Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Efterhånden begynder det mere at ligne en svensk krone på vej mod 0' date='60 end at den kommer tilbage til 0,70. Selv om det virker helt ubegribeligt lavt.[/quote'] Det startede tidligere i storbritanien, men pundet er faldet over 25%. Den Amerikanske dollars har også tabt en værdi på over 25% over de seneste år. Den svenske krone ser bare ud til at tage et spring på samme størrelse som den engelske og amerikanske på noget kortere tid.
  • Svar 298
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Eesti Pank - ikke det mest tillidvækkende navn på en bank i Sverige. :lol:
mit svenske er åbenbart ikke godt nok endnu siden jeg måtte have ordbogen frem. Fra min Svensk-danske ordbog: Pank = blank, pengeløs, træt
Besvaret

Kan godt det sjove Jeg kan godt se det sjove i det. Men det er også forfærdeligt at vi bor i et land der er på vej mod så dårlige tider. Hvordan ser fremtiden ud?

Den var lige nede og teste 64,8 et kort øjeblik, men er nu "oppe" på 65,07 igen. Det er helt vildt! Hvad skal valutaen hede i fremtiden ? Svesetas, Svenske Rubler, Svenske Zloty, Svenske Bath? eller måske er det endnu bedre med Svenske Lire? :D
Besvaret
Jeg kan godt se det sjove i det. Men det er også forfærdeligt at vi bor i et land der er på vej mod så dårlige tider. Hvordan ser fremtiden ud?
"De dårlige tider" er her allerede. Men skal vi nu ikke lige tage det med ro. Skandinavien har jo en meget lang og solid historie. Så jeg tror helt sikkert at vi er rustet til fremtiden. Det kan da godt være at Indien, Kina og Sydamerika vil fortsætte med at opleve fremgang og vækst, og udviklingen vil gå langsommere i Vesten. Men jeg tror ikke på at det bliver så slemt i Skandinavien eller Sverige.
Besvaret

Der var en lille artikel om det i den svenske Metro for nyligt. En fordel ved krisen og den lave svenske krone er faktisk at det er mere interessant at købe svenske varer, her tænkes der blandt andet på svenske lastbiler og biler (hvilket jo ville være rart for Volvo og SAAB). Bare tænk på hvor mange danske kroner er røget i kasserne i Skåne fordi det er så billigt :) Tænk bølger: høj konjuktur og lav konjuktur. Det skal nok blive godt igen ;)

Besvaret
"De dårlige tider" er her allerede. Men skal vi nu ikke lige tage det med ro. Skandinavien har jo en meget lang og solid historie. Så jeg tror helt sikkert at vi er rustet til fremtiden. Det kan da godt være at Indien, Kina og Sydamerika vil fortsætte med at opleve fremgang og vækst, og udviklingen vil gå langsommere i Vesten. Men jeg tror ikke på at det bliver så slemt i Skandinavien eller Sverige.
Det er ikke værre i Sverige end Danmark. Det er bare fordi svenskerne ikke har deres valuta lagt fast mod €. I virkeligheden er krisen værre i Danmark, fordi svenskerne aldrig nåede helt op i det samme gear da det gik godt.
Besvaret

Ny bundrekord Usigt til mere krise generelt -> den svenske krone følger aktiemarkederne nedaf. Nationalbankens middelkurs ved middagstid: 64,37 Den har dog rettet sig en lille smule opad siden.

Besvaret
Usigt til mere krise generelt -> den svenske krone følger aktiemarkederne nedaf. Nationalbankens middelkurs ved middagstid: 64,37 Den har dog rettet sig en lille smule opad siden.
Det er helt vildt... man må sige at nu er den faldet til et niveau hvor i, danskere med dansk løn bosat i Sverige, må kunne mærke forskellen fra da kursen var 0,80 til nu hvor den er 0,64?!? Jeg var ovre og besøge de gamle i weekenden og fik da udnyttet nogen af mine sparepenge på lidt tøj. Der er i hvert fald meget at hente på den front i disse tider med den lave svenske kurs og den 'stærke' krone. Gad vide hvornår krisen vender...
Besvaret
Til gengæld er det ikke særlig fedt for dem der evt. vil sælge og har gælden i DK. Eller vil sælge og flytte til DK. Men, hvem vil også det ? :D
Nej det må være pænt nedren at have lånt penge i DK og brugt det hele på at købe bolig i Sverige for 3 år siden :-) Har ikke de problemer, bor til leje..
Besvaret
Nej det må være pænt nedren at have lånt penge i DK og brugt det hele på at købe bolig i Sverige for 3 år siden :-) Har ikke de problemer' date=' bor til leje..[/quote'] Har en kollega der står i det scenarie! Han bander det hele langt væk lige nu!
Besvaret
Har en kollega der står i det scenarie! Han bander det hele langt væk lige nu!
Det er også røvtur... Han kan vente uendeligt eller ta' tabet med det samme. Et par gode venner solgte herovre for et par år siden. De ville lige vente med at overføre pengene til DK i håb om bare liiiidt bedre kurs. Pengene står stadig i SE
Besvaret

Det ville det ikke.....:) Men det ville være skidt om man tog lånet i dk for nylig og nu var kursen droppet 20%.... Det betyder ikke så meget, når man gav ½ mill for sin lgh. Og man snildt kan få det ind 3 gange......Så er man ikke så følsom.

Besvaret
Det ville det ikke.....:) Men det ville være skidt om man tog lånet i dk for nylig og nu var kursen droppet 20%.... Det betyder ikke så meget, når man gav ½ mill for sin lgh. Og man snildt kan få det ind 3 gange......Så er man ikke så følsom.
Jamen, det var jo lige præcis det vi mente (eller, jeg gjorde ihvertfald)... Men, det ville da stadig være surt at skulle sælge til 1.5mill og få 20% mindre i DKK end for 6 måneder siden. Men, det betyder jo intet hvis man bliver i SE, det får kun indflydelse hvis man vil tilbage til DK... og som jeg skrev... hvem vil det ? :)
Besvaret

Der går rygter om at Riksbanken vil sænke renten til 0% hvilket måske allerede nu udtrykkes i en faldende svensk krone? Det er godt nok "helt vildt" det der sker nu! Nu mangler det bare at Irland forlader Euro-samarbejdet og Nationalbanken lader kronen flyde... :rolleye:

Besvaret

Tyskland kunne godt være på vej ud af Eurozonen. De vil ikke finansiere Italiens gæld længere..... Damn det bliver godt at få en nordlig akse i Euroland. Så mangler vi bare at de fucking franskmænd også pisser ud af euro'en...

Besvaret

Så røg kursen da helt ned. 64,37. Det er vist tid til at lægge lånene om til lån i Dk og så bare vente på stigningerne og langsomt skære mega af restgælden.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...