biz Skrevet December 28, 2008 Rapporter Skrevet December 28, 2008 Windows 7 kommer som gratis beta ca d. 5/1! Glem alt om Vista, som efter min mening svarede til ME, her får du fart på! Kører build 7000 som eneste system allerede nu og jeg vil på ingen måde tilbage, 7 bruger færre ressourcer, betydeligt bedre optimeret og er som skrevet meget hurtigere! Hold et godt øje med siden her: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/
michael k Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 ja hvis nedenstående passer og de virkeligt har fået hovedet ud af bill gates röv og lytter til andre så kan det da väre der endeligt kommer et windows der funger "It's the next version of Windows for PCs, and it's the result of working hand-in-hand with our partners and with people who use Windows in the real world every day"
Rikke Rost Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 XP SP3 kører ganske udemærket. Men kunne de for helvede bare ikke droppe den registreringsDB og kører med en filstruktur som i 3.11 for WG. Der slettede man bare biblioteket og så var programmet væk...Lidt ligesom MAc har det idag.
michael k Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 ja xp med sp3 er nok det eneste der funger lidt ... vista er det värste crap der findes
BS Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 ja xp med sp3 er nok det eneste der funger lidt ... vista er det värste crap der findes Bliver mere og mere overbevist om at det var rigtigt ikke at følge med og smide Vista på maskinen. Kører XP SP3
michael k Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Bliver mere og mere overbevist om at det var rigtigt ikke at følge med og smide Vista på maskinen. Kører XP SP3 der er et par ok ting i vista men det sluger rescourser så sygt... min maskine er ikke den nyeste men det er dog en dualcore 2.6ghz med 4gb ram og lidt så den burde kunne träkke det men näh nej ... hvis bare jeg havde en ordentlig version af xp ... men er for närig til at köbe det
Gio Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Ja - Win7even ser lovende ud. Jeg overvejer at lukke den ud af VM'en, og installere build 7000 i en dual-boot config, og prøve at bruge det lidt mere "dagligdags". Jeg fravalgte også Vista, efter at have vendt det hvide ud af øjnene gentagne gange i RC-fasen. Jeg blev kun bekræftet i mit valg, da Vista begyndte at blive standard på nye maskiner på jobbet. Vista er 2'nd Generation Millennium - og burde aldrig have været RTM'et. Lad os håbe M$ har lært lidt, også denne gang. Indtil videre ser det lovende ud - og jeg tror, som skrevet, ikke at jeg venter helt til Public Beta med at realworld-installere dyret :th2:
Lollikken Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Jeg er så meget glad for Vista SP1, men jeg har også en anden indgangsvinkel til skidtet :) 1 Det er gratis (stort plus i min bog) 2 I modsætning til min gamle XP SP2 installation, så kan vista klare at gå på standby/hibernate flere gange dagligt i en periode på over 2 uger uden at gå ned. På min bærbare er dette en fantastisk egenskab når jeg rejser, og på min stationære .. ja der er det bare praktisk for så er hele mit desktop klart når jeg starter computeren :) 3 Jeg lavede nogle spil benchmarks mellem XP SP2 og Vista (ingen SP), og forskellen var ikke stor nok til jeg gad afinstallere. Da SP1 kom til Vista var forskellen ikke eksisterende (har ik' prøvet mellem XP SP3 og V SP1 :P)
Rikke Rost Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Jeg har lige reinst min maskine med XP SP3 og den flyver bare...... Hold kæft det virker bare skide godt. Kunne ikke drømme om at investere i Vista på noget tidspunkt. Det er bare styre systemet der ikke skulle være opfundet...
biz Besvaret December 29, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 29, 2008 Når man tænker på at mit system er pre public beta og på hvordan jeg vrider i alt der kan vrides i, så er jeg virkeligt imponeret af WIN7.. Ikke et eneste crash/bluescreen, al hardware og software funker, hibernation/standby.. Ja, selv et old gammelt Win98 tv-kort der bare aldrig ville en sk*d i vista bli´r fundet automatisk og det funker sgu oxå.. XP kommer jeg aldrig tilbage til, selv der (fordi jeg ikke kan lade være med at pille ) så jeg bluescreens, men ok det var oxå før SP3.
Lollikken Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Når man tænker på at mit system er pre public beta og på hvordan jeg vrider i alt der kan vrides i, så er jeg virkeligt imponeret af WIN7.. Ikke et eneste crash/bluescreen, al hardware og software funker, hibernation/standby.. Ja, selv et old gammelt Win98 tv-kort der bare aldrig ville en sk*d i vista bli´r fundet automatisk og det funker sgu oxå.. XP kommer jeg aldrig tilbage til, selv der (fordi jeg ikke kan lade være med at pille ) så jeg bluescreens, men ok det var oxå før SP3. Det lyder sku spændende! Jeg håber også de kigger lidt mere på dual boot. Det er mit indtryk at Vista er ret dominerende når det gælder flere OS end det selv :D
Pede Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Efter at ha brugt aftenen igår og formiddagen idag på at sætte vores nye laptop op til vores trådløse hjemme-netværk samt at få den til at ligne den gamle må jeg sige at indtil videre har jeg intet at udsætte Vista på. Jovist ser tingene anderledes ud og skal måske gøres lidt anderledes men også nogle ganske fede tilføjelser i forhold til XP som den gamle maskine kørte på. Som vor ven med de billige vinterdæk sagde så er den en fed feature at den selv lukker ned inden batteriet dør - Det har voldt mange kvaler på den gamle bærbare at den igen og igen blev udsat for for batteridøden. Så...indtil videre er jeg positiv over for Vista i forhold til XP.
Lollikken Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Som vor ven med de billige vinterdæk sagde ... Nå nå nå :) ... så er den en fed feature at den selv lukker ned inden batteriet dør Jeg påpegede nu mere at jeg kunne sætte computeren på standby og starte den op 10-20 gange i løbet af dagen uden at der er problemer med at vågne fra standby :) Samme proceduere i XP resultede ofte i sort skærm/låst system.
jolin Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Jeg har ej heller noget at udsætte på Vista. Hvad er det for problemer folk har? Ja en masse programmer der ikke er kompatible, SP1 fuckede en hel masse computere osv. osv. Det samme gjorde sig gældende for XP og XP SP1 Det at Vista i sig selv kræver kraftigere hardware ser jeg ikke som en mangel. Selvfølgelig er det noget skidt at sælge skodcomputere med Vista, da Vista er noget lort hvis man har en maskine der ikke kan trække det. Men altså summa summarum. Jeg har ingen problemer, der er specifikt relateret til Vista overhovedet. Har brugt Vista i godt 2 år. /Jolin
larscph Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Vil jeg godt tilslutte mig - har brugt Vista på både en laptop og stationær PC hjemme i over et år og oplever altså ingen problemer. Tværtimod syntes jeg det fungerer glimrende - men det kræver klart en sjat mere RAM end XP gør for at køre fornuftigt. Derimod kører jeg XP på min Lenovo T61 som er min arbejds PC... Den moser konstant op i tastatur og mus når PC'en har været i dvale (de holder ganske enkelt op med at fungere) og det tager en evighed at logge på. Det sidste er så formodentlig forårsaget af noget opsætning i vores AD.
sup3rior Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Kun enig med ovenstående - hvor meget ballade var der ikke lige da XP kom og folk ikke kunne få alle deres gamle programmer til at virke. Kører med Vista på både min arbejdsmaskine og privatpc uden problemer - og jeg har selv aktivt valgt at installere Vista fremfor XP. Ingen grund til at blive hængende i fortiden :)
larscph Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Ingen grund til at blive hængende i fortiden :) :th2: Nemlig...
Basse Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Har heller ikke noget at udsætte på Vista - alt mit hardware fungerede med det samme. Dog kan det tydeligt mærkes at den æder resourcer, når man bruger PCen til at game på. Smider man et krævende spil på, så skal computeren rebootes tidligere, end den skulle med XP for at få max ud af den. Tror den æder ram som en lille dreng i en slikbutik hehe. Gad vide om man kan få win7 når det kommer kommercielt ud, billigere - hvis man har en kopi af vista :-)
larscph Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Gad vide om man kan få win7 når det kommer kommercielt ud' date=' billigere - hvis man har en kopi af vista :-)[/quote'] hmm.. nok ikke.. Og helt sikkert slet ikke hvis det er en OEM udgave af Vista..
Basse Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 hmm.. nok ikke.. Og helt sikkert slet ikke hvis det er en OEM udgave af Vista.. hmmmm sådan nogle røvhuller - så må det blive en piratkopi, siden de ikke vil give tillbud til deres eksisterende kunder :D Ej pjat til side - skal ikke have win7, før den er gennemtestet og fri for bugs, når den kommer i endelig version.
sup3rior Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 En tommelfinger regel er vel at vente til SP1 kommer hvis man skal være 110 % på at alle børne-sygdommene er luget ud.... Men tror ikke det bliver super slemt med Win 7, da det jo egentlig bliver en slags Vista R2 :)
Lollikken Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 En tommelfinger regel er vel at vente til SP1 kommer hvis man skal være 110 % på at alle børne-sygdommene er luget ud.... Men tror ikke det bliver super slemt med Win 7, da det jo egentlig bliver en slags Vista R2 :) * Win 2k var da nu okay før SP1 * XP .. bob bob :) * Vista havde visse brister indtil Reliability og Stability patchen, som vist nok var størstedelen af SP 1 :D
Gio Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Så er jeg på build7000 - og det kører jo ganske fint. Dog installerede den ikke mit X-Fi lydkort (Xtreme Music), og ej heller min Canon-scanner. Jeg fik løst begge ved at installere seneste Vista-driver - Creative-driveren dog v.h.a. compatibility-mode. So far, so good. Lad mig så se hvad de næste 30 dage bringer af oplevelser :th2:
biz Besvaret December 31, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 31, 2008 Jeg tog mit gamle socket 939 bundkort,ram og processoren ud i dag, installerede et nyt AM2+, en phenom professor og 4 gb ram.. Vupti Win7 32bit bootede, fandt den nye hardware, genkendte alle 4gb ram og kører der ud af som om intet var forandret, bare endnu hurtigere. Det kan Vista ikke og jeg er ret sikker på at XP heller ikke kan!
credde Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Kører også XP SP3 uden problemer whatsoever. Vista er jeg ikke ovenud imponeret af, bevares layoutet er der meget pænt . Men Win 7 ser nu interessant ud, mon ikke man skifter til det, når computeren engang skal skiftes ud.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu