksler, jo større 'gebyr'.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...