Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Økonomisk kriminalitet vil da altid gå ud over nogen. At det i dette tilfælde er staten, betyder bare at det går ud over os alle. Lad os tage det tænkte eksperiement at alle i Danmark gør det, så står staten og mangler et provenu på 30 mia. kr. årligt..... hvor havde du tænkt dig de 30 mia. kr. skulle komme fra? Den blå luft?
Det er jeg da klar over, men jeg har alligevel ikke tænkt mig at anmelde sort arbejde. Men, det gør du bare hvis du mener det er det rigtige at gøre. Og, hvis du mener at vedkomne snyder den danske stat for en mængde penge ved at køre i en bil der er købt og betalt i Sverige, jamen så anmelder du ham bare. Jeg har sagt min mening og som jeg skrev tidligere... "længere er den egentlig ikke". Eg Egemark spurgte hvad vi ville gøre og jeg lufter min mening. Andet er der ikke i det :)
  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Sidespring...

Økonomisk kriminalitet vil da altid gå ud over nogen. At det i dette tilfælde er staten, betyder bare at det går ud over os alle. Lad os tage det tænkte eksperiement at alle i Danmark gør det, så står staten og mangler et provenu på 30 mia. kr. årligt..... hvor havde du tænkt dig de 30 mia. kr. skulle komme fra? Den blå luft?
Det kan jeg da svare på :D Øgede skatter på arbejde og broen som påvirker alle de som bor i SE... Så træffer de alle dem som snyder - og lidt til. Groft set er det jo ærgeligt at selvom de skatter vi betaler ikke tilfalder kommunen/regionen vi bor i, så vil jeg da ikke yde ekstra for at folk kan fuske... Det kunne også være at der rent faktisk ville være andre som ville blive glade for den bolig der blot står tom??
Besvaret

Jeg ville heller ikke stikke ham/dem. Før eller siden skal det nok bliver opdaget, ville heller ikke gøre det med sort arbejde. Som Palle også siger så tror jeg alle har kendskab til folk der gør det, eller selv har brugt det. Så kunne man jo ikke lave andet :) Men det er ikke det samme som at jeg ikke ville anmelde, hvis jeg så en meget fuld mand stige ind i sin bil, eller nogle der havde slået en ned, røveri eller lign. Men syntes der er stor forskel på de ting.

Besvaret

Anonymt Jeg har talt med Skat, og de fleste henvendelser er anonyme, så det kan du sagtens gøre.... Politiet vil derefter observere hans bopæl i en tid. Jeg kan ikke se hvorfor han skal have lov til at bo i DK og betale så lidt i avgift. Vi andre integrerer os og pendler frem/tilbage for at få de goder der er ved at bo herovre.

Besvaret

For nogle er en person, der anmelder en formodet kriminel handling, en god samfundsborger, og for andre er han en "stikker". En stikker er en, der angiver en af sine egne, så hvornår man bruger ordet, afhænger egentlig af i hvilket omfang man solidariserer sig med kriminelle i en given vægtklasse. Jeg kunne godt finde på at give Skat et tip i den pågældende situation, og det er måske ikke så meget beløbets størrelse, der gør udslaget. Det er mere frækheden ved arrangementet, som peger på at en større gruppe mennesker her har skabt deres egne regler, der er en kultur omkring det - og på en eller anden lumsk måde vil de have, at jeg skal være en del af det, og grine af det og blinke indforstået - eller i det mindste bidrage med ligegladhed. Og der går grænsen.

Besvaret
Hvad er det for en nonchalant holdning til livet? :fight: Dvs hvis du havde muligheden for at stoppe kriminalitet så ville du ikke gøre det, for det er jo ikke dit job? Du ville faktisk slet ikke kontakte politiet, for det er jo noget de selv skal finde ud af?! Sådan en holdning kan jeg SLET ikke forstå.... Personligt er jeg selv lige af modsatte karakter. For en måned siden stoppede jeg en bilist der kørte, som om hun havde drukket. Tanken om at jeg kunne have gjort noget i en eventuel ulykke, men undlod, ville forhindre min nattesøvn og evne til at se mig selv i spejlet... Det har ikke en skid at gøre med at føle sig bedre, det har noget at gøre med at tage et ansvar, noget der tilsyneladende ikke ligger dig nært.
Øh, Daniel hvad sker der lige for et personligt angreb? Du går da lige over stregen, husk fed! Jeg sagde blot jeg ikke ville anmelde en mand der kører på denne måde. At han kører rundt i sin svenske bil men bor i Danmark rører mig egentligt ikke så meget. Men det er ikke det samme som at jeg ikke ville anmelde, hvis jeg så en mand der havde slået en anden ned eller lignende. Jeg synes der er stor forskel på de ting.
Besvaret
Øh, Daniel hvad sker der lige for et personligt angreb? Du går da lige over stregen, husk fed! Jeg sagde blot jeg ikke ville anmelde en mand der kører på denne måde. At han kører rundt i sin svenske bil men bor i Danmark rører mig egentligt ikke så meget. Men det er ikke det samme som at jeg ikke ville anmelde, hvis jeg så en mand der havde slået en anden ned eller lignende. Jeg synes der er stor forskel på de ting.
Når du kommer med personlige holdninger i en tråd, så står det vel os andre frit for at kommentere dem? Indrømmer gerne at den udviste ligegyldighed i dit indlæg pissede mig af... Og din afslutning med: "Men hvis du får det bedre af det, så må du jo gøre det." pisser mig endnu mere af... Derfor fed... Så må du jo tolke det som du vil
Besvaret
Når du kommer med personlige holdninger i en tråd, så står det vel os andre frit for at kommentere dem? Indrømmer gerne at den udviste ligegyldighed i dit indlæg pissede mig af... Og din afslutning med: "Men hvis du får det bedre af det, så må du jo gøre det." pisser mig endnu mere af... Derfor fed... Så må du jo tolke det som du vil
Javel :D:D:D:D
Besvaret

der er forskel på at drikke et glas rødvin eller 12 flasker at vide en person ryger fed eller personen sælger i stor stil at køre 10 km for hurtigt eller 100 km for hurtigt at snyde lidt eller snyde i stor stil (så man selv er ude om det) der er forskel synes jeg og jeg altid anmelde dem som kører 100 km for hurtigt, drikker 12 flasker rødvin og kører bil bagefter, folk der sælger stoffer eller folk der snyder bevidst i skat i stor stil

Besvaret
at snyde lidt eller snyde i stor stil (så man selv er ude om det)
Skal vi ikke lige ha' på plads hvor meget den danske stat snydes for ? Lad os forestille sig at man vil købe en brugt bil og har 100.000kr til rådighed. Hvis jeg køber en brugt bil i SE til 100.000DKK, så får den danske stat ingenting i registreringsafgift. Hvis jeg køber en brugt bil i DK til 100.000DKK, så får den danske stat .... ta-daaaa.... ingenting i registreringsafgift. Skal vi ikke blive enige om at der ikke skal betales registreringafgift 2 gange ? Altså, den danske stat bliver snydt for et fyrsteligt beløb svarende til vægtafgiften. At det så ikke er lovligt at købe en bil i SE og køre i DK, ja.. det er så en anden historie, men... Det kan altså ikke bringe mit pis i kog.
Besvaret

en bil? Hvem snakker om en bil? Jeg kan näppe forestille mig at alle dem der står på postkassen körer rundt i en gammel afdanget bil på Danske plader. Mon ikke der er rigtig mange af postkasse folket der var mindst 1-2 biler hver. Og mon ikke det er dyre biler alle sammen. Så det er nok ikke snyd i 100.000 kr klassen det her. Jeg har arbejdet sammen med en perle. En meget söd og meget Dansk opdraget en af slagsen. Så fik han körekort. Han kom ofte i alle mulige forskellige biler. Der var ingen Skodaer i mellem. Jeg måtte jo så spörge om han var flyttet til Sverige. Alle havde Svensk registrering. Nej, det var han da ikke. Han boede da stadig på Nörrebro. Öh, jamen du körer jo altid i Svenske biler min ven. Nådet. Det gör alle i familien da. Bor de i Sverige. Ja da. Det er de jo nödt til elelrs kan de jo ikke köbe ordentlige biler eller gifte sig :D Så bliver man lidt nysgerrig og spörger om så om han kommer meget i Sverige. Nej, hvorfor det. Jamen når nu hele familien bor der. Nej, der er ingen der bor der. De kommer der bare når de skal hente post, eller ordne noget med papirer. Familien havde en turnus ordning med at hente post i LEJLIGHEDEN. Hör her, du ved at du ikke må köre i de biler. Du har jo adresse i Danmark. Det betyder ikke noget sagde han. Nu er jeg jo blevet 18 og skal snart giftes. Og så er jeg jo nödt til at flytte min adresse derover også. Pludselig virkede han ikke så Dansk längere :scared: 24 Års reglen er lavet for at beskytte mod tvangs ägteskaber. At den så rammer Danskere også er en anden ting. Så ja jeg ville anmelde set i lyset af der stadig bliver indgået alle disse tvangsägteskaber. Og at de piger har endnu dårligere betingelser end för. För der havde de trods alt de Danske myndigheder at gå til. Hvem har de nu ?

Besvaret

Hvis folk har pro-forma adresse her, så ved de også der er en risiko for at det bliver opdaget, netop som i dit tilfälde, med en nabo, der observerer, at der ikke bor nogen el lignende. Så må de også väre parate til at tage konsekvenserne! Jeg ser det ikke som en stikker, for hvis alle går rundt og fusker, hvorfor skal andre så göre det "rette"? Så kan vi jo alle bare väre ligeglade med alle regler - og hvor er vi så?

Besvaret
Skal vi ikke lige ha' på plads hvor meget den danske stat snydes for ? Lad os forestille sig at man vil købe en brugt bil og har 100.000kr til rådighed. Hvis jeg køber en brugt bil i SE til 100.000DKK, så får den danske stat ingenting i registreringsafgift. Hvis jeg køber en brugt bil i DK til 100.000DKK, så får den danske stat .... ta-daaaa.... ingenting i registreringsafgift. Skal vi ikke blive enige om at der ikke skal betales registreringafgift 2 gange ? Altså, den danske stat bliver snydt for et fyrsteligt beløb svarende til vægtafgiften.
Og hvilken af de to biler er der oprindeligt blevet betalt registreringsafgift af........ ta-daaaa...... den danske!!
Besvaret
Og hvilken af de to biler er der oprindeligt blevet betalt registreringsafgift af........ ta-daaaa...... den danske!!
Den er jo betalt 1 gang ?! Hvad er meningen med din besked, at han skal købe en brugt DANSK bil i stedet for en svensk, så han kan stimulere den danske brugt bils marked?
Besvaret
Den er jo betalt 1 gang ?! Hvad er meningen med din besked, at han skal købe en brugt DANSK bil i stedet for en svensk, så han kan stimulere den danske brugt bils marked?
Prøv lige at tænke tanken bare en anelse igennem før du kommer med sådan en tåbelig kommentar. Hvis du frit kunne købe brugte biler fra andre lande uden afgift og køre dem i Danmark, hvor mange mennesker tror du så der ville købe nye (eller brugte) danske biler? Mit gæt vil være nul. Så inden længe ville der ikke blive købt nye biler i Danmark, og dermed ville staten stå og mangle 33 mia. kr. Så nej, det har ikke en skid at gøre med stimulering af det danske brugtvognsmarked, det har noget at gøre med at der skal bruges en vis mængde penge til at holde samfundet kørende, og der er nogle som skal betale disse.
Besvaret
Prøv lige at tænke tanken bare en anelse igennem før du kommer med sådan en tåbelig kommentar. Hvis du frit kunne købe brugte biler fra andre lande uden afgift og køre dem i Danmark, hvor mange mennesker tror du så der ville købe nye (eller brugte) danske biler? Mit gæt vil være nul. Så inden længe ville der ikke blive købt nye biler i Danmark, og dermed ville staten stå og mangle 33 mia. kr. Så nej, det har ikke en skid at gøre med stimulering af det danske brugtvognsmarked, det har noget at gøre med at der skal bruges en vis mængde penge til at holde samfundet kørende, og der er nogle som skal betale disse.
Spørgsmålet gik ligesom ud på om han snyd det danske stat for registrerings afgiften, og det gør han teknisk set IKKE hvis han køber en brugt bil i Sverige frem for Danmark Der er ingen forskel der! Reelt så snyder vi pendlere også sverige i det vi betaler skat til DK selvom vi bor i Sverige, bruger deres offentlige midler, børne haver, skoler, sygehuse osv. Og nej de penge den danske stat sender over sundet den anden vej hvert år dækker ikke de omkostninger svenskerne har ved at have os boende. Jeg mener helt klart at sort arbejde er et langt større problem en denne sag her, da samfundet bliver snydt for milliarder årligt, men alligevel ser det ud som om det er en accepteret fænomen blandt en stor del af befolkningen! Hvis der er noget der holder det danske samfund kørende, så er det da skat betalt af medarbejder rundt omkring i landet, og det er langt udover de 30 mia der kommer den vej ind, end skat der kommer via den sindsyge REG Afgift på biler i Danmark. /Caleb
Besvaret
Prøv lige at tænke tanken bare en anelse igennem før du kommer med sådan en tåbelig kommentar. .
Jeg syntes ikke det var en dum kommentar... Du må altså lige forklare mig hvor meget den danske stat snydes for... Hvis han købte en brugt dansk bil, så ville den danske stat få lige nøjagtig nul kroner til "at holde samfundet kørende".... :D Det er klart det er ulovligt, men forklar mig lige hvad den danske stat snydes for... (udover evt. kørselsfradrag og vægtafgift)
Besvaret

Undskyld.....Hvor meget koster det egentlig Sverige at ha' os boende??? Er der nogen der ved det?? Jeg bruger ikke det svenske sygehusvæsen....Mine børn bruger skoler og fritids.....Men det betaler jeg for. Jeg betaler for at køre på vejene. Jeg betaler for at kommer over broen..... Jeg betaler for at køre i bus. Hvor er det lige at jeg snyder det svenske samfund for penge???

Spørgsmålet gik ligesom ud på om han snyd det danske stat for registrerings afgiften, og det gør han teknisk set IKKE hvis han køber en brugt bil i Sverige frem for Danmark Der er ingen forskel der! Reelt så snyder vi pendlere også sverige i det vi betaler skat til DK selvom vi bor i Sverige, bruger deres offentlige midler, børne haver, skoler, sygehuse osv. Og nej de penge den danske stat sender over sundet den anden vej hvert år dækker ikke de omkostninger svenskerne har ved at have os boende. Jeg mener helt klart at sort arbejde er et langt større problem en denne sag her, da samfundet bliver snydt for milliarder årligt, men alligevel ser det ud som om det er en accepteret fænomen blandt en stor del af befolkningen! Hvis der er noget der holder det danske samfund kørende, så er det da skat betalt af medarbejder rundt omkring i landet, og det er langt udover de 30 mia der kommer den vej ind, end skat der kommer via den sindsyge REG Afgift på biler i Danmark. /Caleb
Besvaret
Undskyld.....Hvor meget koster det egentlig Sverige at ha' os boende??? Er der nogen der ved det?? Jeg bruger ikke det svenske sygehusvæsen....Mine børn bruger skoler og fritids.....Men det betaler jeg for. Jeg betaler for at køre på vejene. Jeg betaler for at kommer over broen..... Jeg betaler for at køre i bus. Hvor er det lige at jeg snyder det svenske samfund for penge???
Alt du betaler til, undtagen broen formentlig - er statsstøttede af den svenske stat :-) hvis du selv skulle betale fuldpris for at køre på vejen, for dine børns skole, eller fuld pris for bussen - så ville du slet ikke have råd til at få mad på bordet tror jeg hehe. Det er lige som i danmark, noget er der delvis brugerbetaling på, og restbeløbet dækkes ind af staten.
Besvaret

Betaling skole og fritids Hvad mener du med at du betaler for skole og fritids. Du ved da ikke hvor meget der bliver däkket af din Danske skat !! Jeg kan love dig at vores kommune ikke er lyggelige for alle de Danskere.

Besvaret

Jeg vil ikke anmelde, hvis jeg var fræk kunne jeg god finde på at ligge en hilsen og sige at det der er jo for indlysende... hvad med at I gjorde det lidt mere professionelt ? :love2: Spøg til side... Jeg ville stadig ikke anmelde personen. Alle her har arbejdet eller fået lavet noget sort. Jeg ved man ikke må generalisere, men i kan fandeme ikke overbevise mig det modsatte i dette tilfælde. :th2: Så jeg ligeglad om beløbet... Men jeg kan mest lugte jalousi... Visse mennesker kan bare ikke tåle det der... Det typisk så dansk ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...