CoolAIR Skrevet April 7, 2008 Rapporter Skrevet April 7, 2008 http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/Jobliv/2008/04/07/112436.htm Fortsat attraktivt at flytte til Skåne Siden Øresundsbroen åbnede i år 2000 har mange danskere valgt at udnytte de økonomiske og kulturelle muligheder, der er ved at flytte til Skåne. Selv om det danske boligmarked er vendt, er det stadig attraktivt at flytte til Skåne, viser en undersøgelse lavet af Nordea. Villa, bil og leveomkostninger Det er typisk yngre danskere mellem 20 og 35 uden børn, der flytter til Skåne, især Malmø-området, og guleroden er bedre og billigere bolig og bil, og så er leveomkostninger meget billigere. Den store udflytning fra Sjælland til Skåne gik for alvor i gang, da boligpriserne på sjælland i 2005 nærmest eksploderede. Malmø eller Roskilde På Sjælland er boligpriserne faldet siden efteråret 2006, og spørgsmålet er så om, det stadig er attraktivt at flytte til Skåne. Nordea har lavet et regnestykke, hvor udgangspunktet er et ungt par, der begge arbejder i København ønsker et parcelhus på 140 kvm. og en Audi. Malmø og Roskilde ligger nogenlunde lige langt fra København, og begge byer har både historisk bykerne og kulturelle tilbud. Skåne fortsat attraktiv Nordeas undersøgelse viser, at det på trods af de faldende boligpriser på Sjælland og udgifter til broen fortsat er mest økonomisk attraktivt at bo i Skåne. Undersøgelsen viser også, at det ikke bare er boligen og bilen, der er billigere. Fødevarer, el, forsikringer, bilservice, børnepasning og kabel-TV er også billigere i Skåne.
Homer Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Nordeas undersøgelse viser' date=' at det på trods af de faldende boligpriser på Sjælland og udgifter til broen fortsat er mest økonomisk attraktivt at bo i Skåne. Undersøgelsen viser også, at det ikke bare er boligen og bilen, der er billigere. Fødevarer, el, forsikringer, bilservice, børnepasning og kabel-TV er også billigere i Skåne.[/quote'] ..og lösgodis... :th2:
Buddha Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Det ville være mere fair, såfremt de regnede med 2 børn også..... Hvorfor skulle et par uden børn ønske sig et hus på 140 kvm???? De bor som regel i lejl. og er så skide kulturelle.....:D
BS Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Det ville være mere fair, såfremt de regnede med 2 børn også..... Hvorfor skulle et par uden børn ønske sig et hus på 140 kvm???? De bor som regel i lejl. og er så skide kulturelle.....:D Så er vi åbenbart uden for normerne for vi har 248kvm og ingen børn
SanneJ Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Hvorfor skulle et par uden børn ønske sig et hus på 140 kvm???? De bor som regel i lejl. og er så skide kulturelle.....:DÖhhh, som del af par uden börn, kunne det også tänkes at man ville ha et hus, fordi det kan inkludere andre goder, såsom garage og värksted -OG så er det da rart at man kan ha hver sin etage, hvis man bliver uvenner;) -men kulturelle det er vi f#nme!
Buddha Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 :D Jaaa...... Jeg har jo heller ikke sagt at der ikke er undtagelser for tesen......vel??? :) Öhhh' date=' som del af par uden börn, kunne det også tänkes at man ville ha et hus, fordi det kan inkludere andre goder, såsom garage og värksted -OG så er det da rart at man kan ha hver sin etage, hvis man bliver uvenner;) -men kulturelle det er vi f#nme![/quote']
Gio Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Tænk en gang...hvor ekstra-attraktivt her ville blive, hvis broens prispolitik blev rettet til efter virkelighedens behov. Alternativt helt fjernet, og betalt over skatten i stedet! *wow* ....nogen der gider vække mig når jeg er færdig med at dagdrømme!?
Markowitch Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 ....nogen der gider vække mig når jeg er færdig med at dagdrømme!? Nu er jeg også begyndt at dagdrømme - fantastisk :th2:
MissCath Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Undersøgelsen viser også' date= at det ikke bare er boligen og bilen, der er billigere. Fødevarer, el, forsikringer, bilservice, børnepasning og kabel-TV er også billigere i Skåne. De glemmer vist helt køen om morgenen ind og ud igen om aftenen... Det ville være mere fair, såfremt de regnede med 2 børn også... Hvorfor skulle et par uden børn ønske sig et hus på 140 kvm???? De bor som regel i lejl. og er så skide kulturelle.....:DHvem gider at være så snotdum at bo i lejlighed, når man kan få et hus? Så er vi åbenbart uden for normerne for vi har 248kvm og ingen børn Ja, også her - vi har 200 kvm og bruger det meste af pladsen...
Jette Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Så er vi åbenbart uden for normerne for vi har 248kvm og ingen børn 264 kvm men vi har til gengæld også delebarn :th2:
MC Manden Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Hvem gider at være så snotdum at bo i lejlighed, når man kan få et hus? Se mig, jeg er snotdum... Jeg gider nemlig ikke have og har ikke brug for sindsygt meget plads... Godt du lige fik sat 90% af alle brugerne herinde på plads
Buddha Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Det skal du nok spørge alle dem i VH, Dockan og på Ön....om......:D Jeg trives ganske godt i lejl. Gider ikke det have lort og snerydning.... Ukrudt alle vegne og bekymringer om nu huset er rippet, når man kommer hjem fra ferie......Næææ nej. Ikke mig......:) Hvem gider at være så snotdum at bo i lejlighed' date=' når man kan få et hus?...[/quote']
ulmus Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 Hvem gider at være så snotdum at bo i lejlighed, når man kan få et hus? Hold da kæft, hvor er du streng. Jeg bor i bostadsrät, er meget kulturel, men absolut ikke snotdum!!
Peter Nielsen Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 Er der i de beregninger Nordea har lavet taget højde hvis man er to der skal have en bil overbroen hverdag grundet forskellige arbejdstider ?
larsk Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 En ny tråd om boligform? par uden børn med hus på ca. 250 kvm
ClausN Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 Hvem gider at være så snotdum at bo i lejlighed' date=' når man kan få et hus?[/quote'] Denne kommentar må da havne i top 3 over dummeste indlæg herinde.
Scion Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 og lynch stemningen nærmede sig :) jeg bor også i lejlighed, fravalgte faktisk hus fordi jeg ikke gad alt det vedligehold og desuden ville jeg gerne bo i centrum.
BS Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 Se mig' date=' jeg er snotdum...[/quote'] Ja palle? Konklusionen er jo bare at man har forskellige behov og ønsker. Har haft den tid i lejlighed jeg skulle have.
Gio Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 Tja...jeg har det også fint i lejlighed p.t. - men idéen er da at futte i hus en to-tre-fire mil fra broen på et tidspunkt. Så indtil videre er jeg "snotdum", og stiller mig gerne i række med alle jer andre. :th2: ...og så tror jeg at Cath fik skrevet det en del mere kontant end hun egentlig mente det. Hun er jo en pige med meninger og uden filter :p
Sokralex Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 Og så lige en uden for kategori : bor i bostadsrät(1 sal) med egen have - garage og 2 børn ;)
CoolAIR Besvaret April 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2008 Det er efterhånden uhyggeligt så hurtigt en tråd kan blive afsporet her på "debatten"...
Buddha Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 Der er da ingen der blander afsporing og DSB ind i denne tråd......Før dig altså.....:D Det er efterhånden uhyggeligt så hurtigt en tråd kan blive afsporet her på "debatten"...
ClausN Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 Det er efterhånden uhyggeligt så hurtigt en tråd kan blive afsporet her på "debatten"... Det er da klart, man bliver jo nød til at reagere når man bliver kaldt for snotdum!!
MissCath Besvaret April 8, 2008 Rapporter Besvaret April 8, 2008 Se mig, jeg er snotdum... Jeg gider nemlig ikke have og har ikke brug for sindsygt meget plads... Godt du lige fik sat 90% af alle brugerne herinde på plads Det skal du nok spørge alle dem i VH, Dockan og på Ön....om...... Jeg trives ganske godt i lejl. Gider ikke det have lort og snerydning.... Ukrudt alle vegne og bekymringer om nu huset er rippet, når man kommer hjem fra ferie......Næææ nej. Ikke mig...... Hold da kæft' date=' hvor [b']er du streng. Jeg bor i bostadsrät, er meget kulturel, men absolut ikke snotdum!! Denne kommentar må da havne i top 3 over dummeste indlæg herinde. og lynch stemningen nærmede sig jeg bor også i lejlighed, fravalgte faktisk hus fordi jeg ikke gad alt det vedligehold og desuden ville jeg gerne bo i centrum. Tja...jeg har det også fint i lejlighed p.t. - men idéen er da at futte i hus en to-tre-fire mil fra broen på et tidspunkt. Så indtil videre er jeg "snotdum", og stiller mig gerne i række med alle jer andre. ...og så tror jeg at Cath fik skrevet det en del mere kontant end hun egentlig mente det. Hun er jo en pige med meninger og uden filter Tak, sweetie... tror jeg...! Det er da klart' date=' man bliver jo nød til at reagere når man bliver kaldt for snotdum!![/quote'] Hold da ferie! Jeg skal på det kraftigste beklage, at jeg kom med sådan en kommentar! Det var udelukkende møntet på herren her og hans kommentar: Jeg troede bare ikke, at jeg skulle skære det mere ud i pap, end jeg gjorde. Så til alle jer, som følte jer trådt over tæerne - jeg beklager dybt! Jeg havde nu ikke forventet, at I ville reagere, som I gjorde...! Tak for den :th2: Endnu engang til alle jer, der bor i lejlighed her i Skåne og ikke tidligere har haft et nick, der hed Supermule: Beklager dybt!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu