Jump to content

Savner du nogle af de danske varer?

Recommended Posts

Skrevet

Hej med jer Jeg faldt over denne webside www.hjemve.dk og tænkte at det var da en genial side (hvis man ligger syg i en uge og ikke havde nogen til at hente Guldbarrer med fra DK). Overvejer at bestille en pose Tyrkisk Peber og Forbrydelsen på DVD:-) De har et Dansk sprogkursus for børn i alderen 5 til 12 år der hedder Sprogtigeren, som gennem leg kan lære børn dansk. Nu ved jeg godt der måske er nogen der siger at jeg er langt ude, men vi er jo en del med børn der aldrig har boet i DK og kun lært det dansk de hører hjemme.

Besvaret

Man kan heldigvis få mange danske produkter i Sverige, og et sikkert hit er at gå i Netto. Tyrkisk Peber har jeg set i Sverige og Anthon Bergs gaveæske på 400 gram er væsentlig billigere herovre. Selv dansk brød som Kohberg og Schulstad kan man få de fleste steder. Det eneste jeg med sikkerhed ikke har set endnu er salmiak lakrids.

Besvaret
Savner sgu verdens bedste salt :D Den svenske er så kedelig
Jeg havde en fin diskussion med min pap-søster (vil gerne lige pointere at hun ikke er RIGTIG i familie med mig)... Hun mente der var forskel på smagen af groft og fint salt :laugh: ....
Besvaret
Ja.. der kan være stor forskel på NaCl :lol:
Sagsforskellen ligger jo i urenheden i produktet. Andre smagsstoffer, der får 'salt' til at smage forskelligt, så de mest markante er de mest urene :tongue2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...