Bigmike Skrevet January 17, 2008 Rapporter Skrevet January 17, 2008 Av T T Först publicerad: 17 januari 2008 13:36 Senast uppdaterad: 17 januari 2008 15:21 13 kommentarer Det blir förbjudet med påträngande och oönskad telefonförsäljning. Dessutom införs ett förbud mot köpuppmaningar i reklam till barn i samtliga medier. Det är något av innehållet i regeringens förslag till ny marknadsföringslag som överlämnades till Lagrådet på torsdagen. Kilde: Sydsvenskan Det er fandme da et værre land vi bor i..... Der er da snart ikke noget der ikke er forbudt!
MC Manden Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Det er fandme da et værre land vi bor i..... Der er da snart ikke noget der ikke er forbudt! Men, lige præcis dether er jeg da ret glad for... Så slipper for at en eller idiotisk telefonsælger ringer til dig .... Det er helt fint for mig ... Nu kan du faktisk sætte din bil til salg på Blocket uden at blive ringet op og spurgt om du vil købe barberblade... (ja, det har jeg prøvet)
SanneJ Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Det er fandme da et værre land vi bor i..... Der er da snart ikke noget der ikke er forbudt!Hänger den gamle kliché stadig ved? DK har mindst lige så mange forbud! (hvis ikke flere), enig med Mc-manden det nävnte forbud har väret länge önsket!
Nils Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Jeg synes nu ordet Forbudssverige er ganske præcist, og det er lidt en skam, at det er blevet forbudt at anvende det.
ARN Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Ka' man ikke li' lugten i bageriet, ka' man jo bare....
ulmus Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hänger den gamle kliché stadig ved? DK har mindst lige så mange forbud! (hvis ikke flere)' date=' enig med Mc-manden det nävnte forbud har väret länge önsket![/quote'] HØRT!! Jeg oplever også, at der er flere forbud i DK.
Bigmike Besvaret January 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hvad må man ikke i DK, som man må i SE???? HØRT!! Jeg oplever også' date=' at der er flere forbud i DK.[/color']
SanneJ Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hvad må man ikke i DK' date=' som man må i SE????[/quote']Gå over for rödt fx. (skal nok finde på mere, men det kräver lidt tankevirksomhed...). I'll be back:)
Toft Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hvad må man ikke i DK' date=' som man må i SE????[/quote']Ja f.eks er der ikke noget der hedder "allemandsret" i DK.... Desuden må du ikke snakke i håndholdt mobiltelefon i DK når du kører i bil.... Du kan selv finde på flere, det er ikke så svært.....
TDC Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hvad må man ikke i DK' date=' som man må i SE????[/quote'] Det nævnt telfon slag f.eks er til en vis grad ikke tilladt i DK. Forbrugerestyrelsen
Mohlin Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hvad må man ikke i DK' date=' som man må i SE????[/quote'] Bo året runt i ett sommarhus Ha öppet i butikerna närsomhelst (lukkeloven) Övningsköra med sitt barn Tälta i en skog utan tillåtelse (allemansrätten) Rösta, om man bor i ett annat land Köpa sommarhus om man är utlänning
bananas Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hvad må man ikke i DK' date=' som man må i SE????[/quote'] Tilføjelser til Mohlin's liste. Anlægge en butik på over 4000m2 (planloven) Købe en bil i et andet EU land og uden ekstra afgifter tage den med hjem. Købe og sælge Red Bull og andre energidrikke. Købe - ganske vist kun tynde folkøl - i supermarkedet efter klokken 20!
mrode Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Allemansrätten er faktisk til dels indført i DK. Man må gerne sætte et telt op i en statsskov og overnatte der nu.
Mohlin Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Allemansrätten er faktisk til dels indført i DK. Man må gerne sætte et telt op i en statsskov og overnatte der nu. Det visste jag inte. Men hur vet man att det är en statsskov? Och vad med privata skogar? Får man tex plocka svamp där?
mrode Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Det visste jag inte. Men hur vet man att det är en statsskov? Och vad med privata skogar? Får man tex plocka svamp där? Jeg skrev delvis indført.. for hvad man må i private skove afhænger selvfølgelig af skovejeren. Statsskove kan ofte genkendes på skiltene ved stierne ind til skoven og ellers kan de findes her: http://www.skovognatur.dk Det er også hos Skov og Naturstyrelsen at man kan læse om de muligheder man har i statsskovene, herunder overnatning i telt: Fri teltning Dette mulighed retter sig mod ”den stille skovvandrer” – et tilbud som giver mulighed for overnatning i telt ”i skovbunden”. Målet er at give andre muligheder for naturoplevelser end de traditionelle pladser. Her er alene hvad naturen kan tilbyde. Ønsker man at bruge f.eks. toilet eller bål/grill må man anvende de andre overnatningsmuligheder. Udgangspunktet for styrelsens administration af ordningen er at ”den stille skovvandrer” som hovedregel skal have lov at overnatte i telt overalt på de af styrelsens arealer, hvor det er ikke kan skade. Vi udvælger løbende flere arealer. http://www.skovognatur.dk/Ud/Tema/Skovvandrer/Overnatning/ Det er som sagt ikke en rigtig Allemansrät, men det er da et skridt i den rigtige retning :)
credde Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 I Danmark får man også lov til at betale verdens højeste skat Man må fiske i både hav og sø uden fiskekort. Læs mere i den her udmærkede kronik om, Danmark et samfund af stikkere: http://www.fyens.dk/article/894081:Kronik--Et-samfund-af-stikkere
rasmusrene Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Forbudssverige eller ej det er bliver da rart at slippe for de latterlige telefonsælgere, vi er blevet meget negative når vi tager vores telefon fordi vi efterhånden forventer at det er en sælger der ringer.
Lynge Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hmm det er vel ikke det store problem med telefon sælgere, http://www.nix.nu/. Så ringer de ikke mere:th2:
rasmusrene Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Tak for det dem vil jeg ringe til mandag...
Lynge Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Ja det virker perfect, vi er ikke blevet ringet op en eneste gang siden vi meldte os til, det sidste år, næsten, har vores fast net godt nok ikke været sat til:laugh: Men det virker perfect. Tak for det dem vil jeg ringe til mandag...
Toft Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Det er bare for latterligt når man ringer til det nummer (en telefonmaskine) for at tilmelde sig. Det SKAL gøres fra det nummer der ønskes tilmeldt, og det er jo helt ok MEN, når man så har tilmeldt sit nummer til ordningen, så skal man lægge røret på, vente 48 timer (dog max 4 uger), og så ringe til nummeret IGEN for at AKTIVERE ordningen, øøøøøøh
Lynge Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 It´s a small price to pay;) Det er bare for latterligt når man ringer til det nummer (en telefonmaskine) for at tilmelde sig. Det SKAL gøres fra det nummer der ønskes tilmeldt' date=' og det er jo helt ok MEN, når man så har tilmeldt sit nummer til ordningen, så skal man lægge røret på, vente 48 timer (dog max 4 uger), og så ringe til nummeret IGEN for at AKTIVERE ordningen, øøøøøøh [img']http://www.langkawi.dk/smileys/a18.gif
Toft Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 It´s a small price to pay;)Jaja for faen, det er jo gratis at ringe til den telefonmaskine der... Men hvorfor helvede skal man ringe to gange, og ydermere vente 48 timer før man kan ringe nummeret 2. gang Det giver da ingen mening!
Nulla Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 jeg kan da lige tilføje at jeg havde lige født vores første datter Jasmin, da vi blev ringet op af en sælger som ville sælge anders and !!!!! FLOT godt nok var babyen kvik men så kvik at hun kunne læse som 14dage gammel !!!! Og i løbet af 5 dage blev vi ringet op af tele2 nok ca 7-8 gange, hvorefter jeg sagde til dem+mailede at hvis de ikke stoppede nu blev de politianmeldt. De stoppede. Nu har vi hemmeligt nummer :th2:
Admin Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hvad må man ikke i DK' date=' som man må i SE????[/quote'] Man må gerne snakke i telefon men man kører Der er også noget videre regler for ombyning af biler.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu