Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

hej venner lige et hurtigt spørgsmål, vi ved at der er ca 25000 dansker i malmö. men hva med omvendt. hvor mange svensker er der i dk, både dem som kun er her for at arbejde og dem som flytter her hen. for jeg ser ofter og ofter svenske personaler... ps bar for nysgerrighed

Besvaret

Hedder Roskilde så København R? Tja, der bor faktisk kun dobbelt så mange danskere som i Malmø og byen ligger i samme afstand til København... Jeg tror ikke der ligger noget i denne historie, der burde overraske nogen. Faktisk blev det samme også sagt da boligpriserne steg. Så hvis korrelation i prisudviklingen er den eneste metrik for integration, så var vi integreret for længe siden, hvad det så end betyder... Lige nu koster det, hvad der svarer til 54 dåsebajere i Bilka, at tage en smuttur til Malmø med bropas og bil. Skål...

Besvaret

Det sjove er at der bor ikke i NÆRHEDEN af 25000 danskere i Malmø eller for den sags skåne.............

Besvaret

Har du noget der underbygger det????? For jeg tror vi er meget tæt på efterhånden....

Det sjove er at der bor ikke i NÆRHEDEN af 25000 danskere i Malmø eller for den sags skåne.............
Besvaret
Wiki siger danskfødte... Men jeg siger: er ikke danskfødt, men har dansk statsblablabla, men bor i sverige Tror at malmö bliver det nye kbh om 10 år :)
Det er lidt uklart hvad du mener med at Malmö bliver det nye kbh om 10 år? I hvert fald stiger Malmös antal indbyggere over de næste 20 år, hvor Københavns antal indbyggere vil være noglelunde konstant. Jeg forestiller mig mere at København + Malmö bliver scandinaviens hovedstat, hvis vi ikke allerede er det?
Besvaret
Jeg forestiller mig mere at København + Malmö bliver scandinaviens hovedstat' date= hvis vi ikke allerede er det?o51.gif
Hovedestat ligefrem, hold da op, skal hele Skandinavien inddelses i stater så - ala USA :D Jeg forestiller mig btw, at København forbliver København, og Malmö forbliver Malmö.. København M, gaaaab
Besvaret
Hovedestat ligefrem, hold da op, skal hele Skandinavien inddelses i stater så - ala USA :D o51.gif
:lol::lol: 'Hovedstad' skulle der stå.
Jeg forestiller mig btw, at København forbliver København, og Malmö forbliver Malmö.. København M, gaaaab
hihi, sådan forbliver det nok også, men husk at byerne smelter sammen og tilsammen er større end Stockholm.
Besvaret

Ja Nørrebro bliver jo ikke til Østerbro, fordi de ligger i samme by...... Skal de til at køre et parløb, skal de nok til at snakke lidt med broen......:mad: For de er vist ikek heeelt med på beatet......

Besvaret
sådan forbliver det nok også' date=' men husk at byerne smelter sammen[/quote']I bedste fald kan jeg sammenligne København/Malmö med det gamle Berlin, en by hvor de to halvdele er delt af en mur, i dette tilfælde: Øresundsbarrieren ;)
Besvaret
I bedste fald kan jeg sammenligne København/Malmö med det gamle Berlin' date=' en by hvor de to halvdele er delt af en mur, i dette tilfælde: Øresundsbarrieren ;)[/quote'] Ja bortset fra, at det, der svarer til det gamle Østberlin må være København (altså den vestlige del) med janteloven og alt det andet, der ikke fungerer :p
Besvaret
I bedste fald kan jeg sammenligne København/Malmö med det gamle Berlin' date=' en by hvor de to halvdele er delt af en mur, i dette tilfælde: Øresundsbarrieren ;)[/quote'] Det er da en meget sjov sammenligning, den holder bare kun til humor. Øst og vest berlin under muren, var noget helt andet, man kunne foreksempel ikke rejse mellem de to bydele uden særlig tilladelse, men det ved du vel nok ;) Malmö er selvfølgelig en by i sig selv og noget helt andet end foreksempel forstaderne til København, som jo "kun" er forstader til en storby. Malmö er trods alt Sveriges tredie største by. Vil dog give dig ret i at Øresundsbroen, med fordel for begge byer, kunne være billigere at passere. Det er noget møg at det ikke kan/bliver bestemt politisk (?).
Guest carspar
Besvaret

Øhh Danmark er det de der småøer der ligger vest for sydspidsen af Sverige!!

Besvaret
Det er da en meget sjov sammenligning, den holder bare kun til humor. Øst og vest berlin under muren, var noget helt andet, man kunne foreksempel ikke rejse mellem de to bydele uden særlig tilladelse, men det ved du vel nok ;)
Det kræver da også en speciel tilladelse at krydse broen, som kan erhverves formedelst en sum penge. Ligesom i det gamle Berlin hvor man mod en sum penge kunne få grænsevagterne til at kigge den anden vej ;)
Besvaret
Det kræver da også en speciel tilladelse at krydse broen, som kan erhverves formedelst en sum penge. Ligesom i det gamle Berlin hvor man mod en sum penge kunne få grænsevagterne til at kigge den anden vej ;)
For at være helt ærlig, kan jeg ikke se sammenligningen. Berlinmuren var ikke lavet af vand, Kbh og kbh M er stadig to forskellige byer, vi har ikke haft 3. verdenskrig - endnu :eek: Det som denne tråd handlede om, var blot at Malmö er blivet til København M i folkemunde. Malmö er jo stadig Malmö. Malmö har bare fået et nyt navn blandt københavnere: KØBENHAVN M - KØBENHAVN M - KØBENHAVN M :rose: :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...