Thyper Skrevet May 13, 2008 Rapporter Skrevet May 13, 2008 Jeg har netop taget den samme tur to gange med forskellige taxaer. Den ene gang var prisen 1,8 gange så høj. Der var kun lidt mere trafik. Begge brugte taxameter. Kan de snyde ?
bluee Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 Du har sikkert kørt med to forskellige taxi firmaer. De må vistnok godt have forskellige priser. Søg herinde i forummet så kan du hurtigt finde frem til hvilke selskaber du skal holde dig fra.
PSAUSA Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 Der er et helved a køre taxa her i sverige! den ene tager ikke kort og den anden tager gerne imod alting også DKK! men pas på ude i natte livet de er snu! Spørg altid efter en ca pris og nøjes med a bruge lavprisselvskaberne, det er dem men et meget let huskeligt nr, eks 232323! ellers ring til selvskabet og sig hvorfra og hvor til så kan du få en fast pris (det er hvis nok kun om dagen) ps. har hørt rygter om a en sølvfarvet opel som ofte holder ved sydstationen tager urimeligt høje priser?!?!?!?!
Thyper Besvaret May 13, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 13, 2008 Om det kan være årsagen. I København har de vist faste priser. Nu er det ikke så tit jeg har brug for taxa men tak for nummeret. Har iøvrigt lagt mærke til at de ledige chauffører er opsøgende når jeg går forbi dem på Malm Syd station. Det gør man ikke i Dk
thn Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 Om det kan være årsagen. I København har de vist faste priser. Nu er det ikke så tit jeg har brug for taxa men tak for nummeret. Har iøvrigt lagt mærke til at de ledige chauffører er opsøgende når jeg går forbi dem på Malm Syd station. Det gør man ikke i Dk 040 70 00 00 er også hæderlige. Der behøver man ikke aftale pris på forhånd :-)
Paul Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 I Sverige er der fri prisfastsættelse på taxakørsel, hvor man i Danmark typisk har et hyrevognsnævn der fastsætter taksterne. Det betyder så også at man kan prutte om prisen for en taxa i Sverige eller aftale faste priser med en bestemt vogn om man kører den samme strækning ofte.
Lasse Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 I Sverige er der fri prisfastsættelse på taxakørsel' date=' hvor man i Danmark typisk har et hyrevognsnævn der fastsætter taksterne. Det betyder så også at man kan prutte om prisen for en taxa i Sverige eller aftale faste priser med en bestemt vogn om man kører den samme strækning ofte.[/quote'] Ja i danmark er priserne fastsat af taxinævnet. Prisen er fastsat af taxameteret og der kan i praksis ikke snydes med i dk, der er dog set eksempler på det, tror dog det er nærmest umuligt idag, da de elektroniske taxametere er kontrolleret af staten og plumberet. Der er dog nogle tilfælde hvor man i dk kan forhandle en fast pris ved ekstraodinære lange ture. I sverige hersker det vilde vest på taxi-området. Jeg bruger kun de taxaer i Malmö som har et let genkendeligt nummer (eksempelvis 979797) og spørger altid til prisen.
Madsen Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 I sverige hersker det vilde vest på taxi-området. Jeg bruger kun de taxaer i Malmö som har et let genkendeligt nummer (eksempelvis 979797) og spørger altid til prisen. 3x97 taxi har da faste zoner - og så vidt jeg har forstået, så er det fast pris? Vi kører altid med dem - chaufførerne er altid rigtig venlige og behagelige :) og der er ingen grumme overraskelser over prisen. Jeg er en gang blevet smidt ud af en taxi, men det var af min mand, da han vidste, at jeg ville flippe ud over at vi skulle betale (husker det som) 280 kroner fra Centralen til Slussen og det var ikke 3x97!
MC Manden Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 Jeg flippede engang ud over en taxi fra Svågertorp.. Jeg vidste ikke det var specielle dyre taxis... Da vi nåede til Bauhaus stod den på 90 kr !!! Da den nåede 275 kr og jeg kun var 3/4 af vejen stoppede han taxameteret... der havde jeg nok også kaldt ham alle de grimme ting jeg umiddelbart kunne finde på og stort set truet ham med alt... fra håndmadder til pest og bylder... FUCK hvor var jeg sur.... På vejen derude havde jeg betalt 98 kr.
bananas Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 Nu kører jeg stort set kun taxa herovre når skal hjem efter en druktur. Jeg kan aldrig huske hvilke selskaber som er svindlere eller hvem der ikke er. Og det er altså irriterende at man hver gang skal stå som på en tyrkisk basar og prutte om prisen. Jeg plejer at kunne aftale at køre fra centralstationen til Scaniabadet for 80 kr. Men nogen af svindelchaufførerne nede på centralen er deciderede ubehøvlede, hvis man ikke tillader dem at ribbe en og siger at man kun vil køre efter fast pris. Men er det regnvejr eller koldt, så falder ens forhandlingsposition, og så stiger prisen. :(
hpn Besvaret May 14, 2008 Rapporter Besvaret May 14, 2008 121212 og 232323 har også en fast zone indenfor malmö på 50 kr (dog ikke aftener eller weekender). Kender en, der fik betale 300 fra centralen til UMAS!!!! Hun troede, at alle havde den der zone med 50 kr. Jeg kan ikke lide, at man skal forhandle pris, så jeg ringer og bestiller hos ovennävnte, hvis der ikke er en af deres vogne på Centralen.
nagi Besvaret June 6, 2008 Rapporter Besvaret June 6, 2008 Synes generelt at taxa'er som holder og venter på svågertorp er enorm dyre og deres meter køre med superfart. Sidste gang betalte jeg 400 kr fra Svågertorp til Oxie har prøvet samme tur nogen måneder tilbage og der blev det 220 kr.
Lasse Besvaret June 6, 2008 Rapporter Besvaret June 6, 2008 Som tidligere nævnt kan det kun betale sig at benytte et af de selskaber som kører med zoner, f.eks 979797
Gio Besvaret June 6, 2008 Rapporter Besvaret June 6, 2008 Som det er nævnt ofte herinde, så er hovedreglen at man spørger efter fast pris først. Gerne et par vogne efter hinanden - og så kan man vælge den billigste, eller satse på at køre efter taxameter hos en tredje. I det sidste tilfælde, så kan det oftest betale sig at tage 979797, 232323, 121212 e.l. Selv har jeg ovenud positive erfaringer med 979797, og tager oftest en vogn derfra, såfremt der er en ledig.
Guest jxhab Besvaret June 7, 2008 Rapporter Besvaret June 7, 2008 Jeg hørte faktisk fra en i stockholm at deroppe har de et problem med at nogle uafhængige taxaer laver deres biler så de ligner de officielle.. Så i Stockholm har man Taxi Stockholm, hvor logoet er præget af en krone.. De dyre taxaer hedder så f.eks Taxi (City) Stockholm, hvor City har erstattet kronen. ellers er tekst osv det samme.. om jeg fatter de må .. Til gengæld fortalte en chauffør mig at man snakker om at gå tilbage til det danske system .. altså taxameterpriser for alle..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu