Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Google Chrome allerede ramt af sikkerhedsbøvl Google Chrome allerede ramt af sikkerhedsbøvl: http://www.computerworld.dk/art/47771?page=1 Husk, det er en BETA version. Det, der undrer mig og sikkert en del andre med Google Chrome er, hvorfor man bygger GC på andre browsere. Som der skrives fornuftigt i en blog: "I really wonder why Google have taken several features from other browsers and mixed them all together. Security wise, it’s very problematic. They’ll have to track all security vulnerabilities in those features, and fix them in Chrome too. This will probably be only after those vulnerabilities were fixed by the other vendors or were publicly reported. It will put Chrome users at risk for a long time. " ( http://aviv.raffon.net/2008/09/03/GoogleMule.aspx ) Men lad os nu se, når den første final version rammer internettet før fanden males helt på væggen.

• Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Hej Gio Hver Tab i Google Chrome har sin egen proces, hvad er genialt. Det sørger for at en eller anden side med et javascript der kører i loop ikke slår hele google chrome ned men kun den Tab som den kører i. I har sikkert alle prøvet at side i Internet Explorer også er der en lorte side der slår hele IE ihjel.
http://tech.slashdot.org/comments.pl?sid=952837&cid=24868511 Prøv lige engang (har ikke selv mulighed for at teste).
Besvaret

Det er da dejligt at se at mange mennesker gider hjælpe dem med at lave en ordentlig browser, ved at teste alverdens underlige ting, og se om de kan få skidtet til at gå ned. Så er der da håb for at de kender mange af fejlene, og kan få den rettet inden de sender den endelige version på gaden.

Besvaret
Det er da dejligt at se at mange mennesker gider hjælpe dem med at lave en ordentlig browser, ved at teste alverdens underlige ting, og se om de kan få skidtet til at gå ned. Så er der da håb for at de kender mange af fejlene, og kan få den rettet inden de sender den endelige version på gaden.
Har dog fundet noget den ikke klarer så godt endnu... På fjæsbogen hvis man skal bladre mellem fx en række billeder. Så kan den måske bladrer 2 gange også vil den ikke mere. Testet i FF bagefter uden probs. Men ellers virker den sq godt!
Besvaret
Hvad kan man sige......Det er gratis.....og det virker ad helvede til. Lidt ligesom FF....
Du er så fantastisk konstruktiv i dine indlæg, Brian. Chrome er en BETA - og Firefox har 220 millioner brugere verden over. Måske du skulle kigge lidt på brugeren af nævnte software.
Besvaret

Ja...du har ret. Men det handler ikke om at være konstruktiv og jeg ved det er en BETA..... FF har kun så mange brugere fordi den IKKE er lavet af Microsoft. Det er sgu ikke pga brugbarhed osv....

Du er så fantastisk konstruktiv i dine indlæg, Brian. Chrome er en BETA - og Firefox har 220 millioner brugere verden over. Måske du skulle kigge lidt på brugeren af nævnte software.
Besvaret
Det er sgu ikke pga brugbarhed osv....
Nonsens. Vil du uddybe? Nu er det selvsagt lidt svaert for jeg selv at have et sammenligningsgrundlag med lige netop IE, da jeg ikke har brugt IE i snart 10 aar - men maaske andre herindefra kunne komme (saa objektivt og sagligt som muligt ;)) med input til, hvorfor de foretraekker den ene browser frem for den anden... Det eneste, jeg umiddelbart selv kan bidrage med, er, hvad jeg hoerer fra andre, og jeg mindes da en laengere periode paa et par aar (maaske omkring 2004-2005 (?), hvor alle naermest udtrykte bekymring for, at MS var staaet fuldsatendigt af raeset med IE i forhold til den rasende udvikling Mozilla andre andre lagde for dagen (nye features, oeget stabilitet, hurtigere rendering, etc).
Besvaret
Der findes ingen supporteret version til Mac længere - men man kan jo altid køre Wine på Linux eller Crossover på Mac (Crossover findes også til Linux - er en overbygning til Wine)
Njah, en "overbygning" vil jeg ikke kalde det. Skal vi ikke bare noejes med at sige, at Crossover er en "fork" af Wine, ligesom Cedega er det - omend diff'en Crossover og Wine imellem er vaesentligt mindre (takket vaere Codeweavers), end det er tilfaeldet Cedega og Wine imellem. ;)
Besvaret

Ja og når den er fixet, så er den præcis ligeså hurtig/langsom som IE/FF..... Og så er det bare en Google browser. Kan ikke forstå hvad i hyper sådan over.....

Det danske IT sikkerhedsfirma CSIS fraråder fx virksomheder at installere Google Chrome indtil videre, da det er kommet frem, at Chrome nærmest er "piv-åbent" rent sikkerhedsmæssigt. http://www.csis.dk/dk/nyheder/nyheder.asp?tekstID=741 Men igen, Chrome er et beta produkt, så i løbet af noget tid, skal det nok blive fixet er jeg ikke i tvivl om.
Besvaret
http://www.itworld.com/security/54834/internet-explorer-8-beta-2-contains-google-style-keystroke-logger Hvis vi skal snakke IE kontra FF, så kan jeg holde mange og lange oplæg om det.... ja, faktisk har jeg som konsulent rådgivet adskillige webteams om hvordan de bedst kan håndtere IE, så de ikke ender med at bruge hele deres udviklingsbudget på at omgå alle dens fejl og mangler. Ud fra et anvendeligheds synspunkt, er der for Hr. og Fru. hakkebøf ikke den store forskel i den daglige anvendelse ... indtil deres computer bliver en del af et botnet, pga. den elendige sikkerhed i IE. Den er så gennemhullet af sikkerhedshuller at den nye Outlook 2007 bruger Words HTML renderingsmotor, for at slippe for at skulle håndtere sikkerhedsproblemerne i IE's renderings motor. Så jeg syntes absolut at det er fedt at der kommer mere konkurrence på browser markedet, så vi kan få belyst fejl og mangler i alle browserne, og vi kan komme videre.
  • 4 weeks later...
Besvaret
Hold da fast, der er sgu cirkus i Folketinget Det er en FUCKING BETA din skøre kælling.
Offentligt ansatte.. Hvordan de nogensinde overhovedet er kommet til jobsamtale er mig en gåde! SUK! :sick:
Besvaret
Offentligt ansatte.. Hvordan de nogensinde overhovedet er kommet til jobsamtale er mig en gåde! SUK! :sick:
Der er vist ansættelses samtale til en taburet i Folketinget ... hvilket der jo igennem historien har været ganske tydelige beviser på, og det her er da bare endnu et :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...