Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej I går Tirsdag omkring kl 10 på Amager Strandvejen holdt en af politiets biler udstyret med et forbandet kamera! jeg kommer "trillende" med 60 km/t og kunne desværre ikke se om den tog et lækkert billed af mig da solen skindede! Men mit ? går ud på..er der 50 eller 60 km/t på Amager Strandvej ? Mener der er 50 ? xxxxx fingre for at kunne spare de hundrede kroner på en fart bøde!

Besvaret

Den er 50 hele vejen. Tårnby kommune har med vilje gjort den så smal som muligt i stedet for den store bredde den havde i gamle dage - det skal være så svært så muligt at køre igennem når de nu ikke må lukke den helt. Hvis det var dit speedemeter som viste 60 km/t kan det godt være at du slipper. De fleste speedometre viser for meget, politiet trækker 3 km/t fra, og man får ikke bøde for de første 5 km/t hastighedsoverskidelse. i.e. 5% af 60 = 3 60-3-3 = 54 => Ingen bøde På den anden side kan det sagtens være, at du måske for bøde for at køre 56 km/t - det har jeg prøvet før.

Besvaret

Ok tak for det...ja bare lidt surt for at køre 56 km/t altså det var jo ikke 80! Anyway 56 km/t kan vel ikke udløse mere end 500 kr vel hehe! Hvor uheldig kan man være..først fart kamera og så sprit test efter betalings anlægget....tror politiet selv at jeg kl 13:30 er stiv og alligevel køre med min baby som er 2 uger gammel! og om ikke også de kørte bag mig hele vejen fra rådhus pladsen til slut Amager Strandvej! haha

Besvaret
tror politiet selv at jeg kl 13:30 er stiv og alligevel køre med min baby som er 2 uger gammel!
Tja, hvis folk kan köre med deres börn siddende/stående på bagsädet uden sikkerhedssele! så hvorfor ikke... :( Det kan politiet jo ikke vide på forhånd -og mon ikke de har taget folk for spirituskörsel för 13:30 også;)
Besvaret

Lidt off-topic : Får man overhovedet bøde fra de kamerabiler, når man er på udenlandske plader? Man får, når man bliver stoppet direkte i fartkontrol, men kameravognene sender jo først bøde og billede senere, baseret på de adresseoplysninger politiet har fra nummerpladen. Og med udenlandske plader kan de jo ikke slå det op direkte. Så man kan jo håbe?:rolleye:

Besvaret
Ok tak for det...ja bare lidt surt for at køre 56 km/t altså det var jo ikke 80! Anyway 56 km/t kan vel ikke udløse mere end 500 kr vel hehe! Hvor uheldig kan man være..først fart kamera og så sprit test efter betalings anlægget....tror politiet selv at jeg kl 13:30 er stiv og alligevel køre med min baby som er 2 uger gammel! og om ikke også de kørte bag mig hele vejen fra rådhus pladsen til slut Amager Strandvej! haha
Det ses desværre alt for tit, at folk ( mest MÆND) tænker på øl før børns sikkerhed eller før alt andet for den sags skyld., så der er desværre grundlag for deres kontrol.
Besvaret
Lidt off-topic : Får man overhovedet bøde fra de kamerabiler, når man er på udenlandske plader? Man får, når man bliver stoppet direkte i fartkontrol, men kameravognene sender jo først bøde og billede senere, baseret på de adresseoplysninger politiet har fra nummerpladen. Og med udenlandske plader kan de jo ikke slå det op direkte. Så man kan jo håbe?:rolleye:
jepp har da op til flere lækre billeder hvor der står 53km/t eller lign latterlige overskridelse i albummet. har også en fra belgien for at køre 180 i en gammel sprinter den er jeg lidt stolt af hehe.
Besvaret

Du skal bare være glad for, at det ikke var et af de permanente svenske fartkameraer der nappede dig! Fik min første fartbøde nogensinde for nyligt, og de starter jo som minimum ved 2000SKK. Jeg blev blitzet, på vej til arbejde kl. 05.45, og tro mig, er man ikke frisk så bliver man det! ...fandt jeg så ud af... Det mest ærgerlige er, at jeg har kørt den vej over to år, og kender kameraets placering, men lige den morgen var jeg ikke helt frisk. 56Km/t = 2000SKK og et morgenfriskt foto.

Besvaret
Du bliver indkaldt til et forhør hos det svenske politi, hvor de vil forkynde det danske bødeforlæg for dig. Der har været en del diskussioner her på debatten om man skal erkende eller ej, man kan vist godt slippe afsted med at lyve, men formentlig gemmer det danske politit den - til en dag de møder dig.
Besvaret

Forhør pr. telefon Det forhør klare man via telefonen, har min frue erfaret efter at være blevet filmet på selv samme strækning. Efter at have erkendt at det nok var hende der var kvinden bag rattet af hendes egen bil, kunne den flinke svenske politibetejent oven i købet informere om bødestørrelsen i DKK samt klip i kortet - få dage efter kom regningen fra københavns politi....

Besvaret

Man slipper ikke for bøden

Du bliver indkaldt til et forhør hos det svenske politi' date=' hvor de vil forkynde det danske bødeforlæg for dig. Der har været en del diskussioner her på debatten om man skal erkende eller ej, man kan vist godt slippe afsted med at lyve, men formentlig gemmer det danske politit den - til en dag de møder dig.[/quote'] Fik taget et billede på Amager Strandvej, for ca. et år siden. jeg ignorerede brevene der kom fra det svenske politi,men efter et par måneder ringede en flink dansk betjent til mig, og spurgte mig hvornår jeg skulle på arbejde igen, da han kunne se at jeg arbejde i Metroen. Han havde lige et billede han ville vise mig. Jeg fortalte ham at jeg kun arbejde om natten, og fik fri kl. 06 om morgenen, og udover det var jeg aldrig i Danmark. Han valgte så at mødes med mig udenfor min arbejdsplads kl. 6 om morgenen, så man slipper altså ikke for den bøde, medmindre man ikke skal til Danmark igen
Besvaret
Fik taget et billede på Amager Strandvej' date=' for ca. et år siden. jeg ignorerede brevene der kom fra det svenske politi,men efter et par måneder ringede en flink dansk betjent til mig, og spurgte mig hvornår jeg skulle på arbejde igen, da han kunne se at jeg arbejde i Metroen. Han havde lige et billede han ville vise mig. Jeg fortalte ham at jeg kun arbejde om natten, og fik fri kl. 06 om morgenen, og udover det var jeg aldrig i Danmark. Han valgte så at mødes med mig udenfor min arbejdsplads kl. 6 om morgenen, så man slipper altså ikke for den bøde, medmindre man ikke skal til Danmark igen[/quote'] Tak for historien, den var meget sjov, jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvor mange unødige penge, besvær og dermed ressourcer du har kostet både dansk og svensk politi. Ressourcer som kunne være brugt SÅ meget bedre på alle mulige andre meget vigtigere opgaver. Folk klager med rette over at politiet ikke har tid til at efterforske mindre forbrydelse og yde borgerne en ordentlig service, og hvorfor har de så ikke det.... bl.a. fordi de skal spilde tid på at mødes med sådan en som dig klokken seks om morgen...:mad:
Besvaret
Tak for historien' date=' den var meget sjov, jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvor mange unødige penge, besvær og dermed ressourcer du har kostet både dansk og svensk politi. Ressourcer som kunne være brugt SÅ meget bedre på alle mulige andre meget vigtigere opgaver. Folk klager med rette over at politiet ikke har tid til at efterforske mindre forbrydelse og yde borgerne en ordentlig service, og hvorfor har de så ikke det.... bl.a. fordi de skal spilde tid på at mødes med sådan en som dig klokken seks om morgen...:mad:[/quote'] ja det var vel nok synd at den stakkels betjent skulle vove sig ud på den tid af døgnet ... bah dansk politi nedprioriterer ikke andre ting pga en fartbøde så det er noget sludder den betjent er ansat kun med det formål netop at forkynde den slags bøder og de resourcer du snakker om det svenske politi har brugt er alligevel civile kontorfolk der sender brevene så heller ikke der er det gået ud over opklaringen af andre forbrydelser ...
Besvaret
ja det var vel nok synd at den stakkels betjent skulle vove sig ud på den tid af døgnet ... bah dansk politi nedprioriterer ikke andre ting pga en fartbøde så det er noget sludder den betjent er ansat kun med det formål netop at forkynde den slags bøder og de resourcer du snakker om det svenske politi har brugt er alligevel civile kontorfolk der sender brevene så heller ikke der er det gået ud over opklaringen af andre forbrydelser ...
Du taler som du har forstand... :thumbdown
Besvaret

