Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Bs!

Har netop hørt på TV2 og set på nettet at togene mod DK er forsinket op til 30 min grundet et godstog har holdt stille på broen.
30 minutter? Det kalder jeg en god pressechef! Prøv 1 time =( 7:31 fra Svågertorp (eller 7:22 fra Malmø C) ankom ca. 8:27 7:42 fra Svågertorp blev aflyst omkring kl. 8:15 Men så var det jo godt at der var gratis kaffe, morgenbrød, solen skinnede fra en skyfri himmel og 1 times forsinkelse gjorde at alle fik en sideplads i toget. ups .. glemte vist lige at så "irony lock" fra .. hvorfor sidder den også så tæt på Enter knappen? PS: Jeg tror sku jeg er allergisk over for lugten af våd pendler :(
Besvaret

Stod i 50 min og ventede sammen med de mange andre passagere og måtte indse, at med den lille str, min krop har, ville jeg ikke komme med de første 2 tog i hvert fald! Jeg opgav og vendte snuden hjem igen.. Godt, man kan flexe!

Besvaret
Stod i 50 min og ventede sammen med de mange andre passagere og måtte indse, at med den lille str, min krop har, ville jeg ikke komme med de første 2 tog i hvert fald! Jeg opgav og vendte snuden hjem igen.. Godt, man kan flexe!
Hmm... hvis jeg havde stået så længe og det lignede mange ikke kom det førstkommende tog havde jeg snuppet en taxi og sendt regningen til Skånetrafiken. Har gjort det samme fra fra Kastrup en sen aftentime og fik uden sværdslag pengene retur efter en lille evigheds venten. Det med at togene var 30 min forsinkede ifølge bane.dks meddelse fra 07:39. Tjekkede senere og der havde de bare rettet i samme besked så der på daværende tidspunkt stod 10 min. Virkelig dejligt sådan abre at kunne rette i virkeligheden. Pede
Besvaret

Skulle med 8:11, men hørte på vej til stationen, at der var 20 minutters forsinkelse på togene ... Tænkte, at jeg lige ville slå et smut forbi stationen, og se hvordan det så ud med mængden af folk og forsinkelser - kunne jo være heldig, at forrige afgang kunne bruges. Tror ikke tidligere jeg har set så mange folk på perronen, og da jeg senere i bilen hørte, at der nu var 40 minutters forsinkelse på togene, tænkte jeg, at jeg havde valgt den helt rigtige dag at tage bilen ... Lige indtil jeg kom ud af Øresunds-tunnellen, og ramte en kø, p.gr.a. 3 biler der var kørt sammen ... -Man kan bare ikke vinde!

Besvaret
Skulle med 8:11, men hørte på vej til stationen, at der var 20 minutters forsinkelse på togene ... Tænkte, at jeg lige ville slå et smut forbi stationen, og se hvordan det så ud med mængden af folk og forsinkelser - kunne jo være heldig, at forrige afgang kunne bruges. Tror ikke tidligere jeg har set så mange folk på perronen, og da jeg senere i bilen hørte, at der nu var 40 minutters forsinkelse på togene, tænkte jeg, at jeg havde valgt den helt rigtige dag at tage bilen ... Lige indtil jeg kom ud af Øresunds-tunnellen, og ramte en kø, p.gr.a. 3 biler der var kørt sammen ... -Man kan bare ikke vinde!
Når det skal regne, så styrter det ned ;)
Besvaret
:fight:
Når det skal regne' date=' så styrter det ned ;)[/quote'] :D jeg var bil nr 10 bag det idiotiske sammenstød med taxaen, kom heldigvis hurtigt forbi........Men sikke en skod morgen mht trafik
Besvaret
Har netop hørt på TV2 og set på nettet at togene mod DK er forsinket op til 30 min grundet et godstog har holdt stille på broen.
7.02 fra Malmö C var "kun" ca. 30 min forsinket ... og iflg. togpersonalet holdt det strandede godstog i tunnelen ... så kan sagtens forestille mig at det har givet længere og længere fosinkelser til langt op ad formiddagen. Man kunne godt undre sig i at der ikke blev lavet et separat sæt skinner til godstogene, så de ikke stod for 3-5000 spildte mandetimer hver måned, når de går i stykker på Øresundsbron ... men med næste års lortesituation for de sjællandske togpendlere, skal vi vist bare være taknemmelige.
Besvaret
7.02 fra Malmö C var "kun" ca. 30 min forsinket ... og iflg. togpersonalet holdt det strandede godstog i tunnelen ... så kan sagtens forestille mig at det har givet længere og længere fosinkelser til langt op ad formiddagen. Man kunne godt undre sig i at der ikke blev lavet et separat sæt skinner til godstogene, så de ikke stod for 3-5000 spildte mandetimer hver måned, når de går i stykker på Øresundsbron ... men med næste års lortesituation for de sjællandske togpendlere, skal vi vist bare være taknemmelige.
Jeg forstår heller ikke logikken i at bruge myldretiden til gods transport. Ud af døgnets 24 timer er der myldretid i 3-4 af de timer. Hvis Øresundsborgers togpendler afdeling lytter med på linien, så kunne det være interessant at få indført en "peak hour" eller myldretid, hvor godtgørelse falder ved f.eks. 10-15 minutters forsinkelse, og evt. flere tog på skinnerne.
Besvaret
... så kan sagtens forestille mig at det har givet længere og længere fosinkelser til langt op ad formiddagen.
09:31 var kun et par minutter forsinket ved ankomst til KBH.
Besvaret

Den første tog, som "stod stille" var vore - 6.31 fra Svågertorp. Vi stod stille i tunellen, og fik at vide, at der var et tog i Kastrup Lufthavn, som brudt sammen (ikke en godstog på broen). Bagefter sagde svenske fører, at han ikke kan sige med ord, hvor højt han er ked af det, at vi skulle vente så længe på at det nedbrudte tog skulle blive fjernet. Alle grinte af hans ord... god start på dagen! :fight::fight::fight:

Besvaret
-Man kan bare ikke vinde!
Hmm... Jeg kører over broen (i bil) mellem 620 og 630 hver dag, der er der ikke mange biler, og har kun 1 gang (på 1½ års pendling) været fanget i kø. Det var sidste vinter, da de lukkede broen i 2 timer fordi de ikke havde saltet!!! :fight:
Besvaret

Det var ellers en god dag igår... da vi skulle hjem ville jeg tage det fra nørreport som gik 1418, det kom først 14.42 og da vi nåede til hovedbanen sagde de i toget højtaler at de sløjfede dette tog og indstatte det som det der skulle have været der 43, så VUPTI, var det kun et par minutter forsiknket og ikke over de 25 som udløser garantien.... det kan de jo gøre med alle stationer som alle tog kommer meget lidt forsinket og de tog over 25 min. aflyses istedet og bliver indsat på selvsamme station uden at folk skal gå ud og ind at toget igen..... btw. toget var inde på svagertorp 15.14, hvor det skulle have været der 14.48 (hvis det var det 14.18) jeg har ihvertfald tænkt mig at sende ind og forventer at få udløst garantien

Besvaret

Du skulle gerne få din erstatningsbillet. Det er din "planlagte" afgangstid, der gælder. At DSB senere vælger at aflyse toget, kommer ikke sagen ved. Det er din tid fra normal afgang til du er fremme, der tæller.:thumbup:

Besvaret

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde ud af, hvordan garantien gälder hos DSB, når man er bosat i Sverige men med et danskt-togkort. Sidste gang jeg havde fat i dem, sagde de, at der bare ikke var nogen lösning endnu!

Besvaret
Det er endnu ikke lykkedes mig at finde ud af, hvordan garantien gälder hos DSB, når man er bosat i Sverige men med et danskt-togkort. Sidste gang jeg havde fat i dem, sagde de, at der bare ikke var nogen lösning endnu!
Du går ind på DSB's hjemmeside under Øresundsgaranti og printer nogle skemaer ud. Udfylder dem, tager en kopi af dit togkort, gyldigt for den pågældende dag og sender ind. Kort tid efter kommer der en erstatningsbillet, som gælder i 2 måneder.
Besvaret

jeg har lige väret inde på skanetrafiken, og der står nu, at det er forsinkelser på 25 minutter. Det har da tidligere väret 20 minutter. Hos DSB står der 25 minutter, når det er over öresund hmm - og nu ser jeg, at det er lige meget hvor forsinkelsen er opstået. För var det da sådan, at hvis det var fra Sverige mod Danmark, så var det skånetrafiken, man skulle have fat i, og den modsatte vej var det DSB. Skal jeg nu kun have fat i DSB?

Besvaret
jeg har lige väret inde på skanetrafiken, og der står nu, at det er forsinkelser på 25 minutter. Det har da tidligere väret 20 minutter. Hos DSB står der 25 minutter, når det er over öresund
Jeg antager at der bare er forskellige forhold alt afhængigt af hvor du har købt dit kort. DVs. har du et DK pendlerkort snakker du med DSB (efter deres regler), har du et fra Skånetrafiken snakker du med dem ( og deres regler) :)
Besvaret
Jeg antager at der bare er forskellige forhold alt afhængigt af hvor du har købt dit kort. DVs. har du et DK pendlerkort snakker du med DSB (efter deres regler)' date=' har du et fra Skånetrafiken snakker du med dem ( og deres regler) :)[/quote'] Lige præcis, det er kortet, der bestemmer, hvor du skal søge.
Besvaret
Lige præcis' date=' det er kortet, der bestemmer, hvor du skal søge.[/quote'] Der står på skånetrafikkens hjemmeside at man skal vedlægge orginalt rejsekvitto, hvis man har periodekort så skal man trække en inspektionskvitto på stationen man kommer til, så ved man jo det til næste gang, det er jo nok lidt sent nu......
Besvaret
Der står på skånetrafikkens hjemmeside at man skal vedlægge orginalt rejsekvitto' date=' hvis man har periodekort så skal man trække en inspektionskvitto på stationen man kommer til, så ved man jo det til næste gang, det er jo nok lidt sent nu......[/quote'] den der kvitto har jeg forsøgt at trække en dag og jeg fatter overhovedet ikke hvordan man skal gøre...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...