haha ja kan man ikke komme med et godt modargument så kan man vel altid ty til den dummeste kommentar i verdenshistorien "du snakker som du har forstand" pfff ja det gør jeg alle ved at den slags administrativt pis bliver behandlet af civilt personnel der absolut ingen uddannelse eller autoritet har til at efterforske så meget som et butikstyveri

Besvaret

Synes det er helt ok efter et retshåndhævelseshensyn. Hvis nogen skal klandres er det da skyldneren. Ordenspolitiet bruger i det hele taget ret så meget tid på at politifremstille plattenslagere der prøver at løbe fra deres regninger.

Besvaret
haha ja kan man ikke komme med et godt modargument så kan man vel altid ty til den dummeste kommentar i verdenshistorien "du snakker som du har forstand" pfff ja det gør jeg alle ved at den slags administrativt pis bliver behandlet af civilt personnel der absolut ingen uddannelse eller autoritet har til at efterforske så meget som et butikstyveri
prøv at læs første linie i det svar du selv giver i en debat du havde vedr. flaskegas, iøvrigt for mindre end 14 dage siden.... http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=142674&postcount=25 ...men hva' fa'en vi kan vel alle komme til at skyde os selv i foden mens vi skider i nællerne, så godt ord igen....;)
Besvaret
prøv at læs første linie i det svar du selv giver i en debat du havde vedr. flaskegas, iøvrigt for mindre end 14 dage siden.... http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=142674&postcount=25 ...men hva' fa'en vi kan vel alle komme til at skyde os selv i foden mens vi skider i nællerne, så godt ord igen....;)
nok mig der er dum men misser din pointe ... idet jeg kommer med brugbare argumenter og fakta i den tråd og i denne, og brugte den kommentar med hensyn til at han netop snakker om noget som han slet ikke har forstand på, du kom med den udtalelse (læs: "du snakker som du har forstand") om noget du tydeligtvis intet ved om, så har svært ved at se pointen. men er du i tvivl kan du jo ringe til politiet og spørge efter den uddannede politimand der tager sig af at sende bødeforelæg ud!! så kan de grine lidt og stille dig om til en kontordame som aldrig har været og aldrig bliver politibetjent
Besvaret
Synes det er helt ok efter et retshåndhævelseshensyn. Hvis nogen skal klandres er det da skyldneren. Ordenspolitiet bruger i det hele taget ret så meget tid på at politifremstille plattenslagere der prøver at løbe fra deres regninger.
politifremstilling i fogedretten og forkyndelse af bøder er 2 vidt forskellige ting og da det er forkyndelse vi taler om her så har det intet med ordenspolitiet at gøre
Besvaret

Politiet politifremstiller, stævningsfolk forkynder. Politiet og domstolene varetager inddrivelsen af en række forskellige restancer, der typisk vedrører strafbare forhold. Landets politikredse varetager bl.a. inddrivelse vedrørende bøder, værdikonfiskationer og sagsomkostninger, mens Rigspolitiet står for inddrivelsen vedrørende vægtafgifter og parkeringsafgifter. Fælles for de krav, der inddrives af politikredsene er, at de – uanset at de i øvrigt er uensartede – alle udspringer af en strafbar handling og skal opkræves samlet hos skyldneren, når straffesagen er afgjort. MEN !!! Det vi i bund og grund taler om, - er det triste problem med folk der prøver at løbe fra deres regninger eller bøder, samt hvor kedeligt det er, at politiet og stævningsfolk må bruge så meget tid på at forkynde eller hente skyldneren, eller i øvrigt på anden måde overbevise folk om, at en regning skal betales og at alle er lige for loven. AMEN ! ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...